Wijnrestaurant Mes Amis

Tongersestraat 5 6211 LL Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

De perfecte wijn-spijs combinatie

Hier ga je niet alleen heen voor de heerlijke bourgondische gerechten, maar ook zeker voor de minstens even lekkere wijnen. Stuk voor stuk uitgezocht door ontzettend vriendelijke vinologe Annaline en veelal per glas te bestellen. Onder haar begeleiding vormen wijn en spijs een harmonieuze eenheid in de mond.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Bushalte Tongersestraat: lijn 3, 4 en 9.
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur (donderdag uitgezonderd) & Betaald parkeren in de buurt Academieplein.

Maandag 17:00 - 22:30
- Lunch 12:00 - 14:00 (op reservering)
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30
- Lunch 12:00 - 14:00 (op reservering)

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, mooie begeleidende wijnen. Bediening maakte het feestje compleet!
Machiel B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Een geweldige avond. Heerlijk eten, met een super gastvrije bediening, in een mooie entourage. Kleine tip.... verlichting iets te fel. We komen zeker terug. Een aanrader voor mensen die van mooie wijn spijs combinaties houden.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
In één woord geweldig. Knus restaurant, goede bediening.
Heerlijk 4-gangen menu genoten met bijpassende wijnen, ook regionale wijnen. Leuke wijnkaart. Alles zag er geweldig uit en was erg smaakvol.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Lekker restaurant met een goede combinatie tussen de gerechten en de wijnen. Vriendelijk personeel en een aanrader tijdens een bezoek aan Maastricht.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Afgelopen zondag(12 februari) hier gegeten met een aanbieding van social deal.
Heerlijk gegeten, de prijs/kwaliteit was uitstekend. Kan ook niet anders met een dergelijke aanbieding. Mooi 4-gangen menu geserveerd door bevlogen personeel. Ze weten waar ze het over hebben. Het wijn arrangement was prima, idem het aperitief. De laatste kwam uit de streek en was heerlijk, het arrangement bestond uit bijpassende, internationale, wijnen. Goed gekozen en prima bij de geserveerde gerechten.
Mocht er een kritisch punt zijn dan is het de beperkte afstand tussen de tafels. Verder niets dan lof.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Erg lekker, zeer gastvrij. We hebben genoten!
Hedwich V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk genoten van een viergangen menu met het bijbehorende wijnarrangement met wijnen uit de regio.
De dinerkamer op de eerste verdieping ziet er prachtig uit, bij een volle bezetting wel ietsje luidruchtig.
Mooi concept, echte aanrader!
Dionne D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben hier genoten van de lekkere en mooi opgediende gerechten. De bediening is heel vriendelijk en weet altijd een leuk verhaaltje bij de wijnen te vertellen. Wat ons tegenviel was dat er vrij zuinig werd gedaan bij het wijnarrangement (er werd niet nageschonken) en het water dat (onbesteld) op tafel werd gezet stond ook op de rekening. De gastvrouw laat zich op de bovenverdieping niet zien, dat vinden we ook jammer. Al met al toch een van de betere restaurants in de omgeving.
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Eerste gang niet naar verwachting, de rest van het eten was voldoende. Wijn prima.
Geachte heer Ten Berge, dank voor uw reactie. Kunt u aangeven wat u exact miste aan het voorgerecht zodat we dit gericht kunnen verbeteren? Dank en graag tot ziens.
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Uitstekende bediening, op 1 klein foutje na: vergeten uit te leggen welke kazen we voor ons hadden liggen op het kaasplankje. Goed rekening gehouden met glutenvrij dieet.
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vanavond last minute geboekt, heerlijk plekje gekregen in het hoekje. Zoals de voorgaande keren: hartelijke ontvangst, fantastische bediening en waanzinnig lekker gegeten. Het wijnarrangement is voortreffelijk, de manier waarop de wijnen gepresenteerd worden is weergaloos en meeslepend. De sfeer bij Mes Amis is sjiek maar op een manier waarop we ons thuisvoelen. Erg prettig. Geen enkele negatieve punten.....dank dank dank.

Mes Amis, hartelijk dank voor deze geslaagde avond en tot snel in 2017!

Dennie & Sonja
Hilma V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Fantastisch ontvangen door gastheer Patrick , die veel kennis heeft van de wijnen die bij de verrukkelijke bereide gangen hoorden. Complimenten aan de koks.
Annaline D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Ontzettend genoten van de wijn-spijscombinaties waar zowel de producten als de wijn uit de omgeving komen. De service was erg goed: attente en deskundige bediening, prima tussenpozen tussen de gerechten (ideaal als je een avond op het gemak kunt genieten van je tafelgezelschap) en een culinaire beleving. Wij komen zeker terug!
Thijs P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Groot compliment voor de lokale wijnen die er worden geschonken. Echt goede Nederlandse rode wijn, dat blijft bijzonder. De gerechten zijn goed klaargemaakt. Het voorgerecht had voor mij iets teveel smaken en vooral iets te veel peper iets wat ook bij latere gerechten opviel. Maar over het algemeen, heel lekker en verfijnd eten.
AKVos .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Dit is zoals eten in een restaurant moet zijn. Gastvrij personeel, een prettige ambiance, hoog serviceniveau, mooie wijnen en heerlijk eten.
We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement en hebben genoten! Geen goedkope avond uit, maar de prijzen zijn absoluut in verhouding met het niveau wat je krijgt. Een aanrader!
Tine V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegegeten en gedronken. Mooie wijnkaarten van decwijnen uit de omgeving.
We zaten boven. Het was wel behoorlijk rumoerig.
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Voor het 3 gangen menu gekozen, als ik me goed herinner het duo van forel, runder bavette met rode wijnsaus en kaas toe in combinatie met het wijnarrangement. Prachtig opgemaakte borden met een belangrijke rol voor groenten, waar de wijn een wel zeer grote rol speelt. Een minpuntje bij het kaasplankje was uitgerekend de klassieke port / blauwschimmel combinatie, waarbij de kaas niet goed was. Dit werd ter kennisgeving aangenomen en er werd geen actie op ondernomen. Voor het overige prima gegeten.
Harrybeijer B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Een gezellige sfeer met uitstekend vriendelijke spontaan personeel.
Eten was smaakvol hierbij hadden wij voor een regionaal wijn arrangement gekozen.
Lekker eten en heerlijke wijn.
thecure4ever .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
vriendelijke ontvangst van gastvrouw Annaline,spijtig genoeg hebben we ze na uitleg over de menu niet meer gezien aan onze tafel.
de bediening met gedetailleerde uitleg zowel over de wijn als het eten was voorbeeldig.
een minpunt vonden wij toch de veel te lange wachttijden tussen de gangen door,drie kwartier wachten tussen 2de voorgerecht en hoofdgerecht was veel te lang,jammer.
ook bij het afrekenen gastvrouw niet gezien.
al bij al zou ik vrienden aanraden er te gaan eten,want eten op zich is verrukkelijk lekker.
was ons 2de bezoek en bij volgend bezoek aan de mooie stad Mestricht zien ze ons bij Mes Amis zeker terug.
lieve groet
caroline en j-m
belgie
Ivo G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Afgelopen donderdag voor het eerst wezen eten bij Mes Amis. We waren hier terecht gekomen vanwege een Social Deal en wat hebben we genoten!
Mes Amis is een restaurant dat zich specialiseert in wijn/spijs combinaties met vooral regionale producten. Ondanks dat ik zelf geen wijndrinker/liefhebber ben, wilden we dit restaurant toch een keer proberen.

De 4 gangen die we kregen aangeboden waren stuk voor stuk heerlijk. Maar wat voor ons bij het uiteten gaan ook altijd erg belangrijk is, is de service. De eigenaresse verzorgt deze grotendeels zelf. Door haar passie en haar uitgebreide verhalen over bepaalde wijnen en de gerechten, maakten het voor ons echt een heel fijne avond.
Een vrouw die haar vak verstaat en ook snapt hoe gasten behandeld willen worden.

Ondanks dat het normaal gesproken redelijk prijzig is, zouden wij het daar zeker voor over hebben. We gaan hier zeker terugkomen! AANRADER met hoofdletters :-)!