Wijnbar Maaskant

6-D Stieltjesstraat 3071 JW Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Wijnbar Maaskant

Anders dan zijn naam doet vermoeden biedt Wijnbar Maaskant geen kaart met een ellenlange, enigszins ontmoedigende lijst obscuur klinkende wijnen. Nee; per kleur is er een kleine selectie van een stuk of vijf flessen, en dat maakt juist dat je echt aan kiezen toekomt. Ook wie wat wil vieren zit hier goed; de Moët en Chandon vloeit rijkelijk. Daarnaast is er een prettige kaart vol lekkere maaltijden, broodjes, salades en soep.

Meer informatie over restaurant Wijnbar Maaskant

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag 11:00 - 23:00
Vrijdag en zaterdag 11:00 - 01:00

• Bar , Wi-Fi
6,9
Fabienne O.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Ik kwam hier dankzij een groupon voor een "high coffee". De koffie was lekker krachtig en de koffie-martini ook mooi gemaakt. Het eten vond ik te weinig zelf gemaakt. Een restaurant met een professionele kok moet m.i. zoveel mogelijk zelf maken. Eerste gang was een hartig belegd croissantje. Ik vermoed dat het croissantje niet zelfgebakken was. Tweede gang was een mini-sandwich van zoet brood met aardbeien. Daarnaast een slagroomsoesje en een chocoladesoesje. Bij elkaar gevoegd dus, in plaats van zelf gemaakt/gebakken/bereid. Als laatste gang kwam de kok een schaaltje met chocolaatjes brengen. Een (voorverpakte) kersenbonbon uit de keuken? Ik begrijp het niet.
Eva M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
De high wine via groupon gedaan met 3 vriendinnen, heel gezellige avond gehad. Lekkere hapjes en lekkere wijn, niet alles fantastisch maar voor de 14 euro die wij pp betaalden, meer dan goed. Lief personeel dat probeert het je naar de zin te maken. Mooie nieuwe bar en smaakvol ingericht. Ben het totaal niet eens met de zure recensie hierboven. Ik gun deze mensen dat ze er een succesvolle zaak van maken. Wij komen nog eens terug,
Gracerer .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
"High wine" heet de selectie die we hier hebben geprobeerd. Voor een wijnbar hebben ze weinig verstand van wijn. We begonnen met een standaard, enigszins saai broodplankje met smeersels. De rosé prosecco erbij was wel interessant - de enige wijn waar ik dat van kan zeggen. De tweede gang, serranoham met geitenkaas, maakte de witte wijn die ze erbij serveerde viezer. Niet bepaald de bedoeling van wijn/spijs combinaties! Bij de vierde en laatste gang ging het helemaal de mist in: oestercroquetten met rode wijn. Iemand was helemaal in war?

Kortom: het eten was niet geweldig, de wijn was niet geweldig, maar de combinaties waren verschrikkelijk!

De bediening was ongeïnteresseerd en droeg te veel parfum (vervelend als je wijn proeft). Ze wisten geloof ik ook niet echt iets van de wijn die ze serveerden. Ze vroegen of we wel rode wijn lustten (waarom zouden we anders naar een wijnbar gaan?!) en leken wat verbaasd dat we het dronken...

Het decor is ordinair: wit nepleer, nepbloemen en paars licht. Het licht was zo naar dat zodra het wat donkerder begon te worden we snel zijn weggevlucht. De bar was leeg behalve bekenden van de zaak, die naast ons pannenkoeken zaten te eten. Het geheel gaf een onprettig gevoel aan de wijnbar.

Ze zijn nog niet zo lang bezig, dus misschien moeten ze even op gang komen. Doe het paarse licht weg, stop met je vrienden pannenkoeken geven en neem een sommelier in dienst. De locatie is best leuk, met uitzicht op de Hef, dus wie weet!
Jdv74 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Met een aantal vrienden hebben we onlangs de wijnbar bezocht. Met ons verzoek om allerlei lekkere hapjes te serveren - zonder een blik op de kaart te werpen - wist de kok absoluut raad. In no time werden we voorzien van zowel diverse kleine warme gerechtjes als luxe soorten brood met verschillende smeersels en heerlijke kaasplankjes.

Een allervriendelijkste eigenaresse en bijzonder attente dame in de bediening zorgen ervoor dat je in de watten wordt gelegd. Kortom, deze wijnbar, die ook nog eens op een leuke locatie is gelegen, is zeker een bezoekje waard!