Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Ruime keus met de AH restaurant actie.
Gisteren lekker gegeten op het verwarmde terras. We konden kiezen of we binnen of buiten wilden eten. Buiten kon prima want de terras verwarmers stonden aan. Het was een frisse zomeravond en het voelde er behaaglijk aan.
We konden uit de hele kaart kiezen dus er was voor elk wat wils. De diamanthaas was niet volgens wens gebakken en werd vriendelijk mee terug genomen naar de keuken en alsnog op de juiste wijze gebakken. We kregen alle 4 van de zaak ons wijntje vol geschonken als excuus hiervoor. Daarna was de diamanthaas wel oké. De proeverij van voor-en nagerechten was erg lekker, evenals de saté. Die staat bekend als de beste saté die je in Delft kunt krijgen. Hij was ook echt heerlijk.
De kaasplank was goed gevuld met vijgenbrood en walnoten erbij.
De koffie en thee waren ook prima.
Al met al een prima restaurant om met het gezin te gaan eten. Een aanrader dus.
fvanwieringen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers en een prima prijs / kwaliteit verhouding op een mooie plek bij de Nieuwe Kerk
jessica-vanrijn .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Ontzettend lekker gegeten voor de trouwdag van mijn ouders. Bediening is nog maar bij weinig restaurants zo goed. Met het toetje hebben ze weer een leuk grand dessert gemaakt voor mijn ouders. Dank voor de top avond!
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Lekker gegeten met heerlijke wijnen. We werden een heel klein beetje vergeten af en toe omdat we, met mooi weer, de enigen waren die binnen dineerden. Vandaar niet heel positief over de wachttijd.
60593 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Zeer vriendelijk personeel. We mochten zelf onze plaatsen kiezen. Het AH menu zag er goed uit, maar we konden ook mosselen kiezen. Deze stonden niet op de kaart, we kozen voor de mosselen. Deze waren zeker onze keus meer dan waard. Ook het voorgerecht was zeer de moeite waard. Totaal een geslaagd etentje. Komen zeker nog eens terug.
gschellekens .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Door het lekkere weer konden we heerlijk buiten dineren. Vanwege de ziekte van mijn vrouw wilden we kleine aanpassingen. Hier werd met plezier aan meegewerkt. Hierdoor hebben zowel mijn vrouw als ik volop genoten van de heerlijke gerechten. Als voorgerecht hadden we een kleine proeverij wat prima smaakte. Daarna had ik de biefstuk die smolt op je tong en mijn vrouw de zeewolf waar ze ook verrukt over was. Als nagerecht, door de goede service om wat meer tijd tussen de gangen, wederom een proeverij. Ook deze was heerlijk.
Als we dichter bij Delft woonden gingen we hier zeker nog eens terug.
j B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Kindermeiu geen ijsje te duur.voor vierpersonen 2eenpersoons bakjes friet .extra werd in rekening gebracht..
Eten was verder prima.
h.krijgsman65 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
We hebben een fijne avond gehad. Het eten was goed en wanneer je niet kunt kiezen, hebben ze een keuze als proeverijtje uit diverse mogelijkheden. Leuk personeel.
R D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Vriendelijke bediening Eerst lekker op het terras geborreld en voorgerecht genoten.
Hoofdgerecht en Kaasplankje waren prima. Zowel de kwaliteit als de hoeveelheid in orde.
Fijne fles rode wijn tegen een redelijke prijs. Mooie plek op de markt in Delft, binnen ook smaakvol ingericht.
Wij komen zeker nog eens terug bij Willem van Oranje
Andries S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Via de AH-actie bij Willem van Oranje terecht gekomen. We waren onze actiekaart vergeten en mochten die later opsturen. Erg vriendelijk. Wat betreft het eten. We mochten uit de hele kaart kiezen dus dat was ideaal. Mijn vrouw vond de gebakken gamba's erg goed. Ik was iets minder tevreden over de lauw/ warme rosbief. Simpelweg een paar plakjes rosbief met wat lenteui en citroenmajonaise. De diamanthaad was erg goed. De gebakken zeewolf aardig. Al met al prima, zeker voor het geld. Toch vind ik een 8,4 iets aan de hoge kant.
Weststrate R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het voorgerecht (allebei) lauwwarme rosbief en salade was teleurstellend. Kraak noch smaak. Hoofdgerecht en dessert waren prima.
cora R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Leuke locatie midden in levendig Delft.Erg leuk terras waar we hebben gezeten. Zeer vriendelijke bediening. Tenslotte het eten was goed.
an27 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Ik ga niet uitgebreid op alles in. Volgens mij moet iedereen het gewoon zelf uitproberen. Gezellig in de binnenstad van Delft.
Een echte aanrader!!
Mylene H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Bij aankomst leuk begroet, gelijk drankje en uitleg over dagmenu. Snel stokbroodje op tafel, toen voorgerecht (lekkere carpaccio) en toen schelvis en diamanthaasje. Was wel lekker, maar duidelijk een apart menu voor de actie; vis en vlees was genoeg, alleen 1 klein bakje patat en klein bakje met 3 blaadjes rucola was wel erg weinig met 2 man. De tarte tatin als toetje was heerlijk, het verrassingstoetje was lekker maar zag er beetje armzalig uit door de kleine beetjes die op het bord lagen.. Prijs-kwaliteit dus niet helemaal correct, bediening wel leuk en op het terrasje zit je wel lekker als het droog is. (je zit wel een beetje schuin, maar dat hoort in Delft!)
Moniek E.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Prima eten, goede en gezellige bediening, oplossingsgericht (was m'n kortingskaart vergeten, kreeg toch de korting met de vraag de dag erna mijn kortingskaart te komen brengen). Mooie, schone en leuke inrichting. Vriendelijke manager.
J.H. H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
We hebben gezellig op het terras kunnen eten. Voor-, hoofd- en nagerecht waren goed verzorgd en erg lekker. Fijne bediening.
Jack E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
gezellige bediening , kwalitatief goed eten was volgens mij wel nieuw personeel liepen vaak naar de verkeerde tafel maar daar stoorde ik me niet aan.
Ineke O.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Zeer goede bediening , we hadden een kleine opmerking over het hoofd gerecht maar zeer goed opgelost prima we gaan er nog een keer terug.
Conny N.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Geweldig lekker gegeten, voor-, hoofd en nagerecht gemaakt van superverse producten en top bereid. We komen iig terug en is zeker een aanrader.
g.j. V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Wat een prachtige plek op een doordeweekse dag! Fijn terras aan de oude markt in Delft, het hart van de stad. Zelfs al regende het.