Winebar&Kitchen Van Leeuwen

Spaansepoort 73 3011 MN Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Winebar&Kitchen Van Leeuwen

Altijd een warm onthaal in de Oude Haven

De Rotterdamse Oude Haven bruist van leven. Op deze plek ontmoet zakelijk Rotterdam de studerende generatie. Ook voor toeristen is dit na het bezichtigen van alle voor- en naoorlogse bezienswaardigheden in Rotterdam, een fijne plek om na te genieten. Bij Restaurant van Leeuwen is het altijd goed vertoeven. In de winter brandt de kachel, wat het restaurant een knusse uitstraling geeft. Bij zomerse temperaturen zoek je een plekje op terras, waar je geniet van het uitzicht over de Oude Haven.

Meer informatie over restaurant Winebar&Kitchen Van Leeuwen

metro/treinstation Blaak

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Daisy V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Aardige wijn en aardige hapjes. Niet spectaculair. Geen rekening gehouden met aangegeven paddenstoelenallergie. Erg jammer. Vriendelijke en attent personeel. Leuke zaak om even te borrelen na het werk.
Aad G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuke locatie , nette tent. Goede en vriendelijke ontvangst, we waren iets vroeger dan reserveertijd , maar wachten was kort. Tapas lekker en vers, voldoende voor ons vieren. wat hoge prijzen voor glas wijn en taart, maar overkomelijk.
Aad S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het is genieten zomers op het mooiste terras van Rotterdam. Maar gisteren toch weer naar van Leeuwen gegaan. Wat een warm onthaal; heerlijk gegeten en een super avond gehad. Dank daarvoor!
Ann D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Gisteren 6/11 een heerlijke via Groupon gereserveerde high wine gehad, de hapjes waren heerlijk en de wijn paste er perfect bij, de bediening die er stond was uiterst vriendelijk, ze wist duidelijk waar ze het over had en heeft ons een zeer geslaagde middagje uit bezorgd! We komen hier zeker terug. Ga zo door
VJ W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
High Wine via Groupon, netjes gereserveerd. Kregen plateau met hapjes pas toen derde (en laatste) glas wijn bijna op was. Bij de wijnen werd niet toegelicht welke wijn het was, je kreeg een glas 'rood', 'wit' of 'rosé'. Kregen niet alle dingen die vermeld waren op groupon (champignons a l'escargots en mini hamburgers ontbraken). Ook bij plateau geen toelichting over wat we voor ons hadden. Naast ons was een lege tafel waar tijdens dat wij er zaten wel drie keer mensen waren gaan zitten maar uiteindelijk weg waren gegaan na niet bediend te worden. Kortom; service zeer teleurstellend en reputatie 'beste terras Rotterdam en omstreken' niet waargemaakt. Hapjes en wijn waren oké maar het lange wachten en de slechte service maakten het tot een teleurstellende ervaring, zonde.
Emailka61 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
28.10.2016 met stel meiden hier High Wine via GROUPON . Leuke locatie, wat wij kregen was heerlijk alleen jammer "per ongeluk vergeten "' de Hazepeper was de vervanging van : Garnalenkroketjes + Champignons a l'escargots + Mini hamburgertjes
Marguerite 1 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Ik heb alweer een fantastisch avondje uit beleefd bij van Leeuwen. Ik was er met twee vriendinnen die niet in Rotterdam wonen. Die waren zeer enthousiast over het concept "share dining". En over de uitstekende kwaliteit van zowel de wijnen als het eten. Het was ook idd weer heerlijk allemaal. Zelfs van de toetjes werd een proeverij gemaakt voor ons drieën. De bediening was ook weer perfect. Attent, uitetst vriendelijk en voorkomend. We gaan hier nog vaak terugkomen. Bedankt Rogier en je team voor een heerlijk avondje uit!!
Manuela I.
Beste van leeuwen,

Afgelopen zondag hier lekker genoten van de herfst zon. Om te beginnen top ambiance en goed personeel. Een leuke kaart met voor ieder wat wils op gebied van wijn en eten. Onze voorkeur ging uit naar een rose en lieten ons hier in adviseren. En na een advies te hebben gehad gekozen voor de olivette . Daarbij hebben we genoten van een aantal kleine gerechtjes van de kaart onder andere de verste calamaris met aioli en pel garnalen (heerlijk). Dus al met al heerlijk vertoeven bij van leeuwen zeker voor herhaling vatbaar. En dat een aanrader is voor degene die van een goed glas wijn houden!

Gr
Manuela
Annebel K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Met drie vriendinnen afgelopen weekend bij van Leeuwen gegeten. Top avond gehad. Veel verschillende gerechten die je samen kunt delen, plateau van Leeuwen is favoriet.
Na een lange dag shoppen eerst op het terras wat gedronken, daarna binnen gegeten. Hele leuke ongedwongen sfeer. Mooie zaak!!
Lekker eten, goede wijntjes en super vriendelijk personeel. Ik kom niet vaak in Rotterdam maar de eerstvolgende keer dat ik er weer ben ga ik zeker terug!
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijke seizoensgebonden borrelplank op met hazenpeper en pelgarnalen. Erg fijn dat er naar je wordt geluisterd door de bediening.
E_P_M .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Sfeervolle zaak op een leuke locatie in Rotterdam. Ruime keuze in wijn. Ik kwam alleen voor een drankje, het eten dus niet geproefd. Het idee van kleine hapjes die je deelt lijkt me erg leuk en ga ik zeker nog eens proberen.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Erg leuk, aanrader! Bediening is uiterst vriendelijk, goede service.

De locatie is top. In de zomer vind je hier het leukste terras van de Oude Haven.
09mk09 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Ik ben nu al een aantal keer bij Van Leeuwen geweest en het is echt een verademing voor Rotterdam. Niet alleen heeft het met recht het beste terras van Rotterdam, maar de service van het personeel (met name de manager) steekt met kop en schouders boven de rest uit. Laatst zat ik op het terras, medio oktober, met een heerlijk zonnetje en een goede rode huiswijn, toen ik zag dat de buren per ongeluk een wijnglas omstootte. De manager kwam toen meteen de dames in kwestie helpen en gaf hen zelfs een nieuw glas wijn van het huis, omdat "dat zo hoort" zei hij. Bij andere zaken met een prijsniveau dat vier keer hoger ligt mag je dat verwachten, maar hier zit je voor een leuk bedrag op niveau. Goede plek, goede wijn en goede service voor een goede prijs. Wat wil een mens nog meer?
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Temidden van diverse horeca gelegenheden ligt deze wijnbar een beetje aan het einde aan het water en daarom was het hier op een frisse doch zonnige zondagmiddag relatief rustig op het terras en konden we in alle rust genieten van de omgeving. De wijn (Chardonnay) is uitstekend op temperatuur en op advies van de gastheer namen we het Plateau Van Leeuwen met diverse kleine lekkere hapjes. Zowel warm (heerlijk mals rundvleespotje) als koude kleine gerechtjes (o.a. geitenkaas, garnalen) met zorg bereid. De gastheer schenkt voldoende aandacht aan de gasten. Wat mijn vrouw Ria en mij betreft een echte aanrader.
Siem B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Na eerdere zeer positieve ervaringen mer Van Leeuwen (heb ze toen niet beoordeeld maar was telkens een8 waard) gisteren echt een rampervaring. Bediening was zeer onder de maat (verkeerde bestelling tot twee keer toe zonder excuses, tweede keer ging het om bestelde cabernet sauvignon, in plaats daarvan kwam de serveerster met sauvignon blanc, dit aangegeven: ze kwam nooit meer terug met cab sauvignon), het eten was te doen, wijn onder de maat (7,5 euro voor rioja die al behoorlijk geoxideerd was en niet meer goed smaakte) verder was het binnen erg koud. Bij de bar/keuken wel warm maar erg tochtig door open deuren. Elders zeer koud en onaangenaam... Hoop dat ze dit naar de toekomst toe kunnen verbeteren omdat het van de zomer op het terras heerlijktoeven was.
Beste Siem.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Fijn dat voorgaande ervaringen goed zijn geweest bij Van Leeuwen. hetgeen je omschrijft mag je uiteraard nooit van ons verwachten. Je bericht zal dan ook meegenomen worden in het constant houden en optimaliseren van onze kwaliteit.

Bedankt en graag tot ziens bij Van Leeuwen.
Suzanvandervechte V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Top service, mooie locatie. Goed eten, goede wijn. Aanrader!
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gezellige tent met leuk terras. Plateau van Leeuewen is lekker en goed geprijsd. Wel apart dat het op zondagavond zo enorm stil was, terwijl de omliggende terrassen redelijk vol zaten. De wijn is uitstekend, maar wel weer wat aan de prijs met 4 à 5 euro per glas.
Simone O.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gisteravond hier een weekendje Rotterdam begonnen! We hebben lekker buiten gezeten op het sfeervolle terras wat erg leuk ligt in de haven. Onze gastheer was erg vriendelijk en had aan 1 woord genoeg, super service dus! De gerechten op de kaart kun je delen en ze waren allemaal even lekker, vooral de bruschetta met gekonfijte eens was heerlijk! We hebben er een lekkere wijn bij gedronken. Wij komen niet vaak in Rotterdam dus terugkomen zit er niet snel in maar hier snappen ze wel hoe het hoort!
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
top locatie, aan het water in de zon heerlijke wijn met een lekkere plateau van Leeuwen. Bediening zoals het hoort maar wat je niet veel meer tegenkomt. Hier zal ik zeker vaker heen gaan.