Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

tanyadrop .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Het was een gezellige avond. Het eten was prima, bediening vriendelijk. Er zijn geen culinaire hoogstandjes in het menu, het was simpel, maar goed voorbereid. Het sfeer was heel relaxed, we hebben daar zonder probleem met een peuter en een baby gezeten. Niemand keek om naar een peuter die in de gang speelde.
ejvanakkeren .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Leek leuker dan het uiteindelijk was. Mijn biefstuk was aardig, maar de schnitzel van mijn vrouw was volledig drooggebakken. En dan helpt de aardige bediening niet meer.
marjavanmuiden .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad het eten was heerlijk en de bediening was uitmuntend gezellig een aanrader om nog eens te gaan
bbdutchie .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gegeten met z'n vieren met de Iens/Shell actie.
Zeer vriendelijke en attente bediening!
Op het terras gaan zitten aan een klein tafeltje maar na het even gevraagd te hebben zaten we al aan een dubbele tafel. Na een eerste drankje werd netjes gevraagd of we binnen of buiten wilde eten.
Voor de Shell actie geen ander menu, konden voor het 3 gangen menu gewoon uit alles kiezen. (Bij veel andere restaurants gelezen dat keuze erg beperkt was).
Als voorgerecht 3x proeverij (combi van meerdere voorgerechtjes) en 1x carpaccio.
Helemaal top, erg smakelijk. Als hoofdgerecht 2x schnitzel, 1x pannetje ossehaaspuntjes en 1x biefstuk. Ook hier alles smakelijk, biefstuk was alleen "well done" ipv "medium rare' zoals gevraagd. Enige minpuntje maar was desondanks smakelijk.
Als nagerecht 2x proeverij en 2x aardbeien Romanoff. Aardbeien waren duidelijk vers en de proeverij weer een combi van 4 nagerechtjes.
Ik kan het niet genoeg herhalen, erg smakelijk.
Prijs/kwaliteit erg goed.
De entourage binnen kan ik niet beoordelen, we hebben op het terras gezeten met uitzicht op de markt wat erg gezellig is.
Toilet was niet echt fris en er hing een rioollucht. Helaas tref je dat heel vaak aan, iets waar de meeste restaurants kunnen verbeteren.
Maar we hebben erg genoten en zullen hier zeker nog terugkomen, zeker een aanrader.
SimonVr .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Sfeer is lekker ontspannen, low level en rustige muziek (jazz-country combi): heel toegankelijk. Allergieën (gluten in dit geval) hoefde we niet vooraf te melden; kon zowel bediening als keuken goed op inspelen. Gedurende het diner werd ons niks opgejaagd qua drankjes end. Wij hebben met z'n tween rustig van het eten kunnen genieten. Erg lekker ook.

Bij een gerecht (de Oosters bereide ossenstaartpuntjes) was de keuken een glutenvrije vervanging voor de vermicelli vergeten. De bediening (en ook de keuken) dacht meteen mee en redelijk snel kregen we een groot extra boord met o.a. ook extra groente en ossenhaastpuntjes cadeau. Kan altijd gebeuren dat de keuken bij het inspelen op een allergie iets vergeet, maar dit werd heel snel (en meer dan goed) opgepakt.

Naast de ossenhaastpuntjes hadden wij de carpaccio vooraf. Zag er vers uit; de sla/salade was hierbij zowel onder de runderlende verwerkt als daarboven. Het gerecht was lekker 'sappig', mede door saus die goed die goed was aangebracht maar niet overheerste.

Volgens mij was het overigens de eigenaar die ons heeft geholpen aan tafel. Een hele aardige, toffe man, die volgens mij veel plezier in het vak heeft.
mpcref .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Lekker gegeten, vlotte bediening en erg vriendelijk personeel. Met een iets uitgebreider menu zou ik een 10 gegeven hebben.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Super lekker gegeten echt een Aanrader! Alleen jammer dat de voucher van Groenrijk niet de waarde had die erop stond......dus de rekening was 29 euro hoger ....maar ondanks dat super! En we komen zeker nog eens terug!
Beste Sylvia, goed om te lezen dat ons restaurant is bevallen.
Er is waarschijnlijk een miscommunicatie geweest betreft de Groenrijk actie. Daarom zou ik graag uit willen nodigen om even bij ons binnen te stappen voor een kopje koffie en dit natuurlijk te corrigeren.
Vriendelijk groet,
John

Reactie van proever:

Hallo, Ik kom zeker langs voor een bakkie koffie! Zodra ik in de buurt ben! Groetjes Sylvua
Isamber .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
We hebben lekker gegeten bij Willem van Oranje. De proeverij van de chef geeft je een goed idee van de kwaliteit van het eten! Heerlijk. Zo ook de carpaccio. Als hoofdgerecht varkenshaas in een pannetje gegeten. Ook een absolute aanrader. Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Omdat de zoete witte wijn iets te zoet was naar onze smaak, kwam John met de andere opties en konden we zo de juiste wijn uitzoeken (en samenstellen!). Wij hebben uitstekend gegeten (en gedronken) en gaan hier zeker vaker eten en zullen dit ook bij iedereen aanraden.
RolandHulst .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Zaterdag 21 mei met z'n vieren een topavond gehad in Willem van Oranje. Vriendelijke en correcte bediening en er hangt een gezellige sfeer in het pand waar oud en nieuw goed wordt gecombineerd. Alle gerechten werden mooi uitgeserveerd, van de rundercarpaccio als voorgerecht tot en met het sorbetijs aan het einde. Daar was echt aandacht aan besteed. En het smaakte allemaal gewoon erg goed.
kevin_123 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Erg gesmuld van van de verrassing van de chef vooraf, heerlijke biefstuk als hoofdgerecht en een mooie hangop met sinaasappel als dessert. Zeker gezien de schappelijke prijs erg lekker eten en natuurlijk een prachtige locatie zo op de Markt. Zeker een aanrader!
Annette D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gestoomde forel met een wijntje en cappucino toe. Prima gerechten. Glaasje (kraan)water kosteloos erbij. Snelle service. Lekkere verrassing bij de rekening. We moesten snel weer weg anders hadden we langer gezeten en wellicht nog een nagerecht genomen.
Loeensijas .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Buiten eten, aan een gezellig plein, prima locatie. De bediening was prettig. Het toilet was niet echt proper, jammer. De voorgerechten, een capartio en een portobello waren erg lekker. Het hoofdgerecht, 2 x varkenshaas in pannetje, was redelijk. Het pannetje waarbij de waarschuwing werd gedaan: "dit is loeiheet" bleek lauw en het vlees dus ook. De smaak was prima, maar niet mals. Het andere pannetje was prima. Het nagerecht, 2x sorbet was prima.
sansax63 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wij hebben alle vier heerlijk zitten smullen van voor Tot nagerecht. Vooral de proeverijtjes zijn echt een aanrader!
Het zier er mooi uit en je wordt goed geholpen. Kortom, daar gaan we vaker eten!
jbergen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We hebben een heerlijk 3-gangen menu gegeten, waarbij het voorgerecht en het nagerecht bestond uit verschillende proeverijen. Mooi opgediend en erg lekker. Het hoofdgerecht was goed. Biefstuk prima, de varkenshaas in een pannetje was een beetje droog. Gezellige sfeer, vriendelijke bediening. Leuke aankleding, gericht op Delft. Zeker voor herhaling vatbaar!!
JokeinV .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk driegangenmenu gegeten. Gevarieerde menukaart. Het voorgerecht met makreel en de carpaccio zijn heerlijk. Wij vonden de hoofdgerechten met de biefstuk en de ossenhaas bijzonder goed. Heerlijk sorbetijs met bijzondere verse vruchten als nagerecht is ook een feestje om te zien. De brasserie heeft een gezellige uitstraling. Het personeel is bijzonder vriendelijk en behulpzaam en wil het je als gast graag naar de zin maken.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
gisteravond driegangenmenu gegeten op terras. Het eten was super, de bediening gezellig en de eigenaar had ondanks de drukte nog tijd voor een praatje. GA ZO DOOR.
StatlermetWaldorf .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Hele vriendelijke en alerte bediening werkt er in dit restaurant in hartje Delft. Eten was erg lekker. Het brood was nog warm. De proeverij van de chef was een combinatie van voorgerechten ( carpaccio, gevulde champignon, taartje van gerookte makreel, tomatensoep) alles zag er goed verzorgt uit, goed op temperatuur. De huisgemaakte tomatensoep had een mooie structuur en was zeer goed van smaak.
We hadden de ravioli met een roomsaus als hoofdgerecht. Het was veel, we konden het niet op maar wel erg lekker. Het nagerecht (sorbetijs met vers fruit en proeverij van de chef) was lekker. We hebben een hele leuke en lekkere avond gehad.
tinyvdbelt .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten ! heel gezellig restaurant. toen wij er waren was het niet druk, maar wel gezellig door de verschillende ruimtes en niveaus. Dan ervaar je het al gauw als gezellig.
Vriendelijk personeel, vlotte bediening.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Leuke ambiance. Prima zet om een drie gangenmenu te serveren voor de shell actie.
Gezellig restaurant waar we zeker nog eens terugkomen.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Een gezellig restaurant met een spontane en enthousiaste bediening.
De menukaart heeft voor een ieder wat wils en dat alles op een super locatie.