Willems

Willemsparkweg 177 1071 GZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207521973

Over het restaurant Willems

Puur genieten

In het chique Oud-Zuid genieten van ouderwetse gastvrijheid en ambachtelijke Frans-internationale gerechten. Alles is puur en echt, van de echte roomboter tot de huisgemaakte pepermunt. Details die voor een ultieme smaakbelevenis zorgen. De bediening weet daarnaast waar ze het over hebben en dat is wel zo fijn.

Meer informatie over restaurant Willems

Maandag 18:00 - 23:00
Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00

Marc Y.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Echt een aanrader!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
heerlijk gegeten, (kalfs sucade, steak tartare, creme brulee) uitstekende service en een goed glas wijn. Kortom, de moeite waard.
Robert-jan B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Lekker gegeten, wel een beetje te zout. Ivm voorstelling hadden we graag meer tijd gehad, maar over het algemeen een fijne ervaring.
Boukje K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk gegeten, prima bediening die er was als je ze nodig had maar niet de hele tijd om je tafel heen liep.! Ontspannen sfeer. Voor herhaling vatbaar.
Marius F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Goede keuken, vooral creatief werken met groentes. Op goede afstand van het Concertgebouw en daarmee een goede alternatief voor de restaurants die daar vlakbij zijn.
Sophie O.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Zeer betrokken en attente gastheer en bediening. Hartelijk ontvangen en goed verzorgd. En het eten was ook nog eens heerlijk. Een aanrader!
Eline P.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Het eten was heerlijk, wij kozen voor het verrassingsmenu. Toen het wat langer duurde voor ons hoofdgerecht kwam, ging het personeel hier heel netjes mee om en kregen we een extra wijntje ter compensatie. Zeker een aanrader!
Atze B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Tja, eigenlijk wat minder dan we gewend waren als redelijk vaste bezoeker van Willems.

Plastic in de taartaar, continu lege glazen en geen goede bediening. Geen focus, wat wel zou moeten en meestal ook prima is. Zeker als de tent vol zit. Zaterdag 26-11 was dat in elk geval niet zo, Zonde.
Leonoor H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijke keuken maar hoofdgerecht vis van de dag was wel erg minimaal na ons commentaar kwam de kok met een nieuw visschoteltje en ander minpuntje is dat de tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan.
Gelukkig hadden we aardige buren !
Leonoor Hermanides
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
We gingen na afloop naar het concertgebouw waardoor we beperkt de tijd hadden. Toch konden we het 3 gangen diner krijgen, goed rekening mee gehouden, top service!
Wendela T.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Bijzonder gastvrij en persoonlijk, je wordt echt als gast heel welkom behandeld. Het eten is bizar lekker en mooi opgemaakt. We komen zeker nog een keer terug!
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Laatste keer dat ik in dit pand ben geweest was toen het nog Spring heette. Toen waren er in de lengte van het pand twee rijen alsof je in een dwangbuis zat. Nu staan de tafels om en om gedraaid en voelt het een stuk ruimer aan. Afijn de avond zelf: vriendelijke bediening, kundig, wel jammer dat mijn tafelgenoot echt geen gluten mag en bij check tot twee x toe er wel wat op haar bord lag met gluten. Daarnaast gevraagd om een salade zonder rucola, ook daar ging het mis. We moesten ook ontzettend lang wachten op het hoofdgerecht. Met twee kinderen is dat extra moeizaam. De bediening heeft ons overigens ook uit naam van de keuken meermaals excuses aangeboden en we kregen een wijntje van de zaak. Dat waardeerden we echt zeer. Nog dank daarvoor. En ik moet zeggen. Ik heb echt lekker gegeten. En ondanks deze pechavond kom ik terug. Het goede eten, de sfeer en de oprechte aardige excuses van het personeel maken veel goed en nodigt uit!
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Speciaal vanuit Den Bosch naar A'dam gereden om hier te eten.
Wat een smaaksensaties in je mond. Echt heerlijk!!!

Nogmaals onze complimenten voor de koks.
Mirla M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Dit was de tweede keer deze week, weer uitstekend! Niet hetzelfde gegeten naar net zo lekker
Weer flexibel er staan op de kaart speciale 'te delen' voorgerechten, wij wilden iets delen wat niet op het 'deellijstje' stond, ze hebben dat keurig over 2 bordjes verdeeld

zwaancp .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk buiten op het terras kunnen eten. We aten de Steak Tartaar en die is ons goed bevallen. Echt gehakt vlees zoals het hoort en goed aangemaakt. De goudgele frietjes maakte het áf. Een heerlijke zomerse maaltijd.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Op een zonnige dag buiten op het terras gegeten. Verwelkomd met een amuse, leuk! Gekozen voor drie gangen a la carte. Voor twee keer de vis (tonijn met haricots verts), erg smakelijk en mooi opgemaakt. Daarna door naar de hoofdgerechten (steak tartaar en kalfsentrecote). Toen begon het lange wachten..

Waar de bediening in het begin snel en goed was, duurde het flink lang voordat de hoofdgerechten op tafel kwamen. Ook na het vragen en de melding dat ze er gelijk aan kwamen, duurde het nog 10 minuten ondanks het feit dat het restaurant bij lange na niet vol was. Het bijpassende glas rode wijn bij het hoofdgerecht was inmiddels dan ook al leeg, dus op de vraag of ik nog wat wilde drinken heb ik dan ook maar bevestigend geantwoord.

Hoofdgerechten smakelijk, en ook de desserts prima inclusief mooie presentatie. Al met al een goed diner, jammer van het lange wachten bij het hoofdgerecht. En ook jammer dat het extra glas wijn dan toch op de rekening staat, persoonlijk zou ik die van het huis hebben gegeven als compensatie voor het wachten..
Roy B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Met name het eten (en de rosé) viel ons tegen na alle positieve recensies op iens te hebben gelezen. Smaken bij 2 vd 3 gerechten te sterk zodat deze in een gerecht overheerste. Begrijp me niet verkeerd, hier wordt goed gekookt; maar voor de prijzen die hier worden gevraagd, zijn er legio andere restaurants waar de kwaliteit/smaak echt beter is.
Hanne Jesca B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gezellig, terras, leuke kaart, lekker gegeten, goede wijnen en vriendelijke bediening! zeker een aanrader voor een informele avond.
braakman .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Mooie vrij rustige locatie,we konden buiten eten.
Heel vriendelijke en profesionele medewerksters.
Uitstekend eten mooi gedrapeerd op de borden.
De prijs - kwaliteits verhouding is prima.
Goede parkeergelegenheid voor fietsen.
Zeer aan te bevelen
Katjam .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Prima gegeten. Service was zeer goed. Werd geholpen door een jong meisje met veel verstand van de kaart. Erg tevreden over de service!