Wijnrestaurant Mes Amis

Tongersestraat 5 6211 LL Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Welkom bij wijnrestaurant Mes Amis Maastricht! Mes Amis heeft zich gespecialiseerd in wijn/spijs combinaties. Niet alleen is wijn een belangrijk onderdeel van een maaltijd, het is tevens de inspiratie voor de keukenbrigade. We selecteren eerst de wijnen van het seizoen, waarna het keukenteam bijpassende gerechten creëert.

Elke dag verse vis, vlees en vooral producten die het seizoen te bieden heeft uit de regio.
Ook voor vegetarische gasten hebben ze een ruim aanbod aan lekkers. U heeft de keuze uit een 3, 4, 5 of 6 gangen menu, waarbij rekening wordt gehouden met specifieke wensen. De gerechten uit het menu zijn ook à la carte te bestellen. Na het aperitief schenken ze graag een bijpassend wijnarrangement om de verrassing compleet te maken. Bij Mes Amis zijn ze trots op de kwaliteit van de Limburgse wijnen, aan Nederlandse en Belgische zijde. Ze verwerken dan ook graag zo’n topper in het wijnarrangement. Zo krijgt u een goede indruk waar Wijnrestaurant Mes Amis voor staat.

Als restaurant gaat Mes Amis in Maastricht er vanuit dat u de tijd heeft en geniet van lekker tafelen met uw gezelschap. Mocht u aan tijd gebonden zijn of vanwege een andere reden snelle service wensen, vernemen wij dat graag.

Mes Amis is uitgeroepen tot meest gastvrije onderneming van Maastricht. Reserveer snel en ervaar het zelf.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Bushalte Tongersestraat: lijn 3, 4 en 9.
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur (donderdag uitgezonderd) & Betaald parkeren in de buurt Academieplein.

Maandag 17:00 - 22:00,
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
- Lunch 12:00 - 14:00 (op reservering, 1 dag van te voren, vanaf 8 personen)

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,4

Jouw recensie over het restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Egon H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heerlijke gerechten, veel smaak, mooie wijnen en prettig om bij iedere wijn te horen waar die vandaan komt en wat de wijn bijzonder maakt. Wij hebben hier een heerlijke avond gehad!
Maarten G.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Heerlijk gegeten, verrassende wijnen en ontzettend gastvrije bediening. We hadden een heerlijke avond, de verwachting helemaal waargemaakt.
Pascal S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Mooie regionale wijnkaart gecombineerd met een zorgvuldig samenstelde gerechten. Wel opletten met het BOB-arrangement voor de wijn. Prima, voor mensen die meerdere glazen wijn te veel van het goede vinden... Maar je kunt daarna echt niet meer de weg op als bestuurder.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Heerlijk om te proeven hoe de gerechten zijn aangepast op de wijnen ipv andersom. Superuitgebreide gerechten met allemaal kleine verschillende dingetjes, geweldig!
Niet alle wijnen waren toppers, maar dat is een onderdeel van het proeven en uiteraard subjectief.
Dorus V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Het eten was lekker, bedienieng was erg vriendelijk. Alleen de prijs kwalitiet was wel uit vehouding.
Met name de prijs op de wijn, bij binnenkomst werd een apparatief vorgesteld/ bijna opgedrongen en dan €9,50 per glas vond ik niet kunnen. Als ik dat van te voren had geweten had ik dat niet gedaan.

Ook het bijbehorend wijn arangement was erg prijzig.
Victor V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Fijne en gezellig beleving waar je rustig met elkaar kan praten..
Fijne en vlotte bediening en ontvangst.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Ann G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Aparte ervaring om locale wijnen te proeven. Viel mee, al bevallen meer zuidelijke, krachtige wijnen ons beter. Er werd goed uitleg gegeven over de gerechten en de wijnen.
Millicent V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
heel lekker en gezellig, heel vriendelijke bediening
Staf W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Aanrader voor mensen die gezellig en rustig in Maastricht willen eten. Combinatie van lekker eten en (h)eerlijke wijnen.Bediening jong,klassevol en enthousiast.
Meer dan een 10 waard
Antoine L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Zeer mooie avond gehad, heerlijk geeten en een super bediening. Een terugkomer.
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het menu was zoals altijd weer perfect. Er gebeurt veel op je bord met alle geweldige verschillende smaken. Ook de opmaak ziet er zoals altijd weer top uit.
Kleine kanttekening, ik vermoed dat het door de drukte kwam, maar in de loop van de avond toch een aantal foutjes. Missende en niet helemaal gare garnening, drank bestelling werd wel opgenomen maar pas na een reminder uiteindelijk gebracht. Tijd tussen de gangen was vrij lang, rond de 3 kwartier. Ondanks dat, toch dik tevreden.
Ronningen F.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Heerlijke gerechten. Mooi opgediend met veel kleuren. We moesten wel erg lang wachten tussen de gangen door. We begonnen om 18:00 uur en waren pas 22:45 uur klaar met eten. De bediening was goed, zeer vriendelijk. Het was volgeboekt, maar toch geen hinder van lawaai! Klein en knusse eetzaal! Het eten is zeker 1 Michelin ster waard! Misschien zelfs meer???? Ik zou er voor gaan!
Hilde C.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Lekker gegeten op kerstavond. Jammer dat de kerstsfeer er niet echt was door bv wat kerstmuziek te laten horen.
Het BOB-arrangement voor de wijn was duur ten opzichte van het volledige arrangement: 17€ ten opzichte van 22€, terwijl je zeker minder dan de helft wijn kreeg.
Bediening was heel vriendelijk, er was voldoende tijd tussen de verschillende gangen, de stoelen zaten comfortabel. zeker een aanrader!
Dave C.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. We hadden een 4 gangen menu genomen, en ik het daarbij behorende wijnarrangement. Het eten was erg lekker, en de wijnen pasten er mooi bij.
Ze hadden alleen het inschenken van de bijpassende wijnen beter moeten timen met wanneer het gerecht geserveerd werd. Nu was het tot 2x toe zo dat ik de wijn al een tijdje had, en het gerecht zeker nog 15min op zich liet wachten.
Verder vond ik de wachttijd tussen de gerechten redelijk lang. Ik vind het niet erg om wat tijd tussen de gerechten te hebben, maar dik 3 uur voor een 4 gangen menu is wat aan de ruime kant.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Verrassende combinaties van gerechten en lokale wijnen. Attente bediening. Tempo goed afgestemd op wensen van de klant. Niet goedkoop.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Wat een super leuke zaak. Personeel leuk en goede wijnkennis. De borden met eten waten echt super mooi opgemaakt. Qua kleur en smaak wauuww paste allemaal goed bij elkaar. Echt een aanrader!
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Verrassende limburgs wijn aanbod
Walter B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Sublieme bereiding en eerlijke service! Aanrader! Wij komen hier terug...
Bde M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Goede (lokale wijnen), heerlijk eten. Vriendelijk personeel. Dicht bij centrum Maastricht. Top avond gehad bij wijnrestaurant mes amis.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk gegeten zoals gewoonlijk, en de wijntjes waren weer zeer goed passend