Wildschut

Roelof Hartplein 1-3 1071 TR Amsterdam Nederland Kaart
31-206768220

Over restaurant Wildschut

Uitgestrekt terras op Zuid

Wildschut is een van eerste grand cafes van Amsterdam Zuid. Het interieur is eigentijds, maar heeft ook een zekere allure. De bijpassende kaart gaat van soep tot burger tot salade tot zoet tot frituur. Buiten heb je altijd zon op het uitgestrekte terras. En ben je er op zondag, dan is er kans op jazz of Domingo Latino avond. Voor receptie of feestje is er een apart gedeelte af te huren.

Meer informatie over restaurant Wildschut

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 09:30 - 22:00

6,7
6,3
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Recent een avond doorgebracht bij Wildschut. Op de kaart stonden nieuwe ciders. Ik bestelde een appel cider en de ober adviseerde mijn vriendin een cider met blauwe bessen. Volgens hem was dit de lekkerste. Hij had zelfs een training gevolgd over deze ciders. Dit was natuurlijk ook een duurdere, maar ze bestelde hem op zijn aanraden. Deze cider smaakte vervolgens chemisch en niet smakelijk. Niemand in ons gezelschap vond hem lekker. We hebben dit aan de ober gemeld en hij bood tot wel drie maal zijn excuses aan. Daar voegde hij aan toe dat het zijn ergste nachtmerrie was om iets aan te prijzen wat niet in de smaak valt. Vervolgens bracht hij een appelcide en bood nogmaals zijn excuses aan. Bij het afrekenen moesten we die met blauwe bessen cider alsnog betalen. Wij vinden dit uiterst klantonvriendelijk en raar nadat er zo uitgebreid excuses werden gemaakt. De ober zei dat hij het drankje niet van de rekening mocht halen. Wij gaan niet terug naar deze ballentent, terwijl wij er eerder heerlijk gegeten hebben. Klantvriendelijkheid is wat ons betreft het belangrijkste en als dat ver te zoeken is en excuses niet gemeend zijn is dat niet goed. Ook de nacho's met kant en klare salsa en quacemole waren zeer matig voor de prijs.
Wat jammer dat het u tegenviel ! Excuses daarvoor. Onze nieuwe ciders zijn razend populair en met name die met blauwe bessen wordt zeer veel verkocht. De jongeman die u bediende gaf in principe dus een juist advies. Verder beslist hij inderdaad niet wat er wel en niet van de rekening af kan. Wat u meemaakte is een typisch twijfelgeval: het product dat u bestelde is precies wat beloofd wordt. Was het een inferieur product, bijvoorbeeld mislukte koffie of een doorgebakken biefstuk terwijl u rood vroeg, was er geen enkele discussie geweest en ging het direkt van de rekening af. Er worden in dit soort situaties ook weleens andere afwegingen gemaakt en dat was beter geweest in uw geval. Het flesje had van de rekening afgehaald moeten worden, ook omdat het een nieuw produkt is.
Tot slot: om nu, bij één flesje cider dat niet beviel, terwijl u zelf zegt heerlijk bij ons te eten, Wildschut tot ballentent te verklaren is misschien een wat zware "straf". Wij hopen in elk geval u nog eens te mogen verwelkomen.
Berjan S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Ik heb hier een salade gegeten en vond het echt prima. Ook de soep was goed ik ben tevreden over dit restaurant. Heb hier met een collega gegeten en we moesten wat dingen voor ons werk bespreken, dat ging echt prima. Dus als je zin hebt in een heerlijk broodje (of meer) terwijl je nog wat dingen moet overleggen met je collega's, vooral naar wildschut gaan!
Veel dank voor deze vriendelijke woorden! Ook fijn dat het café voor u geschikt was om wat zaken te bespreken. Heel graag tot een volgende keer!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wildschut is een begrip in Oud-Zuid. Met mooi weer is het grote terras altijd hutjemutje vol. Het interieur van Wildschut werd altijd gekenmerkt door veel art-deco-ornamenten en die hebben ze dus weggehaald. Onbegrijpelijk! Desondanks blijft het een mooie zaak. De service viel gelukkig ook niet tegen: deze was vriendelijk, attent en snel. Ik had een pindasoep met kip en taugé en een Italiaanse bol met makreelsalade. De soep was lekker pittig en bevatte een ruime hoeveelheid kip. Kiemgroentes heb ik echter niet aangetroffen en ik verwacht niet dat ze ze gepureerd hebben. Het broodje met makreelsalade was eenvoudig maar smakelijk.
Dank voor uw bericht! Fijn dat u de service en het eten lekker vond. De taugé was die dag niet geleverd, dat hadden we u wel even tevoren moeten melden, excuus daarvoor.
Blij dat u het café wel mooi vindt! Wij hebben besloten een aantal ormamenten te verwijderen omdat ze imitatie- art deco waren . Overigens zijn er nog wel een aantal originele art deco elementen aanwezig. Graag tot een volgende keer!
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Het is een tikje lastig om deze recensie te schrijven, want hij heeft alleen betrekking op het terras.
Dit gezegd hebbend, ik heb de laatste tijd weer een paar keer 's avonds op het terras van Wildschut gezeten. En zonder te willen zeggen dat het slecht is, maar het kan zoveel beter. De tafels en stoeltjes maken een haveloze indruk en zitten niet erg comfortabel. De lantaarnpaal midden op het terras ziet er vies uit lijkt zijn laatste verfbeurt in de jaren dertig te hebben gehad. Gewoon niet fijn om op uit te kijken. Bieren, wijnen (de sauvignon à 3,90 was overigens nauwelijks te drinken) en gedistilleerd is in redelijke hoeveelheden voorradig. Maar aan bijzondere drankjes doet Wildschut niet. De gin tonic is belachelijk: een grote bowl met veel tonic, weinig gin en genoeg ijsblokjes om de noordpool mee te bedekken. Absurde toevoeging: een stuk komkommer. Waarom? En waarom niet gewoon een strakke, droge gin tonic?
Wat niet zou misstaan op de kaart zijn wat cocktails (of 'martini's', zoals ze in de VS genoemd worden). Dat zou het terras de allure geven die de locatie verdient, als tenminste ook het het straatmeubilair een opknapbeurt krijgt. Nu verdient het niet meer dan een mager zesje. Het enige aantrekkelijke van het terras is eigenlijk de ligging aan het Roelof Hartplein.
Dank voor uw feedback! Op onze beurt is het weer een beetje lastig reageren..... Wij gebruiken de Luxembourg design terrasstoel, deze wordt i.h.a. erg mooi en comfortabel gevonden, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk, jammer dat u het niet prettig vond zitten. Hetzelfde geldt voor de wijn: wij hebben 4 open witte wijnen en de sauvignon wordt erg gewaardeerd vanwege het strakdroge en mineralige karakter. Viognier is wat ronder, en dan is er ook verdejo en pinot grigio.
Wij serveren 10 cocktails, vermeld op een aparte kaart, waaronder twee varianten van gin tonic. De geserveerde maat is 4 cl, dat is ruim. Komkommer is een zeer veel gebruikt ingrediënt bij gin tonics. Wij kunnen ons goed voorstellen dat u een tradioneel strakke gin tonic met citroen prefereert, en die serveren wij ook gewoon. Excuses als e.e.a. niet voldoende duidelijk is gemaakt aan u. Tot slot de paal waaraan de bovenleiding van de tram is bevestigd: u heeft groot gelijk dat deze er niet best uitziet. Wij geven dit ook aan bij Openbare ruimte en GVB maar kunnen en mogen daar zelf helaas niets aan veranderen. Wij hopen u nog eens te mogen verwelkomen!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Wildschut wordt geafficheerd door sommige bezoekers als Grand Café maar dat lijkt wat overmoedig. Vooral de reputatie zal daar debet aan zijn. Wildschut zelf houdt het - terecht - bij Café waar je ook wat kunt eten.
Geluncht met twee personen, was niet overmatig druk maar bediening was traag en weinig alert ("mogen we nog wat te drinken bestellen"). Biologische biefstuk met paddestoelen en rode wijnsaus was aardig maar niet spectaculair.
Kortom, van de ambiance en reputatie zal Wildschut het moeten hebben, van het eten niet.
DB010 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Gezellig café waar je ook goed kan eten. Zelf een burger gegeten, die erg lekker was en mijn tafelgenoot had de zalm. De frieten die erbij werden geserveerd waren heerlijk krokant en smaakvol. Alleen voor de friet zou ik al teruggaan. De bediening is vriendelijk, informeel en het decor is sfeervol. Uitstekende plek voor een snelle hap van toch nog goede kwaliteit.
Héél veel dank voor uw fijne woorden! Hopelijk tot snel ziens weer.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vrijdag middag. Het is niet druk. Bij binnenkomst zie ik duidelijk 5man personeel. We gaan zitten en wachten op bediening maar er gebeurt niks. Om ons heen staan allemaal bevuilde tafels. Personeel loopt langs maar laat alles staan. Ik loop uiteindelijk naar de bar en vraag of het selfservice is het antwoord wat ik krijg is; nee maar bestel maar. De drankjes en het bestelde broodje komen snel. De bestelde taart is vergeten. Tweede ronde koffie moet ik ook weer zelf bestellen aan de bar. Om mij heen zie ik nog meer tafels waar verwarde mensen zitten, wat ia hier de bedoeling? Zelf service of niet. Ik heb echt met zware irritatie hier gezeten. Waar gaat het fout? Totaal geen structuur geen communicatie. Gewoon geen geld willen verdienen?? Voor een taartje van hoktkamp en een tosti hoef ik hier niet komen.
Geachte Linda, onze welgemeende excuses dat u een slechte ervaring heeft gehad. Er waren inderdaad 5 medewerkers, waarvan één barman en 2 nieuwe medewerksters die door de 2 anderen werden ingewerkt. Hierdoor ontstond een niveau van gastvrijheid en snelheid van bediening dat ver beneden onze standaard is. Het was een logistieke fout om twee mensen tegelijk in te werken. Dat is uw probleem uiteraard niet , wij kunnen alleen melden dat dit niet onze gewoonte is en het erg vervelend vinden dat u het slachtoffer werd. We hopen dat u ons nog een kans wil geven.
Johnny D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Na een zeer klant onvriendelijke behandeling bij cafe restaurant amsterdam bij Wildschut beland. Gelijk merkten we hoe het wel moet in de horeca. Snel een tafel afgeruimd waar wij wilden zitten, vlotte bediening, zeer vriendelijk personeel, simpel maar goed eten (flinke porties) en lachend en met flair werd het hele terras bediend.
Hartelijk dank voor deze fijne woorden! Wij doen ons best om leuk, gastvriendelijk en efficiënt te werken. Overigens zijn onze (privé) ervaringen bij bezoeken aan Café Amsterdam wel heel goed. Ik ga er vanuit dat het een éénmalig probleem daar was ( hebben wij ook weleens, het blijft mensenwerk)
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Voordat we naar de gay pride gingen eerst even een lunch bij wildschut. Wij als Rotterdammers hebben geen idee wat goed is of slecht. Het terras zag er leuk uit en we hadden trek. De bediening was snel en alert. Een fles rosé werd snel gebracht.
Lunch garnalen kroket met bruin brood en tonijnsalade met keus aan brood. Wij vonden het lekker en gezellig terras. Heerlijk om als Rotterdammers tussen de Amsterdammers zitten.
Prima terras
Hierop kunnen wij maar één ding zeggen: Lang leve Rotterdam!
Jeng .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Hier met collega geluncht. Het duurde allemaal wat lang voordat we geholpen werden. Uiteindelijk de Surinaamse omelet genomen (let op: met Madame Jeanettes, dus heet!). Bleek de meest doorsnee Hollandse omelet te zijn die je kent. Misschien waren de pepertjes op, maar dan graag vertellen van tevoren! Het mooie weer en het leuke terras maakte het wel goed.
Hartelijk dank voor uw recensie! In elk geval zijn we blij dat u tevreden met het terras was. In het begin van het seizoen ontstaan helaas soms wachttijden vanwege de drukte en vaak nieuw personeel. We doen ons best dit te vermijden. Voor wat betreft uw omelet: de eieren worden per omelet vers geklutst en op dat moment gaat er een huisgemaakte (èrg hete) Madame Jeanette emulsie door. Wellicht was de dienstdoende kok te voorzichtig die dag. U kunt altijd om extra Mme Jeanette vragen.
Agnes T.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
We aten alleen appeltaart en macchiato, dus dit is weinig voor een recensie, maar ik wil toch kwijt dat we de macchiato niet echt warm genoeg vonden , op de appeltaart met slagroom zo lang moesten wachten dat we onze drankjes al lang op hadden( de slagroom moest nog geklopt worden, zo vertelde men ons) en dat de taart, die van Holtkamp was, te koud en niet echt smaakvol vonden....
Inrichting, wel beetje oude meuk maar dat heeft ook wel weer wat.
Bsm88 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Simpele keuken, maar allemaal lekker. Goed bereid en met extra aandacht geserveerd.
Service was goed. Regelmatig de vraag of alles naar wens was, drinken werd regelmatig bijgeschonken en ook werd meegedacht bij de vraag naar de aanraders.
Decor is wat "klassiek", maar misschien is dat dan ook wel weer de charme...
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
ALGEMEEN
Wildschut is een begrip in Amsterdam. Het is met name de sfeer en de locatie (met het grote terras) dat je terug laat komen. Eten en bediening is aardig, maar niet bijzonder.

LOCATIE
De locatie is simpelweg top. Goed bereikbaar met meerdere tramlijnen en fiets.

AMBIANCE
Het grote terras is met name in de zomer een aanrader. Gezellig, groot en met een net, vlot publiek. Het interieur is minder; aan vervanging toe. Wel een gezellige sfeer, beetje oude bruine kroeg met art deco elementen.

ETEN
Prima, niks mis mee - echter, geen verfijnde keuken. De maaltijdsalade met zalm is prima. Een goede portie, waarbij niet op vis, brood en dressing is bespaard. Tevens is de huisgemaakte cheeseburger een aanrader. Gewoon een stevige maaltijd na kantoor of vrijblijvend met vrienden.

DRINKEN
Doorsnee wijnen en versgetapt bier. Niks mis mee, maar ook niet noemenswaardig.

BEDIENING
De bediening is joviaal, opgewekt en snel. Wat beter dan normale eetcafés.

PRIJS-KWALITEIT
Bij Wildschut krijg je gewoon een nette maaltijd voor een nette prijs. Met name in de zomer is het zijn geld waard, doordat je lekker kan zitten op het terras.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Echt een nogal groezelig en ouderwets eetcafé. Het meubilair is rijp voor een upgrade en het is eigenlijk aanbevolen het gehele interieur wat op te frissen, zonder de eigen sfeer aan te tasten. Er wordt accuraat, vriendelijk en met een goed tempo bediend. De gerechten hebben een royaal formaat, zijn smakelijk en...tegen welhaast onverslaanbaar lage prijzen!
Sophie Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Slechte service, te zoute salades, plastic in de ice tea. Geen aanrader voor de lunch. Drankje in de zon is hier wel lekker.
Krijn_de_Graaf .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Woensdag 31 juli wilde ik snel wat eten. Ik besloot om naar Wildschut te gaan. Omdat het net begon te miezeren besloot ik binnen te gaan zitten. Wel geteld na 25 min te wachten begon ik maar te zwaaien om wat te bestellen.(er stond immers een heel leger achter de bar). Toen ik een seintje kreeg dacht ik, na een drukke werkdag, ik kan nu eindelijk een biertje bestellen. Helaas de dame besloot toch om eerst buiten op een half leeg terras een tafeltje op te nemen. Na 35 min eindelijk een biertje besteld te hebben en een maaltijdsalade dacht ik nu heb ik mijn biertje.
En ja hoor 20 min later kwam dan eindelijk het biertje en de maaltijdsalade tegelijk. Heb het maar bij 1 biertje gelaten want als het zo lang duurt... snel gegeten en mij voorlopig even geen Wildschut. Die paar tafeltjes, veel personeel bij de bar en zo lang moeten wachten.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Overgewaardeerd terras. Er is duidelijk de laatste jaren niet geïnvesteerd in het meubilair. Stalen stoelen, knijter harde houten banken wiebelige tafels etc. Kortom, weinig comfortabel... Bediening is wat amateuristisch. Een extra bord bv. moet eerst worden aangevraagd bij de keuken en dat duurt dan zo rond de tien minuten. Bestek was incompleet. Kippensoep was een aanfluting. Loeihete volle kop met iets wat voor bouillon moest doorgaan. Daarin wat uitgekauwde stukjes kippenvlees en wat spaarzame groenten. De kipsaté daarentegen was wel prima evenals de bijbehorende saus. Frieten wat slap en en zonder smaak. Dit eetcafé drijft een beetje op z'n naamsbekendheid uit het verleden. Als men investeert in nieuw meubilair en de gerechten naar een hoger niveau weet te brengen komt het allemaal wel weer goed. Voorlopig echter geen herhaling waard.
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Vandaag wezen lunchen bij wildschut, de bediening is snel en goed en let goed op.Tafels op terras dienen wel beter schoongemaakt te worden veel viezigheid tussen de spleten van de tafel. Het broodje rosbief en ambachtelijke ham op Italiaans bol zijn goed, maar wel wat aan de prijs. Broodjes zijn klein in verhouding tot prijs.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Vanmiddag aangeschoven bij Wildschut voor de lunch omdat de kaart er goed uitzag. We waren met z'n drieën en bestelden twee maal de salade geitenkaas en één maal salade zalm. De salades waren behoorlijk karig, zeker gezien het feit dat je er €13,50 (!) per stuk voor betaald. De prijs kwaliteit verhouding is hier helemaal zoek. Er zat één plak geitenkaas per salade op en de aan de zalm zaten harde bruine stukken. Verder was er qua dressing niets gedaan, alleen maar een beetje olie. De sla zelf bij de zalm was verlept en smaakte oud. Het terras zit wel fijn, dus ik zou hier het hier bij de drankjes houden.
S-Tempel .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Vandaag heerlijk gegeten bij Wildschut! Altijd als ik er langs kwam, dacht ik: "hier wil ik ooit eens eten" het had voor mij een grote aantrekkingskracht ... hahaha vraag me niet waarom ... maar het is zo.

Vandaag was dus eindelijk die dag gekomen ... :D :D :D
We hebben héérlijk gezeten daar ... van +/- 19:00 tot 22:00 uur
De service is helemaal oké ... je wordt goed te woord gestaan, vriendelijk en met een lach :D
Een goede prijs/kwaliteitverhouding ;) want het eten was goed.
Ik had een soepje vooraf en als hoofdgerecht cajun-zalm met citroensaus. Hmmmmmmmm ... de zalm was GOED gebakken, niet te droog (en dat laatste maak ik vaak mee in restaurants en eetcafé's), lekker mals. (of hoe je dat dan ook noemt bij vis ;) )
Lekker veel saus, ze zijn niet karig daarmee :)
Het bord was mooi 'opgemaakt', netjes!

Het enige minpuntje was het sanitair, ik moest een boodschapje doen en kwam er achter dat er geen papier meer was. Maar ik heb even gewaarschuwd en het werd meteen goed opgepakt.

Al met al een plek waar ik gráág nog eens terugkom als ik lekker wil eten voor een redelijke prijs.