Winebar&Kitchen Van Leeuwen

Spaansepoort 73 3011 MN Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Winebar&Kitchen Van Leeuwen

Altijd een warm onthaal in de Oude Haven

De Rotterdamse Oude Haven bruist van leven. Op deze plek ontmoet zakelijk Rotterdam de studerende generatie. Ook voor toeristen is dit na het bezichtigen van alle voor- en naoorlogse bezienswaardigheden in Rotterdam, een fijne plek om na te genieten. Bij Restaurant van Leeuwen is het altijd goed vertoeven. In de winter brandt de kachel, wat het restaurant een knusse uitstraling geeft. Bij zomerse temperaturen zoek je een plekje op terras, waar je geniet van het uitzicht over de Oude Haven.

Meer informatie over restaurant Winebar&Kitchen Van Leeuwen

metro/treinstation Blaak

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gisteravond voor het eerst gegeten bij Van Leeuwen. Ontvangst was hartelijk en attent. Gerechten werden snel geleverd. Qua smaak in orde. Vooral de calamaris met ayoli was heerlijk (dun streepje saus op bord wel te weinig). Maar perfect gefrituurd met heerlijke knapperige korst! Sausje bij de garnalenkroketjes qua duidelijk uit een potje, paste ook niet en deed de smaak van het kroketje teniet. Jammer. Camembert uit de oven was lekker!
De bijpassende wijnen waren prima. Al met al een goede prijs-kwaliteit verhouding. We komen graag terug van de zomer voor een mooi plekje op het terras met geweldig uitzicht op het Witte Huis! Want binnen zitten is krap en wat vooral erg hinderlijk was: de buitendeur gaat steeds open en dicht met personeel dat heen en weer loopt naar de overkant (wij zaten er van half zes tot half 8 en gebeurde 11 keer; tel ik nog niet de gasten mee die binnenkwamen). Je voelde telkens een koude luchtstroom dan, maar is vooral ook erg onrustig qua sfeer.
Flora B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Afgelopen zondag heb ik mijn verjaardagsborrel bij Van Leeuwen gevierd: wat een succes! Van tevoren was heel duidelijk een budget besproken en gedurende de middag is er heel ruim rondgegaan met hapjes en drankjes. Al mijn gasten waren ook zeer onder de indruk van de locatie, verzorging en gastvrijheid.
Ik raad iedereen de locatie aan voor een borrel (of diner) en het was zeker voor herhaling vatbaar!
karin F.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Ik was hier afgelopen zaterdag met een groep dames. We hadden een wine en dine arrangement. Erg prettige locatie, leuke bediening. De hapjes waren erg goed van smaak. Toch een paar kleine puntjes. Alle hapjes werden bij het tweede glas wijn op tafel gebracht. Wat mij betreft mag er bij ieder glas iets geserveerd worden. Na de wijnen van het arrangement wilden we nog een wijn bestellen en toen bleek de rode die eerder geserveerd was op te zijn. Niet onoverkomelijk wel jammer. De vervolgens geserveerde rode wijn was ook erg goed, maar toch.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Vriendelijke bediening en een ontspannen sfeer.
Over de prijs en datgene wat je daar voor krijgt echt enorm tegenvallen.
Wij hadden gekozen voor het hoofd arrangement. Dit zou een samenstelling zijn van de kleine gerechten van de kaart. De tafel zou vol komen te staan... Vooraf wil ik nog wel zeggen dat de smaak prima was. We kregen 1 bakje champignons om te delen, 3 grote garnalen p.p., 1 klein bakje salade voor ons 2 en ieder een klein broodje hamburger. Lekker, maar veel te duur voor 19,95 pp. We hebben er maar heel hard om gelachen, maar terugkomen voor het eten... Nee.
Beste mevrouw Bouwhuijzen. Bedankt voor uw recensie. Feedback geeft ons de kans onze kwaliteit constant te houden. Hetgeen u beschrijft mag u niet van ons verwachten! De hapjes die wij normaliter serveren bij het genoemde arrangement combineren wij doorgaans met een voorgerecht. Om deze reden hebben wij het shared dining arrangement vanaf heden dan ook samengevoegd tot een geheel om zo aan de verwachtingen van u en andere gasten te voldoen. Graag wil ik u nogmaals uitnodigen voor het betreffende menu voor 2 personen. Dit uiteraard op onze kosten. Wilt u bij de reservering refereren aan dit bericht? nogmaals bedankt en tot ziens bij Van Leeuwen!! Met vriendelijke groet. Rogier Nelisse.
09mk09 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Blijft de fijnste plek in de oude haven om te zitten. Mooie bar met vriendelijk personeel dat op gepaste wijze een goede middag/avond verzorgd. Goede wijnen en zelfs een uitgebreide bierselectie van de tap. Shared dining zoals het bedoeld is. Voor ons hollanders nog even wennen, maar veel leuker dan de standaard 3-gangen menu's van een jaar geleden. Echt een aanrader!
Marguerite 1 N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ontspannen sfeer. Bediening is vriendelijk, voorkomend en ze hebben er humor. Uitstekende wijntjes gedronken. Van Leeuwen is een goed restaurant op een prachtige locatie, met het terras direct aan de Oude Haven. Daar is het 's zomers heerlijk. Bijna nooit wind en het terras waar je het langste de zon hebt 's avonds. Daar zal ik weer vaak te vinden zijn de komende maanden. Kortom: een goed restaurant waar ze nog weten wat goed gastheerschap betekent. Bedankt, Rogier en je team voor een heerlijk avondje uit!!
M O.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gezellige plek met vriendelijk personeel en prima hapjes.
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Klein en gezellig. Plankje van Leeuwen was heerlijk en voor ons tweeën een hele maaltijd!
Ann D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Zondag 4/12 heerlijk gegeten en gedronken aan de bar. De wijn was goed de sfeer was top en de bediening was leuk en gezellig. Wij komen zeker terug,
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Aardige wijn en aardige hapjes. Niet spectaculair. Geen rekening gehouden met aangegeven paddenstoelenallergie. Erg jammer. Vriendelijke en attent personeel. Leuke zaak om even te borrelen na het werk.
Aad G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuke locatie , nette tent. Goede en vriendelijke ontvangst, we waren iets vroeger dan reserveertijd , maar wachten was kort. Tapas lekker en vers, voldoende voor ons vieren. wat hoge prijzen voor glas wijn en taart, maar overkomelijk.
Aad S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het is genieten zomers op het mooiste terras van Rotterdam. Maar gisteren toch weer naar van Leeuwen gegaan. Wat een warm onthaal; heerlijk gegeten en een super avond gehad. Dank daarvoor!
Ann D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Gisteren 6/11 een heerlijke via Groupon gereserveerde high wine gehad, de hapjes waren heerlijk en de wijn paste er perfect bij, de bediening die er stond was uiterst vriendelijk, ze wist duidelijk waar ze het over had en heeft ons een zeer geslaagde middagje uit bezorgd! We komen hier zeker terug. Ga zo door
VJ W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
High Wine via Groupon, netjes gereserveerd. Kregen plateau met hapjes pas toen derde (en laatste) glas wijn bijna op was. Bij de wijnen werd niet toegelicht welke wijn het was, je kreeg een glas 'rood', 'wit' of 'rosé'. Kregen niet alle dingen die vermeld waren op groupon (champignons a l'escargots en mini hamburgers ontbraken). Ook bij plateau geen toelichting over wat we voor ons hadden. Naast ons was een lege tafel waar tijdens dat wij er zaten wel drie keer mensen waren gaan zitten maar uiteindelijk weg waren gegaan na niet bediend te worden. Kortom; service zeer teleurstellend en reputatie 'beste terras Rotterdam en omstreken' niet waargemaakt. Hapjes en wijn waren oké maar het lange wachten en de slechte service maakten het tot een teleurstellende ervaring, zonde.
emailka61 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
28.10.2016 met stel meiden hier High Wine via GROUPON . Leuke locatie, wat wij kregen was heerlijk alleen jammer "per ongeluk vergeten "' de Hazepeper was de vervanging van : Garnalenkroketjes + Champignons a l'escargots + Mini hamburgertjes
Marguerite 1 N.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Ik heb alweer een fantastisch avondje uit beleefd bij van Leeuwen. Ik was er met twee vriendinnen die niet in Rotterdam wonen. Die waren zeer enthousiast over het concept "share dining". En over de uitstekende kwaliteit van zowel de wijnen als het eten. Het was ook idd weer heerlijk allemaal. Zelfs van de toetjes werd een proeverij gemaakt voor ons drieën. De bediening was ook weer perfect. Attent, uitetst vriendelijk en voorkomend. We gaan hier nog vaak terugkomen. Bedankt Rogier en je team voor een heerlijk avondje uit!!
Manuela I.
Beste van leeuwen,

Afgelopen zondag hier lekker genoten van de herfst zon. Om te beginnen top ambiance en goed personeel. Een leuke kaart met voor ieder wat wils op gebied van wijn en eten. Onze voorkeur ging uit naar een rose en lieten ons hier in adviseren. En na een advies te hebben gehad gekozen voor de olivette . Daarbij hebben we genoten van een aantal kleine gerechtjes van de kaart onder andere de verste calamaris met aioli en pel garnalen (heerlijk). Dus al met al heerlijk vertoeven bij van leeuwen zeker voor herhaling vatbaar. En dat een aanrader is voor degene die van een goed glas wijn houden!

Gr
Manuela
E_P_M .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Sfeervolle zaak op een leuke locatie in Rotterdam. Ruime keuze in wijn. Ik kwam alleen voor een drankje, het eten dus niet geproefd. Het idee van kleine hapjes die je deelt lijkt me erg leuk en ga ik zeker nog eens proberen.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijke seizoensgebonden borrelplank op met hazenpeper en pelgarnalen. Erg fijn dat er naar je wordt geluisterd door de bediening.
Annebel K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Met drie vriendinnen afgelopen weekend bij van Leeuwen gegeten. Top avond gehad. Veel verschillende gerechten die je samen kunt delen, plateau van Leeuwen is favoriet.
Na een lange dag shoppen eerst op het terras wat gedronken, daarna binnen gegeten. Hele leuke ongedwongen sfeer. Mooie zaak!!
Lekker eten, goede wijntjes en super vriendelijk personeel. Ik kom niet vaak in Rotterdam maar de eerstvolgende keer dat ik er weer ben ga ik zeker terug!