Willem van Oranje

Markt 48A 2611 GV Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

jatmlammers .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Diverse interessante items op het menu waren uitverkocht zowel van voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht. Beetje jammer...
Bediening oké.
Arie W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Geweldige locatie, hele goede service. En dan vrees je dat je als toerist wordt behandeld....maar dat is niet zo. Prima tent, aanrader.
R.J. B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Vriendelijke, vlotte bediening
Het eten smaakte goed.
De sfeer/ decor vonden we matig. Erg lawaaiig, het was moeilijk om met elkaar te praten.
Bert G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Met de Shell bonnen een drie gangen menu gedaan. Vrije keuze, goed eten, de bediening was ook goed. Zeker waard om dit restaurant te bezoeken.
Constant V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk gegeten, maar vooral service achte ik uitmuntend. De bediening komt heel persoonlijk over, iets wat ik vaak mis mij andere restaurants. De locatie, de markt Delft, is ook beeldig.

Naar mijn idee hebben ze hier voor iedereen wat. Voor wat ik heb gegeten vind ik de prijzen ook zeer scherp.

Een dikke aanrader dus!
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Hele gezellige avond gehad met heel goed eten en een zeer ruime keus, bediening was geweldig een leuke lokatie met uitzicht op de markt van Delft. In een woord geweldig.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Willem van Oranje is meer een bistro met een beperkte kaart. Wij waren er zaterdagavond en het zat helemaal vol. Als voorgerecht hadden we de proeverij, een carpacciobol, tomatensoep, mozzarella toast en makreel salade. Als hoofdgerecht hadden we biefstuk met gepofte aardappel en frites. En als nagerecht één proeverij en één hangop. Het eten is goed, hoewel het stukje vlees aan de kleine kant was. Voor een plankje brood, 4 sneden met een klontje kruidenboter en mayonaise wordt EUR 4,75 gerekend. Dit is aan de hoge kant. Het restaurant is gezellig en eigenlijk ingedeeld in 4 kleine gedeelten met trapjes naar boven en beneden en een bar gedeelte. Het personeel is vriendelijk. De wachttijden voor het eten zijn wat aan de lange kant. Toen we ’s avonds weggingen en nog wat rond liepen, viel het ons op hoe gezellig Delft is. Allemaal restaurantjes en overal vol. Misschien wel de gezelligste stad van Nederland.
louisg .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Wij hebben prima gegeten bij Willem van Oranje. We hebben gebruik gemakt van de Shell aanbieding. Er was geen aparte kaart, maar gewoon eenb drie gangen menue waar we uit konden kiezen. Ruime keuze, behoorlijke porties. Smakelijk. Bediening was vlot en attent. Wij hadden een leuke plaats met uitzicht op de markt van Delft. Zeker aan te radden.
wilmavanpraag .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Op 2e paasdag heerlijk gegeten bij Willem van Oranje. Alle gerechten waren prima in orde. Ook de bediening was uitstekend. Erg vriendelijk personeel.
De inrichting kwam bij mij als gezellig over.
Jan M V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Eten was lekker. Wij hadden alleen een vegetarische klant in ons midden. Het voorgerecht was goed maar hoofdgerecht was niet lekker. Ook heel jammer dat er maar 1 voor- en 1 hoofdgerecht op de kaart staat dat vegetarisch is. Gemiste kans

wc boven was niet echt schoon en geen gelegenheid om kind te verschonen!
benbruikman .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Leuk ingericht restaurant dat aan de ene kant aan een gracht grenst en aan de andere kant aan de markt. Vlotte vriendelijke bediening. Vooral de makreel bij het voorgerecht was heerlijk!!????
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het eten was erg lekker en goed, netjes geserveerd. Het personeel was vriendenlijk en gezellig. Alleen het toilet msg wel een schoonmaak beurt krijgen tussen de bedrijven door.
k.jans .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Gezellig weer gegeten bij Willem van oranje! Heerlijk voorgerecht bestaande uit 4 kleine gerechtjes, een biefstuk om te zuigen , zo zacht en als toetje weer een gerecht uit 4 gerechtjes omdat ik niet kon kiezen!
Heerlijk gegeten !
Personeel heel vriendelijk en ze laten je rustig eten ! We waren de laatste maar kregen absoluut geen indruk dat we weg moesten!
Top!
j.clavan .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Eigenlijk was alles lekker prettige bediening!! Dus kortom heerlijk gegeten en aan te raden! Prijs kwaliteit was dik in orde.
davidmiek .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, menu vd chef: top!
Erg vriendelijk personeel.
Wij komen zeker nog xtje terug. Lokatie mooi, zaak zeer sfeervol
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heb gekozen voor het 3 gangendiner echte aanrader en smaakte goed.
Als voor gerecht verrassing van de chef erg lekker.
Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.
Lady-lizzie D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Het eten was lekker, jammer dat bij het hoofdgerecht ,alles op één bord werd geserveerd.
Vlees/friet/en salade.Ik vind dat niet horen bij een 3 gangen menu.(mijn idéé)
Het nagerecht was iets minder,de chocolademouse was met een te dikke laag gelei bedekt.
Maar dat is de keuze die je dan neem!
Was erg stil,dus de bediening was prima!
Gezellig ingericht! Een aanrader
dejalle .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gisteren met broer en zus het keuzemenu van 29,95 euro gegeten. Prima en lekker menu en waarbij er een ruime keuze in voor, hoofd en nagerecht was. Ook de bediening was heel correct, netjes en zeer vriendelijk.
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gezellige sfeer en een mooie plek. De menukaart is niet uitzonderlijk maar er is redelijk wat te kiezen voor een goed betaalbare prijs. De bediening is netjes en het interieur is gezellig en mooi.
Rein V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De bediening was goed, soms wordt er twee keer wat gevraagd. Kwestie van mensen toe kennen aan tafels. Allemaal overigens zeer vriendelijk.
Voorgerecht mix genomen van de chef, hoofdgerecht biefstuk was zeer mals en goed gebakken. Toetje ook weer een mix van de chef. Kortom lekker gegeten in een leuke ambiance.