Wijnrestaurant Mes Amis

Tongersestraat 5 6211 LL Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Welkom bij wijnrestaurant Mes Amis Maastricht! Mes Amis heeft zich gespecialiseerd in wijn/spijs combinaties. Niet alleen is wijn een belangrijk onderdeel van een maaltijd, het is tevens de inspiratie voor de keukenbrigade. We selecteren eerst de wijnen van het seizoen, waarna het keukenteam bijpassende gerechten creëert.

Elke dag verse vis, vlees en vooral producten die het seizoen te bieden heeft uit de regio.
Ook voor vegetarische gasten hebben ze een ruim aanbod aan lekkers. U heeft de keuze uit een 3, 4, 5 of 6 gangen menu, waarbij rekening wordt gehouden met specifieke wensen. De gerechten uit het menu zijn ook à la carte te bestellen. Na het aperitief schenken ze graag een bijpassend wijnarrangement om de verrassing compleet te maken. Bij Mes Amis zijn ze trots op de kwaliteit van de Limburgse wijnen, aan Nederlandse en Belgische zijde. Ze verwerken dan ook graag zo’n topper in het wijnarrangement. Zo krijgt u een goede indruk waar Wijnrestaurant Mes Amis voor staat.

Als restaurant gaat Mes Amis in Maastricht er vanuit dat u de tijd heeft en geniet van lekker tafelen met uw gezelschap. Mocht u aan tijd gebonden zijn of vanwege een andere reden snelle service wensen, vernemen wij dat graag.

Mes Amis is uitgeroepen tot meest gastvrije onderneming van Maastricht. Reserveer snel en ervaar het zelf.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Bushalte Tongersestraat: lijn 3, 4 en 9.
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur (donderdag uitgezonderd) & Betaald parkeren in de buurt Academieplein.

Wo t/m ma: diner 17:30 - 22:00 uur

9,3

Jouw recensie over het restaurant Wijnrestaurant Mes Amis

Monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Wat een culinaire belevenis. Prachtig pand uit de 17e eeuw. Michelin ster waardig. Bediening met passie voor de gerechten en wijn.
Charlie D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Voor de vierde keer komen eten en alweer niet teleurgesteld. Heerlijke gerechten met aangepaste wijnen. Keer op keer genieten. Super service met oog voor de gast. Wij komen zeker (!) terug. Nogmaals bedankt. Groetjes, Charlie en Tobias
Mathijs B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Leuk klein restaurant. Wijnen uit de regio zijn goed. Dat is vooral weer eens iets anders dan een Franse of Italiaanse wijnkaart en dit was voor ons de reden om hier naartoe te gaan. Dat was een goede keuze. Gerechten zijn kook-technisch uitstekend, maar de samenhang op het bord kan beter. Veel smaken die niet altijd bij elkaar passen.
Ad F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
op oudejaarsavond 2018 hier fantastisch gegeten. groot compliment voor Anneline en haar team. het niveau was voor ons een 3 sterren restaurant waardig. *** fantastisch !!!
we zullen bij een bijzondere gelegenheid hier zéker weer terugkomen en hebben genoten van de intieme sfeer in het restaurant.
voor ons is en blijft restaurant Mes Amis een van de "toppers" in Maastricht en we zullen het aanbevelen bij familie vrienden en bekenden.
C R.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2018
Wat eet je hier heerlijk!
Alles wat op ons bord lag zag er voortreffelijk uit en waren prachtige combinaties!
Veel kennis van wijn en aardig personeel.
Aanrader.
Olivia K.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2018
Gisteravond hier heerlijk gegeten! Dit is echt een aanrader, als je in Maastricht ben en een goede wijn/spijs avondje wilt! Ook de bediening was heel kundig en netjes. Dit bedrijf klopt gewoon helemaal...
Roxanne V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Heerlijk gegeten, goede bediening, mooie wijnen, mooie gerechten! Ook voor de vegetariër erg goed!
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Onder deskundige "leiding" hebben we genoten van wijn uit de streek en van schilderijtjes op het bord.
Sietse P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Te duur wat er geserveerd worst.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Op 2e kerstdag een prima 5-gangen diner gegeten: als voorgerecht coquilles St. Jacques in limoen dressing, met king crab, diverse spitskool bereidingen, radijs en diverse gelei-en/mousses (misschien iets teveel smaak combinaties), als 1e tussengerecht: erg smakelijke rode mul met savoie kool, venkel, venkelsaus, gebrande pinda. Als 2e tussengerecht: kwartel met mosterdzaad, truffel saus, truffel schijfje & zuurkool en pastinaak. Als hoofdgerecht: herten rug met veenbessen, rode en gele biet, rode kool, rauwe spruitjes stamppot, aardappel? en een peperkoek, met peperkoek saus.
Als dessert: een harde wener bodem, met groene appel laagje, caramel & hazelnoot.
Zeer vriendelijke, persoonlijke en attente bediening, comfortabel interieur. Aanrader o.i.
Francie C.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Kerstdiner was goed verzorgd, mooie gerechten en limburgse wijnen met toelichting. Ondanks de drukte liep het allemaal goed door en was er voldoende aandacht voor alle gasten. Zeer geslaagd.
Claudia M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Zo als altijd heerlijk gegeten, komen zeker weer terug in 2019
Ernst K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2018
Eten is goed en vooral de nederlanse wijnen.... boven wordt het snel gehorig.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Zeer vriendelijk personeel, zeer lekker verfijnd eten. Perfect geselecteerde wijnen die bij de gerechten passen. Wij zijn dan van mes amis en komen zeker terug. We gingen voor 5 gangen en hebben er 6 genomen. Niet om onze honger te doen stillen, maar omdat de eerste gerechtjes ons meer dan goed bevielen. De porties zijn meer dan gemiddeld. Bedankt voor deze top ervaring met respect voor de streekwijnen.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
Te gekke combinatie van lokale wijnen en gerechten!
Maarten O.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Erg warm binnen
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Een fantastische lunch,heel persoonlijke ontvangst en perfecte maaltijd met aangepaste wijn.
Roger V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Al vaker hier komen eten en jullie zijn één van onze favorieten. Iedere keer weer heerlijke Limburgse wijnen en verrassende gerechten. Vriendelijk personeel en we komen hier graag weer terug.
Claire J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
spannende en verrassend lekkere hapjes die we bij een heerlijk passende wijn kregen geserveerd. Met aandacht en uitleg van wat er op het bord ligt en wordt geschonken. Erg prettig en fijn.
Beste Claire, bedankt om te lezen dat wij u hebben kunnen verrassen! graag tot een volgende keer. Groetjes van Annaline.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Verfijnd eten met fantastisch daarop afgestemde Nederlandse wijnen. Sublieme combinaties van smaken, wat een feest om hier te eten! Zeker naar toe gaan als je in Maastricht bent.
Beste Marjolein, fijn om te lezen dat wij u hebben kunnen verrassen met onze gastvrijheid, gerechten en regionale wijnen! Graag tot een volgende keer. Groetjes van Annaline.