Over het restaurant Willem van Oranje

Rijke historie

Welkom bij Grand Café Willem van Oranje, gelegen aan de schitterende Markt in Delft. Deze stad ademt Nederlandse historie. Willem van Oranje resideerde hier vanaf 1572 en is later bijgezet in de Nieuwe Kerk. Door dit tekenende verleden hoefden de eigenaren van het restaurant dan ook niet lang na te denken over een passende naam. Geniet van de klassiekers op de uitgebreide dinerkaart en van een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Willem van Oranje

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant Willem van Oranje

aart D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Blijkbaar op een verkeerde dag langs geweest (gezien alle positieve recensies). Op een zondagavond het keuzemenu (€ 19,75) genomen (moeten nemen, ik was uitgenodigd), maar dat viel niet mee. De carpaccio was uitgedroogd en alles was nogal lukraak op het bord gesmeten. Pesto- of andere dressing zat er niet op/bij. De kipsaté was ronduit droog en de frietjes richting donkerbruin. Omdat we buiten zaten, staken we tussen de gangen door een sigaret op en werd er prompt heel attent een asbak neergezet. Een half uur later werden we door een collega-kelner als kleine kinderen vermanend toegesproken omdat roken op het terras absoluut verboden was.... Communicatie! Al met al geen zaak waar ik nog een keer heen zou gaan. Als het voor € 19,75 niet kan, maak dat menu dan € 25 en doe beter je best.
MaenMi .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Wij waren met 7 personen, gezellige tafel met elkaar boven.... Sfeer in het restaurant is top!!Hebben prima gegeten en gedronken.
Voorrecht Carppacio, gamba s en proeverij ( waren sushi, tomatensoep broodje zalm en meloen met ham)
Hoofdgerecht was diamanthaas met sla en dikke frieten en 1 pers ook had Kipsate. Prima gerecht.
Nagerecht Grand dessert voor twee personen, misten we toch bolletje ijs bij, beetje karig... apfelstrudel en stoofperen met amandelspijs, viel wat minder in de smaak bij meerdere...
Al met al wel prima gegeten...
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Het was weer top, lekker eten, goede wijn en fijne bediening. We hadden een leuk tafeltje met uitzicht op de gracht. Nu voor het eerst met zijn tweetjes gegeten.
Janussie1 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Sfeervolle tent, aardige bediening. Wachttijd voor het voorgerecht wel wat lang, maar de rest vlot geserveerd. Prima keuzemenu.
haringg .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Het was een. Ijzondere aangename er aring, lieve medewerkers met oog voor service, dienstbaar zijn voor hun gasten en erg lekker eten.
Ook leuk opgemaakt en verzorgd met garnituur, bedankt voor de fijne avond die wij bij jullie mochten doorbrengen. Als het aan ons ligt komen wij zeker jullie weer bezoeken, lieve groetjes Jolanda en Raymond.
deparo .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Het eten was perfect, ondanks er niet veel gasten waren werden we met een brede glimlach bediend en het eten was gewoon voortreffelijk, we komen er zeker terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
De voorgerechten sprongen er positief uit: gamba's en brochettes.
De bediening was vlot, ook met het afruimen.
De prijzen van de wijn waren relatief hoog in vergelijking met de overige drank en de gerechten.
ANNA S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijke smaakvolle lunchgerechten die zeer betaalbaar zijn en worden geserveerd met een grote glimlach! Bovendien gevestigd op een schitterende locatie in het historische Delft. Top!
g.moes1949 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Bediening zeer vriendelijk het eten perfect mooi vlot geen lange wachttijd tussen de verschillende gangen. DE prijs voor het geheel perfect.
Connycw V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Voor de vijfde x geweest en altijd een goede ervaring. Vriendelijk personeel en goed eten. Gezellig terras met Verwarming. Alleen de toilet zou een upgrade mogen hebben
WenCJ .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Op het verwarmde terras heerlijk gegeten van mooi opgemaakte borden met smaakvolle gerechten. Vriendelijke bediening door gastvrij personeel.
MultiCuli .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Met familie heerlijk gegeten in een knusse setting bij Willem van Oranje. Klein foutje bij het opnemen van het drinken. 1 drankje was verkeerd geserveerd, maar dat werd snel hersteld. De service hebben wij als goed ervaren!
Debaaf62 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Fijne ontvangst, prima diner, mooie wijnkaart. Enige minpuntje was, naast de bestelde fles wijn, een fles water voor €5,40.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Verrassend lekker gegeten met AH bon. Met 4 personen heerlijk gegeten. Verrassende gerechten op het menu, die heerlijk waren.
R. K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Super restaurant. Heb hier gegeten van de AH zegels. Heerlijk voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht.
Wij komen hier regelmatig eten. Leuke bediening.
jannie V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Wij hebben voortreffelijk gegeten,alles was enorm goed en gezellig.
Mary V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Prima gegeten. Buiten op het terras. Was tijdens het Jazzfestival in Delft dus ook nog gezellig muziek op de achtergrond.
Alles was prima. Genoeg keuze van de kaart.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Prima restaurant. Personeel erg aardig. Ondanks drukte door het jazz festival hoefden we niet lang te wachten op het eten.
F A.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Het was erg druk in Delft i.v.m jazz weekend. We waren niet erg tevreden over de gerechten, die we kregen.
Toch een leuke dag gehad in Delft. Personeel was erg aardig. Pluspunt.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Ruime keus met de AH restaurant actie.
Gisteren lekker gegeten op het verwarmde terras. We konden kiezen of we binnen of buiten wilden eten. Buiten kon prima want de terras verwarmers stonden aan. Het was een frisse zomeravond en het voelde er behaaglijk aan.
We konden uit de hele kaart kiezen dus er was voor elk wat wils. De diamanthaas was niet volgens wens gebakken en werd vriendelijk mee terug genomen naar de keuken en alsnog op de juiste wijze gebakken. We kregen alle 4 van de zaak ons wijntje vol geschonken als excuus hiervoor. Daarna was de diamanthaas wel oké. De proeverij van voor-en nagerechten was erg lekker, evenals de saté. Die staat bekend als de beste saté die je in Delft kunt krijgen. Hij was ook echt heerlijk.
De kaasplank was goed gevuld met vijgenbrood en walnoten erbij.
De koffie en thee waren ook prima.
Al met al een prima restaurant om met het gezin te gaan eten. Een aanrader dus.