Wijnbar Vinck

Ettene K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Thijs R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Eigenaresse als zwakke schakel in succesvol concept

Afgelopen zondag met vijf pax gegeten bij Vinck. Drie van de vier gasten kozen voor vier gangen chefsmenu incl. wijnarrangement. De andere twee (oma en zoon) kozen het drie gangenmenu zonder wijn.
Over het eten niets dan lof. Ook de wijnkeuzes waren passend al moet opgemerkt worden dat de helft niet echt imponeerde. Erg positief was dat ieder gerecht door de keukenbrigade werd gepresenteerd.
Desalniettemin was het gevoel prima tot het moment dat de eigenaresse/gastvrouw (op basis van gedrag) ons de rekening presenteerde.
Het was ons al opgevallen dat de gastvrouw erg familiair om ging met bepaalde gasten en ook aan tafel schoof bij een groep. Niet handig en onprofessioneel vonden wij.
Op de rekening (340 euro!) stond een glas wijn teveel berekend en opmerkelijk; "open keuken" voor 1,50 euro extra. Bij navraag aan de gastvrouw kregen wij te horen dat dit een extra stuk brownie was voor onze zoon van 11 jaar. In een interactie met de serveerster had hij idd spontaan aangegeven dit erg lekker te vinden waarop de serveerster prima anticipeerde door een extra stukje cake te regelen.
De afdronk dat dit op de rekening werd gezet was vervelend maar werd gênant toen de gastvrouw hierover luidkeels ging oreren dat extra bestellingen gewoon betaald moeten worden. Wij vonden het niet waard hier verder een discussie over te voeren waarop de gastvrouw hautain en met een verbolgen gezicht aangaf het er dan wel vanaf te halen.
Samenvattend liep deze avond af in vervelende sfeer waarbij de houding van de gastvrouw doorslaggevend negatief was. Jammer en niet slim dit zo te doen want de extra 1,50 euro was ongetwijfeld ruimschoots normaliter verdisconteerd geweest in de fooi. Wij betreuren het dat een succesvol concept op zo'n wijze om zeep wordt geholpen en hebben dit ook zodanig gemeld in de hoop dat hier iets mee wordt gedaan in de toekomst.
Een Tevreden G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We konden niet voor acht uur terecht maar het was het wachten meer dan waard de hartelijke ontvangst geeft je een warm gevoel .
Wij lieten ons verrassen door de keuken dit was weer zo heerlijk en dan de wijnen erbij gezocht door de gastvrouw /sommelier .
Wij komen regelmatig en worden keer op keer blij verrast .
ManboH .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Leuk restaurantje in het centrum van Hoorn. De keuken is echt goed, koks serveren zelf het eten en lichten toe war ze hebben gemaakten dat is vers, zeer smaakvol en erg mooi opgemaakt. De bediening is niet slecht maar ook niet bijzonder, nogal gehaast. De sfeer was goed maar een beetje druk vanwege een feest.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
ik had een paar dagen van te voren gevraagd of ze voor mij vegan konden koken. Ik was met een groep omnivoren. Het was in een woord geweldig. Ik heb zalig gegeten en de rest keek af en toe jaloers naar de bordjes die ik kreeg.
Yvonne_ .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Wij hebben hier gegeten tijdens het pop-up restaurant van Geoffrey van Melick. Dit is de broer van chef Daniel van Vinck. Dat chef Daniel heerlijk kan koken wisten wij al want wij komen hier vaker maar ook zijn broer is een talent. Wij hoorden dat hij al in veel 1-, 2-, en 3 sterren restaurants over de hele wereld heeft gewerkt en dat hij v.a. 8 januari bij Madame Cheung in Hoorn gedurende drie weken een pop-up restaurant doet.
Het was een heerlijk menu van kreeft met prachtige bijpassende wijnen. Alles was even heerlijk. Fijne bediening van de gastvrouw en een avondvullende setting. Een leuke ervaring in een restaurant waar het altijd goed toeven is.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Bij binnenkomst viel meteen de behaaglijke warmte op, tegenwoordig nog nauwelijks te vinden in (top)restaurants. Ook de belangstellende en servicegerichte bediening is een dikke plus. En dan het eten. Van de 1e amuse tot en met de laatste friandise de hoogste kwaliteit, altijd spannend en goed bereid. Daar tussenin een fantastisch kreeftenmenu, vervaardigd o.l.v. gastchef Geoffrey van Melick, voormalig souschef van ´t Nonnetje in Harderwijk (2 sterren). Wat kan die man koken zeg, werkelijk voortreffelijk. Terecht is hij op dit moment een rijzende ster aan het worden in Noord-Holland. Het diner van gisteravond was precies die ervaring waarom je gaat eten in een restaurant, nml. gerechten voorgeschoteld krijgen die je thuis niet maakt. De bijpassende wijnen waren al even goed gekozen. Niet voor niets is dit restaurant ook een wijnbar. Meer dan 100 kwaliteitswijnen blijken er per glas te bestellen te zijn, werkelijk klasse. Zeer de moeite waard om deze eetgelegenheid bezocht te hebben en absoluut voor herhaling vatbaar.
Intan T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijke wijn, echt alle gerechten waren een smaak sensatie en een lust voor het oog! Geweldig dat we dit in Hoorn hebben.
Service was top!
Ingridhendriks .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wij hadden het verrassingsmenu keuze tussen vis en vlees. Alles was heel smaakvol en pasten perfect bij elkaar. Het kwam bij ons over als een culinair maaltijd de borden waren ook schitterend opgemaakt.De bediening was top houden rekening met je wensen en je krijgt een duidelijk uitleg over de wijnen. Een aanrader!
FroukjeC .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Met zijn zessen hebben wij heerlijk gegeten bij Vinck. Het was helaas keuken-technisch niet mogelijk om de helft de High Wine te schenken en dit samen te laten lopen met een verassingsmenu voor de overige drie. Dit werd door het personeel goed opgelost door een verassingsmenu met hierbij passende wijnen per gang voor te stellen. De gerechten en wijnen waren heerlijk en zorgden samen voor een goeie combinatie!
Marlies H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Heerlijk gegeten, verrassingsmenu was een goede keus, mooie gerechtjes en goed bereid! Goede en spontane bediening en leuk dat de koks de gerechten zelf komen brengen. Heerlijke wijntjes erbij en het restaurant heeft ook een gezellige sfeer! Complimenten voor dit bedrijf!
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Geweldig gegeten Ster waardig En wat een vriendelijke bediening
daar kunnen veel zaken in Hoorn een voorbeeld aan nemen..............
wij komen zeker terug
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
We hebben hier op een zaterdag gegeten. We hadden allebei een drie gangen verrassingsmenu genomen. De gangen waren allemaal lekker en met oog voor detail opgemaakt. De amuse, een bitterbal, was ook erg lekker. De wijntjes zijn hier ook prima zoals je mag verwachten van een wijnbar. Het is soms moeilijk om de aandacht van de bediening te krijgen. Al met al een aanrader en zeker een plek waar wij naartoe terug gaan als we weer in de buurt zijn.
Heerlijkegenieter .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Gister avond werden mijn man en ik uitgenodigd om te gaan eten bij Vinck. Wij hadden veel verhalen gehoord dus waren erg benieuwd. Toen we binnen kwamen werden wij vriendelijk ontvangen en naar een leuke tafel gebracht in een soort nisje. We kregen de wijnkaart en daar achter stond ook de menu kaart. Wij kozen voor een 3 gangen menu met bijpassende wijnen. De wijnen waren heerlijk en er werd goed bijgeschonken. Het eten was echt een verrassing wat was dat heerlijk zeg. Wij waren zo erg verast dat wij heel snel terug komen!! Wat hebben wij een top avond gehad.
Levensgenietert .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Wijntje met wat hapjes gedaan aan het einde van de middag. Heerlijk!
Lekker muziekje, lekker sfeertje. Pareltje voor wijnliefhebbers. Bijna 100 soorten wijn, minstens driekwart daarvan per glas te bestellen.
Gaat een vast adres worden.......
Robbierestaurant .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Al diverse malen bij Vinck mogen eten, en nu word het dan toch tijd om een recensie te schrijven over dit sfeervolle restaurant in Hoorn. Vooral de diversiteit spreekt ons erg aan. De ene keer zijn we gegaan voor een paar zorgvuldig gekozen glazen wijn ( fijn om zoveel wijnen per glas te kunnen drinken), de andere keer voor een High Wine de Luxe, waarbij we lekker verwend werden met 6 glazen wijn met bijpassende kleine gerechtjes. Maar zijn we deze keer gegaan voor een 4 gangen menu, zodat het ook een avondvullend feestje werd. We begonnen met de 2 bereidingen van zeebaars, heerlijk, vervolgens als tussengerecht de eendelever met briochebrood en truffelmayonaise, als hoofdgerecht de herterugfilet, welke mooi was bereid door de keukenbrigade, als afsluiting werd gekozen voor een selectie van kaas. Tijdens de gangen kon onze gastvrouw heel beeldend vertellen over de gekozen wijnen, wat door ons wel als een extra werd gezien. Complimenten dus voor zowel het bedienend personeel als de keukenbrigade, jullie zien ons snel weer terug
Winelover19 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Vorige week besloten mijn vriend en ik de bios te laten voor wat het is en de avond te gaan dineren bij Vinck. Wij werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw en naar een gezellig nisje geleid. In dat nisje hing een soort bootje met een hele grote kaars erin en ook 2 wijnrekken. Geheel in stijl en hartstikke romantisch! Wij besloten ons vier gangen lang te laten verrassen met zowel met eten als wijnen. Dit bleek de hele avond door de goede keus te zijn geweest. Wij hebben wel eens in een sterren restaurant gegeten, ook met bijpassende wijnen, maar ik moet dan echt eerlijk zijn: de wijn-spijs combi hier bij Vinck vond ik veel sprekender, zeg moderner, dan ik daar heb gekregen. Ook de chef, Daniël van Melick, kan zeker wel aan dat niveau tippen. De heerlijk mooie zachte coquilles vielen mij echt op. Halverwege de avond kwam de eigenaresse met het idee het andere tafeltje in het nisje, waar eerder 2 andere mensen zaten, aan te schuiven zodat we naast elkaar konden zitten. Heel leuk, omdat wij kwamen eten om te vieren dat we al een tijdje bij elkaar waren! Bij gang nr.4 kregen wij de keuze: kaas of dessert. Wij konden echter niet kiezen dus kozen 1 kaasplankje met zn 2en en vervolgens dan nog een dessert. Het dessert was echt grandioos. In plaats van 2 losse verrassingsdesserts, was op 1 grote schaal een waar kunstwerk gepresenteerd! Er zat echt van alles op. Heel leuk! En heel lekker!! Wat voelen zij hun gasten goed aan zeg!
Aan het einde van de avond viel de rekening gelukkig ook reuze mee. Voor de kwaliteit die wij gekregen hebben eigenlijk te weinig. Echt een aanrader!
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Wat een leuk vernieuwend recept. Ik heb hier met een vriendin gegeten en we waren aangenaam verrast. Het eten is echt van een hoge kwaliteit en de wijnen zijn verassend en mooi afgestemd op het eten (of andersom). De bediening is uitstekend op de hoogte van de wijnkaart. Ik zie een mooie toekomst voor dit restaurant. Ga zo door! Wij komen hier zker nog een keer terug.
Evaline B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Met z'n vieren gegeten bij Vinck ter gelegenheid van een verjaardag. Bij de borrel vooraf wat kleine hapjes besteld. Was prima.
Daarna voorgerechten carpaccio was goed, tonijn en steak tartare waren schilderijtjes, en smaakten ook prima.
Als hoofdgerecht twee x eend, een tournedos en 'iets grotere portie' eendenlever. Eendenborst en tournedos waren goed van kwaliteit en goed bereid. Minpuntje: er werd er geen (noemenswaardige hoeveelheid) aardappelen/ frietjes bij de gerechten geserveerd. Alleen een paar mini toefjes tussen de groenten.
Eendenlever was jammer, veel vet weinig lever. Eendenlever was als hoofdgerecht besteld, maar werd niet als zodanig geserveerd.
Wijn was prima, advies over combinatie wijn en eten ook prima.
Toetje met chocolade was heerlijk!
De gemiste kans kwam bij de rekening, de eendenlever stond 2 x op de rekening. Er was nooit aangegeven dat hier dubbele kosten voor in rekening gebracht zouden worden. Alleen dat er een ' iets grotere portie' geserveerd worden.
Toen we na ontvangst van de rekening navroegen hoe dit zat ging de dame in kwestie op een erg onaangename en luide manier in discussie. Er werd uiteindelijk wel oplossing geboden, maar er ging wel wel eerst een discussie aan vooraf. Dit was een vervelende afsluiting van wat een leuke verjaardag had moeten zijn.
Door dit voorval ga ik in ieder geval niet nog een keer bij Vinck eten... Dit had gemakkelijk op correcte wijze opgelost kunnen worden.