Wijn, Tap en Eethuis Amicaal

Meer informatie over restaurant Wijn, Tap en Eethuis Amicaal

• Af te huren
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Aangelokt door het gezellige en verwarmde terras aan een uitloper van een pleintje, streken wij neer bij dit restaurant. De bediening was uitermate attent, want wij werden supersnel verwelkomd en van drankje en kaart voorzien. De voorgerechten carpaccio en aspergesoep, de hoofdgerechten kabeljauw en heek hadden niet alleen een fraai aanzien, maar smaakten heerlijk. Een verse aardbeien/rabarber kruimeltaart heb je niet elke dag. Het plankje streekkazen vormde een aardige afronding. De chardonnay en merlot waren prima begeleiders. Dit dinner is voor herhaling vatbaar.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Leuk restaurant naast de muziektent aan een pleintje in Grou. Buiten kunnen eten door het mooie weer. De huiswijn (Chardonnay) was prima. Kraanwater was geen probleem, hulde! Lekker brood. Alleen een hoofdgerecht gegeten. Heekfilet met asperges en calimares. Goed bereide vis, niet te droog en een mooie portie. Allen jammer dat de calimares wat taai waren. Erbij salade en frites. Allebei goed. Fijn ook dat salade en frites - zonder extra kosten - konden worden aangevuld. Jonge en lieve bediening. Bij Amicaal kun je in een ongedwongen sfeer een lekker hapje eten of een wijntje drinken.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Voor het eerst hier gegeten. Er zijn drie tafels bezet door Duits en Zwitsers gezelschap en bejaarde man. Het restaurant ademt de sfeer van een dorpscafé . Vlotte vriendelijke bediening die steeds komt vragen of we de volgende gang direct willen of nog even willen wachten . Alle gerechten zijn smakelijk, nette presentatie zonder veel poespas. Porties zijn goed. Als voorgerecht proefden we paling met mierikswortel saus en portobello met Wolvega bleu, aardpeer en iets teveel rucola. Daarna beiden eendeborst met cantharellen, hoisin saus en sla. Vergezeld met frites en bakje sla. Als toetje deelden we een crumble met appel/peer en mascarapone geserveerd in een weckpotje. Jammer dat de appel en peer rauw waren . Prijs kwaliteit van het eten en de wijn is oké . 5.50 voor een Choufje vind ik aan de hoge kant. Al met al lekker gegeten.
Jose G.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Heerlijke sliptongetjes gegeten en we werden bedient door een erg aardige vrouw uit Grouw. Ook een erg leuk dorp om te ontspannen....
Elge .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Gelunched met tosties op Italiaans brood. Een aanrader!

'sAvonds ook diner: salade zalm , was niet schokkend veel sla niet lekker aangemaakt, proefde nattig en de zalm was niet rijkelijk aanwezig. De kabeljauw was lekker en de mosselen ook
GerardCorbier .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Gezellige locatie in hartje Grou. Nu is Grou niet erg groot maar wel mooi als je een authentieke omgeving kunt waarderen.
Mijn nichtje en vriendin gingen voor de Tosti ham-kaas en deze smaakte volgens meer dan goed. Mijn dochter durfde de warme beenham aan maar kwam er toch achter dat ze het niet op kon krijgen. Net iets te veel voor een kind dus maar wel vol lof over de smaak. Ik liet me verassen met een broodje 'Pulled Pork'. Varkensvlees van de barbeque vermeld de menukaart maar dat kon ik er, toen ik het donerbroodje kreeg met Pulled Pork, er niet uit opmaken. Zegt echter niets over de smaak want dat was gewoon prima.
Vriendelijk bediening en op tijd. Niet te lang hoeven wachten in ieder geval en dat terwijl er maar 2 personen in de bediening aanwezig waren. Wat ons betreft: een aanrader.
Boer001 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Er gezellig gegeten ik zelf had de varkensribroast deze was erg lekker,
de bediening is ervaren en kundig. Wat ik ook erg leuk vond was dat de kok af en toe in het restaurant te zien was. verder waren de huiswijnen zeer smakelijk.
Franny V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
Op donderdag 26 september jongstleden heerlijk geluncht. De vissalade was met lauwe warme gerookte zalm, garnaaltjes met Friese wiskeysaus. Echt een aanrader voor een ieder die hier gaat lunchen of eten.
Marrr-lwdn-lkrrr .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Eind augustus op de namiddag hier op het terras voor het eethuis een drankje plus een bittergarnituur genuttigd. We hadden en leuk uitzicht over het pleintje en het bittergarnituur zag er netjes uit en het was erg smakelijk, vooral na een dagje op het water vertoeft te hebben! De bediening was snel en vriendelijk.
Helaas hadden we ook een uur nodig om per boot weer thuis te geraken, anders hadden we daar zeker ook nog willen dineren.
We komen zeker nog eens terug om de dinerkaart uit te proberen.
Josdeproever .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Tijdens onze vakantie hebben we hier met z'n vieren gegeten. Het eten was heel goed en de prijs prima. De communicatie van het personeel kan beter en her en der kan het wel wat vriendelijker. Verder prima avond gehad! Zeker een aanrader.
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
We hebben hier afgelopen zaterdag met drie personen gegeten.
Het decor is zeer smaakvol en fris en we vinden dat gezien het prijsniveau echt uitstekend.
Als gerecht hebben wij de mosselen genomen die we zowel qua kwantiteit als kwaliteit uitstekend vonden.
Helaas bleef de bediening ernstig achter. De bediening is onwijs traag, niet erg attent en erg ondeskundig. Er zijn denk wel 5 obers langs onze tafel vol volle mosselpannen gelopen zonder maar iets te doen! Ook kennen de obers de kaart slecht. Als positieve noot is de bediening wel uiterst vriendelijk.
De rekening bedroeg EUR 80,- hetgeen we prima zouden vinden gezien het gebodene maar laat ons toch met een kater achter gezien de bediening.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Voor een bruiloftsfeest aten wij bij amicaal; in alle opzichten top! Heerlijk eten, snelle service en veel aandacht van het personeel ondanks dat de tent helemaal vol zat met grote groepen. Deze mensen weten hoe het hoort.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2012
Met groep gegeten, lekker stuk Ierse biefstuk op tuinbonen en erwten, de erwten vind ik niet lekker en overbodig, alleen de tuinbonen zou lekker zijn. Salade lekker aangemaakt. Alles geserveerd met frites en mayonaise. We zaten krap in de tijd maar het restaurant kon alles optijd uitserveren. Het is mooi aangekleed en gezellig om binnen en buiten te zitten.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Leuke, vlotte, attente bediening buiten op het terras. Lekkere loungebanken met grote kussens. Brachten direct bakje water voor de hond. Feit dat er iets misging met onze bestelling waardoor we iets langer moesten wachten deerde nauwelijks. Kaart niet heel uitgebreid, maar voor elk wat wils. Mijn oosterse salade was echt top, het stuk vlees van mijn tafelgenoot misschien een tikkie klein. Koffie binnen mum van tijd op tafel. Prima om hapje te eten na dag op het water.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Vanavond op het verwarmde buitenterras gegeten. Voorgerechten grote gamba's en gerookte ribeye, heerlijk en vers! Hoofdgerecht kip en Ierse biefstuk prima op smaak met voldoende groente en voldoende garnituur. Bediening vlot en attent ondanks dukte zowel binnen als buiten het restaurant. Echt het gevoel gast te zijn. De aanrader in Grou!