Over restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

De perfecte wijn-spijs combinatie

Hier ga je niet alleen heen voor de heerlijke bourgondische gerechten, maar ook zeker voor de minstens even lekkere wijnen. Stuk voor stuk uitgezocht door ontzettend vriendelijke vinologe Annaline en veelal per glas te bestellen. Onder haar begeleiding vormen wijn en spijs een harmonieuze eenheid in de mond.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Bushalte Tongersestraat: lijn 3, 4 en 9.
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur (donderdag uitgezonderd) & Betaald parkeren in de buurt Academieplein.

Maandag 17:00 - 22:30
- Lunch 12:00 - 14:00 (op reservering)
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30
- Lunch 12:00 - 14:00 (zonderdag op reservering)

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Duur
Hilma V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Fantastisch ontvangen door gastheer Patrick , die veel kennis heeft van de wijnen die bij de verrukkelijke bereide gangen hoorden. Complimenten aan de koks.
Annaline D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Ontzettend genoten van de wijn-spijscombinaties waar zowel de producten als de wijn uit de omgeving komen. De service was erg goed: attente en deskundige bediening, prima tussenpozen tussen de gerechten (ideaal als je een avond op het gemak kunt genieten van je tafelgezelschap) en een culinaire beleving. Wij komen zeker terug!
Thijs P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Groot compliment voor de lokale wijnen die er worden geschonken. Echt goede Nederlandse rode wijn, dat blijft bijzonder. De gerechten zijn goed klaargemaakt. Het voorgerecht had voor mij iets teveel smaken en vooral iets te veel peper iets wat ook bij latere gerechten opviel. Maar over het algemeen, heel lekker en verfijnd eten.
AKVos .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Dit is zoals eten in een restaurant moet zijn. Gastvrij personeel, een prettige ambiance, hoog serviceniveau, mooie wijnen en heerlijk eten.
We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement en hebben genoten! Geen goedkope avond uit, maar de prijzen zijn absoluut in verhouding met het niveau wat je krijgt. Een aanrader!
Tine V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegegeten en gedronken. Mooie wijnkaarten van decwijnen uit de omgeving.
We zaten boven. Het was wel behoorlijk rumoerig.
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Voor het 3 gangen menu gekozen, als ik me goed herinner het duo van forel, runder bavette met rode wijnsaus en kaas toe in combinatie met het wijnarrangement. Prachtig opgemaakte borden met een belangrijke rol voor groenten, waar de wijn een wel zeer grote rol speelt. Een minpuntje bij het kaasplankje was uitgerekend de klassieke port / blauwschimmel combinatie, waarbij de kaas niet goed was. Dit werd ter kennisgeving aangenomen en er werd geen actie op ondernomen. Voor het overige prima gegeten.
Dag mevrouw Gerritse, hartelijk dank voor uw komst. Fijn te lezen dat u zo genoten heeft bij ons. Met betrekking tot het kaasplankje is uw tip niet helemaal duidelijk voor ons. Was de kaas volgens u niet goed (dit is ook voor ons onacceptabel) of was de combinatie van port met blauwaderkaas niet in orde? Idealiter zouden we bij elk individuele soort kaas een aparte combinatie met (versterkte) wijn willen doen. Echter, de prijs zal vervolgens niet meer in verhouding staan. Daarom vragen wij de gasten welke soort wijn men graag bij de kaasplank wenst. Desgevraagd verklappen we de kazen vooraf, zodat de gast een nog betere afweging en keuze kan maken. Jammer dat we net dit laatste onderdeel niet naar uw verwachting hebben gehandeld of kunnen handelen. Hopelijk mogen wij u toch in de toekomst nog eens begroeten.
Harrybeijer B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Een gezellige sfeer met uitstekend vriendelijke spontaan personeel.
Eten was smaakvol hierbij hadden wij voor een regionaal wijn arrangement gekozen.
Lekker eten en heerlijke wijn.
Thecure4ever .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
vriendelijke ontvangst van gastvrouw Annaline,spijtig genoeg hebben we ze na uitleg over de menu niet meer gezien aan onze tafel.
de bediening met gedetailleerde uitleg zowel over de wijn als het eten was voorbeeldig.
een minpunt vonden wij toch de veel te lange wachttijden tussen de gangen door,drie kwartier wachten tussen 2de voorgerecht en hoofdgerecht was veel te lang,jammer.
ook bij het afrekenen gastvrouw niet gezien.
al bij al zou ik vrienden aanraden er te gaan eten,want eten op zich is verrukkelijk lekker.
was ons 2de bezoek en bij volgend bezoek aan de mooie stad Mestricht zien ze ons bij Mes Amis zeker terug.
lieve groet
caroline en j-m
belgie
Ivo G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Afgelopen donderdag voor het eerst wezen eten bij Mes Amis. We waren hier terecht gekomen vanwege een Social Deal en wat hebben we genoten!
Mes Amis is een restaurant dat zich specialiseert in wijn/spijs combinaties met vooral regionale producten. Ondanks dat ik zelf geen wijndrinker/liefhebber ben, wilden we dit restaurant toch een keer proberen.

De 4 gangen die we kregen aangeboden waren stuk voor stuk heerlijk. Maar wat voor ons bij het uiteten gaan ook altijd erg belangrijk is, is de service. De eigenaresse verzorgt deze grotendeels zelf. Door haar passie en haar uitgebreide verhalen over bepaalde wijnen en de gerechten, maakten het voor ons echt een heel fijne avond.
Een vrouw die haar vak verstaat en ook snapt hoe gasten behandeld willen worden.

Ondanks dat het normaal gesproken redelijk prijzig is, zouden wij het daar zeker voor over hebben. We gaan hier zeker terugkomen! AANRADER met hoofdletters :-)!
Gooswout .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Een jaarlijks diner met mijn broer en onze partners.
Wat een diepe teleurstelling. Het voedsel lijkt uit een gaarkeuken.
Als dit de uitgeklede versie is van een social deal arrangement dan is dit voor ons de laatste keer.
Rekening bovendien buitensporig alleen voor de drank € 220 voor vier personen.
Alleen een extra glas pinot noir buiten het wijn arrangement genoten.
Geachte heer 'Gooswout',
als restaurant hebben wij gedurende ons bestaan al ontzettend veel reviews ontvangen op deze en andere reviewmedia. Gelukkig is het merendeel (overweldigend) positief.
Maar nog nooit zijn wij zo verdrietig geworden van een review als de uwe. Beseft u de impact van een dergelijke review? Hij grenst aan het oneerlijke en dat gevoel willen we graag toelichten.
Gedurende avond heb ik als gastvrouw en mijn collega geen enkel signaal gekregen dat de gerechten onder de maat waren. Zelfs niet bij het pro-actief navragen of de gerechten (voorgerecht kabeljauwrilette, tussendoor Alkmaarse gort met paprika, hoofdgerecht Eendenborst en Wilde perzikenvariatie als nagerecht) naar wens waren. Bij de afrekening hebben we zelfs een ruime financiële waardering bovenop de rekening ontvangen. Kunt u begrijpen dat wij úw reactie totaal niet kunnen plaatsen?
Tot slot uw mening over de rekening van de door u genuttigde dranken. Dat is toch echt uw eigen keuze geweest en de prijzen heeft u vooraf in onze kaart kunnen lezen. Als wij kijken naar de prijzen van restaurant in dezelfde categorie in Maastricht voor de door u genuttigde dranken (aperitief, 5-gangen regionaal wijnarrangement, mineraalwater en koffie met digestieven voor 4 personen), denken wij niet uit de toon te vallen.
U geeft aan dat uw bezoek aan ons de laatste keer is geweest. Wij weten nog niet of wij dat zo erg vinden. Voor andere gepassioneerde en hardwerkende restaurateurs hopen wij dat u daar wel prettige en eerlijke reviews achterlaat.

Reactie van proever:

Misschien kunt U iets leren van deze recensie; kennelijk bent U alleen positieve reacties gewend en schiet U in de verdediging bij een kritische reactie.
Als ik in Uw positie was dan zou ik juist hevig geïnteresseerd zijn in wat hier heeft plaats gevonden
Onze intentie was echt niet om voor € 300 te komen kankeren op Uw eten.
Over het eten kan ik kort zijn ; prachtige schilderijtjes van onduidelijk voedsel.
Tijdens het diner hebben we niet bewust elkaar zitten op te jennen over het eten, integendeel je wilt het gezellig houden hetgeen overigens, ondanks het eten, gelukt is.
Over de kwaliteit van het voedsel worden we het niet eens maar misschien dat U met de overige tips nog iets kunt zodat er in de toekomst er wellicht nog een ster in zit.
Om echt te spreken van een goede gastvrouw: Wij zijn speciaal naar dit restaurant gekomen vanwege een eerdere ervaring met de Pinot Noir. Bot werd ons medegedeeld dat die niet in het wijnarrangement zat. Een goede gastvouw zou dat onmiddellijk moeten veranderen; we betalen € 220 voor de drank!
De eerste witte wijn, die U als lekker licht omschrijft, benaderde het gevoel van water de Chardonnay was ook niet om over naar huis te schrijven. De door ons extra bestelde Pinot Noir was minstens 22 graden; veel te warm. Bij een opmerking van mij hierover probeerde U de wijn naar 18 graden te praten i.p.v. actie te ondernemen! Mijn vrouw had verzocht om een beetje wijn om te proeven toch rekent U een volledig glas.
Tot slot, het klinkt haas als een verwijt Uwerzijds, de te dikke fooi van € 16.
Tot mijn bevreemding heeft mijn schoonzus die betaald waarschijnlijk als een lichte paniekreactie omdat zij verantwoordelijk was voor de keuze van het restaurant deze avond.

anf 2e reactie van restaurant:

Geachte heer Gooswout, zoals u op deze reviewsite en andere kunt lezen, proberen wij wel degelijk achter verbeterpunten te komen. Als het doel van uw feedback oprecht gericht is om ons op basis van uw review verder te helpen naar een hoger niveau, waarderen wij dat natuurlijk. Dat hebben we op basis van uw initiële reactie niet vast kunnen stellen. Wij stellen dan ook voor om de discussie op dit medium af te ronden en dat we aan tafel met elkaar de ervaringen verder delen. Zou u contact met ons kunnen opnemen via mail@mesamis.nl? Alvast dank voor uw moeite en ogenschijnlijk positieve bedoelingen.
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgaande op de vele positieve reviews, hebben we hebben ons laten verrassen door het viergangen verrassingsmenu met het bijpassende arrangement van streekwijnen. Dit bleek een groot succes: De heerlijke gerechten en verrassende (ook heerlijke) wijnen maakten dit tot een geweldige avond. Het toegewijde personeel straalt kennis van zaken en liefde voor het vak uit. De persoonlijke aanpak en extra informatie over de wijnen waren een erg positieve toevoeging.

Kortom: Absolute topper waar we (ondanks de drie uur reisafstand) zeker terug zullen gaan komen.
Beste 'joost48h', we worden ontzettend blij van uw uitgebreide en warme feedback. Helaas hebben we geen plannen om een 2e vestiging nabij uw woonplaats te open. Desondanks hopen wij dat u nog eens de rit kunt maken om ons te bezoeken. We staan voor u klaar...
Florentinevdv .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het is een avond genieten; van de rustige sfeer, de enorme gastvrijheid, de overheerlijke wijnen (zeer passend bij de gerechten) en de mooie, smaakvolle gerechten. Het is het geld meer dan waard. Ik raad een ieder aan om een keer een bezoek te brengen aan Mes Amis. Daarna zullen nog vele keren volgen. Top!
Hartelijk dank voor uw komst, feedback en aanbeveling, mevrouw 'Florentinevdv'!
Mimi66 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Heerlijk eten en prima service. Tijd tussen de gerechten was iets te lang en jammer dat er bij een international wijnarrangement toch 2 lokale wijnen wordt geschonken. Zeer aardige kundige gastvrouw.
Dag 'Mimi66', dank voor uw komt en reactie. We proberen altijd een balans te vinden en in te schatten wat per tafel de snelheid van service mag zijn om ook voldoende tijd te bieden om te praten, te observeren en te genieten van de sfeer. Helaas hebben we dan niet geheel naar uw verwachting kunnen waarmaken: we gaan er beter op letten. Dat geldt ook voor de juiste wijnen, ondanks onze specialisatie in regionale wijnen. Hopelijk vond u ze toch lekker? Graag tot ziens.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We werden heel gastvrij ontvangen en de bedienining was gedurende de hele avond top. We kozen het viergangen menu met bijpassende wijnen. Iedere gang was goed,verrassend en de borden prachtig opgemaakt. Mooie afwisseling van smaken. We hadden gekozen voor de lokale wijnen en waren aangenaam verrast door de kwaliteit.
Beste 'marijke154', ons concept is gestoeld op verrassen en voldoende flexibiliteit bij specifieke wensen. Ook wij zijn trots op hetgeen we serveren, van wijn tot spijs. Graag tot een volgende keer.
Steven B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een intieme sfeer. Gastvrouw is heel hartelijk en weet veel te vertellen. We hadden het viergangen menu met bijpassende Nederlandse (Limburgse) wijnen: heel verrassend en erg lekker.
Dag 'Steven51', vriendelijk dank voor uw feedback. We verrassen graag en vinden het fijn te vernemen dat u dit prettig ervaren heeft. Graag tot ziens!
Allen B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Voor de 3e maal (voor het Andre Rieux concert) hier heel hartelijk ontvangen. Uitstekende bediening van uiterst vriendelijk personeel. Het eten was onovertreffelijk. Wij hebben er zeer van genoten en hebben dan ook geen enkele aanmerking.
Waarvoor dank, 'barret'. Graag tot het volgende jaar!
Claud1408 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We hebben een leuke avond gehad en heerlijk gegeten. De bediening was erg aardig en de uitleg bij de wijnen was goed. Het is zeker een aanrader en een restaurant om nog eens terug te komen.
Dag 'claud1408', fijn dat uw diner zo goed bevallen is. Graag tot ziens!
Leovdlubben .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Een voortreffelijk André Rieu menu gegeten met heerlijke bijpassende wijnen.
Dit was een gezellig en goed begin van een fantastische avond
Graag ondersteunen wij belevenissen zoals de Rieu-concerten in Maastricht, door een speciaal arrangement samen te stellen. Dank voor uw waardering en graag tot volgend jaar!
Ellesstoffels .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het was op en top genieten voor elk zintuig dat er bestaat in je lichaam. Het eten en drinken is met veel zorg op elkaar afgestemd. Alsof een engeltje over je tong plast ;)
Wij hadden voor de 6 gangen gekozen mét het wijnarrangement.
Het personeel is ontzettend goed en kundig, er kon ook een grapje vanaf dat wij waardeerden.
De prijs is alles dubbel en dik waard.
Wij bevelen dit wijnrestaurant aan voor mensen die ook net als wij kunnen genieten en zich lekker laten verassen en verwennen.
Wij verheugen ons op ons volgend bezoek.

Groet,
René van der Ent en Elles Stoffels
Dag mevrouw Stoffels en heer Van der Ent, hartelijk dank voor uw prettige en bijzondere reactie. We vinden het geweldig als gasten lekker op het gemak willen 'uitpakken' en wij hen van het ontvangst tot het afscheid in de watten mogen leggen. Ons motto is niet voor niets 'we ontvangen u als gast en nemen afscheid als vrienden'...
Norman B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Leuk restaurant in Maastricht waar je merkt dat er met aandacht aan het eten gewerkt wordt. Veel variatie, leuke kookkunsten en mooie opmaak. Ondanks dat wij geen lokale wijnen hebben genomen, is het wel uiterst plezierig om een behoorlijke lokale wijnkaart te zien. Ik ben benieuwd waar dit restaurant over een tijdje staat.
Dag 'norman4', fijn dat uw bent geweest en dank voor uw waardering door regionale producten/wijnen. We bestaan al meer dan 15 jaar en blijven aan de weg timmeren en ons concept perfectioneren. Vandaar dat reviews en andere respons zeer belangrijk voor ons zijn. Alleen met deze informatie zijn we in staat om echt te groeien. We hopen u dan over een tijdje weer te mogen verwelkomen en vernemen wederom graag uw ervaring...