Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

Jen K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Hoge verwachting van 8,4 niet waargemaakt. Eten was matig. Kipsate niet goed warm en droog, pindasaus waterig, brood klammig. Geen goede prijs/kwaliteit. Waarschijnlijk omdat het op de Markt zit is het duurder, wordt geen meerwaarde voor geleverd. Wil je echt even wat leuks, dan is de kans hier klein op de reactie "oe, echt lekker gegeten".
hwitjens .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst van een klantgerichte medewerker. Menukaart is niet uitgebreid, maar kan voldoen aan een ieders wens. Drankassortiment ruim voldoende met een heerlijke rode huiswijn. Bij drukte is de doorstroming vanuit de keuken beperkt. Dit veroorzaakt wachttijd tussen de gangen. Keuken moet iets attenter zijn op presentatie en temperatuur ( b.v. kroontje op aardbei, portiegrootte van groenten en aardappelen is beperkt, vleesjus van rode wijn iets meer gebonden ). Verder gezellige omgeving om te eten met name op het terras. Zeker aan te bevelen.
sansax63 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wat hebben wij heerlijk gegeten bij willen van oranje! We hadden de salade caprese, en de wrap met zalm vooraf de de diamanthaas en dorade als hoofdgerecht. Als toetje de tarte tartin. Alles was even lekker en vers.
We werden perfect geholpen, ook toen we een vraag hadden over de vis, diegene kwam daarna speciaal nog even vragen of we het lekker hadden gevonden. Wij komen er zeker Nog eens terug!
Stephanie F.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Super lekker gegeten! En ontzettend vriendelijk personeel!! We hebben heerlijk buiten gezeten. Het personeel is ook in voor een gezellig praatje. Super allemaal!
R. V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
teleurgesteld, voorgerecht redelijk, hoofdgerecht smakeloos, nagerecht slecht. De bediening was prima!
Het blijft natuurlijk een persoonlijke ervaring. Maar wij waren teleurgesteld.
Nel E.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Het was ok, biefstuk die te doorbakken op tafel kwam werd probleemloos omgeruild. Borden waren koud, zodat t eten ook te snel afkoelde. Sauzen waren koud. Vis en papilot was prima. All in all voor ons geen herhaling hier.
Bediening niets op aan te merken.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Gewoon lekker eten. Geen poespas. En redelijk geprijsd. Al diverse keren hier geweest en komen zeker weer terug.
Leja S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We hebben heerlijk op het terras gezeten.
bediening was prima.
en we hebben heerlijk gegeten.
We komen zeker weer een keer terug.
een aanrader...
Rozanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Eenvoudige kaart maar de kwalitatief goede bereiding van het eten maakt wat ons betreft alles goed. De service is prima. Mooie locatie met terras aan de Markt.
ilham R.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Het was heerlijk eten, erg vriendelijk en service gericht personeel. Ook en een leuke locatie in Delft! Komen nog eens terug????.
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Vergeleken met ons vorige bezoek waren wij enigszins teleurgesteld. De mannelijke bediening was niet slecht, maar minder sprankelend. De vrouwelijke bediening was wat stuntelig, maar zo lief dat dat niet erg was. De voorgerechten waren goed en smakelijk. De kwaliteit van de bief was goed maar het vlees was in de keuken wat mishandeld. Wel rosé van binnen, maar wat aangebrand aan de buitenkant. Zoals een amateur barbecue-er het zou bakken. Ik had een biefstuk gevraagd die goed rood moest zijn, mijn vriendin wenste een meer doorbakken biefstuk, echter beide biefstukjes waren precies hetzelfde. Rosé. De bijgeleverde sausen waren héél dun en de smaak die beloofd werd hebben wij niet geproefd. De warme groente was lauw, maar misschien was dat de bedoeling. Heerlijke frietjes! Lekker betaalbaar wijntje.
De vis en het varkenshaasje waren perfect.
Nagerecht was prima en zo ook de koffie maar het bijgeleverde koekje past niet na een dinertje. Gewoon een klein chocolaatje. Bij de rekening krijg je dan weer wel een heerlijk soort platte truffel.
Met de AH actie is het prima eten daar, maar zonder die actie vind ik persoonlijk de prijs voor het driegangenmenu te hoog.
Dita N.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Niet de makkelijkste gasten die wij zijn (want zéér veel bij te praten en ondertussen ongemerkt de kaart laten voor wat het is) hadden wij al wel het fraaiste en meest privé-plekje voor ons doeleind - bijpraten dus - toegewezen gekregen. Zó vriendelijk en gastvrij en relaxte sfeer. Het eten prima! Zowel voorgerechten als hoofdgerechten: de biefstuk precies goed en mijn hele dorade ("de kop zit er ook aan hoor" zei de serveerster er nog voor alle zekerheid bij) echt heel lekker; zou ik zeker nogmaals bestellen. Toen we na het hoofdgerecht even buiten op het terras gingen om te roken (en natuurlijk niet de tijd in de gaten gehouden) kwam er even iemand zeggen dat de keuken bijna dicht zou gaan, en of we nog een nagerecht wilden bestellen. Royaal fooi gegeven voor alle goede dingen bij elkaar opgeteld. Ook zonder AH actie zou ik er zéker weer naar toe gaan!
maarten K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Wij waren hier met onze Belgische vrienden, die nogal culinair zijn aangelegd, en wij waren allemaal erg tevreden.
Zij wilden ook graag dat ik een goede beoordeling zou geven.
Riska S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Leuk sfeer, vriendelijk bediening. Voor hoofgerechten Ik heb kogel beefstuk besteld, lekker mals. Mijn partner heeft gevulde paprika besteld maar vond hij maar niets. Een hoop groof gesneden paprika in de paprika met rijst bij.
voor voorgerechten hebben wij gambas & carpaccio besteld. Super lekker, mooi gepresenteerd en met juiste hoeveelheid. Niet te veel en niet te weinig. En voor nagerechten hebben wij citroen sorbet en banaan bavarois gekozen. Ook leuk gepresenteerd en super heerlijk. We gaan zeker terug maar dit keer moet maar mijn partner iets anders kiezen dan gevulde paprika :-)

Groetjes,
Riska & Richard
Delfgauw
Madal P.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Het ging vanaf het begin al meteen mis. Ik ging samen met mijn partner naar binnen en we stonden binnen te wachten totdat iemand ons naar onze reservering zou vragen. De barman was bezig en een bediende wachtte op de barman, ze keek ons in de tussentijd aan maar vroeg ons niks. We stonden er nu al een paar minuten en niemand kwam naar ons toe. Uiteindelijk zag iemand van de bediening ons van buiten af staan en kwam naar binnen. We kregen de keus uit twee tafels voor twee personen en gingen zitten.
We kregen een menu en hadden onze gerechten gekozen. De bediende kwam naar ons toe en vroeg of wij klaar waren om te bestellen. Mijn partner vroeg wat er in de vega paella schotel zat en de bediende wist het niet. Dat kan gebeuren, dat is niet zo erg. Hij ging het navragen en kwam terug om te vertellen wat er in zat.
Het voorgerecht was niet veel, zou normaal ook veel kosten. Ik had de bruschetta genomen en mijn partner een variatie voorgerecht. Het waren twee kleine stukjes geroosterd brood met wat groente erop, dit was niet bepaald een lekkere bruschetta. Mijn partner had dus een bord met 4 kleine gerechten, waarvan 1 bruschetta die hetzelfde was als die van mij.
Vervolgens kregen we het hoofdgerecht. Ik had een kipsate. Er zat weinig saus op, het was niet mals en het sneetje brood dat ik erbij kreeg was gedompeld in (dunne) kruidenboter en was gewoon nat.
Ik had ook een salade op mijn bord en frietjes apart in een schaaltje. Frietjes smaakten wat oud, maar konden ermee door om de kleine porties nog op te vullen. Anders zou je hongerig vertrekken.
Mijn partner had het minder getroffen. Zij had droge en plakkerige rijst met groffe groenten erdoorheen. Dit alles met wat paella kruiden werd in een vormpje gezet en dat moest je dan eten. Het smaakte niet lekker en het was daarbij ook nog weinig.
Tot zo ver hadden wij niet geklaagd, we dachten misschien is dit gewoon niks voor ons. We waren echter wel verontwaardigd toen we zagen hoe ze met andere klanten omgingen (die overigens ook met restaurantzegels zouden betalen). Zij werden bij aanvangst meteen geholpen. Zij mochten wel kiezen uit alle plekken (zij waren ook met z'n tweeën en mochten op vier persoonsplekken), toen zij hun voorgerechten kregen, kregen zij er uitleg bij. Hun hoofdgerecht werd netjes geserveerd. Salade en friet apart in schaaltjes, in plaats van alles op 1 bord (zoals ik had). De andere klanten kregen wat dat betreft ook meer aandacht. Ik vond dit totaal niet netjes en ik voelde mij ook niet eerlijk behandeld. De andere klanten waren wat ouder dan ons, maar dat betekent niet dat zij beter behandeld moeten worden.
Ik wilde hier wat van zeggen bij het afrekenen, maar de eigenaar vroeg niet eens na of alles naar wens was. Dat betekent dat hij mijn feedback niet eens zou waarderen, al zou ik het geven.
Ik vind het erg jammer hoe de bediening was en het eten. Ik had hoge verwachtingen door de recensies op de site, maar ik keur het ten zeerste af.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
verrassende voor-en nagerechten.
alles alleen maar positief.aan iedereen aan te raden.
heerlijk eten ,zeer vriendelijke bediening.
cindy W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wij hebben met vrienden heerlijk en gezeliig gegeten. De vriendelijke bediening zorgde ervoor dat het ons aan niets ontbrak. We hadden het gevoelen of we in een sterrenrestaurant waren. Gerechten werden allemaal tegelijk geserveerd, zagen er mooi verzorgd uit en door de bediening werd er uitleg bij gegeven. Vooral het "ik kan niet kiezen voor en nagerecht" is een aanrader. Lekker van alles een klein beetje :).
cmerizon2014 M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
wederom weer hier heerlijk gegeten samen met mijn man afgelopen zaterdag.
dit keer met AH actie
vlotte nette bediening, eten was zalig.
mijn man het oerhammetje wat erg mals was, ik had de biefstuk van de grill perfect medium gebakken.
we komen zeker weer een keer terug.
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Gezellige tent met vriendelijk personeel. Kwaliteit van het eten was prima. We gaan zeker nog een keer terug om met mooi weer op het terras te eten.
Colette R.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Leuke onthaal! Super hartelijke bediening, gastvrij en aardig! Heerlijk gegeten, niet te lang gewacht en mooie porties. Zag er super verzorgd uit, leuk uitzicht aan de achterkant!