Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

Loeensijas .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Buiten eten, aan een gezellig plein, prima locatie. De bediening was prettig. Het toilet was niet echt proper, jammer. De voorgerechten, een capartio en een portobello waren erg lekker. Het hoofdgerecht, 2 x varkenshaas in pannetje, was redelijk. Het pannetje waarbij de waarschuwing werd gedaan: "dit is loeiheet" bleek lauw en het vlees dus ook. De smaak was prima, maar niet mals. Het andere pannetje was prima. Het nagerecht, 2x sorbet was prima.
sansax63 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wij hebben alle vier heerlijk zitten smullen van voor Tot nagerecht. Vooral de proeverijtjes zijn echt een aanrader!
Het zier er mooi uit en je wordt goed geholpen. Kortom, daar gaan we vaker eten!
jbergen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We hebben een heerlijk 3-gangen menu gegeten, waarbij het voorgerecht en het nagerecht bestond uit verschillende proeverijen. Mooi opgediend en erg lekker. Het hoofdgerecht was goed. Biefstuk prima, de varkenshaas in een pannetje was een beetje droog. Gezellige sfeer, vriendelijke bediening. Leuke aankleding, gericht op Delft. Zeker voor herhaling vatbaar!!
JokeinV .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk driegangenmenu gegeten. Gevarieerde menukaart. Het voorgerecht met makreel en de carpaccio zijn heerlijk. Wij vonden de hoofdgerechten met de biefstuk en de ossenhaas bijzonder goed. Heerlijk sorbetijs met bijzondere verse vruchten als nagerecht is ook een feestje om te zien. De brasserie heeft een gezellige uitstraling. Het personeel is bijzonder vriendelijk en behulpzaam en wil het je als gast graag naar de zin maken.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
gisteravond driegangenmenu gegeten op terras. Het eten was super, de bediening gezellig en de eigenaar had ondanks de drukte nog tijd voor een praatje. GA ZO DOOR.
StatlermetWaldorf .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Hele vriendelijke en alerte bediening werkt er in dit restaurant in hartje Delft. Eten was erg lekker. Het brood was nog warm. De proeverij van de chef was een combinatie van voorgerechten ( carpaccio, gevulde champignon, taartje van gerookte makreel, tomatensoep) alles zag er goed verzorgt uit, goed op temperatuur. De huisgemaakte tomatensoep had een mooie structuur en was zeer goed van smaak.
We hadden de ravioli met een roomsaus als hoofdgerecht. Het was veel, we konden het niet op maar wel erg lekker. Het nagerecht (sorbetijs met vers fruit en proeverij van de chef) was lekker. We hebben een hele leuke en lekkere avond gehad.
tinyvdbelt .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten ! heel gezellig restaurant. toen wij er waren was het niet druk, maar wel gezellig door de verschillende ruimtes en niveaus. Dan ervaar je het al gauw als gezellig.
Vriendelijk personeel, vlotte bediening.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Leuke ambiance. Prima zet om een drie gangenmenu te serveren voor de shell actie.
Gezellig restaurant waar we zeker nog eens terugkomen.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Een gezellig restaurant met een spontane en enthousiaste bediening.
De menukaart heeft voor een ieder wat wils en dat alles op een super locatie.
jstorms .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Via Shell actie heerlijk gegeten. De Proeverij van de chef is een echte aanrader. De bediening is heel vriendelijk en attent
ela3 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Leuk ontvangen, mooie plek gekregen met uitzicht op de markt.
Heerlijk gegeten, ossehaaspuntjes aanrader!
Komen zeker terug.
jatmlammers .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Diverse interessante items op het menu waren uitverkocht zowel van voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht. Beetje jammer...
Bediening oké.
Arie W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Geweldige locatie, hele goede service. En dan vrees je dat je als toerist wordt behandeld....maar dat is niet zo. Prima tent, aanrader.
R.J. B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Vriendelijke, vlotte bediening
Het eten smaakte goed.
De sfeer/ decor vonden we matig. Erg lawaaiig, het was moeilijk om met elkaar te praten.
Bert G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Met de Shell bonnen een drie gangen menu gedaan. Vrije keuze, goed eten, de bediening was ook goed. Zeker waard om dit restaurant te bezoeken.
Constant V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk gegeten, maar vooral service achte ik uitmuntend. De bediening komt heel persoonlijk over, iets wat ik vaak mis mij andere restaurants. De locatie, de markt Delft, is ook beeldig.

Naar mijn idee hebben ze hier voor iedereen wat. Voor wat ik heb gegeten vind ik de prijzen ook zeer scherp.

Een dikke aanrader dus!
gerritkool .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Hele gezellige avond gehad met heel goed eten en een zeer ruime keus, bediening was geweldig een leuke lokatie met uitzicht op de markt van Delft. In een woord geweldig.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Willem van Oranje is meer een bistro met een beperkte kaart. Wij waren er zaterdagavond en het zat helemaal vol. Als voorgerecht hadden we de proeverij, een carpacciobol, tomatensoep, mozzarella toast en makreel salade. Als hoofdgerecht hadden we biefstuk met gepofte aardappel en frites. En als nagerecht één proeverij en één hangop. Het eten is goed, hoewel het stukje vlees aan de kleine kant was. Voor een plankje brood, 4 sneden met een klontje kruidenboter en mayonaise wordt EUR 4,75 gerekend. Dit is aan de hoge kant. Het restaurant is gezellig en eigenlijk ingedeeld in 4 kleine gedeelten met trapjes naar boven en beneden en een bar gedeelte. Het personeel is vriendelijk. De wachttijden voor het eten zijn wat aan de lange kant. Toen we ’s avonds weggingen en nog wat rond liepen, viel het ons op hoe gezellig Delft is. Allemaal restaurantjes en overal vol. Misschien wel de gezelligste stad van Nederland.
louisg .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Wij hebben prima gegeten bij Willem van Oranje. We hebben gebruik gemakt van de Shell aanbieding. Er was geen aparte kaart, maar gewoon eenb drie gangen menue waar we uit konden kiezen. Ruime keuze, behoorlijke porties. Smakelijk. Bediening was vlot en attent. Wij hadden een leuke plaats met uitzicht op de markt van Delft. Zeker aan te radden.
wilmavanpraag .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Op 2e paasdag heerlijk gegeten bij Willem van Oranje. Alle gerechten waren prima in orde. Ook de bediening was uitstekend. Erg vriendelijk personeel.
De inrichting kwam bij mij als gezellig over.