Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

Tommyjackrussell .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Gisteren, zaterdag 10 okt 2015, heerlijk gegeten bij Willem van Oranje! Alles klopte: de vriendelijke en vlotte bediening, de kaart, het eten en vooral de sfeer / ambiance: het restaurant bestaat uit verschillende "kamers"; trappetje op, trappetje af. Wij kozen voor een huiskamer-achtige ruimte met een tafeltje aan het raam met zicht op een grachtje; supergezellig en knus. We hebben er gezellige gezeten en heerlijk gegeten. De kaart bood een gevarieerd 3-gangen-menu en alles smaakte even lekker! Een absolute aanrader; het is dat we zo ver weg wonen anders kwamen we hier zeker snel terug!
John G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Wat een plein wat een restaurant!!! We zijn hier eerst heerlijk wezen lunchen (sandwich Willem van oranje) een echte aanrader, omdat de lunch ons zo goed beviel zijn we er ook wezen dineren. Een heerlijk 3 gangen diner waar alles klopte!!! Vanaf de eerste tot onze laatste hap hebben we genoten. De bediening is erg allert en vriendelijk. Wij komen zeker snel terug.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Prima gegeten afgelopen weekend bij Willem van Oranje. Met een grote groep genoten van de diverse pannetjes mosselen! Vooral de mosselen met blauwe kaas is een aanrader. Verder ook een goed aanbod van wijnen, Bediening was vriendelijk en speelde goed op de wensen in van de gasten. Prima!
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Lekker geluncht hierzo. Broodjes waren op en top verzorgd. Lekkere locatie ook zeker als het zonnig weer is. De service is goed en snel en netjes dat ze ingespeeld zijn op de toeristen hierzo!
Marnix W.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Een gemiddeld eetcafé op de marktplein van Delft. Een mooie omgeving. Het eten en bediening is op zijn best middelmatig. Lege glazen zijn geen probleem voor de bediening terwijl dat toch gemiste omzet is. De snelheid van serveren is laag. Het bestelde liet lang op zich wachten en toen het er eindelijk was, was het lauwwarm. Al met al voelde het aan als een 'tourist-trap'. Een zaak om niet snel meer naar terug te gaan.
hannekevschie .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Ik dacht hier gezellig een avondje te gaan eten met mijn man. Het tegendeel bleek waar te zijn, bij binnenkomst werden wij met "hallo" begroet ipv een goedenavond. Uiteindelijk zaten we op een knus plekje dachten wij. Helaas zagen wij later dat het naast het toilet was. De gastheer die aan tafel kwam was een jongeman die waarschijnlijk nog nooit wat over etiquette heeft gehoord. Zo doende wat te drinken besteld en een broodje vooraf. Broodje was prima. Toen ging alles bergafwaarts: beide de kogelbiefstuk besteld maar ik had nog beter mijn schoen kunnen eten! zeer slechte kwaliteit van het vlees en opmaak van het bord was ook erg inspiratieloos. De gastheer die de borden kwam uithalen keek een beetje verbaast dat we ons bord niet leeg hadden gegeten. Ik ben benieuwd of hij zelf in de gaten heeft wat die serveert. Conclusie: prijs voor een schoenzool te duur! Service zeer slecht, ik denk dat de kelners daar wel een opfris-cursus kunnen gebruiken tenzij met hun telefoon spelen bij hun werk hoort.. Decor kriskras door elkaar, in de ene hoek staat een ridder en de andere hoek een taart vitrine. Ook fijn die tafels bij het toilet.
Wij komen hier in ieder geval niet meer terug heb wel is beter gegeten voor minder geld in Delft.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Na verschillende goede ervaringen nu een wat mindere. Zaak was half leeg en de keuken had het niet druk. Desondanks 20 minuten op onze maaltijd moeten wachten. Tussentijds niet even een drankje opgenomen. Eten (1x biefstuk en 1x zalm) op zich prima. Sla garnituur bij biefstuk smakeloos en waterig. Uiteindelijk zelf naar de kassa gelopen om af te rekenen.
Albertien .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Wanneer wij in Delft zijn, kan een bezoek aan Willem van Oranje niet ontbreken. De sfeer is er gemoedelijk, het plein waarop het terras gevestigd is geweldig. Het eten was er zoals altijd weer heerlijk. Wij hebben een voor, hoofd en ondanks dat onze magen al erg goed gevuld waren, toch ook een nagerecht genomen. De eerste twee gangen hadden ons zo goed gesmaakt dat wij toch ook besloten om nog een dessert te nemen.
De bediening is altijd erg vriendelijk en de service is snel. Bij een bezoek aan Delft moet u zeker even langs gaan bij dit gezellige restaurant op één van de mooiste pleinen van Nederland.
EHollemans .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Het was een prima plek om de honger te stillen maar geen goed reden overgehouden om weer hier terug te gaan. Tijdens mijn bezoek ook nog naar de kleine kamer moeten bezoeken en dat was echt wat minder. Het was een unisex toiletruimte. Een toilet was op de begane grond, de tweede een paar treden hoger verder in de restaurant. Het was te doen. Mijn bord was vol genoeg, de bediening was oke, maar na het eten toch een gevoel dat het beter kon. Jammer ook dat mijn bord niet meer heel was. Thuis zou ik zo'n bord meteen weggooien.
Een paar straten verder is het leuker om te gaan eten en stiekem vonden het jammer dat we niet bij de buren ging eten want daar hebben net een betere ervaring gehad!