Winebar&Kitchen Van Leeuwen

Spaansepoort 73 3011 MN Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Winebar&Kitchen Van Leeuwen

Altijd een warm onthaal in de Oude Haven

De Rotterdamse Oude Haven bruist van leven. Op deze plek ontmoet zakelijk Rotterdam de studerende generatie. Ook voor toeristen is dit na het bezichtigen van alle voor- en naoorlogse bezienswaardigheden in Rotterdam, een fijne plek om na te genieten. Bij Restaurant van Leeuwen is het altijd goed vertoeven. In de winter brandt de kachel, wat het restaurant een knusse uitstraling geeft. Bij zomerse temperaturen zoek je een plekje op terras, waar je geniet van het uitzicht over de Oude Haven.

Meer informatie over restaurant Winebar&Kitchen Van Leeuwen

metro/treinstation Blaak

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Harmen V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Gisteren (zondag) op dit prachtige terras gezeten en heerlijk mogen genieten van het mooie uitzicht op een stukje Rotterdamsche geschiedenis. Ook hebben we kunnen proeven van lekkere wijnen en zeer goed eten! De bediening bij van leeuwen is leuk, attent en hebben duidelijk oog voor de gast, ze schenken zelfs je glas bij als deze leeg is en je een fles wijn op tafel hebt staan. BRAVO! Zeker voor herhaling vatbaar
jill A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk op het terras in de zon gezeten, leuke bediening lekker eten en vooral heerlijke wijn. Lekker kunnen genieten tot in de late uurtjes!
davon R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Lekker genietend in de zon van een Rioja en een borrelplateau, heerlijke hapjes bereid door de koks en toen ik binnen kwam had ik diep respect, een vol terras maar als nog een super snelheid in een piep kleine keuken! Bediening gezellig en leuk
Amina J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk in het zonnetje gezeten op het terras. Bediening was erg snel met de drankbediening. Het eten liet wel erg lang op zich wachten. Als je nagaat dat het vooral kant en klare dingen waren dan is dat onbegrijpelijk. Het voorgerechten plateau was ok.
Het hoofdgerechtenplateau viel wat tegen. De garnalen waren te zout en enigszins taai. De gegrilde groenten nogal zuur. De overige gerechten waren ook weer erg basic en kant en klaar. Gelukkig was de prosecco erg lekker, een echte dames prosecco. Gezien de prijsstelling viel het geheel wat tegen.
Marguerite 1 N.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Het was weer heerlijk bij Winebar &Kitchen van Leeuwen. Lekkere gerechtjes om met elkaar te delen. De kaart is recent behoorlijk uitgebreid. Ook de toetjes zijn erg lekker en worden leuk geserveerd. Bijv sorbetijs wat aan tafel wordt overgoten met Proscecco. Heerlijk fris. En je zit er uit de kunst. Het zonnetje onder zien gaan over de Oude Haven is heel romantisch. En de bediening is top. Aardig, voorkomend en nooit opdringerig. Bij VL weten ze nog wat goed gastheerschap betekent. Bedankt Rogier en je team voor weer een heerlijk avondje uit!!
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Afgelopen zaterdag gezellig met vrienden hier gegeten. Een prachtig concept, sharing diner, en de gerechten waren stuk voor stuk heerlijk. Goede kwaliteit en zeer vriendelijke en attente bediening. Een aanrader!
Anne-Fleur K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Goede service omtrent een vrijgezellenfeest fijne oplossing gevonden. Eten was heerlijk en prijs en kwaliteit waren goed in evenwicht. Dik tevreden zeker een aanrader
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Terras met schitterend uitzicht op de schelen, dit viel zeer goed in de smaak bij onze buitenlandse gast.
Restaurant zelf is nieuwbouw en iets minder sfeervol. De moderne muziek die iets te hard op stond viel wat minder in de smaak bij ons. Dan het eten: ze werken met het concept van shared deining, veel kleine gerechten dus om met elkaar te delen. De kwaliteit was voldoende tot goed. Flammenkuchen met serranoham was erg goed, mini salade met kip en avocado was minder. Verder mini broodjes hamburger die smaakten zoals ze horen te smaken. Desserts aan de zoete kant, maar verder prima, zeker voor de prijs.
Bediening erg attent en vriendelijk zonder te joviaal te worden, zeer plezierig.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Leuk uitzicht, goed gegeten en gastvrij personeel.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten, service was top. Goed terras!
Bas J.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Lekker gegeten, erg vriendelijk en behulpzaam personeel. Verder een erg gezellige locatie! Aanrader
karin K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Een zeer sympathieke en vlotte bediening en zeer lekker !!!!
Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gisteravond voor het eerst gegeten bij Van Leeuwen. Ontvangst was hartelijk en attent. Gerechten werden snel geleverd. Qua smaak in orde. Vooral de calamaris met ayoli was heerlijk (dun streepje saus op bord wel te weinig). Maar perfect gefrituurd met heerlijke knapperige korst! Sausje bij de garnalenkroketjes qua duidelijk uit een potje, paste ook niet en deed de smaak van het kroketje teniet. Jammer. Camembert uit de oven was lekker!
De bijpassende wijnen waren prima. Al met al een goede prijs-kwaliteit verhouding. We komen graag terug van de zomer voor een mooi plekje op het terras met geweldig uitzicht op het Witte Huis! Want binnen zitten is krap en wat vooral erg hinderlijk was: de buitendeur gaat steeds open en dicht met personeel dat heen en weer loopt naar de overkant (wij zaten er van half zes tot half 8 en gebeurde 11 keer; tel ik nog niet de gasten mee die binnenkwamen). Je voelde telkens een koude luchtstroom dan, maar is vooral ook erg onrustig qua sfeer.
Flora B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Afgelopen zondag heb ik mijn verjaardagsborrel bij Van Leeuwen gevierd: wat een succes! Van tevoren was heel duidelijk een budget besproken en gedurende de middag is er heel ruim rondgegaan met hapjes en drankjes. Al mijn gasten waren ook zeer onder de indruk van de locatie, verzorging en gastvrijheid.
Ik raad iedereen de locatie aan voor een borrel (of diner) en het was zeker voor herhaling vatbaar!
karin F.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Ik was hier afgelopen zaterdag met een groep dames. We hadden een wine en dine arrangement. Erg prettige locatie, leuke bediening. De hapjes waren erg goed van smaak. Toch een paar kleine puntjes. Alle hapjes werden bij het tweede glas wijn op tafel gebracht. Wat mij betreft mag er bij ieder glas iets geserveerd worden. Na de wijnen van het arrangement wilden we nog een wijn bestellen en toen bleek de rode die eerder geserveerd was op te zijn. Niet onoverkomelijk wel jammer. De vervolgens geserveerde rode wijn was ook erg goed, maar toch.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Vriendelijke bediening en een ontspannen sfeer.
Over de prijs en datgene wat je daar voor krijgt echt enorm tegenvallen.
Wij hadden gekozen voor het hoofd arrangement. Dit zou een samenstelling zijn van de kleine gerechten van de kaart. De tafel zou vol komen te staan... Vooraf wil ik nog wel zeggen dat de smaak prima was. We kregen 1 bakje champignons om te delen, 3 grote garnalen p.p., 1 klein bakje salade voor ons 2 en ieder een klein broodje hamburger. Lekker, maar veel te duur voor 19,95 pp. We hebben er maar heel hard om gelachen, maar terugkomen voor het eten... Nee.
Beste mevrouw Bouwhuijzen. Bedankt voor uw recensie. Feedback geeft ons de kans onze kwaliteit constant te houden. Hetgeen u beschrijft mag u niet van ons verwachten! De hapjes die wij normaliter serveren bij het genoemde arrangement combineren wij doorgaans met een voorgerecht. Om deze reden hebben wij het shared dining arrangement vanaf heden dan ook samengevoegd tot een geheel om zo aan de verwachtingen van u en andere gasten te voldoen. Graag wil ik u nogmaals uitnodigen voor het betreffende menu voor 2 personen. Dit uiteraard op onze kosten. Wilt u bij de reservering refereren aan dit bericht? nogmaals bedankt en tot ziens bij Van Leeuwen!! Met vriendelijke groet. Rogier Nelisse.
09mk09 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Blijft de fijnste plek in de oude haven om te zitten. Mooie bar met vriendelijk personeel dat op gepaste wijze een goede middag/avond verzorgd. Goede wijnen en zelfs een uitgebreide bierselectie van de tap. Shared dining zoals het bedoeld is. Voor ons hollanders nog even wennen, maar veel leuker dan de standaard 3-gangen menu's van een jaar geleden. Echt een aanrader!
Marguerite 1 N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ontspannen sfeer. Bediening is vriendelijk, voorkomend en ze hebben er humor. Uitstekende wijntjes gedronken. Van Leeuwen is een goed restaurant op een prachtige locatie, met het terras direct aan de Oude Haven. Daar is het 's zomers heerlijk. Bijna nooit wind en het terras waar je het langste de zon hebt 's avonds. Daar zal ik weer vaak te vinden zijn de komende maanden. Kortom: een goed restaurant waar ze nog weten wat goed gastheerschap betekent. Bedankt, Rogier en je team voor een heerlijk avondje uit!!
M O.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gezellige plek met vriendelijk personeel en prima hapjes.
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Klein en gezellig. Plankje van Leeuwen was heerlijk en voor ons tweeën een hele maaltijd!