Glas champagne

Meer informatie over restaurant Wijnbar Zuster Margaux

Bus 5, 6, 77, 78, 102. Uitstappen bij de Hendrik van Viandenstraat, aan de overkant van de straat ziet u een grote witte poort. Dit is de ingang van de Mariënhof en Wijnbar Zuster Margaux.
  • Kom je met de auto?
    Met de auto vanaf Station Amersfoort, Bloemendalsestraat 61, 3811 ER Amersfoort: Vertrek in zuidoostelijke richting op het Stationsplein naar het Stationsplein 200 m Weg vervolgen naar de Stationsstraat 290 m Weg vervolgen naar de Van Asch van Wijck
  • : Betaald parkeren in Q-park Koestraat, 50 meter van de Mariënhof en Wijnbar Zuster Margaux gelegen.

Donderdag en vrijdag : 17:00
Zaterdag en zondag : 15:00

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,3
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Pareltje in de binnenstad van Amersfoort, met zeer rustige schitterende stadstuin/terras. Vriendelijke en kundige bediening, heerlijke wijnen per glas, leuke gerechtjes erbij zijn mogelijk en zeker de moeite waard. Echt een plek om samen of met een aantal vrienden/stellen een namiddag en avond in een mooi pand zeer relaxed te genieten. Wij zijn er nu enkele keren geweest en de volgende staat alweer gepland. Wat een aanwinst!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ontzettend leuke tent. Het begon met "laten we één wijntje drinken", maar het liep uit op een urenlange borrel op een fantastisch terras (wat mijn betreft het mooiste stukje Amersfoort) met heerlijke wijnen en goed daarop aansluitende hapjes. Tot slot werden we ook nog beloond met een glas uit 2002 wat niet op de kaart stond op kosten van het huis, geschonken door de manager. Hele aardige, knappe, blonde jongeman die ons alles kon vertellen over de bar en zijn wijnen. Een echte aanrader voor iedere wijnliefhebber!
Yoram K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Vanavond heerlijk wijntjes gedronken in deze pitoreske doch amusementvolle omgeving. De bediening wist waar ze het over hadden en gaven ons precies het advies waar we naar op zoek waren. De hapjes die erbij werden geserveerd paste goed bij de smaken van de wijn. Tenslotte ben ik een echter kenner dus laat me niet zomaar in het ootje nemen.
Al met al: top ervaring!
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Een toevallige ontdekking op een zonnige zaterdagmiddag. Het is doorgaans slecht gesteld met de kwaliteit van wijnen op terrassen en cafés. Zuster Margaux is hier echt een uitzondering op! Prachtige locatie in de tuin van de Marienhof aan de rand van het historisch centrum van Amersfoort. Schaduwrijke en zonnige plaatsen, om te loungen of gezellig aan een terrastafel te zitten. Wij kenden de eigenaresse van toen ze nog bij een bekende wijnhandel in Amersfoort werkte, dus kennis van wijnen was gegarandeerd. In een wijnschriftje staan alle beschrijvingen. Geen standaardkaart, en 45 wijnen te kiezen per glas. Met een klein gerechtje met ham, worst en andere hartige hapjes, een echte aanrader. Verrassende wijnen, uit alle windstreken en van uiteenlopende smaken. Wij gaan zeker terug als we zin hebben in een goed glas, een fijne bediening en een moment van intimiteit in de drukke stad.
Bedankt voor de mooie recensie Peter, het was ons een genoegen jullie te mogen ontvangen. Ook met het mindere weer staan we vanzelfsprekend met onze kennis voor jullie klaar. Tot gauw!

Jasper van den Eertwegh
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Zuster Margeaux is een fantastische wijnbar in Amersfoort. Er is een rijkelijk assortiment aan wijnen die beschreven staan in prachtige handgeschreven menukaarten. Het bedienend personeel is uiterst gastvrij en heeft veel productkennis. Het oude klooster geeft een bijzondere sfeer aan de wijnbar. Naast de wijnen is er ook de mogelijkheid om hapjes te bestellen of bijvoorbeeld een quiche die erg lekker is. Het is een perfecte borrelplek vooral op een lekker zwoele zomeravond in de tuin van het klooster. Het is zeker een aanrader om langs te gaan wanneer je in Amersfoort bent.
MG16 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Prachtige wijnen, uitstekende hapjes en wat een heerlijke plek en fantastische bediening! Veel kennis, goede tips en veel wijnen per glas te krijgen. De lokatie is echt een van de grootste verborgen schatten van Amersfoort!
Lian O.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Prachtige plek, waar mooie wijnen worden geschonken – zowel per glas of per fles – door personeel met verstand van zaken! Een bezoek waard, je kunt er vier namiddagen per week terecht voor een goed glas wijn, vergezeld met een gevarieerd Plateau Margaux kun je uren vertoeven. Afgelopen maanden buiten op het schitterende groene terras, straks binnen in warme jazzy sfeer. Een plek om tot jezelf te komen, of met met vrienden af te spreken na een drukke werkdag, een vermoeiende winkelmiddag of aan de vooravond van een cultureel uitje. Je voelt je altijd welkom bij het gastvrije en deskundige personeel. Zowel met vrienden, familie, alleen, als zakelijk: echt een aanrader.
Gerritse H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Top locatie in het historische centrum. Mooie wijnen en tientallen wijnen worden per glas verkocht. De bijpassende hapjes zijn erg lekker. Er is veel kennis van de wijnen waar enthousiast over verteld wordt.
Inkie S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wat een heerlijke wijnen en dat in een wonderschoon decor! In een oase van rust aan de rand van de binnenstad van Amersfoort!
Moontje73 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wat een heerlijke plek is dit! Je komt helemaal tot rust onder het genot van fantastische wijnen, mooie hapjes en fijne mensen die weten waar ze het over hebben. Geweldig interieur en prachtig terras! Genieten dus!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wat een heerlijk relaxed terras! een oase van rust met heerlijke wijn en prima happen. Een risico is dat je er de tijd vergeet en te laat thuis bent :)
Een aanwinst voor Amersfoort.