Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

wilmavanpraag .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Op 2e paasdag heerlijk gegeten bij Willem van Oranje. Alle gerechten waren prima in orde. Ook de bediening was uitstekend. Erg vriendelijk personeel.
De inrichting kwam bij mij als gezellig over.
Jan M V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Eten was lekker. Wij hadden alleen een vegetarische klant in ons midden. Het voorgerecht was goed maar hoofdgerecht was niet lekker. Ook heel jammer dat er maar 1 voor- en 1 hoofdgerecht op de kaart staat dat vegetarisch is. Gemiste kans

wc boven was niet echt schoon en geen gelegenheid om kind te verschonen!
benbruikman .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Leuk ingericht restaurant dat aan de ene kant aan een gracht grenst en aan de andere kant aan de markt. Vlotte vriendelijke bediening. Vooral de makreel bij het voorgerecht was heerlijk!!????
spinner1 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het eten was erg lekker en goed, netjes geserveerd. Het personeel was vriendenlijk en gezellig. Alleen het toilet msg wel een schoonmaak beurt krijgen tussen de bedrijven door.
k.jans .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Gezellig weer gegeten bij Willem van oranje! Heerlijk voorgerecht bestaande uit 4 kleine gerechtjes, een biefstuk om te zuigen , zo zacht en als toetje weer een gerecht uit 4 gerechtjes omdat ik niet kon kiezen!
Heerlijk gegeten !
Personeel heel vriendelijk en ze laten je rustig eten ! We waren de laatste maar kregen absoluut geen indruk dat we weg moesten!
Top!
j.clavan .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Eigenlijk was alles lekker prettige bediening!! Dus kortom heerlijk gegeten en aan te raden! Prijs kwaliteit was dik in orde.
davidmiek .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, menu vd chef: top!
Erg vriendelijk personeel.
Wij komen zeker nog xtje terug. Lokatie mooi, zaak zeer sfeervol
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heb gekozen voor het 3 gangendiner echte aanrader en smaakte goed.
Als voor gerecht verrassing van de chef erg lekker.
Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.
lady-lizzie D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Het eten was lekker, jammer dat bij het hoofdgerecht ,alles op één bord werd geserveerd.
Vlees/friet/en salade.Ik vind dat niet horen bij een 3 gangen menu.(mijn idéé)
Het nagerecht was iets minder,de chocolademouse was met een te dikke laag gelei bedekt.
Maar dat is de keuze die je dan neem!
Was erg stil,dus de bediening was prima!
Gezellig ingericht! Een aanrader
dejalle .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gisteren met broer en zus het keuzemenu van 29,95 euro gegeten. Prima en lekker menu en waarbij er een ruime keuze in voor, hoofd en nagerecht was. Ook de bediening was heel correct, netjes en zeer vriendelijk.
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gezellige sfeer en een mooie plek. De menukaart is niet uitzonderlijk maar er is redelijk wat te kiezen voor een goed betaalbare prijs. De bediening is netjes en het interieur is gezellig en mooi.
rein.vd.toorn .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De bediening was goed, soms wordt er twee keer wat gevraagd. Kwestie van mensen toe kennen aan tafels. Allemaal overigens zeer vriendelijk.
Voorgerecht mix genomen van de chef, hoofdgerecht biefstuk was zeer mals en goed gebakken. Toetje ook weer een mix van de chef. Kortom lekker gegeten in een leuke ambiance.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Helemaal lekker gegeten bij dit restaurant, heerlijk eten en hele aardige bediening.
Ik heb allergie voor bepaalde voeding maar ze hebben het keurig aangepast!
Aanrader in een mooi stukje van Delft en een mooi pand!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Voor een lunch neergestreken op het verwarmde terras van Willem van Oranje, op steenworp afstand van de ingang van de Nieuwe Kerk. Een leuke locatie. Vanaf een ruim gesorteerde menukaart gekozen van een ciabatta met hete kip en een tosti. Beide lunchgerechten waren smaakvol en ruim gegarneerd. Smaakvol en voldoende. De bediening was prettig en vriendelijk.
Mieke G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Gezellig restaurant, met goede vriendelijke bediening. Het was vol, maar je kon toch normaal met elkaar praten. Ruime keuze uit gerechten. Kinderbox voor de kinderen.
Door een storing moesten we alleen wel 45 minuten op het nagerecht wachten. De dame van de bediening zag dit ook en ging direct navraag doen.
Doordat we in een hoekje zaten werd er niet goed gelet op de lege glazen. Dat was het enige minpuntje. Verder goede en snelle bediening.
beste Mieke Gevers, als eerst wil ik u bedanken voor het plaatsen van de recensie. Helaas kwamen wij te laat achter de keukenstoring, als gevolg dat er een aantal gasten te lang moesten wachten. Dit wil zeker niet zeggen dat er niet op lege glazen gelet moet worden! Wij gaan hier beter opletten.
Verder hopen wij dat jullie Willem van oranje als prettig hebben ervaren.

Vriendelijke groet,
John
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Een fantastisch voorgerecht, ik dacht nog met zo`n voorgerecht wordt het moeilijk om deze kwaliteit te waarborgen, het hoofdgerecht was erg smakelijk. jammer van het nagerecht, wij hadden een hazelnoot parfait de hazelnotensmaak kon ik niet terug vinden de smaak van de bananen taramisu, viel eveneens tegen.
een goede en vriendelijke bediening
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Het eten is heerlijk en de sfeer is erg goed. De bediening is correct en gezellig. Gewoon een top locatie om gezellig te gaan uit eten.
keenau .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij hadden gekozen voor een drie gangenmenu. Het eten was goed en redelijk veel voor een goed gevulde buik. Verder vonden wij de drank bier en wijn vrij prijzig in verhouding tot het eten. Goede bediening aardig en meedenkend. Gezien ik geen schelpdieren en rivierkreeftjes mocht werd dit aangepast top!!! Willen best nog een keer komen eten.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisteren zalig gegeten bij Gran cafe Willen van Oranje. Veel variatie op de kaart, sfeer was super en de gastheer was top. We komen hier zeker terug. Echt een aanrader!!!!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
vrijdag 5 februari 2016 heerlijk gegeten. Via bon van Gamma daar weer eens gekomen. waren een paar jaar door gezondheidsproblemen niet in Delft geweest.
Maar waren verrast door de goeie kwaliteit en de vriendelijke service. Heerlijk voorgerecht(salade met rivierkreeftjes), hoofdgerecht (ossenhaaspuntjes) zeer mals, en de desserts waren ook heerlijk. We gaan er zeker vaker naartoe, ook met vrienden. Een echte aanrader.