Willem van Oranje

Markt 48A 2611 GV Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Antony99 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Leuk gelegen locatie met een prettige bediening. Eenvoudige maar smakelijke gerechten. Men houdt goed en creatief rekening met diëten.
charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Heerlijk gegeten, geweldige lieve jonge bediening en wij hadden heerlijk een tafel bij het raam! Beter kon niet. Mijn dochter was jarig en ze maakte van het toetje een feestje (met zingen er bij). Het is een herhaling waard!!
Wopke K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Iedereen is goed ingespeeld op de receptuur van eten met tegoed bonnen.
prima
komen graag terug
Zeker nadat we er achter kwamen dat de AH bonnen niet ingeleverd waren en na een telefoontje te horen
kregen dat we daar nog maar een keer voor moeten komen eten. geweldig!!! wat een zaak.
Ardjan V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Leuk ingericht restaurant, overal kaarsen voor een goede sfeer in het mooie pand. Eten was heerlijk en de bediening was erg vriendelijk.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Zeer gastvrij personeel en ook super dat we gewoon van de kaart mochten kiezen ondanks de AH actie. We gaan zeker een keer terug!
jellesenjacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Erg leuk gegeten aan een ronde tafel met zijn drieën. Super attente bediening. Het eten was goed. Ik had de prijswinnende kipsaté als hoofdgerecht genomen. Alles bij elkaar lekker al mag de satésaus van mij wel minder zoet. Desserts waren allemaal uitstekend! Met het inleveren van de ah spaarkaart nog voordelig ook.
Liesbeth P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heel vriendelijk personeel die ook de gerechten uitlegt . Gezellig tafeltje bij het raam gekregen , konden genieten van een mooi verlichte gracht .Uitstekende wijn .
Co C.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Helemaal super!
Sfeer, inrichting, uitstekende kwaliteit gerechten...
Geen gehannes met kleinere porties of andere kaart voor AH actie. Gewoon vd kaart bestellen wat ze te bieden hebben.
Top. Reuze gezellig, op een mooie locatie voor nette prijzen!
Echt een aanrader.
Johan W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wat een ontzettend leuke tent is dit!
Mooie gerechten voor mooie prijzen. En gelegen op een historische plek tussen de grachten & de oude kerk op het plein.
Hele gezellige inrichting met diverse verdiepingen. En je kunt tevens op het gezellige terras zitten, onder de heaters!
Wij hadden de spies van ossenhaas & de rib-eye. Uitstekende kwaliteit vlees & origineel opgediend.
De carpaccio was ook heerlijk, precies zoals hij moet zijn.
Geen aparte kaart/menu voor AH actie, gewoon kiezen van de kaart & het 2e driegangenmenu gratis. Super!
Bediening niet opdringerig om extra drank of gerechten op de rekening te kunnen krijgen.
Heerlijke patat (twister) & bijgerechten (truffel van aardappelpuree, eiermie, vers gebakken groente etc.)
Originele desserts. Wij hadden de trifle van Bastogne, likeur 43 & koffieroom. Heerlijk! Echt een aanrader, maar er staan ook andere leuke verrassingen op...
Ik heb eigenlijk geen min puntjes kunnen vinden. Het enige (maar daar kunnen de jongens van het restaurant niks aan doen): reken op ca €10 parkeergeld als je met de auto komt.
Kortom: een leuk restaurant op een top locatie met aantrekkelijke kaart & prijzen.
Wij gaan zeker een keer terug naar dit restaurant in het gezellige Delft!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Goed goed goed
We komen hier voorlopig even niet meer omdat we nu alkes hebben geproefd.
Alles was goed heerlijk en een dikke duim voor het personeel.
Albertien .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Het was weer geweldig bij Willem van Oranje!!! Eten super, sfeer zeer fijn en bediening top!
Wij komen zeker in het nieuwe jaar weer terug.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Gezellige sfeer in een prachtig pand met dito locatie. Vriendelijke bediening. Prettige achtergrondmuziek en..heerlijk gegeten! Goede menukaart met voldoende keuze. Topper!
Henk A.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Heerlijk gegeten. De ossehaasspies was voortreffelijk. Maar ik heb toch wel een minpuntje. Mijn glas rode wijn was wel heel voorzichtig ingeschonken. Dat kom je helaas tegenwoordig wel meer tegen. Toen ik hier een opmerking over maakte, kreeg ik als antwoord terug: Niets aan te doen, het wordt uit een automaat geschonken, dus dat moet kloppen....Alleen het glas witte wijn van mijn tafelgenoot was wel ruimer ingeschonken. Toen we daar nog een opmerking over maakten, was het antwoord: Ja, dat wordt met de hand ingeschonken dus heb je geluk gehad.
Ik ben van mening dat je zo niet met je klanten moet omgaan.
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het eten was top! Wat ik wel beetje jammer vond: bij reservering lactoseintolerantie aangegeven, dan verwacht ik ook dat daar verder oo gereageerd wordt in het restaurant. Ik kan natuurlijk ter plekke ook nog een keer mijn mond opentrekken, maar toch. Dat vond ik wel een heel klein minpuntje. Het eten is heerlijk, zeker een aanrader.
lindadevet .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Goed gegeten, vlotten en vriendelijke bediening, leuke locatie......................................................................
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten en zijn verrast door de variatie en de originele opmaak van de gerechten. De proeverij is een onderdeel van het menu en laat je kennis maken met diverse smaken! Zeker een aanrader.
De inrichting is gezellig en smaakvol. We hebben genoten! Met een vriendelijke groet van de familie van Essen.
Roeland B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heel mooie locatie aan de markt van Delft in twee panden die achter in weer aan een gracht (volders-)liggen. Door de gedeelde niveaus zijn er vele rustige plekken om in alle rust met je gezelschap van eten en elkaar te genieten. Reserveren ging eenvoudig en kregen een volte ontvangst. Service was attent en niet opdringerig. Vooral de baars en kabeljauw van het menu zijn aan te bevelen. Met iets meer gebalanceerde keuze in bijgerechten en sausen zouden de gerechten van goed naar uitstekend promoveren. We hebben genoten.
Carin B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
we hebben er heerlijk gegeten met de ah actie. Leuk die proeverijtjes - de soep is wel heel erg zout volgens onze maatstaven - dus tip aan de kok - verder prima in orde
Carl D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Willem van Oranje op die mooie markt in Delft. Gerechten zijn met zorg bereid en smaken ook prima. Zeker een aanrader
diepen1957 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Alles was perfect qua eten, sfeer en bediening.
Wij hadden gegeten van de AH actie bonnen.
Alleen toen de rekening kwam was dat een bittere pil.
Men had het hele bedrag berekend i.p.v. de AH korting eraf te halen.
Toen ik daar wat van zei wisten ze niet dat we via die AH actie hadden gereserveerd.
Vond ik ongeloofwaardig omdat de bediening dat ook even had kunnen vragen toen wij om de rekening vroegen en vrijwel het hele restaurant via die actie kwamen eten.
De rekening moest opnieuw gemaakt worden. Ik had hier een vervelend gevoel over en het idee dat we belazerd werden. De fooi die ik normaal gesproken zou geven bleef door dit voorval achterwege. Heel zonde terwijl de rest gewoon in orde was.
Beste Diepen,

Als eerste goed om te lezen dat het eten, sfeer en bediening zeer prettig waren.
Wij reserveren 4 tafel per avond met de AH actie, wij maken hierin geen enkel onderscheid. Dat wil zeggen geen aparte ruimte en geen aparte dinerkaart. Wij vragen dus ook niet bij binnenkomst of bij het afrekenen of u een AH-spaartkaart bezit. Wij denken dat onze gasten dit als prettig ervaren!!
'Ons doel is zeker niet om gasten de belazeren'
Ik neem aan dat direct bij het aangeven van de kortingsbon de rekening is aangepast. (zonder enige discussie)
Nogmaals ik vind het heel vervelend dat u onze beleid als belazeren heeft ervaren.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en u nu een andere kijk op het beleid heeft.

Vriendelijke groet,
John
p.s. Hoop u zeker nogmaals te mogen ontvangen bij Willem van Oranje.