Willem van Oranje

Markt 48A 2611 GV Delft Nederland Kaart

Over restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Roeland B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heel mooie locatie aan de markt van Delft in twee panden die achter in weer aan een gracht (volders-)liggen. Door de gedeelde niveaus zijn er vele rustige plekken om in alle rust met je gezelschap van eten en elkaar te genieten. Reserveren ging eenvoudig en kregen een volte ontvangst. Service was attent en niet opdringerig. Vooral de baars en kabeljauw van het menu zijn aan te bevelen. Met iets meer gebalanceerde keuze in bijgerechten en sausen zouden de gerechten van goed naar uitstekend promoveren. We hebben genoten.
Carin B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
we hebben er heerlijk gegeten met de ah actie. Leuk die proeverijtjes - de soep is wel heel erg zout volgens onze maatstaven - dus tip aan de kok - verder prima in orde
Carl D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Willem van Oranje op die mooie markt in Delft. Gerechten zijn met zorg bereid en smaken ook prima. Zeker een aanrader
Diepen1957 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Alles was perfect qua eten, sfeer en bediening.
Wij hadden gegeten van de AH actie bonnen.
Alleen toen de rekening kwam was dat een bittere pil.
Men had het hele bedrag berekend i.p.v. de AH korting eraf te halen.
Toen ik daar wat van zei wisten ze niet dat we via die AH actie hadden gereserveerd.
Vond ik ongeloofwaardig omdat de bediening dat ook even had kunnen vragen toen wij om de rekening vroegen en vrijwel het hele restaurant via die actie kwamen eten.
De rekening moest opnieuw gemaakt worden. Ik had hier een vervelend gevoel over en het idee dat we belazerd werden. De fooi die ik normaal gesproken zou geven bleef door dit voorval achterwege. Heel zonde terwijl de rest gewoon in orde was.
Beste Diepen,

Als eerste goed om te lezen dat het eten, sfeer en bediening zeer prettig waren.
Wij reserveren 4 tafel per avond met de AH actie, wij maken hierin geen enkel onderscheid. Dat wil zeggen geen aparte ruimte en geen aparte dinerkaart. Wij vragen dus ook niet bij binnenkomst of bij het afrekenen of u een AH-spaartkaart bezit. Wij denken dat onze gasten dit als prettig ervaren!!
'Ons doel is zeker niet om gasten de belazeren'
Ik neem aan dat direct bij het aangeven van de kortingsbon de rekening is aangepast. (zonder enige discussie)
Nogmaals ik vind het heel vervelend dat u onze beleid als belazeren heeft ervaren.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en u nu een andere kijk op het beleid heeft.

Vriendelijke groet,
John
p.s. Hoop u zeker nogmaals te mogen ontvangen bij Willem van Oranje.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gezellige gelegenheid, sfeer vol. Waren te vroeg, geen probleem.
Eten was prima, goede wijn voor schappelijke prijs.
Goed om te onthouden!
Korrellh .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Er was veel variatie op de kaart; voor ieder wat wils, ook voor lastige eters ;-). De gerechtjes die ik had gekozen (de kofta vooraf, en de ossenhaasspiesjes als hoofdgerecht) waren verrassend samengesteld en echt heel lekker. De ossenhaas was goed mals.
Wij waren met 7 personen en best een beetje luidruchtig, maar doordat we boven achteraan zaten was dat ook geen probleem. Het hele restaurant straalt sfeer en gezelligheid uit.
Dit restaurant hadden wij uitgekozen ivm de AH Restaurantactie; de voorwaarden waren vooraf niet duidelijk, terwijl ik er wel over gebeld had. Dus 1 tip: mocht je hier gaan eten met deze restaurantactie, bespreek dan van te voren maar ter plekke aan tafel wat de voorwaarden zijn, dan kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Maar ga zeker naar dit restaurant, want het is echt een aanrader!
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten met de AH spaaractie. Een van de weinige restaurants waar je een keuze kunt maken uit de volledige menukaart. Een echte aanrader . Wij komen hier zeker terug.
Micha_D .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk menu gegeten. Veel en diverse keuze voor zowel voor-, hoofd- als nagerecht. Bediening heel netjes en vriendelijk. Het brood duurde enigszins aan de lange kant, maar andere gerechten kwamen vlot.
Helma S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten. En de bediening was geweldig. Erg aardig allemaal . We komen zeker een keer terug.
Carin B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
prima gegeten met de ah actie. De mannen waren vol lof over het biefstuk. Ook de kabeljauw met citroen risotto was heerlijk Prima adres
Ingridnicogroen .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
we hebben dit restaurant toegevoegd aan onze favorieten en zullen er nog vaak komen. Leuke locatie en een goeie kaart. aageschikt voor allerlei gelegenheden
Robzwang .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, was verrast over de ruimte. 1 min puntje de gasten aan de tafel achter ons waren erg druk, we konden elkaar soms nauwelijks verstaan, jammer. Maar we komen zeker terug, want het eten en sfeer waren prima!
Tineke.spaans-mars .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Leuke bediening. Bij het 3-gangen menu is een aanrader "de proeverij" bij het voor-en nagerecht, dan krijg je een combinatie van verschillende gerechtjes, heerlijk. Als hoofdgerecht had ik de spies van ossenhaas, heerlijk vlees. Ook de rest van het gezelschap was zeer te spreken over de kwaliteit van het eten. Kortom, een aanrader!
Christastam .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een heel gezellig en knus restaurant. Leuk ingericht en een prima kaart. Wij hadden met de AH-actie gereserveerd en mochten gewoon van de kaart kiezen. Alles was even lekker. Een aanrader vinden wij.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Vriendelijk bediening en (wij waren met de AH restaurantbon), je kon uit de hele kaart kiezen. Erg fijn!
Bovendien was het eten prima.
Cobi G.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
het was heerlijk en zeer vriendelijk personeel. We gaan zeker nog eens.
Anwi .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Met 6 pers. heerlijk gegeten. Erg vriendelijk personeel, we hadden een fles rode wijn en wilden graag nog een fles, toen kwamen ze zeggen dat die wijn op was en kregen we een mooie iets duurdere voor dezelfde prijs als de eerste fles.
De biefstuk was wel wat taai, maar dat kan ook niet anders voor die prijs.
M'n zoon (zelf souschef in een restaurant in Rotterdam) had een entrecote medium rare besteld, helaas was deze geheel doorbakken. Hij kreeg er gelijk een prima gebakken nieuwe entrecote voor! Top! Zo hoort het!
Het was erg druk in het restaurant, maar behalve dat het wat rumoerig was werden we toch op tijd voorzien van alles. Een echte aanrader dus!!!
Anique H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Leuke tent, gezellig ingericht en vriendelijk personeel. De kaart is niet heel verrassend, maar de gerechten zijn van goede kwaliteit. Hoewel het niet druk was duurde het vrij lang voordat wij onze bestelling op konden nemen. Ook kwamen ze naar onze smaak te weinig langs om drankjes en dessert te kunnen bestellen. Voor het betalen van de rekening zijn we daarom ook maar zelf naar voren gelopen (we zaten boven). Verder prima gegeten aan een ronde tafel (leuk als je met een groepje bent, zodat je iedereen aan kunt kijken).
Advanrijn .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
via de AH zegels met vier stellen,vrije keuze uit wel 8 diverse menu s,geholpen door degene die de leiding heeft en deze speelde dat heel goed op in.
zeker de moeite waard om terug te komen.
onze complimenten!!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De waardering voor dit restauarant was een 8 , hadden we gezien ,dit vinden wij het echt niet waard.entrecote was rauw , waar ze zeiden dat ze hem medium zouden bakken , een randje vet mag , maar was bijna meer vet dan vlees De kaat mossel als dessert is er 1 met een dun streepje advocaat.Het oerhammetje was erg droog , dus te ver doorgegaard. De kok had duidelijk een goeie dag.