Wijnbar De Liefde

Bilderdijkpark 1a 1052 RZ Amsterdam Nederland Kaart
31-203892354

Over het restaurant Wijnbar De Liefde

Culinair genieten in een charmante omgeving

Verscholen in een idyllisch parkje in het drukke Amsterdam. Of je hier nou ‘s middags langsloopt met de hond, uitblaast na een vermoeiende vergadering of ‘s avonds bewust op dit restaurant afkoerst, hier kun je altijd terecht voor een lekkere en kwalitatief goede hap. Met een naam als deze weet je het bovendien zeker, hier wordt echt heel veel liefde in het eten gestopt. In een intieme setting geniet je van delicate gerechten, een heerlijk glas wijn en toegewijd personeel.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Wijnbar De Liefde

- Lunch vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Wijnbar De Liefde

Martine B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Lekkere wijnen en hapjes. Helaas was er een borrel waar wij niks van af wisten. Hierdoor stonden er tijdens onze wijnproeverij ongeveer 50 mensen om ons heen. Hadden we liever van tevoren geweten, maar het personeel begreep ons. Jammer, anders was het een stuk beter geweest!
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Even snel een linzensalade gegeten voor we naar een lezing over compassie in de nieuwe liefde gingen.
Compassie vonden we hier ook. Prachtige salade, fijn glas wijn en de kaart laat zien dat de Liefde verstand heeft van goed eten en drinken. Het was rustig vanwege het weer, maar dat zal me er niet van weerhouden om er nog eens te gaan eten.
Ana P.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Klein restaurant maar de service was groot. Vooraf de manchego met truffel honing en de oude kaas krokketjes genomen en dat was super lekker. Als hoofd de catch of the day besteld en dat was een pasta met garnalen en mijn vriend was erg jaloers dat hij het niet had gekozen. De cheesecake moet je daar echt nemen je weet niet wat je proeft was alleen jammer dat we het niet gelijk met de koffie kregen.
Mamsiek .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Super goede ontvangst en de high wine was perfect. Wijnen stemden perfect af op de gerechten en de uitleg was top, we komen zeker een keer terug.
janine T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Een heerlijke avond, mooie plek, prettige ontvangst en bediening, ontspannen sfeer en heerlijke wijn en eten! Om snel terug te komen.
Ernst D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijke plek voor een zwoele zomeravond
mokum123 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Fijne plek om met mooi weer buiten te zitten voor een drankje. Voor dineren zou ik het niet meteen aanraden.
Ik had gereserveerd voor 7 personen. Op de dag zelf in de middag heb ik nog even gebeld voor de zekerheid. Bij aankomst die avond was men niet op de hoogte van de reservering, dat vond ik erg jammer. We kregen wel netjes een tafel (er werden toen wel mensen naar een andere tafel gestuurd). Personeel was aardig, maar traag. Het was erg druk, maar ook rekening daarmee houdend moesten we erg lang wachten (en twee keer zelf naar binnen lopen om naar de kaart en drankje te vragen). We zaten aan de meest verre tafel en leken in het vergeethoekje te zitten. De helft van de groep had de linzensalade besteld. Kwaliteit van de ingrediënten was goed, de smaken waren ook goed gecombineerd. Wel erg jammer dat er zo weinig linzen in zaten. Het leek meer op een rijkgevulde groene salade met linzen erover gesprenkeld.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Wat een bijzonder plekje! In de ondergaande zon in een klein parkje aan de rand van Oud West. Geweldig gezellig gezeten, prima wijnkeuze en eenvoudige maar gezellige happen. Dit is sprookjesachtig gezellig en wat een aardige bediening. Relax!
anwester .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Een plek waar veel ouders komen met hun jonge kinderen. Bediening was niet goed, we moesten op het begin erg lang wachten voordat er iemand naar ons toe kwam en ook toen onze drankjes op waren en we eten wilde bestellen duurde het super lang. De vrouwelijke serveerster was ook niet heel servicegericht. Eten was verder prima. Bij het afrekenen klopte het bonnetje niet. Geen hele goede ervaring gehad!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Gezellig terras in een klein intiem park. Door drukte werd ons geduld door het personeel wel op de proef gesteld. Wijnkaart is beperkt (voor een 'wine bar') en aan de prijs.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Een fantastische plek verscholen in een stadsparkje kun je heerlijk en relatief rustig buiten eten bij mooi weer. Wijnkaart is goed, eetkaart is klein en simpel (burger, entrecote, sla en heel goede friet) . Bediening kan iets vlotter.
Ariane K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
We hadden gereserveerd via IENS maar dat was even niet bekend bij de bediening dus we mochten zelf een tafel met stoelen bij elkaar zetten. Het werd snel duidelijk dat er een nieuwe jongen was, hij liet heel veel vallen (rode wijn over onze buurman, bijna een glas bier over mijn kind in kinderwagen), gaf ons natte glazen (schuld barman?), de koffie lag bij iedereen op het schoteltje, bij het afruimen pakte hij eerst het koffie kopje en daarna het schoteltje (inefficient), en hij vergat steeds een vrij essentieel onderdeel van de bestelling (bestek, servet, karaf water) maar was al weg voordat we het hem konden vragen. Hierdoor waren we continue bezig met aandacht vragen van de bediening die maar niet keek. Terwijl het terras niet eens vol was. De eigenaar was duidelijk gestrest door deze jongen en dus ook afwezig voor ons, Tot slot was de barman ook een beetje afwezig want we kregen bij de eerste glas wijn een kleine glas en bij de tweede een mooie rode wijn glas. Jammer. Een maand geleden heb ik er heerlijk gegeten/gezeten, toen waren de olijfjes en nootjes ook een stuk lekkerder!! Kwaliteit is dus in een maand wel echt achteruit gegaan. Ik geef ze zeker nog een kans omdat het nog een van de weinige plekken in West is dat niet overvol en super hip is, maar ik hoop dat deze recensie helpt om ze op weg te helpen naar betere service en kwaliteit. De geitenkaas salade en de pinot noir waren wel lekker, en het blijft een heerlijk plekje.
Daniel L.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Dit wordt mijn nieuw favoriet. Een relaxed wijnbar met lekker eten, goede bediening en uitzicht op de natuur.....in het centrum van de stad. Wat wil je meer?
J. S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Alle hoofdgerechten hadden ze niet dat vonden we erg jammer.
Ze hadden alleen cheesecake als toetje. Dat was echt een afknapper.
Het eten was lekker.
Erik R.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
De Liefde is een plek waar ik veelvuldig kom. En eigenlijk is het altijd echt goed. Mooie wijnen, fijne ambiance en goed eten. Gisteren was de eerste mooie lente dag van het jaar. Het zat ramvol. Het voordeel is dan dat gasten heel relaxt zijn. Duurt het uitserveren van een gang half uurtje langer, daar heeft iedereen begrip voor. Er stond 1 kok in de keuken. Ik had het echt met hem te doen. Een kleine tip voor de bediening. Zodra je gasten aan het begin van de avond binnen komen direct menukaart uitdelen en gaan noteren. Deze bediening had zijn prioriteiten anders liggen. Gevolg om half 8 werd het hele terras in eens opgenomen en de keuken ontving alle bonnen tegelijk. Wij hadden toen al zeker 45 minuten de kaart op tafel liggen.
Kortom deze 3 man in de bieding had de keuken zo'n avond kunnen redden....
Het duurde lang. Voorgerecht bruschetta met zal was uitstekend. Wijnen buiten gewoon goed. Hoofdgerecht viel wat tegen. Cuisson was te ver door. Maar ik vergeef het de keuken direct en kom snel weer terug.
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
High Wine! Leuke formule, 3 glazen wijn (Oostenrijkse Viognier, Elzasser Pinot Gris en Chileens Carmenère), vakkundig toegelicht en vergezeld van 3 prima gerechtjes. Een prima manier om in het voorjaarszonnetje in het Bilderdijkparkje te genieten van de ontluikende lente.
Derooi .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Een verborgen pareltje in Amsterdam. Schattig en klein tentje met prima eten en goede vriendelijke service. Een aanrader, maar eigenlijk houd ik hem liever voor mezelf!
Kenny P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk eten. Lekkere burger gegeten. Mijn vrouw had vis van de dag. Erg lekker.

Goede wijn keuzes bij het eten.

Enige minpunt:
Jammer dat de Liefde niet in 's-Hertogenbosch zit.
xmarietx .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Wat een prachtige locatie! Lief, klein zaakje met vriendelijk personeel. We genoten van een heerlijke high wine. De wijnen waren prima en de hapjes werkelijk voortreffelijk. De eerste wijn, een Gewürztraminer, werd begeleid door huisgerookte zalm met een ricotta crème. De tweede wijn, een Pinot Gris, kwam samen met kort gegrilde tonijn met sesamzaadjes en sojamayonaise. De derde gang was een heerlijke rode wijn met een mini hamburgertje, dat echt heerlijk was! We hadden zo genoten van dit alles dat we na onze high wine nog een toetje hebben genomen, Met de hand gemaakte scroppino en een overheerlijke cheescake! Wij komen hier zeker terug.
robert V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Heel gezellig tentje! Woon al meer dan 10 jaar in Amsterdam, en heb ook in dat buurtje gewoond, maar het plein, hoe centraal ook, was me nooit echt opgevallen, en dit tentje kende ik ook helemaal niet. Heerlijk in de zomer periode! Het voelt alsof je in een parkje zit, maar dan in het centrum. en afgelegen. goede service. eten is gewoon ' standaard', en ook niet duur. Had een lekkere burger. Zou het aanraden als lunchtent, voor dates of met vrienden.