Wijnbar Boelen & Boelen

Zaterdag en Zondag vanaf 13:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Samen met mijn oude vriend op zijn aanraden in het netste restaurant op het razend drukke Gerard Douplein, met uitzicht op de leukste jongens en meisjes van De Pijp. We begonnen in de beschutting buiten, prima op het terras, drankje en een heerlijk broodje (volgens mijn vriend niet de heerlijke zelfgebakken meergranen - hoe zit dat?).
Dan gaan we naar binnen, makreel voor smakelijk en creatief fris, asperges zalm zoals het hoort, de black Angus volgens de expert helemaal goed en mijn kalfswang jamjam. Toch maar die Ripasso (42,50 is prima).
Het was lekker, een leuke ontdekking en hartelijke vlotte service.
Beetje aan de prijs maar zeker waar voor je geld.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Eet hier graag, en vooral bij mooi weer buiten, maar om nou van die hoge cijfers te geven
zou onterecht zijn. Daarvoor moet er op een wat hoger niveau
gekookt worden en meer vernieuwend. Gelukkig een niet te uitgebreide
menukaart. Dit in tegenstelling tot de wijnkaart. De prijzen voor het eten alsmede de wijnen wat aan de hoge kant voor de entourage. Frankrijk in De Pijp.
Altijd prettige bediening.

Alwin B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Zaterdagmiddag 2 januari genoten van een high wine. Wat een geweldig leuk concept is dit; in een tijdsbestek van 2 uur worden 6 wijnen met begeleidende hapjes voorgeschoteld. De uitleg bij de wijnen is uitstekend, diverse leuke weetjes gehoord. Een aanrader voor eenieder die van wijnen houdt.
We hebben hier niet gegeten dus daar heb ik geen mening over.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Fijne ongedwongen plek om van heerlijke wijnen en een mooi bord eten te genieten.
Wat op viel, volle en rijke sauzen bij zowel de rogvleugel vooraf als bij de wildezwijn wangetjes als hoofdgerecht. Wij komen hier zeker terug!
Sanne222 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Op het Gerard Douplein, tussen de eetcafes waar vooral veel bier wordt gedronken is deze wijnbar een enorme verassing. We hebben hier een heerlijk drie gangen menu gegeten. Het eten is van hoge kwaliteit, maar wat het helemaal afmaakt zijn de wijnen. We hebbben onze serveerster de vrije hand gegeven om de wijnen te kiezen voor ons en dat was fantastisch. De bediening heeft duidelijk verstand van zaken. Enige minpuntje zou zijn dat we wat krap zaten, maar ik zou dit aan iedereen aanraden die van wijn en lekker eten houdt.
WPS .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Wat een fijne plek!!! Heerlijk eten, lekkere wijn en flexibel en lief personeel!!! Een verademing! Lo disfrutamos muchosimo!!!
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Fijne plek op de Albert Cuyp. Twee zeer attente dames. Actief op de werkvloer, know how over hun producten, en volledig gast gericht. Wijnkaart zit goed in elkaar. Deutz champagne per glas is echt een topper! Klassieke gerechten, als foi grois met fleur du sell, met een aannevolen glas. Als collega vam om de hoek, zien jullie mij zeker terug!
Bajo47 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Toevallig hier terecht gekomen, en nog één tafeltje vrij. Heerlijk gegeten en gedronken. Oesters vooraf met een glaasje Deutz, daarna coquilles en tartaar van makreel, verse doppertjes. Brood heerlijk knapperig. Hoofdgerecht côtes de boeuf. Prettige en attente bediening met kennis van zaken. Top.
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Op een vrijdagavond hier spontaan beland. We werden ondanks de drukte goed ontvangen. We begonnen met heerlijke coquilles in saus/soep met bijpassende wijn, een mooi stukje vlees als hoofdgerecht en een heerlijk chocolade nagerecht met dessert wijn toe. Steeds met voldoende brood en water van het huis. We hebben enorm genoten!
Kiki D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Goede wijn en goed voorgerecht. Kaasbord te zuinig, alsmede de hoeveelheden van de andere gerechten. Smaak voorgerecht heel goed, hoofdgerecht te zout en niets bijzonders, echt niet het geld waard. Bediening vlot, maar onpersoonlijk. Al met al teveel betaald voor een gemiddeld redelijke maaltijd met een min.
Avdh2 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Ik eet geregeld bij dit restaurant, het is echt een van mijn favorieten. Het eten is heerlijk, vooral het vlees is altijd erg goed. De bediening is zeer vriendelijk. Ze maken er echt een feestje van. Ook geven ze altijd goed advies over de wijn. Zeker een aanrader.
Maris01 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
twee weken gelegen op het terras beland. Toen ik de kaart open deed zag ik meteen mijn lievelings wijntje staan, de vermentino! Dit was dus een heerlijk begin, toen ook nog een heerlijk kaas plankje genomen. Leuk dat er standaard een flesje water op tafel word gezet, kleed het leuk aan. Heerlijke dag gehad!
Redwooduk .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Een echte verrassing. Kwamen hier toevallig terecht voor een hapje eten, maar hebben uiteindelijk heerlijk gegeten, met geweldige wijnen en perfecte service. De bediening was zeer attent en gezellig. Kleine kaart maar zeer goede gerechten. Vooral de zeeduivel als hoofdgerecht en het chocolade toetje zijn aanraders. Voor de wijnen, volg het advies en geniet. Onze zoon kwam toevallig nog even langs en kon gezellig aanschuiven. Geen enkel probleem. Geen enkel probleem
Marieke I.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We kwamen gisteren speciaal voor de hertenbiefstuk die deze maand op de kaart stond en oh wat was hij lekker! Perfect gegaard (ik vroeg hem rood en dat was hij ook), in een heerlijke saus die weliswaar vrij sterk van smaak was, maar niet overheersend. De puree van knolselderij hebben we ook tot de laatste hap opgegeten. We komen zeker nog een keertje terug voor het 3-gangen menu (36 euro), want dit smaakte naar meer. En al helemaal omdat het een restaurant én wijnbar is, en je dus kunt kiezen uit een heleboel open wijnen. Decor: gezellig. Leuke tafeltjes van glas met daaronder tientallen wijnkurken. Muziek gelukkig niet te hard, bediening heel vriendelijk. Niet opdringerig, precies goed.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Regelmatig goed en gezellig gegeten bij de wijnbar. Gisteren een drama. Bij aankomst kwam er al een serveerster scheldend (gvd tot 2 maal toe) met 2 borden langs ons rennen.

Kwartier gewacht voor het 1e drankje werd opgenomen. Na 1 uur en 40 minuten kwam het hoofdgerecht, in de tussentijd 1 van ons 3-en 3 oesters gehad. Eten was ok maar voor €22 absoluut een slechte prijs/kwaliteit. De bestelde witte wijn bij de vis is nooit aangekomen.

Het kan best eens wat langer duren op een drukke avond, maar er was geen enkel oprecht schuldbewustzijn. Uiteindelijk met een zeer slecht gevoel weggegaan. Echt drama. Proberen het misschien over een paar jaar weer eens.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Hier weer eens genoten met de hele familie. Wat een perfecte combinatie wijn en eten al niet met een mens doet. Hulde voor de bediening die prettig en bekwaam is. Foie gras, côte de Boeuf, kalfsentrecôte met paddestoelen, tarbot met asperges. Allemaal even lekker, en met goede wijn combinatie, maar ja daarom is het ook een wijnbar/restaurant.
Simone B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
We komen eigenlijk speciaal voor de foie gras, die hier zelf wordt gemaakt en ongelooflijk lekker is. Al waren we het enige tafeltje, dat kon ons niet schelen, sfeer is goed, bediening is kundig en houden zelf van lekker eten, dat werkt aanstekelijk. Ze houden het al lang vol, kan je haast een klassieker noemen. Vooral de kleine hapjes op de kaart, met een glas wijn erbij, prima avond.

JorisLoet .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Weer super zoals altijd en goed om terug te zijn in Amsterdam bij het leukste restaurant van de stad. Eten top, service top en wijnen heerlijk!
SH1989 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Op een regenachtige dag zochten we een gezellige plek om even bij te komen en lekker te borrelen.
Al snel vonden we de wijnbar Boelen & Boelen, gelegen aan het Gerard Douplein.
Na een hartelijk ontvangst namen wij plaats aan de bar en bestelden ieder een glas wijn (heerlijk veel keuze!) met wat brood en tapenade. Het smaakte naar meer en we bleven voor het diner.
Heerlijk gegeten en met aangepaste wijnen.
Echt een super leuke plek voor een borrel en/of diner!
Frederico73 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Nou wil ik geen zeikerd zijn, maar vind het eten bij deze wijnbar weggegooid geld.
Zoals ik altijd zeg bezuinig niet op de ingrediënten. Het gebakken vlees wat ik besteld had was zo taai dat een kauwgompje makkelijker te verorberen is.
Na dit aan te hebben gegeven bij de bediening welke me met veel oninteresse en schaapachtige blik aankeek was het antwoord "sorry, wilt u nog wel u toetje?"
In plaats van hier bevestigend op te reageren, ik had immers het 3 gangen menu, vroeg ik om de rekening. Deze was voor het volledige bedrag aangeslagen.
De wijn was daarentegen goed te noemen , echter compenseerde dit niet de teleurstelling welke ik ondervond.