Over het restaurant Wijnbar Pinot

Onderdompelen in wijn

De fijnste wijn- en eetcombinaties. Eigenaar Martijn Roos dompelde zich jarenlang onder in de wijn. Nu maakt hij jou wegwijs in het wijnproeven. Hoe smaakt welke wijn en welk hapje past daar het beste bij. De menukaart is dan ook complementair gemaakt aan de wijn.

Meer informatie over restaurant Wijnbar Pinot

9,1

Jouw recensie over het restaurant Wijnbar Pinot

Job V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Hier een jaar geleden meerdere keren gegeten naar volle tevredenheid. Deze keer was ik toch wat teleurgesteld.
Wij kozen voor zes gangen verrassingsmenu inclusief wijnen.
Gerechten:Sommige gerechten waren leuke verrassing zoals gerechtje met twee soorten langzaam gegaard spek en de variaties op pompoen. Maar de starter met zalm is flets. Zal zou kort aangebraden zijn maar is koud en heeft geen krokantje. Het stukje eendeborst is koud.
Wijnen: Vooral veel nieuwe wereld wijnen zonder verrassing. De vreemde end in de bij was een Hongaarse wijn die door al mijn tafelgenoten niet wilden drinken omdat hij een schnapsgeur had en een branderige afdronk.
DE mankementen zijn allemaal gemeld aan de bediening. Alleen om de wijn wel gevraagd of we misschien een vervanging wilden maar dat is niet zo zinvol als je wijn arrangement hebt en het gerecht is al gegeten. Verder kregen wij geen respons op feedback.
Kaat M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten en gedronken. Een ECHTE aanrader !
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Prima gegeten, lekkere wijnen goed afgestemd op het eten en vriendelijk personeel. Een aanrader voor een gezellig avondje uit eten.
Mevicky .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Het was alweer een tijd geleden dat wij bij Pinot waren geweest maar de goede herinneringen matchten weer helemaal met onze ervaring vorige week.
Heerlijk eten, op een hoger niveau dan meeste andere zaken in het centrum van Breda. Mega keuze van wijnen en voor mij als BOB, ook speciale theesoorten om uit te proberen. Zoals gewend ook weer leuke en duidelijk uitleg bij de gerechten en de wijnen.
Ook leuk om te zien hoe het interieur vernieuwd was!
katja V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
helemaal top; genoten van het lekkere eten, de wijnen en van het vriendelijke personeel met gevoel voor humor ;) we komen graag terug.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Afgelopen zondag met vrienden weer een Top Ervaring met de High Wine bij Pinot gehad.
Wat geweldig dat Pinot nog steeds voldoet aan hun eigen ( en onze) Topkwaliteit van wijnen met bijpassende gerechten. Keer op keer maken ze het waar en elke keer is er weer een nieuwe verrassing qua smaakbeleving. Zeer terecht dat ze zo hoog scoren en al diverse prijzen in de wacht hebben gesleept. Tot gauw in de Pinotheque kelder en bedankt team Pinot.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Nadat we in de ochtend besloten om een dagje te gaan shoppen in Breda moesten we natuurlijk nog een leuke plek vinden om te eten.
Op goed geluk gebeld naar Pinot omdat we daar al hele goede berichten van hadden gehoord.
Alhoewel buiten openingstijden werd de telefoon snel opgenomen en na mededeling dat het restaurant eigenlijk vol zat werd ons toch de mogelijkheid geboden om iets eerder te komen. Vanaf 19.30 was alles gereserveerd maar vanaf 17 uur waren we welkom. Geweldig, geen standaard "we zitten vol" maar iemand die lekker meedenkt.
De kaart is een goede fusion tussen modern en klassiek. We hebben genoten van het "tasting-menu", een echte aanrader.
De wijnkaart is imposant met naast prachtige Franse wijnen ook een hele mooie selectie uit "de nieuwe wereld.
Het advies van Martijn is ook super, duidelijk met uitleg en de keuze voor de heerlijke rode Carnivor uit Californie was een schot in de roos.
Op geen enkel moment voelden we ons opgejaagd, we hebben heerlijk gegeten en gedronken en komen hier zeker een keer terug.
Tip!: We hebben een kleine tour gekregen door de gerestaureerde kelder met prachtige gewelven. Top-plek voor proeverijen of om met een groep heerlijk te eten en drinken.
Arthurkout .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Zaterdag weer bij pinot geweest. Wij waren met 4 personen en hebben het verrassings menu met een wijn arrangement genomen. De sommelliers vertelde vol passie over de wijn spijs combinaties. Ondanks dat ik rode wijn prefereer me toch over laten halen door sommellier om hun suggesties te volgen. Absoluut geen spijt van. Heerlijke en verrassende combinaties. Gehele avond genoten en totaal geen tijdsdruk. Martijn(eigenaar?) vertelde ons over hun wijnkelder project, die binnenkort geopend wordt. Wij gaan zeker met collega's een masterclass boeken. Hopenlijk lukt dit nog voor de kerst. Klasse wijnbar
Auke A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Zeer ongastvrij behandeld in deze zaak. Tweemaal wijn retour gestuurd van de high wine omdat deze vies en smaakloos was. Geen alternatief aangeboden gekregen bij de tweede klacht. Vervolgens kapot glas en we kregen de rekening gepresenteerd omdat mijnheer de tafel nodig had. De rekening klopte vervolgens ook nog eens niet. Ronduit onbeschoft en overgeprijst etablissement. Nooit meer.
Liza R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten, super goede service en gezellige sfeer.
Bianca O.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Heerlijk gegeten! We hebben gekozen voor het 4 gangen menu met een wijnarrangement erbij, het eten en de wijn waren goed op elkaar afgestemd. Bediening zeer vriendelijk en professioneel.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Uitstekend eten en zeer gezellig dineren!
Lisa A.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Liefde en passie voor het vak!
Hier heerlijk gegeten op een relatieve rustig avond. De kok en de sommelier nemen de tijd om hun passie met je te delen, Goede en smaakvolle gerechten met uitstekend bijpassende wijnen. Wij komen zeker terug vanwege de fijne en ontspannen ervaring.
SaskiaArnhem B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Fijne eetgelegenheid met fantastische wijnen. Zeer kundige uitleg bij de wijnen. Smaak van het eten was navenant met bijzondere bereidingswijzen. Eten was wel iets weinig..
Minke B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Gisteravond met vrienden het 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement gedaan. Super! Lekkere gerechten en mooie bijpassende wijnen, voorzien van de nodige info door het vriendelijke personeel. Voor herhaling vatbaar!
Mariska P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Wij hebben gekozen voor het 4-gangenmenu met bijpassend wijnarrangement. De optie om halve glazen wijn te kunnen drinken is ideaal. De bediening was zeer vriendelijk. De uitleg bij de wijnen en de gangen was top. Zowel het eten als de wijnen waren voortreffelijk. Wij komen zeker terug.
Joël V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Ons favoriete restaurant in Breda! Een fantastische manier om jezelf lekker een hele avond te laten verwennen met culinaire verrassingen en waanzinnig mooie bijpassende wijnen! Hierbij wordt dan ook heel enthousiast en mooi over vertelt.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Deskundige bediening, mag wat persoonlijker wat betreft de interesse en smaken van wijnen naar de gasten. Maar bovenal erg gezellig en een fijne entourage!
patenpap .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Wij hebben in de beginperiode van Pinot een High-wine genoten, waar wij toen zéér enthousiast over waren.
Nu met vrienden hetzelfde arrangement gedaan, wat helaas erg teleurstellend was. De uitleg over de wijnen werd zonder gevoel 'afgeraffeld'. Er werd niet ingegaan op mijn opmerking dat het wel wat rustiger mocht. Wij kregen 2 sets van 3 wijnen, met begeleidende amuse. de 3e wijn is, eer dat je daar aan toe bent niet meer op de juiste temperatuur. Beter is denk ik 3 sets van 2. Ook waren de glazen eerder een kwart i.p.v. half gevuld.
Geert B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Wij zijn rokende klanten, ietsje meer ruimte geven om te kunnen roken, zo tof zijn, natuurlijk bij mooi weer eten we buiten en is dat iets makkelijker