Willem van Oranje

Markt 48A 2611 GV Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

Lady-lizzie D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Het eten was lekker, jammer dat bij het hoofdgerecht ,alles op één bord werd geserveerd.
Vlees/friet/en salade.Ik vind dat niet horen bij een 3 gangen menu.(mijn idéé)
Het nagerecht was iets minder,de chocolademouse was met een te dikke laag gelei bedekt.
Maar dat is de keuze die je dan neem!
Was erg stil,dus de bediening was prima!
Gezellig ingericht! Een aanrader
dejalle .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gisteren met broer en zus het keuzemenu van 29,95 euro gegeten. Prima en lekker menu en waarbij er een ruime keuze in voor, hoofd en nagerecht was. Ook de bediening was heel correct, netjes en zeer vriendelijk.
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gezellige sfeer en een mooie plek. De menukaart is niet uitzonderlijk maar er is redelijk wat te kiezen voor een goed betaalbare prijs. De bediening is netjes en het interieur is gezellig en mooi.
rein.vd.toorn .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De bediening was goed, soms wordt er twee keer wat gevraagd. Kwestie van mensen toe kennen aan tafels. Allemaal overigens zeer vriendelijk.
Voorgerecht mix genomen van de chef, hoofdgerecht biefstuk was zeer mals en goed gebakken. Toetje ook weer een mix van de chef. Kortom lekker gegeten in een leuke ambiance.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Helemaal lekker gegeten bij dit restaurant, heerlijk eten en hele aardige bediening.
Ik heb allergie voor bepaalde voeding maar ze hebben het keurig aangepast!
Aanrader in een mooi stukje van Delft en een mooi pand!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Voor een lunch neergestreken op het verwarmde terras van Willem van Oranje, op steenworp afstand van de ingang van de Nieuwe Kerk. Een leuke locatie. Vanaf een ruim gesorteerde menukaart gekozen van een ciabatta met hete kip en een tosti. Beide lunchgerechten waren smaakvol en ruim gegarneerd. Smaakvol en voldoende. De bediening was prettig en vriendelijk.
Mieke G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Gezellig restaurant, met goede vriendelijke bediening. Het was vol, maar je kon toch normaal met elkaar praten. Ruime keuze uit gerechten. Kinderbox voor de kinderen.
Door een storing moesten we alleen wel 45 minuten op het nagerecht wachten. De dame van de bediening zag dit ook en ging direct navraag doen.
Doordat we in een hoekje zaten werd er niet goed gelet op de lege glazen. Dat was het enige minpuntje. Verder goede en snelle bediening.
beste Mieke Gevers, als eerst wil ik u bedanken voor het plaatsen van de recensie. Helaas kwamen wij te laat achter de keukenstoring, als gevolg dat er een aantal gasten te lang moesten wachten. Dit wil zeker niet zeggen dat er niet op lege glazen gelet moet worden! Wij gaan hier beter opletten.
Verder hopen wij dat jullie Willem van oranje als prettig hebben ervaren.

Vriendelijke groet,
John
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Een fantastisch voorgerecht, ik dacht nog met zo`n voorgerecht wordt het moeilijk om deze kwaliteit te waarborgen, het hoofdgerecht was erg smakelijk. jammer van het nagerecht, wij hadden een hazelnoot parfait de hazelnotensmaak kon ik niet terug vinden de smaak van de bananen taramisu, viel eveneens tegen.
een goede en vriendelijke bediening
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Het eten is heerlijk en de sfeer is erg goed. De bediening is correct en gezellig. Gewoon een top locatie om gezellig te gaan uit eten.
keenau .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij hadden gekozen voor een drie gangenmenu. Het eten was goed en redelijk veel voor een goed gevulde buik. Verder vonden wij de drank bier en wijn vrij prijzig in verhouding tot het eten. Goede bediening aardig en meedenkend. Gezien ik geen schelpdieren en rivierkreeftjes mocht werd dit aangepast top!!! Willen best nog een keer komen eten.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisteren zalig gegeten bij Gran cafe Willen van Oranje. Veel variatie op de kaart, sfeer was super en de gastheer was top. We komen hier zeker terug. Echt een aanrader!!!!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
vrijdag 5 februari 2016 heerlijk gegeten. Via bon van Gamma daar weer eens gekomen. waren een paar jaar door gezondheidsproblemen niet in Delft geweest.
Maar waren verrast door de goeie kwaliteit en de vriendelijke service. Heerlijk voorgerecht(salade met rivierkreeftjes), hoofdgerecht (ossenhaaspuntjes) zeer mals, en de desserts waren ook heerlijk. We gaan er zeker vaker naartoe, ook met vrienden. Een echte aanrader.
Hannie- V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Er was ruime keuze uit de menukaart, 3-gangen voor € 25,50. Als voorgerecht hadden we een carpaccio en een verrassingsgerecht, dit bestond uit 4 gerechtjes, tomatensoep/bietensalade/rivierkreeftjescocktail/bal carpaccio, heerlijk! Als hoofdgerecht hadden we smakelijke biefstukpuntjes op thaise wijze met mihoen (opverzoek werd de mihoen gewijzigd voor een schaaltje gegrilde groenten, chapeau) en een duo zalm/kabeljauw welke geserveerd werd met frites + mayo en een schaal salade. Het nagerecht, een hazelnootparfait was erg lekker. Kortom, heerlijk gegeten en ruim voldoende.
Het personeel was vriendelijk en voorkomend.
Wij wonen in Brabant maar zouden we in Delft wonen gingen we er zeker nog een keer eten.
Corry J.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
2 = 1 3 gangendiner. Fantastisch lekker gegeten. Tomatensoep voor mijn echtgenoot en voor mij de verrassing van de chef als vooraf, gevulde varkenshaas en oosterse biefstukpuntje als hoofdgerecht en als toe 2 heerlijke creaties. Echt een aanrader!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wat een leuke formule op een prachtig plein! Ik en mijn echtgenote kozen voor een 3 gangen diner. Voorgerecht 2 maal verrassing van de chef, dit was in 1 woord geweldig. Hoofdgerechten een combinatie van vis en een varkenshaas gevuld met tapenade heeeeerlijk. Wat een geweldig team heeft ons daar geholpen!!! Wij komen zeker heel snel terug. Bedankt voor de leuke maar vooral heerlijke avond.

Mvg Marco
Uppie56 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Mijn vriendin en ik hebben binnen enkele maanden twee maal in restaurant "Willem van Oranje" aan de markt te Delft gegeten. Beide keren betrof het een 3 gangen keuzemenu dat voor slechts 25, 50 euro wordt aangeboden. Uit de plm. 6 voorgerechten kozen wij voor carpaccio en een pannetje champignons. Prima opwarmers voor de hoofdgerechten, met keuzes uit vis, vlees en vegetarisch. De ossenhaaspuntjes (oosters) en sate waren heerlijk gaar en op smaak gebracht (kruiden/ui) en geserveerd met resp. mie, frites en salades. Voor de nagerechten was er ook weer een keuzemogelijkheid uit 6 opties. Na het flinke hoofdgerecht kozen wij tiramisu (de banaan was hier iets minder nadrukkelijk aanwezig dan verwacht) en dame blanche. Traditioneel weliswaar, maar van prima kwaliteit. De drankenkaart is ruim gevuld, de gevraagde Duitse zoete wijn en tripels smaakten goed.
De bediening was gelukkig niet te formeel. Gewoon een vlot team. Niet opdringerig, wel alert. En de indruk wekkend dat hier je werk doen geen straf is.
Wellicht wordt dit laatste mede bepaald door de entourage. De voorzijde van het pand ligt aan de geweldige markt van Delft, de achterzijde aan een typisch Delftse gracht. Binnen bepalen houten planken en schemerig licht (ook kaarsen) de sfeer.
En dus die prima crew !
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Lekker eten vriendelijke bediening.
Snelle bediening helemaal top!
We komen graag nog een keer terug!
En een hele leuke eigenaar!
Fenny C.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Zaterdag avond bij Willem van Oranje gegeten. Heerlijk genoten van het driegangenmenu. Super eten voor wat je ervoor betaald!

De bediening was erg vriendelijk. De zaak zat helemaal vol maar al het eten en drinken was er erg snel, heel fijn.

De ambiance is leuk. Er kunnen veel mensen in maar omdat het verdeeld is in allemaal kleine stukken heb je niet heel erg het gevoel dat het heel druk is.

Wij komen zeker nog een keer terug bij Willem van oranje!
Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Geen culinaire fratsen, gewoon goed eten voor een betaalbare prijs. Service was erg goed, bediening erg vriendelijk. Leuke, sfeervolle inrichting. Wij raden een bezoekje zeker aan!
wingerdeahg .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wij hebben vanavond heerlijk gegeten, het was super gezellig.
Het is een aanrader we komen zeker terug.
Anneke en Ton- Ton en Tineke