Willem van Oranje

Markt 48A 2611 GV Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

fieldzz .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Buiten gezeten. Gegeten met AH bon, super dat het a la carte is hier . Alles was lekker (als hoofdgerecht forel en zeebaars) .Echt een aanrader
Mwijk .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Met de Albert Heijn actie bij Willem van Oranje gegeten, een echte aanrader! Het restaurant is knus en gezellig, maar als je liever buiten op het terras wilt eten is dat ook geen probleem, de keus is aan de gast(en). Het eten is lekker en prijs kwaliteit is goed (als je zonder ah actie komt, met ah actie is het sowieso een koopje!). Wat het echt afmaakt is de bediening! Wij werden geholpen door een super aardige gastheer, hij wist wat hij deed, had verstand van de gerechten en had een goede timing (hij kwam niet te vaak en niet te weinig aan tafel). Kortom, een aanrader en wij komen zeker terug, ook zonder ah actie!
Leoni V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het was een lekker etentje maar biet heel bijzonder. We hadden het drie gangen menu van AH en kregen dus het tweede drie gangen menu gratis. Met de korting die we kregen stond de prijs en kwaliteit goed in verhouding, maar als we de volle mep hadden moeten betalen Was het te duur geweest.

De voorgerechten en nagerechten waren lekker de proeverijtje zowel voor en na waren de moeite waard. Het waren echter de hoofdgerechten die tegen vielen. De biefstuk Was taai en de de varkenshaas veels te veel doorgekookt van de feta kaas of romige saus Was niet veel te proeven. Sausje leek meer op water. De bijgerechten (frietjes en aardappel) waren wel heel lekker van smaak.

Het personeel was vriendelijk en het was gezellig om buiten te zitten op het terras.

Met Ah bonnen zouden we nog wel terug komen voor drie gangen en anders ook, maar dan zouden we het hoofdgerecht skippen.
jeroen.wijers1 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het eten was erg lekker, alleen had de kok een foutje gemaakt. Hij had het verkeerde gerecht uit de oven gepakt, waardoor het eten van mijn vrouw koud was. Dit werd snel en goed opgelost met duizendmaal excuses en gratis drankje voor iedereen. We zaten buiten op het terras en dit oogde rommelig. Veel rotzooi en papiertjes op de grond. Dit was het enige minpunt.
cmf W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten was prima, goede porties. De bediening was attent zonder opdringerig te zijn. Leuk om buiten te zitten aan de Markt.
hendriborman .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten, ruime keuze uit vast menu. Als je buiten zit lawaaiig omgevingsgeluid vanaf buren. Bediening deed het rustig aan.
p.dewith .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
carpacciowas erg iekker , het tweede gang vond ik wat magertjes weinig groente , nagerecht was goed. De bediening was goed en vriendelijk
Joke T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Willem van oranje, Het is daar heel gezellig en de bediening is ook prima ze zijn allemaal heel vriendelijk, Wij gaan er zeker nog een keer eten.
San C.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Mooie locatie aan de Markt in Delft. Keuze uit 3-gangenmenu van de gewone kaart. Netjes geserveerd, Bij de biefstuk gepofte aardappel, maar ook nog extra friet en verse salade. Zeer vriendelijke bediening!
Mandy Z.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Gister heerlijk gegeten met de Ah uit eten bonnen. Was heerlijk, je proeft dat het vers is en niet uit bakjes komt. Echt een aanrader!!
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gisteren zijn wij wezen eten bij Willem van Oranje, een restaurant dat dit jaar mee doet aan de Albert Heijn actie voor een 2e 3-gangenmenu gratis.
Een van de weinige restaurants waarbij je kunt kiezen uit de gehele kaart.

Al bij aankomst werden we zeer vriendelijk ontvangen. We hadden even wat twijfel over een tafeltje binnen of op het terras. We besloten om op het terras te gaan zitten.
Even later kwam de gastheer vragen of alles naar wens was en om te zeggen dat hij voor ons binnen een tafeltje zou vrij houden, in het geval we ons nog zouden bedenken.

De forel was van uitstekende kwaliteit, gecombineerd met de zoete witte wijn een optimale hoofdgerecht.
De chocolademouse was de juiste afsluiter, echt van heerlijke kwaliteit.

De volgende keer weer!
John G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Gister heerlijk wezen diner met 2 vrienden bij Willem van oranje. Ik en mijn collega/ vriend kozen voor de perfecte biefstuk, de ander ossenhaas puntjes (waren om weg te zuigen zo mals) De bediening is goed en wisten waar ze me bezig waren.
Wij raden dit restaurant zeker aan.

vriendelijke groet,
Sam
Albertien .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het eten was heerlijk, er was werkelijk niets op aan te merken. Wij hadden graag buiten willen eten, maar het weer liet dat helaas niet toe. Achteraf gezien waren de weergoden ons eigenlijk goed gezind, want de sfeer binnen in het restaurant is fantastisch.
Wij vonden de kaart erg uitgebreid en hadden moeite om een keuze te maken, de bediening kon goed adviseren naar onze smaak. De prijs kwaliteit verhouding was in balans.
Wij kunnen dit restaurant zeker aanraden en komen snel graag nog eens terug.
han.vanveldhuizen .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk buiten gezeten. Leuk, vlotte bediening. De kipsaté viel tegen. Was waarschijnlijk gemaakt van voorgegaarde kip waardoor het geheel een soort gummie-smaak kreeg. Toetje (aardbeien-romanoff) was wel weer prima.
cmvanrijn13 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Super gegeten alles was van goede kwaliteit, vriendelijke bediening! Klein foutje bij de rekening, maar na correctie helemaal top!
patdufbo .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Gezellig restaurant op de markt in Delft. Via shell daar terecht gekomen. Gelukkig geen speciaal menu daarvoor, maar gewoon kiezen van de kaart. Mijn hoofdgerecht viel een beetje tegen (kip was droog) en er werd meteen een nieuwe gemaakt. Ook kregen mijn vriend en ik terwijl we wachtten een drankje van het huis. Leuk op de kaart: proeverij. Dan krijg je (bijna) alle voor- en/of nagerechten in het klein.
tanyadrop .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Het was een gezellige avond. Het eten was prima, bediening vriendelijk. Er zijn geen culinaire hoogstandjes in het menu, het was simpel, maar goed voorbereid. Het sfeer was heel relaxed, we hebben daar zonder probleem met een peuter en een baby gezeten. Niemand keek om naar een peuter die in de gang speelde.
ejvanakkeren .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Leek leuker dan het uiteindelijk was. Mijn biefstuk was aardig, maar de schnitzel van mijn vrouw was volledig drooggebakken. En dan helpt de aardige bediening niet meer.
marjavanmuiden .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad het eten was heerlijk en de bediening was uitmuntend gezellig een aanrader om nog eens te gaan
bbdutchie .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gegeten met z'n vieren met de Iens/Shell actie.
Zeer vriendelijke en attente bediening!
Op het terras gaan zitten aan een klein tafeltje maar na het even gevraagd te hebben zaten we al aan een dubbele tafel. Na een eerste drankje werd netjes gevraagd of we binnen of buiten wilde eten.
Voor de Shell actie geen ander menu, konden voor het 3 gangen menu gewoon uit alles kiezen. (Bij veel andere restaurants gelezen dat keuze erg beperkt was).
Als voorgerecht 3x proeverij (combi van meerdere voorgerechtjes) en 1x carpaccio.
Helemaal top, erg smakelijk. Als hoofdgerecht 2x schnitzel, 1x pannetje ossehaaspuntjes en 1x biefstuk. Ook hier alles smakelijk, biefstuk was alleen "well done" ipv "medium rare' zoals gevraagd. Enige minpuntje maar was desondanks smakelijk.
Als nagerecht 2x proeverij en 2x aardbeien Romanoff. Aardbeien waren duidelijk vers en de proeverij weer een combi van 4 nagerechtjes.
Ik kan het niet genoeg herhalen, erg smakelijk.
Prijs/kwaliteit erg goed.
De entourage binnen kan ik niet beoordelen, we hebben op het terras gezeten met uitzicht op de markt wat erg gezellig is.
Toilet was niet echt fris en er hing een rioollucht. Helaas tref je dat heel vaak aan, iets waar de meeste restaurants kunnen verbeteren.
Maar we hebben erg genoten en zullen hier zeker nog terugkomen, zeker een aanrader.