Wijnbar diVino

Boomstraat 41A 1015 LB Amsterdam Nederland Kaart
31-208452207

Meer informatie over restaurant Wijnbar diVino

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 00:00
Vrijdag 17:00 - 02:00
Zaterdag 15:00 - 02:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Maren D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Afgelopen zaterdag (8 oktober) hebben wij hier gegeten met 9 man. Het eten was lekker en de wijn was ook goed. De sfeer beneden vind ik persoonlijk gezelliger dan boven. Het licht was niet erg sfeervol en ik miste een muziekje. Dit zijn details maar wat mij erg stoorde was de mevrouw in de bediening die constant overduidelijk geïrriteerd weg liep en met haar handen in de lucht gebaarde dat ze het te lang vond duren voordat wij een keuze maakte. De hele tent sluit volgensmij om 23 uur (op een zaterdagavond) terwijl als je het op Google opzoekt er tot 2 uur open staat. We hadden duidelijk het gevoel dat we weg moesten. Ik houd er juist zo van dat je om 22 uur uitgebreid begint met eten (zoals in Italië) Als dit op een andere manier gecommuniceerd zou worden had ik er veel minder moeite mee gehad maar ik voelde mij gewoon ongemakkelijk om daar te zitten en om aandacht te vragen. Alles leek te veel... Erg jammer
Teleurstellende gang van zaken op mijn verjaardagsfeestje.
Ferdinand K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Nog nooit zo'n verse buffata gegeten buiten Italië, boterzacht. Zelfgemaakte tagliatelle met truffels is een aanrader. En voor de wijnen en kazen alleen al wil je een avond terugkomen. Reserveren is wijs.
Gisse1967 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
We hebben hier met 2 personen gegeten , we aten een Kaas plateau en een bordje pasta met truffel.
De Kaas plateau Was niet slecht maar de truffel pasta vond ik te sterken smaken naar truffel olie en weinig verse truffel.
Bediening niet echt attent naar de gasten , je moet wel aadacht trekken vooral als vrienden aawezig zijn.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Leuk, intiem klein restaurantje met twee verdiepingen in het hart van de Jordaan. Beneden volgens mij vooral wijn; drinken/proeven/genieten, daar dit ook een wijnbar is.
Eten vond boven plaats; lekker overzichtelijke kaart die dagelijks op een krijtbord wordt geschreven. 3 of 4 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 desserts. Eten is allemaal van erg goede kwaliteit; zeer vers en met een behoorlijk authentieke smaak; verrassend! Portionering ook goed. Pasta vongole en Pasta ragu waren beiden zeer goed van smaak.
Dan de wijnen; deze zijn goed, echter waar het een wijnbar betaamd wil je wel drinken wat er besteld wordt. Het moet gewoon kloppen (juist hier!) en anders dien je dit bij het bestellen te vernemen. Als je toch € 65,00 voor een fles gaat betalen, wil ik krijgen wat er besteld wordt..... Besteld werd een Brunello di Montalcino 2008. (Overigens al vreemd dat de begeleidende tekst spreekt over het topjaar 2007...) maar de geleverde fles bleek een 2009. Na een korte discussie "ja, deze lijst is al oud. Mijn baas zou deze al hebben moeten bijwerken" en nog wat uitvluchten werd zeer sportief de gehele fles gecrediteerd. Hulde; zo kan het ook!!
Kom hier zeker nog 'ens terug; gezellig tentje met hoop potentie.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Zoekend naar een wijnproeverij voor 6 personen kwam ik bij DiVino terecht. Voor 50 euro per persoon 5 glazen wijn vergezeld van drie keer een kaasplateau, 2 keer heerlijke hammetjes, super olijvenbrood en tenslotte nog de keuze uit een aantal hoofdgerechten van de kaart, nou ja bord. We begonnen met een heerlijke frisse prosecco, twee glazen wit en 2 glazen rood. Oplopend in kracht en smaak en vergezeld van de kazen en hammetjes die meeliepen met de smaak van de wijn. Op bijzonder gezellige, leuke wijze werd ons een uitleg gegeven van de wijnen die allemaal super waren. Eigenlijk hadden we onze buikjes al vol met al die happen maar natuurlijk hebben we diverse gerechten van het schoolbord gekozen. Zelf koos ik de risotto, die smaakte lekker maar heb ik wel eens beter gegeten. De pasta met schelpjes goed, eigenlijk alleen de gedraaide fusilli echt minder. Maar voor dat geld zoveel lekkers wij waren aangenaam verrast en hebben een super leuke borrel en avond gehad en ik kan het echt iedereen aanraden hier eens een gezellige avond met een groep door te brengen.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
diVino is puur Italiaans. De ingredienten zijn vers en waar mogelijk afkomstig uit Italie. Tussen de wijnen die allemaal per glas kunnen worden besteld zitten toppers die je wellicht niet snel per fles zou bestellen, zoals de Brunello, mijn favoriet. De start met de caprese was al meteen fenomenaal, de mozzarella was zacht en romig en de tomaten waren intens van smaak, alsof je op een terras in Florence zat. Ik ga hier vaak terugkomen want alles klopt, niet in de laatste plaats de prijs-kwaliteit
Vesper2014 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Op een mooie zwoele zomeravond met vrienden wat gegeten bij Di'Vino op het (kleine) buiten-terras. Ook wij vonden het allemaal tegenvallen. Degene die ons bediende was traag en – wat ik erger vind – niet vriendelijk, eerder soms onbeschoft. Ook het eten was niet veel soeps. De broodjes van de bruschetta waren half aangebrand en het plankje met diverse vlees en groenten zag er zo rommelig uit. Onduidelijk wat het allemaal was en ook hier zaten stukken bij die aangebrand waren. Als hoofdgerecht had ik een stuk spinazie-taart die qua smaak niet slecht was, maar waar nog wat zand van de spinazie in zat (denk ik) en die voelde ik met elke hap.
De rekening was niet mis. Niet erg als je lekker en goed gegeten hebt, maar als de bediening niet leuk/efficient is en het eten matig voel je je toch bekocht. Wat mij betreft geen aanrader! Een leuke plek in de Jordaan om een wijntje te drinken met een hapje er bij, zeker als het mooi weer is buiten op het terras, maar verwacht van de bediening en het eten niet veel.
Irene N.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Bij toeval kwamen we hier terecht. De eerste indruk leek aardig. Maar schijn bedriegt. Het eten (niet veel meer keus dan pasta) werd lauw opgediend. De wijn bleek bij het afrekenen zeven euro per glas te hebben gekost zonder dat ons dat vooraf kenbaar is gemaakt. Het meest vervelende was overigens het publiek dat luid brallend voor de deur hing.
Bedep T.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Wat een lekkere plek!Simpele ruimte maar goed ingericht, goede wijnen en zalige worsten, kazen en oesters. Leuke bediening als je houdt van de Italiaanse slag, open staat voor een gesprek en gezellige ober treft die vol passie er over vertelt. Fijne herinneringen verzekerd!
Aisha F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Al drie jaar eet en (vooral) drink ik regelmatig bij Divino en ik kan mij niet vinden in de onderstaande negatieve recensies. Gisteren nog werden mijn vriend en ik verrast door een pasta van de nieuwe chef - grote pastaschelpen in ingedikte tomaten- rode wijnsaus met gestoofde varkenswangetjes. Een gerecht van dergelijke kwaliteit hoef je niet eens te verwachten in een wijnbar als Divino, zeker niet voor 15 Euro. Ik overweeg zelfs om er vanavond voor terug te gaan. Divino is geen zaak waar je komt om op alle slakken zout te leggen, het is juist charmant dat de bediening losjes is - zeker niet formeel. Alsof je bij familie thuis bent. Overigens, waar je in Divino echt voor komt zijn de wijnen en de goede antipasti en die zijn beiden van topkwaliteit. Ik ben vooral dol op de venkelsalami. Er staat een rode wijn op de kaart, Ruché, die noem ik de viooltjeswijn. Ik ben geen wijnkenner maar Je ruikt gewoon een bloemenveld in het glas. Heerlijk! Noem mij maar een andere wijnbar in Amsterdam waar je in een gezellige en warme sfeer zulke lekkere wijnen kunt drinken. Ik fiets er graag voor om.
Toscane .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Het is al weer een tijdje geleden dat we hier geweest zijn. Gelukkig is er niets veranderd. De plek is nog steeds even bijzonder en het personeel aardig. We werden vriendelijk geholpen en we kregen wat gemarineerde olijven bij onze wijn. We dronken de ripasso en namen er een anti-pasti plankje bij. De nieuwe kok deed zijn best want het smaakte uitstekend. Net als de lasagna trouwens. Een oase van Italiaanse lekkernijen in het centrum van Amsterdam. Heerlijk, wij komen zeker weer terug!
Massimo D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Persoonlijk geloof ik niet hier komen 'om te eten, ondanks of er uitstekende vleeswaren en kazen .
het plezier om hier te komen, vind ik de uitstekende keuze van wijnen die hebben
Daphneme .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Ik kan deze wijnbar niemand aanraden. De locatie en het decor is leuk. De verwachtingen waren ook hoog. Maar het eten viel erg tegen. Het kaasplankje was niet bijzonder. De hoofdgerechten, waarvan wij het idee hadden dat dit werd opgewarmd in de magnetron, waren nog koud. Ook zat er vrij weinig smaak aan. Maar wat nog het meest tegenviel, was de bediening. We kregen weinig aandacht, net zoals alle andere tafels die boven zaten. De eigenaar zat dan ook meer buiten op het terras, dan dat hij zijn gasten bedienden. Het mag duidelijk zijn, het is geen aanrader!
Floris2001 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Ik zie dat er sinds de recensies uit 2011 niet veel is veranderd, helaas. We hebben hier een wijnproeverij gedaan met 8 mensen en daarnaast ook gegeten. Het was lastig om de aandacht van het personeel te krijgen en na 3 plankjes kaas (overigens lekkere kaas) vroeg ik of er niet bijvoorbeeld ham op tafel kon. Ik moest maar geduld hebben, want er kwam pasta. Er was keuze uit twee soorten. Het duurde lang en uiteindelijk waren de pastasoort en saus omgedraaid. Enkelen van ons wilden toch liever wat ze hadden besteld. Dit bleek al lastig en daarnaast was de pasta koud. Na hier wat van gezegd te hebben vond de eigenaar dat het wel warm was, omdat het bord aan de onderkant ook warm was. Van klantvriendelijkheid dus weinig sprake. Na lange tijd kwamen uiteindelijk de 'goede' pasta's, maar ontbrak er weer een. Het eten was niet bijzonder, maar vooral de houding van de baas viel erg tegen. Hij gaf iedereen de schuld (personeel, ons), behalve zichzelf. Als wijnbar met wat kaas (en als je geluk hebt wat hammen) is dit een leuke tent, maar het eten erbij wordt ze duidelijk teveel. Erg jammer van het wel leuke concept.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Superleuk zaakje in het centrum van Amsterdam. Je hoeft hier niet veel te eten of te drinken, maar wat je ook kiest, alles is lekker! Heerlijke wijnen (als Italie-liefhebber kom je hier op zeker aan je trekken) die je allemaal per glas kunt bestellen. Dan kan je gewoon eens een glas Barollo doen, en daarna wat anders, zonder aan een dure fles vast te zitten - vooral als je als enige in een groep drinkt, of als je veel verschillende wijnen wilt proberen als groep. Het eten past goed bij de wijnen en de ambiance in de zaak. Het duurt wel even voor het geserveerd wordt als het druk is, maar de moeite van het wachten waard. Het is aan te bevelen om vooraf te reserveren, maar eigenlijk is het leuker om hier zomaar binnen te lopen en jezelf (en je gezelschap) te laten verrassen en verwennen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Een wijnproeverij van 1,5 uur liep uit tot 3 uur. Een geweldig opgebouwde proeverij met een enthousiast en zeer kundig verhaal. Deze man is niet alleen kenner/importeur, hij heeft ook eigen wijngaarden!
Een absolute aanrader en ook erg leuk om samen met vrienden te doen.
De hapjes die erbij geserveerd werden waren wat weinig. Zeker als je, zoals wij, aan het begin van de avond komt en verwacht dat er meer te eten valt. Daar hadden we ook best voor willen betalen, maar het was er gewoon niet.
Jochem J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
De witte truffel pasta gegeten... Was subliem! Naast de heerlijke smaak van de pasta goed geinformeerd over de wijn! Gezellige sfeer en leuke mensen!
K-tje .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Op een vol en gezellig terras gezeten. Vriendelijke bediening (Engels en Italiaans). leuke lokatie. Lekkere wijn (niet goedkoop) en lekkere Italiaanse antipasti. We zagen helaas dat een half leeggegeten schaaltje olijven, dat terugkwam van een tafel, weer werd teruggegooid in de voorraadpot... dat was geen prettig idee. Maar de antipasti werd onder onze neus gesneden en was goed van smaak. Beslist leuk om te onthouden en nog eens naartoe te gaan.
Folkwin .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Wijnproeverij met kleine hapjes gehad. Begonnen met prosecco, daarna 2 wit en 1 rood. Verhouding prijs voor geschonken wijnen valt tegen. Nog een rode wijn erbij zou de deal voor deze tasting (€ 25,--) OK maken.
Heleen B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
DiVino is in de eerste plaats een wijnbar. De wijn is er dan ook fantastisch! Daarnaast zijn de hapjes (italiaanse worst, kaas, bruchetta etc etc) heerlijk. Over de service hadden wij niets te klagen. De erg attente gastheer kwam regelmatig checken of alles naar wens was. Bepaalde hapjes werden geserveerd vanwege onderbezetting in de keuken. Jammer, maar het is geen restaurant. We komen zeker nog eens terug. Een aanrader!!