Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

denisebax68 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Het hoofdgerecht vond ik niet goed. Het vlees was veel te dik en niet mals. (Asperges met rosbief). De bediening mag iets soepeler.
jannie V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten,leuk personeel,gelukkig geen harde muziek.

Het is echt aan teraden om daar rustig te gaan eten.

ik geef ze een 10
olsthoornmar .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk genoten van een gezellig en lekker driegangenmenu in een leuke entourage en met vriendelijke bediening. Naast het wisselende menu, werden er ook verschillende aspergegerechten aangeboden, met de keuze in vlees of vis. Wij komen graag nog eens terug.
claudia D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Zeer vriendelijk personeel en een menukaart met heerlijke gerechten.We hadden gereserveerd omdat mijn vader jarig was.Vooraf bietensalade,garnalensalade kofte zeer lekker allemaal.Porties groot genoeg.Tussen beenhammetje,biefstuk en vleesspies.Met krulfriet en salade.Allles goed verzorgd en ruim voldoende.Toetje ijs,meloen,chefs keuze ook zeer lekker.Totaal waren we een net bedrag kwijt en flinke tip gegeven voor de uitstekende service.De deur werd voor ons opengehouden bij vertrek.Al met al zeker de moeite waard en wij komen er beslist nog eens terug.
Din B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Lekkere lunch met sandwich willen van oranje. wel weer jammer dat ze
door hegemonie ab InBev en Heineken geen lekkere ipa of Porter of stout bier serveren . zoals helaas in veel horecagelegenheden. dit terwijl ipa toch duidelijk in opmars is. En niet alleen brand/Heineken of duvel
Raymund S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Hier gegeten met vrienden en het eten was fantastisch en de bediening uitstekend en we komen beslist hier nog eens terug.
Bastiaan Z.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Prima gerechten, erg goede prijs/kwaliteitsverhouding en gezellig restaurant. Vriendelijke en adequate bediening. Zeker een aanrader!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Geweldig lekker gegeten!!
Fijne, vriendelijke en gezellige bediening.
Sfeervolle ambiance!!
Kortom: we hebben genoten.
SietskeenAad .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Met voordeelbon van de Gamma "2e 3-gangendiner gratis" gisteravond onverwacht uit eten.
Ontvangst hartelijk, jassen werden aangenomen en we werden naar een tafeltje begeleid. Bijzonder sfeervolle inrichting, rustige muziek.
Eten wat ons betreft voortreffelijk, de proeverij van kleine voorgerechtjes zeer smaakvol (de bombe van carpaccio een smaakexplosie), rib-eye van uitstekende kwaliteit en een zeer mals en smakelijk beenhammetje. Kaasplankje als dessert lekker gevarieerd, Aanbevolen wijnen goed van smaak en kwaliteit. Wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Gelunchd liefdeloos klaargemaakte broodjes, zag er niet uit, geen verse ingredienten, bij de lasagne nog geen stukje brood, triest en dat voor € 30,00.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Was voor de 2e keer in dit restaurant, ben zeer tevreden over voor en nagerecht. Van het hoofdgerecht vond ik de risotto niet lekker, leek meer op aardappelpuree dan risotto, jammer.
Maggie V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Hebben ontzettend lekker gegeten.. Komen zeker terug.. Was gezellig druk en eten was goed.
Leuke actie uit de krant.. Top gewoon
Conny E.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Vanwege "toeristische locatie op de Markt in Delft" nog niet eerder gegeten. Zit er al jaren, maar zien sinds paar jaar in dat busladingen toeristen de lokale klanten weghouden. In februari met bon uit Delft Op Zondag actie: 2e 3 gangenmenu gratis, vandaar de gok genomen. Vriendelijke bediening, warme inrichting, erg mooie menukaart, met originele gerechten. En het smaakte allemaal erg goed. Vooral het kaasplankje toe was erg lekker. Zeer geslaagde kennismaking, wij komen daardoor graag terug!
j L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Heerlijk gegeten. We hadden beiden een 3 gangen menu. Portie grootte ruim voldoende. Mals vlees (rib eye) en lekker gekruide kip sateh. Ui op de carpaccio hoeft niet zo nodig. Verder vlotte bediening en leuke inrichting. Helaas af en toe wat vreemde lucht vanuit richting toilet.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Op vrijdag 10 februari wezen eten bij Willem van Oranje.
Een heel knus en gezellig restaurant met een goede bediening.
De keuze gemaakt op een voorgerecht van Garnalen en een proeverij van diverse kleine voorgerechten.
De keuze gemaakt van Ossenhaasspies zeer mals met een zeer pittige eiermie groente en pittige saus en een Runder rib-eye zeer goed bereid.
Als dessert Kaat mossel als goede afsluiting.
Een zeer goede wijn en totaal een zeer geslaagde en verzorgde avond door de medewerkers van Willem van Oranje.
Bea S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Super mooi restaurant, met een warme uitstraling. Eten was waanzinnig lekker en van zeer goede kwaliteit. Bediening op en top. Zeker een aanrader!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Lekker gegeten! Leuk en vriendelijvriendelijk personeel. Wij gaan het zeker aanraden en komen uiteraard nog eens terug!!
DeStrijdbare .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Willem van Oranje is een gezellig restaurant. Waar wij lekker hebben gegeten. De bedingen is vriendelijk en spontaan. Een prima restaurant voor een leuk avondje uit en om gezellig en goed te eten.
Chupp12 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gezellig en sfeervol restaurant aan de markt van Delft. We werden snel en vriendelijk geholpen. Het eten was lekker. Al was ik zelf niet zo'n fan van de frozen joghurt (leek alsof dit een soort blend was tussen stukjes waterijs en roomijs) maar mijn tafelgenoot at het met smaak op. En voor mij waren de andere gerechten waren des te lekkerder.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Leuke gezellige cafe/annex bistro met sfeervolle inrichting. De jonge kelners houden alles goed in
de gaten en hebben het tijdig afruimen van lege borden aan de middelandse zee geleerd: Snel dus.
Hulde ook voor lekkere eten. Niet te veel, niet te weinig. we hebben genoten.
En ook de drankenkaart mag er zijn.

aanrader.