Wijnrestaurant Mes Amis

Tongersestraat 5 6211 LL Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Welkom bij wijnrestaurant Mes Amis Maastricht! Mes Amis heeft zich gespecialiseerd in wijn/spijs combinaties. Niet alleen is wijn een belangrijk onderdeel van een maaltijd, het is tevens de inspiratie voor de keukenbrigade. We selecteren eerst de wijnen van het seizoen, waarna het keukenteam bijpassende gerechten creëert.

Elke dag verse vis, vlees en vooral producten die het seizoen te bieden heeft uit de regio.
Ook voor vegetarische gasten hebben ze een ruim aanbod aan lekkers. U heeft de keuze uit een 3, 4, 5 of 6 gangen menu, waarbij rekening wordt gehouden met specifieke wensen. De gerechten uit het menu zijn ook à la carte te bestellen. Na het aperitief schenken ze graag een bijpassend wijnarrangement om de verrassing compleet te maken. Bij Mes Amis zijn ze trots op de kwaliteit van de Limburgse wijnen, aan Nederlandse en Belgische zijde. Ze verwerken dan ook graag zo’n topper in het wijnarrangement. Zo krijgt u een goede indruk waar Wijnrestaurant Mes Amis voor staat.

Als restaurant gaat Mes Amis in Maastricht er vanuit dat u de tijd heeft en geniet van lekker tafelen met uw gezelschap. Mocht u aan tijd gebonden zijn of vanwege een andere reden snelle service wensen, vernemen wij dat graag.

Mes Amis is uitgeroepen tot meest gastvrije onderneming van Maastricht. Reserveer snel en ervaar het zelf.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Bushalte Tongersestraat: lijn 3, 4 en 9.
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur (donderdag uitgezonderd) & Betaald parkeren in de buurt Academieplein.

Maandag 17:00 - 22:00,
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
- Lunch 12:00 - 14:00 (op reservering, 1 dag van te voren, vanaf 8 personen)

• Amex , Mastercard , Pin , Visa

Guido V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
1953amv .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het zeven gangen menu gegeten, met een bob wijnarrangement. (Zeven halve glazen) Whow wat een fantastische Limburgse wijnen worden er geschonken, en wat een mooie bijpassende gerechten worden er geserveerd. Gefeest van 07:00 tot 23:30.
We komen zeker terug!
Alina B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Leuke klantgerichte bediening. Je miet hem weten te vinden, deze parel inde Maastrichtse restaurant wereld. Het eten is altijd verrassend en lekker en de wijnen die er bij geserveerd worden smaken altijd top!. Iedere keer een andere wijn uit het mooie Limburg. Wijn die je zelf niet zo zou uitkiezen maar altijd wel heel lekker is. Het is niet voor niets dat ik iedere keer dat ik in Maastricht ben hier eet!
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Tja, liever nog een kolom naast 'zeer goed'. Wat hebben we genoten! Origineel om de lokale en regionale wijnen leidend te laten zijn bij de keuze voor (heerlijke) gerechten. En dan die super medewerkers die precies begrepen wat deze klanten wilden. Tip voor dit restaurant gekregen van (Maastrichtse) vrienden en weer doorgegeven aan meerdere vrienden. Ook wij komen zeker terug.
Brit C.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Aangename bediening. Leuk concept met aangepaste wijnen. Houden rekening met wat je al dan niet lust. Zeker voor herhaling vatbaar.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
overheerlijk eten en voortreffelijke wijn.
heerlijk gezeten en service was zoals wij het graag willen.
Als we al commentaar moeten geven dan is dat op het aanwijzen met de vinger van de gerechten. ik zou daar meer afstand voor nemen. nu werd het eten bijna aangeraakt.
Nathelie V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Wauw super lekker gegeten op onze speciale dag (vandaag 1 jaar getrouwd).
De bediening was top er was zelfs een speciale chocolade versiering op ons dessert bord met gefeliciteerd.
Heel erg genoten van onze avond!
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Enthousiaste gastvrouw en zeer vriendelijke bediening. Veel wijntjes uit eigen streek met een goede uitleg erbij. De gerechten vonden wij iets te flauw van smaak en textuur. Wij verkiezen eerder meer pure bereidingen en minder mousses en dergelijke die inboeten in bite en kruiding.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Helaas een mindere ervaring. Teleurstellend dat een wijnrestaurant tot 3x toe slechts 1 fles van de op de wijnkaart gekozen wijn in huis blijkt te hebben. Bovenal een groepstafel van 12 personen midden in de toch al beperkte ruimte plaatst waardoor onze avond verre van geslaagd verliep.
Een gemiste kans voor ruim € 110,00 pp.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Het eten is goed, al draait het voornamelijk om de opmaak. Ambiance is mooi maar het was vooral de bediening (Valeria) die de avond onvergetelijk maakte!
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Leuk en gastvrij restaurant met attente en vriendelijke bediening.
Bijzonder: het wijnarrangement is gebaseerd op streekwijnen (dus Limburgse wijnen)
De gerechten zijn hierop aangepast.

De gerechten zijn vers en op basis van het seizoen.

Het vegetarische hoofdgerecht (‘groente tuintje’) was erg “druk” waardoor er geen samenhang was in smaken.

Het niet-vegetarische hoofdgerecht (‘rollade van hoen met een kwartelpootje’ was prima, maar vermoedelijk door de wijn/spijs combinatie wat minder uitgesproken.
sigrid W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Lekker gegeten bij Mes amis maar vooral de wijnen springen eruit. Gerechten prima maar herhaling in ingrediënten en opmaak niet echt spannend. Moesten erg lang wachten tussen de gangen. Per saldo is de prijs hoog in verhouding tot de beleving. Vriendelijk personeel.
Gerard G.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Ontvangst, eten, wijn en ambiance zijn goed. Positief is ook dat vragen om een karaf kraanwater geen problemen op levert. Lekkere broodjes worden regelmatig aangeboden.
Prijs-kwaliteit wordt wat mij betreft wat ongunstig beïnvloed door de hoge prijzen van de wijnen. De goedkoopste fles zit al boven de dertig (of heb ik goedkopere huiswijn over het hoofd gezien?). Positief is overigens het promoten van Limburgse wijnen (binnen mijn wijnwereld ook weer stevig aan de prijs). Samengevat hebben we los van de opmerkingen over de prijs van de wijn een prima avond gehad. Mes Amis durf mensen best aan te raden.
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Heel lekker gegeten, super gezellig, super bediening!

Perfecte recept voor een geslaagde avond!
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
We hebben prima gegeten. Alleen er lag soms teveel op het bord zodat je dit niet lekker kon combineren. Ik heb haast teveel gegeten. Je wilt eigenlijk dat dit precies genoeg is.
Suzanne J.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Heerlijk gegeten: verrassende amuses met veel verse kruiden. Een mooi voorgerecht met zalm en seiziensgroenten. En als piece kwartel. Een zeer smaakvolle maar toch licht verteerbare kookstijl; echt super! Het is een mooie ambiance en het personeel is heel gastvrij en deskundig. De limburgse wijnen waren echt verrassend goed!
Frans P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Gewoon heerlijk gegeten. Goede wijnen en alles werd door Jos uitgelegd. Prima ontvangst en relaxte sfeer. Niets opgedrongen, integendeel niets moet alles mag!
David P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Fantastische gerechten, vlotte bediening, goed doorgedachte wijn-spijs combinaties. Enig minpunt is dat de gastheer sprak tegen mij voortdurend in het engels hoewel ik redelijk goed nederlands spreek. Ik kan dat wel begrijpen aangezien mijn tafelgenoten allemaal engelstaligen waren, maar toch had ik het lief zouden nemen als hij tegen mij in het nederlands sprak.
David P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Uitstekende gerechten, verassend en volledig geslaagde wijn-spijs combinaties met wijnen uit Limburg. Heerlijke kazen uit Belgie en perfect cuisson van lam in drie bereidingen. Wij komen zeker terug.
Elly S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Het prachtig gepresenteerde eten, voor-, hoofd- en nagerecht, was erg lekker. Het hoofdgerecht had iets uitgebreider mogen zijn, maar men rekent er eigenlijk op dat je 4, 5 of zelfs 6 gangen neemt. Bij elke gang een bijpassende wijn, uit de streek, die helemaal perfect was. Voor een glaasje prosecco vooraf en een kopje thee na stond respectievelijk 9,50 euro en 4,50 euro op de rekening. dat vonden we wel wat veel.... Verder zou het misschien een idee zijn de gast bij een drie-gangenkeuze een iets ruimer hoofdgerecht te serveren. En 'kleine' drinkers miniglaasjes alcohol aan te bieden. Want de combinatie wijn en gerecht was echt super.