Wijncafe Lefebvre

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Wijncafe Lefebvre

bram V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Blijft een mooie plek met fijn personeel ze hebben een top wijnkaart. Maar ook met klassiekers op advies echt een aanrader.
bram V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Echt een hot spot in utrecht. Fijne. Borel kaart met ook luxe hapjes. De wijnen zijn altijd mooi in prijs kwaliteit verhouding en de wijnkaart wisselt altijd mooi door. Echt een aanrader
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Leuk tentje, heerlijke Sauvignon Blanc uit Frankrijk gedronken voorafgaand aan een avondje film. Fijn ook het glaasje water erbij. Kleine kanttekening: wij moesten helaas erg lang wachten op een besteld wijntje. Na twee keer vragen kwam het alsnog en bij het afrekenen werd er netjes eentje in mindering gebracht. Prima compensatie. We gaan nog een keer om de andere wijntjes te testen.
Josefien B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Heerlijke plek om te borrelen, vooral in de zomer een aanrader!
We zaten dit keer op terras met zon, hebben de oesters gegeten, erg lekker en veel wijnkeuze!
service hier is ook top!
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wijnliefhebbers kunnen hier hun geluk niet op. Je kan het zo gek niet bedenken, of ze hebben het op de kaart staan. De prijs varieert, de kwaliteit van de wijnen niet. Altijd goed en professioneel advies bij het maken van een keuze. Vriendelijke bediening die precies weten wanneer ze er wel en niet moeten zijn. De mooiste tent van de Neude, by far!
Jupke .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Drukke wijnbar, zeker op zaterdagavond helemaal gevuld. Prima vertoeven aan de hoge tafels. Diverse keuze uit wijnen per fles. De hapjes (flam kuche; wat is dat?? Wij constateerden een luxe lichte variant van een mini pizza met lekkere zalm, rucola, kappers en meer van die leuke dingen). De hapjes zijn lekker als je een borrel komt doen, niet echt als vervanging van een stevige avond maaltijd. Service is snel, personeel is aardig en lacht er vriendelijk op los, wat natuurlijk altijd prettig is als je buiten de deur gaat borrelen.

Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Lefebvre is een erg fijne wijnbar gelegen aan de Neude. De zaak oogt fris, modern en strak, aan de hoge tafels kan je heerlijk borrelen. De hapjes op de kaart zijn allemaal even lekker, uitproberen maar dus! Echt dineren kan je er niet, maar als je de hele kaart af gaat is avondeten niet meer nodig :) De garnalenkroketjes mag je zeker niet missen. De bediening maakt de beleving bij Lefebvre compleet, ze geven goed advies, zetten net dat stapje extra en zorgen er voor dat het je aan niets ontbreekt. De wijnkaart biedt volop keuze, weet zeker dat elke wijnliefhebber hier prima uit de voeten kan. Houd er rekening mee dat het een erg drukke zaak is met name in het weekend. Wees er dus op tijd bij om verzekerd te zijn van een tafeltje.
Hannie R.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Na een goed artikel over deze wijnbar gelezen te hebben, op een warme winterzondag neergestreken op het terras bij Lefebvre.
Hier is het idd prima vertoeven.
Wijnkaart is aantrekkelijk, keus uit wijnen per glas helaas ietwat beperkt. Zeker voor een wijnbar had dit best wat uitgebreider mogen zijn.
Hapjesplank is lekker. Service is prima. De zaak ziet er binnen leuk en strak aangekleed uit.
De stoeltjes op het terras staan jammerlijk genoeg te dicht bij elkaar waardoor je (zeker als niet-roker) snel in de comfort-zone zit van de gasten naast je.
Kleine puntjes voor verbetering, maar zeker een plek om af en toe het stadbezoek leuk af te sluiten.
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Kwam graag bij Lefebvre, maar laatste keer viel tegen. Na een indrukwekkende dodenherdenking op de Dom, op terras van Lefebvre neergestreken. Zachte avond. Verheugde me op oesters en de plank met lekkers, deze is namelijk altijd goed en voldoende wat betreft hoeveelheid.
Lekker glas Viognier besteld, smaakte prima. Oesters waren helaas op. Na behoorlijke tojd wachten de plank met lekkers van overigens zeer vriendelijke bediening. Maar de plank is enorm gedownsized, mini kaasjes, beetje vlees waren en het brood is getransformeerd in een simpel (afbak?) broodje ipv brood van Menno. Flammenkuchen was niet bijzonder en heeft een prijs/kwaliteit verhouding die wat zoek is naar mijn mening. Al met al erg teleurstellend.
Zo jammer dat een toptentje als Lefebvre deze weg is ingeslagen. Ik betaal graag iets meer voor kwaliteit, dus verhoog dan de prijs als het niet uit kan.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Gisteren zo rond half zeven op vrijdag Lefebvre binnengestapt waar ik als Amsterdammer met twee Utrecht-kenners had afgesproken. Licht verbaasd en geënthousiasmeerd door de goed bezette terrassen aan het Neude, waar het blijkbaar qua heaters en overkapping uit te houden is bi toch nog lage temperaturen. Lefebvre afgeladen, dus ook maar even buiten op mijn gezelschap gewacht. Lefebvre's heaters reiken niet heel ver, dus later al gauw naar binnen en het geluk dat er plek voor drie vrij kwam. Mijn vriendin heeft er verstand van en bestelt een fles Bernardus. Soms heb je serieus iets te vieren, met Bernardus kan dat. Rijk aan smaak, een echte genieter. Kaasplankje erbij. Vriendin vond het aan de dure kant. Ik twijfel, want ja, lekker is ie wel, met een goede opbouw in smaak, goed qua temperatuur, gevarieerd en ook heerlijk kletzenbrood. Een mooie zaak ook, gemêleerd publiek (niet alleen maar jong). Niks mis mee. Misschien nog maar eens naar Utrecht...
Cancale .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Met vrienden heerlijk een paar wijntjes gedronken. De wijn is top, genoeg keus en de hapjes met name de schalen met lekkers zijn helemaal goed. Wat mij betreft een van de beste planken met hapjes van Utrecht. Laag qua score decor, dit omdat het binnen helaas de meest slechte akoestiek heeft in een zaak die ik ooit heb meegemaakt. Binnenkort is het gelukkig weer zomer en dan kan je buiten zitten. Probleem opgelost.
Daanielle .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Laatst weer in deze zaak geweest en jammer dat deze wijnbar verandert in een kroeg. Dit blijkt uit de doelgroep die er staat met een biertje maar ook zeker uit de wijnkaart waar eigenlijk alleen huiswijnen op staan. Het personeel weet wel iets over de wijnen te vertellen maar erg basis zoals de druif en herkomst. Gebrek aan kennis komt misschien ook dat het relatief jong personeel is en dat er weinig interesse is vanuit de gemiddelde gast. Frisse sfeer door de felle belichting en het strakke interieur maar mag wel iets meer gedaan worden aan gezelligheid, maar dit zal persoonlijk zijn. De hapjes zijn altijd al wel goed geweest maar ook redelijk standaart. Kortom, zal niet snel meer terug komen.
Freerk B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
De Neude is een gezellig plein, met veel verschillende kroegen en restaurants. Lefebvre is een wijnbar. Je kunt kiezen uit 3 verschillende prijscategorieën per wijnkleur en ook kun je wijnen per fles kiezen. Wijnen zijn prima, maar niet erg gewaagd. Wat mij betreft mogen er meer bijzondere wijnen op de kaart staan. Bij de wijn kun je lekkere hapjes bestellen, die van uitstekende kwaliteit zijn. Bediening is zeer adequaat en legt graag het één en ander uit over de wijn die je gaat drinken. Concluderend leuke zaak om gezellig te borrelen.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Lekker geborreld bij Lefebvre. Een ruime keuze aan wijnen per glas, en zelfs veel van de wijnen die alleen per fles op de kaart staan blijken toch per glas te kunnen worden geschonken (o.a. Silverlake Sauvignon, aanrader!). Plankje lekkers voor twee personen bevat diverse leuke happen (bitterballen, charcuterie, kaas, chips, brood) voor een prima start van de avond. Bediening vriendelijk en deskundig. Leuk!
Marnixsmit .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Wat een fantastische tent is dit. Zelf komen wij uit Zeist, maar vinden deze tent in Utrecht fantastisch. Buiten kleine Franse tafeltjes en binnen een wat strakker geheel. Hoge krukken, weinig poespas en lekkere wijnen. Wat ik erg leuk vind is dat er veel open wijnen zijn. Je hoeft dus niet perse een fles te bestellen. Standaard wat water erbij, wat niet op de rekening staat en een kleine maar boeiende hapjeskaart. Wat kaas, vlees, olijven en bitterballen gecombineerd met brood en smeersels. Wij zitten hier graag met vrienden. De hapjes zijn misschien een beetje standaard, maar perfect voor deze tent. Wij komen zeker terug.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Mooie zaak in het centrum van Utrecht, voor een goed glas wijn en lekkere happen. We komen er graag! Goede deskundige bediening, mooie wijnen (ook veel per glas) en lekkere schalen met happen (diverse (lokale) kazen, worstsoorten, dips, brood, etc.). Een verademing voor de redelijke ordinaire/studentikoze Neude, tot snel!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Goede wijnbar midden in het centrum van Utrecht. Deze mensen doen het goed, vriendelijk en met passie. Hapjes zijn wat bescheiden van omvang: dat kun je aanmerken op het geheel. Wijnen in ruime keuze en zowel per fles als een groot aantal op glas.
Mooi, jong publiek in een mooie omgeving.
Joep L.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Mooie smalle tent. Niet te groot, precies goed om een gezellige sfeer te creëren.
Prachtige passende & pakkende teksten op de muur geschilderd. De muur die zijn oude vorm en uitstraling heeft behouden. De rest van de zaak is modern & gezellig.
Prachtige wijnkelder voor kleine gezelschappen of aangepaste proeverijen.

Meerdere malen gebruik gemaakt van een plateau met charcuterie en heerlijke kazen. Daarnaast zijn de kleine hapjes die zij serveren heerlijk van smaak; heerlijke 'verse' kroketten met diverse smaken. Mooie producten. Vers.

De wijnkaart blijft het paradepaardje van Lefebvre. Of eigenlijk; alles wat ze ook nog buiten de wijnkaart hebben. Heerlijke (top-)wijnen voor een ongelofelijk betaalbare prijs.
Iedere keer dat je er binnen loopt kan je wel weer wat nieuws krijgen.

De bediening is ontzettend kundig en heeft absolute kennis van hun product. Vraag ze om wat voor je in te schenken en laat je verrassen!
Jonge medewerkers over het algemeen, erg informeel. Past goed bij de tent en door de leeftijd zal je niet verwachten dat ze deze kennis hebben qua wijnen.

Laat je verrassen!
Jacobs74 V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Wat moet ik zeggen gewoon een hele fijne omgeving om lekker te borrelen, goede wijnen en lokaal bier. Leuke en vriendelijke bediening en erg behulpzaam in de keuze van een wijntje. Proeven van een wijn is geen probleem en dat maakt het toegankelijk en service gericht. De borrelhapjes en gerechten zijn erg prettig en smaakvol wat ons vaak doet beslissen lekker te blijven en niet meer uit eten te gaan. We komen er al regelmatig en dat zal zeker niet veranderen.
femke2013 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Het was laat op de avond en hadden zin in een klein hapje en een lekker wijntje. We kregen overal te horen "de keuken is al dicht" en hadden de hoop bijna opgegeven. Tot we bij Lefebvre aankwamen en de blonde Marco ons zei dat de keuken al dicht was, maar hij ervoor zou zorgen dat er wat op tafel kwam: een lekker plateau met wat worst, brood etc. Hij schonk daarbij een bijpassend wijntje en deed dit met veel enthousiasme! Wij voelden ons welkom en hebben genoten van een lekker hapje en een goede wijn. Wij komen hier zeker terug!