Wijnbar Boelen & Boelen

Eerste van der Helststraat 50 1072 NV Amsterdam Nederland Kaart
31-206712242

Meer informatie over restaurant Wijnbar Boelen & Boelen

Tram 3, 7, 12, 16 en 24 stoppen in de buurt

Dinsdag, woensdag, donderdag en zondag
van 16:00 tot 00:00
Vrijdag van 16:00 tot 01:00
Zaterdag van 14:00 tot 01:00

De keuken is open van 18:00 tot 22:00.
Op maandag zijn we gesloten.

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
9,4

Jouw recensie over het restaurant Wijnbar Boelen & Boelen

Patricia W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
We komen hier voor de heerlijke wijnen maar de gerechten doen er niet voor onder.
Lars N.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Mijn gasten hadden pijn in de bibs van de houten stoelen
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Heerlijk op het terras geborreld en gegeten. Prima gerechtjes en goede wijnen. En natuurlijk een super goede sfeer. Blije ontvangst, blije bediening, je voelt je echt te gast. Ondanks dat we hier voor het eerst waren, kregen we het gevoel of we er al jaren kwamen. Gewoon lekker genieten.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Binnen eet ik hier niet graag. Het overkwam mij eens dat een
vriendinnenclubje nogal luidruchtig aan de wijn was en
later elders ging eten. Dat mag maar ik had last van de dames.
Buiten is het lekker bij mooi weer. Jammer dat door de terras
voorschriften de tafels tegen de zaak aan plaats moesten maken
voor banken. Daar kunnen Boelen en Boelen niets aan doen maar waar
ze wel iets aan kunnen doen is de kwaliteit van het eten. Ik blijf
niet meteen weg maar de terrine van heilbot was tijdens mijn bezoek
onder de maat. Niet luchtig. Te compact met weinig smaak. Toast erbij
terwijl je al buitengewoon goed brood met boter krijgt is voor kleine
kinderen. De "wilde" coquilles hadden wat zand. Saus buitengewoon lekker.
De eend met eendenlever als voorgerecht heerlijk. De bediening liep op
haar toppen. Er wordt duidelijk gekozen voor kleinere gerechten op de kaart
maar enkele hoofdgerechten zijn er wel. Boelen en Boelen pas op uw zaak.
Laat het niet minder worden. Het is niet voor niets. De huiswijnen zijn redelijk geprijsd.
Goede keuze uit wijnen.
jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Heerlijk gegeten, prima wijnen.
Komen gauw weer terug.
Pim B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heel goed gegeten, lekkere wijnen geproefd, goede sfeer. Een aanrader!
henk D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Samen met mijn oude vriend op zijn aanraden in het netste restaurant op het razend drukke Gerard Douplein, met uitzicht op de leukste jongens en meisjes van De Pijp. We begonnen in de beschutting buiten, prima op het terras, drankje en een heerlijk broodje (volgens mijn vriend niet de heerlijke zelfgebakken meergranen - hoe zit dat?).
Dan gaan we naar binnen, makreel voor smakelijk en creatief fris, asperges zalm zoals het hoort, de black Angus volgens de expert helemaal goed en mijn kalfswang jamjam. Toch maar die Ripasso (42,50 is prima).
Het was lekker, een leuke ontdekking en hartelijke vlotte service.
Beetje aan de prijs maar zeker waar voor je geld.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Eet hier graag, en vooral bij mooi weer buiten, maar om nou van die hoge cijfers te geven
zou onterecht zijn. Daarvoor moet er op een wat hoger niveau
gekookt worden en meer vernieuwend. Gelukkig een niet te uitgebreide
menukaart. Dit in tegenstelling tot de wijnkaart. De prijzen voor het eten alsmede de wijnen wat aan de hoge kant voor de entourage. Frankrijk in De Pijp.
Altijd prettige bediening.

Alwin B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Zaterdagmiddag 2 januari genoten van een high wine. Wat een geweldig leuk concept is dit; in een tijdsbestek van 2 uur worden 6 wijnen met begeleidende hapjes voorgeschoteld. De uitleg bij de wijnen is uitstekend, diverse leuke weetjes gehoord. Een aanrader voor eenieder die van wijnen houdt.
We hebben hier niet gegeten dus daar heb ik geen mening over.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Fijne ongedwongen plek om van heerlijke wijnen en een mooi bord eten te genieten.
Wat op viel, volle en rijke sauzen bij zowel de rogvleugel vooraf als bij de wildezwijn wangetjes als hoofdgerecht. Wij komen hier zeker terug!
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Op het Gerard Douplein, tussen de eetcafes waar vooral veel bier wordt gedronken is deze wijnbar een enorme verassing. We hebben hier een heerlijk drie gangen menu gegeten. Het eten is van hoge kwaliteit, maar wat het helemaal afmaakt zijn de wijnen. We hebbben onze serveerster de vrije hand gegeven om de wijnen te kiezen voor ons en dat was fantastisch. De bediening heeft duidelijk verstand van zaken. Enige minpuntje zou zijn dat we wat krap zaten, maar ik zou dit aan iedereen aanraden die van wijn en lekker eten houdt.
WPS .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Wat een fijne plek!!! Heerlijk eten, lekkere wijn en flexibel en lief personeel!!! Een verademing! Lo disfrutamos muchosimo!!!
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Fijne plek op de Albert Cuyp. Twee zeer attente dames. Actief op de werkvloer, know how over hun producten, en volledig gast gericht. Wijnkaart zit goed in elkaar. Deutz champagne per glas is echt een topper! Klassieke gerechten, als foi grois met fleur du sell, met een aannevolen glas. Als collega vam om de hoek, zien jullie mij zeker terug!
José V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Toevallig hier terecht gekomen, en nog één tafeltje vrij. Heerlijk gegeten en gedronken. Oesters vooraf met een glaasje Deutz, daarna coquilles en tartaar van makreel, verse doppertjes. Brood heerlijk knapperig. Hoofdgerecht côtes de boeuf. Prettige en attente bediening met kennis van zaken. Top.
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Op een vrijdagavond hier spontaan beland. We werden ondanks de drukte goed ontvangen. We begonnen met heerlijke coquilles in saus/soep met bijpassende wijn, een mooi stukje vlees als hoofdgerecht en een heerlijk chocolade nagerecht met dessert wijn toe. Steeds met voldoende brood en water van het huis. We hebben enorm genoten!
Kiki D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Goede wijn en goed voorgerecht. Kaasbord te zuinig, alsmede de hoeveelheden van de andere gerechten. Smaak voorgerecht heel goed, hoofdgerecht te zout en niets bijzonders, echt niet het geld waard. Bediening vlot, maar onpersoonlijk. Al met al teveel betaald voor een gemiddeld redelijke maaltijd met een min.
Anna I.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Ik eet geregeld bij dit restaurant, het is echt een van mijn favorieten. Het eten is heerlijk, vooral het vlees is altijd erg goed. De bediening is zeer vriendelijk. Ze maken er echt een feestje van. Ook geven ze altijd goed advies over de wijn. Zeker een aanrader.
Mari I.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We kwamen gisteren speciaal voor de hertenbiefstuk die deze maand op de kaart stond en oh wat was hij lekker! Perfect gegaard (ik vroeg hem rood en dat was hij ook), in een heerlijke saus die weliswaar vrij sterk van smaak was, maar niet overheersend. De puree van knolselderij hebben we ook tot de laatste hap opgegeten. We komen zeker nog een keertje terug voor het 3-gangen menu (36 euro), want dit smaakte naar meer. En al helemaal omdat het een restaurant én wijnbar is, en je dus kunt kiezen uit een heleboel open wijnen. Decor: gezellig. Leuke tafeltjes van glas met daaronder tientallen wijnkurken. Muziek gelukkig niet te hard, bediening heel vriendelijk. Niet opdringerig, precies goed.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Regelmatig goed en gezellig gegeten bij de wijnbar. Gisteren een drama. Bij aankomst kwam er al een serveerster scheldend (gvd tot 2 maal toe) met 2 borden langs ons rennen.

Kwartier gewacht voor het 1e drankje werd opgenomen. Na 1 uur en 40 minuten kwam het hoofdgerecht, in de tussentijd 1 van ons 3-en 3 oesters gehad. Eten was ok maar voor €22 absoluut een slechte prijs/kwaliteit. De bestelde witte wijn bij de vis is nooit aangekomen.

Het kan best eens wat langer duren op een drukke avond, maar er was geen enkel oprecht schuldbewustzijn. Uiteindelijk met een zeer slecht gevoel weggegaan. Echt drama. Proberen het misschien over een paar jaar weer eens.
Simone B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
We komen eigenlijk speciaal voor de foie gras, die hier zelf wordt gemaakt en ongelooflijk lekker is. Al waren we het enige tafeltje, dat kon ons niet schelen, sfeer is goed, bediening is kundig en houden zelf van lekker eten, dat werkt aanstekelijk. Ze houden het al lang vol, kan je haast een klassieker noemen. Vooral de kleine hapjes op de kaart, met een glas wijn erbij, prima avond.