Wiesen

Kleine Berg 10 5611 JV Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant Wiesen

Chic Stijlvol Eindhoven

Klassieke gerechten in een modern jasje. Zo krijg je chique bekende gerechten met een eigen inslag bij Restaurant Wiesen. Het interieur is stijlvol met veel licht, frisse kleuren en elegante meubels. Je vindt het restaurant in de veelzijdige en duurzame wijk De Bergen in Eindhoven.

Meer informatie over restaurant Wiesen

• Af te huren
9,2
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Vandaag voor het eerst geluncht bij Wiesen. We waren zeer aangenaam verrast. We zijn verwend in Zuidoost Brabant met Michelin sterrenrestaurants, maar deze ene ster is er wat ons betreft wel twee waard!
We hadden het zes gangen tapas menu. Alle gerechten waren bijzonder mooi opgediend, hadden een geweldige smaak en een heel bijzondere textuur. De gerechten zijn wat groter dan tapas, maar klein genoeg om zes gangen te nemen, zelfs 's middags.
De wijnen van het wijnarrangement waren ook zeer goed en pasten prima. De bediening was vriendelijk en adequaat.
De entourage is stads en plezierig. Het is een relatief klein restaurant midden in de stad.
De prijs is zeer concurrerend.
Demmy M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Eten niets op aan te merken erg lekker verassings menu.
Het wachten duurde erg lang.. na 2 uur net de 2e gang gekregen. Gevraagd of het iets sneller mocht gaan. Waarna we ons eten kregen terwijl mijn bord nog niet leeg was. Bediening leek hier weinig om te geven. De rosé was op. Om drinken moesten we zelf vragen waarop dit dan nog erg lang duurde of niet kwam...
Zo zie je dat bediening de avond kan maken of breken. We voelde ons niet erg welkom...
Erg jammer voor de rekening die je krijgt zou je verwachten dat alles top in orde is..
Bij het weg gaan dit gezegd.. wat we terug kregen is dat er een personeels te kort was die avond. En daar moesten wij het mee doen.

Wijn en eten was echt top..
N R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Gisteren geweldig gegeten bij Wiesen! Onze keuze was gevallen op het 5 gangen verassingsmenu en we zijn bij geen enkel gerecht teleurgesteld. Gekozen om gewoon de huiswijn te drinken en deze was naast goed geprijst ook nog eens erg lekker. Voor mij was dit een eerste kennismaking met een restaurant in dit segment en het was zeker voor herhaling vatbaar!
sandra T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten maar helaas hebben we wat haastig ons eten gekregen.
Uiteindelijk is ins gevraagd of we wilden betalen omdat de tafel dubbel geboekt zou zijn. Heel jammer dit. We hebben hierop een mail gestuurd. Waarop na 2weken pas eenxreactie is gekomen dat ze snel hierop terug komen. Nu 3 weken later nog niks gehoord. Heel jammer. Nogmaals eten was heerlijk maar service erg slecht!
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Altijd al was dit ons meest favoriete restaurant, nog voordat we kindjes hadden en nog voordat ze een ster hadden. Het ziet er na de restyling prachtig uit, maar toch werd het een teleurstelling... Ik vertel waarom: Na 4 maanden hebben we onze beeb bij de oppas gelaten en zijn we lekker weer eens gaan eten met z'n tweeën, bij 'ons' restaurant. Hoge verwachtingen hadden we! We hadden een mooie plek, midden in het restaurant. Het begon zo goed. Maar we vonden het jammer dat we in het begin drie keer(!) om de wijnkaart moesten vragen en de verdere avond nog zo'n 3 keer of ze onze wijn en water bij konden schenken (werd steeds weg gezet en er werd niet opgelet, we hebben het hier wel over een restaurant met een ster hè? Waar de hele beleving telt!).
Het eten was subliem en superlekker, wat hebben we genoten. Vooral de oesters en eigenlijk gewoon ons hele verrassingsmenu was helemaal top! Maar de bediening krijgt van ons een dikke 0! Geen sorry is er gezegd, ook al gaven we aan steeds om zaken te moeten vragen. Helaas, wat een domper... Mijn vriend heeft nog een review gegeven aan het restaurant (vroegen ze zelf per e-mail), maar ook daar hebben we niets meer op gehoord. Erg slecht!
Marianne-aruba .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Na mijn promotie op 17 november geluncht met mijn gezin (5 personen), Heerlijke kabeljauw en Veluws Hert en een plaatje van een toetje gebaseerd op mandarijn. De bediening was perfect en er heerste een rustige sfeer. De kok kwam ons ook nog even begroeten. Heerlijk genoten na zo'n hectische dag.
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk. Bij elk gerecht wordt je aangenaam verrast. De combinatie van gerechten en het wijnarrangement was top. De sommelier is een leuk jong meisje. De rest van de bediening deed ons niet zoveel. Niet slecht, ook niet goed. De wat hogere prijsklasse waarin Wiesen zich bevindt wordt volledig waargemaakt door de kwaliteit en creativiteit van de gerechten.
Don B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gesterkt door al twee zeer positieve ervaringen konden we nog net de laatste twee plaatsen krijgen, die we zelf ook nog konden uitzoeken. Dit is een restaurant waar je ondanks de drukte precies op tijd de bedienende dames aan je tafel krijgt zonder wenken, roepen, fluiten of slepen. De series amuses gaan van start met drie stuks tegelijk, totaal verschillend, maar buitengewoon van smaak en mondgevoel. Daarna komen er nog twee amuses na elkaar, ook al weer zo verrassend en pas dan krijg je een menukaart. Het drie-gangenmenu ligt voor de hand, en blijkt van een kwaliteit die je dwingt je culinaire criteria drastisch te herzien. We begonnen met zeebaars omgeven door diverse soorten kleine groentes, puree en avocado met allemaal een heel eigen verfijnde smaak, waarvan je je afvraagt hoe de kok dat zo voor elkaar krijgt, vooral die zeebaars. Bij het hoofdgerecht raadde de dienstdoende jongedame een rode Lafage aan, met een verrukkelijk bouquet, een sterke smaak en uitmuntend passend bij de saus waarin de barbarie eend werd opgediend. Ze gaf ook een zeer deskundige toelichting, die werd ondersteund door de hemelse nasmaak van de wijn, die zelfs in glazen werd gepresenteerd die daarvoor gemaakt leken. Saus en begeleiding van de barbarie eend, die op zich al lastig te bereiden is, waren absoluut tongstrelend.
Het dessert was ook al het vermelden waard. Millefeuilles met daartussen Crème Suisse, en dat millefeuilles kon je gerust letterlijk nemen, want dat is mijlenver verwijderd van het supermarkt bladerdeeg. Daarbij een gelukkig klein sorbet van donkerrood ijs met daarbij knapperige minikruimeltjes voor het ultieme mondgevoel.
Wat de bediening betreft was die volkomen adequaat, en ze komen niet om de haverklap vragen hoe je het vind; Ze zijn er ongevraagd precies op het moment waarop ze er moeten zijn en niet vaker, en zijn aangenaam deskundig en behulpzaam, terwijl het toch maximaal druk was. En met een beetje geluk kun je nog van gedachten wisselen met de briljante chef zelf. We hebben uitputtend bedacht wat beter kon, maar hebben niets kunnen vinden. Wie dit beter kan, sta op!
fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Nog niet eerder bij een sterrenzaak gegeten dus ik was wel benieuwd. Eten is natuurlijk erg goed, we hadden een verrassingsmenu gekozen. Elk gerecht was goed op smaak en met veel liefde gemaakt. Bijvoorbeeld de aardappelpuree, normaal niks spannends aan maar bij Wiesen super lekker. Qua bediening is het niet helemaal mijn ding, beetje stijf en de jonge dames vond ik niet super vriendelijk. De chef kwam ook nog even aan tafel, erg aardige man. Qua inrichting is alles mooi en strak. Niets op aan te merken. Goed restaurant voor speciale gelegenheden of bedrijfsetentjes.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Ditmaal afgesproken met een viertal recensie schrijvers die ik heb leren kennen via Smulweb. Eentje viel er helaas af. Na afstemmen werd het een lunch op een dinsdag.
Bij binnenkomst aangenaam verrast door het nieuwe, chique interieur. Warme tinten, achter de ingang mooie bar waarachter rechts de vierkante tafels met langs de wand een lange bank waarboven een gecapitonneerde wand. Aan de linker zijde de ronde tafels met armstoelen. De ramen zijn met horizontale lamellen wat geblindeerd waardoor het een stukje donkerder is, dan gewend. Voor de warme dagen is er een prima airconditioning, fijn!

We starten wat later dan gepland omdat het op de snelweg behoorlijk tegen zat. John trakteerde op het aperitief, niets minder dan de Grand vintage champagne de 2006 van Moët & Chandon, minera-lig en complex, heerlijk. Ernaast het borrel garnituur. Kletskopjes met sesam en een luchtige crème dip, gemaakt van meloen en pata negra, gekruid met kerrie. Ernaast een wafeltje van groene olijf met parmezaan crème en een desem krokantje met cremeux van feta kaas en mint waarop een toefje crème van doperwt. Keurige presentaties en lekkere smaken.

Gevolgd door een krokantje van gefermenteerde knoflook en in een klein schaaltje een cilinder vega tartaar van watermeloen en tomaat waarop een dooiertje van savora mosterd aan tafel afgewerkt met een jus van snijbonen.
De topper van de hapjes was de lauwwarme Zeeuwse platte, gepresenteerd in de schelp op een stukje roerei, afgewerkt met Avruga kaviaar en een luchtige Champagnebotersaus, heerlijk!

De eerste begeleider werd door Jesse Dean gepresenteerd, die duidelijk in topvorm was. Pinot Blanc 2014 van Markus Molitor, in het aroma tonen van geel fruit en bloemen aangenaam fris en rijk in de mond met een ronde afdronk. Yuri zelf presenteerde het gerecht. Licht krokant gebakken langousti-ne met ernaast tartaar van langoustine afgewerkt met Avruga kaviaar en nog een lauwwarm geprakt aardappeltje met yoghurt en blokjes van de citroen schil. Het aroma van de gebakken langoustine was verleidelijk, de smaak groots, de tartaar met ziltige accenten smolt op de tong, zalig. De citroen pimpte de heerlijke wijn, erg goed gekozen. Een ronde waar we allemaal stil van werden, super.

De tweede wijn was een Spaanse uit de Ribeiro, de witte van Casal de Arman gemaakt van voornamelijk Treixadura, lichte kleur met verfijnde smaakjes. In het schaaltje filet Americain van Hollands beter leven kalf, erop twee gepocheerde kwarteleitjes, plakje oude opleg kaas en toefjes ansjovis mayonaise groentjes, afgewerkt met een Hollandaise. Lekker maar na de geweldige langoustine even een stapje terug. De wijn was voor mij de hoofdrolspeler van deze ronde.

Door met Italiaans wit, cuvée Flors di Uis 2013 van Vie di Romans, heerlijk aroma, romig en complex in de mond, heerlijk. Op het bord een stukje kreeftenstaart op een bedje van huisgemaakte macaroni met ernaast een geblancheerd sherrytomaatje afgewerkt met een romige saus en verse groene kruidentakjes. Relatief eenvoudig maar geweldig smaakvol met een aangename textuur, waarnaast de wijn naadloos aansloot. Met deze ronde laat Yuri zien dat hij zich aan het doorontwikkelen is in de kunst van het weglaten. Simpel met hele pure smaken van kwaliteitsproducten, keurig.

Door met een geweldige Riesling 2013, de nr.1 van Fusser, met een uitbundig aroma waarin een aangename petroltoes, in de mond heerlijke zuren. Op het bord een klassieker. Op dunne aardappel-schijfjes gebakken, sappige grietfilet, op een bedje van ziltige groentjes met asperge, ernaast een zeer fruitige choronsaus die voor de koppeling naar de wijn zorgde en een salsa van tomaat. Mooie smaken en een hele mooie wijn spijs beleving, genieten!

We schakelden over op rood met een Pinot Noir 2013 uit Zuid Afrika van het huis Iona, transparant met sappig kersenfruit en een subtiele aardse toets, heerlijk. Ter vergelijk ook nog een slokje van de Chardonnay 2015 van Iona die ook erg lekker was. In het schaaltje een bruin gebakken coquille, erop een toastje met en plakje gesmolten ganzenlever, ernaast een gebakken asperge afgewerkt met een klassieke jus verrijkt met morilles. Mooie smaken met keurige bereidingen. De Saus zorgde ervoor dat de heerlijke Pinot Noir beter in balans is dan de Chardonnay die met zijn subtiele rook-toets ook wist te charmeren.

Weer terug naar wit met een Oostenrijkse Beerenauslese van Sauvignon gemaakt door Tement. Een geweldige rijke neus met exotisch fruit en een mooie zuurgraad, rond in de mond, als een bonbon-netje. Uit de keuken een drieluik met bereidingen van ganzenlever. Als eerste de Ferrero Rocher a la Yuri pure chocolade met stukjes hazelnoot gevuld met lever en afgewerkt met bladgoud, een echt bonbonnetje.
Ernaast een pastei van lever gecombineerd Label rouge kip, ernaast toefjes gel van Granny Smith, mooi van smaak en textuur.
Het lekkerst was voor mij het stukje gebakken lever met rabarber en een jus met vanille, die erg goed aansloot bij de wijn, die met zijn zuren de smaken nog wat versterkte.
Oeps, Ben was vergeten aan te geven dat hij geen orgaanvlees wilde, hij had hier achteraf overigens zeker geen spijt van, een topronde weer.

Voor het pièce was de cuvée Lea van het huis Lafage geselecteerd, geconcentreerd met tonen van zwarte bes, subtiele vanille toets en een elegante afdronk. Op het witte bord rollade van Iers lam met ertussen basilicum blaadjes, verder asperges, dubbel gedopte tuinboontjes, gebakken paddenstoelen en een heerlijke saus met gepofte look en citroentijm. Het kannetje mocht op tafel blijven, super! Het lam had een prima cuisson de basilicum zorgde voor een verrassende toets die de kruidigheid van de wijn wat versterkte, heerlijk.

Ben ging voor de kaas, de andere voor het zoet uit de keuken. We gingen nog even buiten op het terras zitten. Als begeleider een licht mousserende rode Brachetto d'Acqui van Valle Belle Rose. Een transparant rode kleur met in het aroma hints van framboos en rozenblaadjes. Op het bord een mooie presentatie van verse aardbei met rabarber structuren, bereidingen van yoghurt en witte chocolade.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een gezouten fudge, pâte de fruit van appel , pure cho-colade karamel, makaron met pistache en een cheesecake van Citroën op harde wener.

Bediening was uitstekend verzorgd Jesse Dean was duidelijk in topvorm, goede presentaties van de wijnen met veel gezelligheid, Yuri presenteerde zelf de gerechten. We zijn deze middag weer he-lemaal in de watten gelegd, toppie.

Prijs-kwaliteitsverhouding zeer goed tot uitstekend, hoewel er wel een serieus prijskaartje aan hangt. Het zes gangen tapas menu met signature gerechten koste €66,50, wijnarrangement ca. €49,- en de vintage champagne €15,- (van John), het koffie arrangement (weet ik niet meer precies).

Duidelijk voor herhaling vatbaar en de gehele middag tevreden gezichten aan de tafel. Aanrader voor levensgenieters en wijnliefhebbers.
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Gister wezen lunchen (ruim 5 uur!) met drie stuks leuk gezelschap. Genoten van een parade aan heerlijke gerechten. Oester, ganzenlever, langoustine, kalfsvlees, lam, coquille enz. enz. Sympathiek echtpaar ook en een leuke sommelier. Ik was met de auto dus ik heb helaas niet kunnen genieten van de, volgens mijn gezelschap, prachtige wijnen. Maar tjonge, wat een belevenis. Een 10 met een dikke griffel.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hebben in Wiesen prima gegeten, geen klachten over het vegetarische menu. Maar tegelijkertijd: bij de service was het verre van Michelinsterniveau. Zelf om een glas wijn moeten vragen, terwijl je ijsdessert op tafel uitgeserveerd staat, dat is echt onder niveau. Daarbij ook weinig verhalen van de wijn bij het gerecht gekregen en ook twee keer hetzelfde glas witte wijn, nee, dat is helaas onder niveau. En qua inrichting is het gewoon te krap, ik wil in een sterrenrestaurant niet bij mijn buurman en -vrouw op schoot zitten.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Verfijnde gerechtjes, hoog op smaak, lust voor het oog het was een avondvullend program, was af Het beste sterren restaurant van Eindhoven m.i.
De ruimte is wat klein, zit wat op elkaar dat is jammer, maar doet niets af van de kookkwaliteiten van Juri Wiesen.
De sommelier was ook zeer goed op de hoogte van de wijncollectie, ieder werd het zoveel mogelijk naar de zin gemaakt dat hoort ook zo.
Aanrader eerste klas.
Sterwaardig! prijs van de gangen valt mij enigszins mee de wijnen zijn kwaliteits wijnen dus de prijs is er ook naar. Kortom genoten van fijne avond!!
LynnS .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
We hadden het 3-gangen keuzemenu gegeten, wat geserveerd werd na een aantal amuses. Het was erg lekker, alleen waren de porties wat aan de kleine kant. We hadden nog steeds honger toen we naar buiten gingen.
Bediening was vriendelijk en professioneel, maar ik vond ze vrij zakelijk. Het eten werd geserveerd en ze waren onmiddellijk weer weg.
Restaurant is niet groot en ziet er netjes uit, toiletten zijn ook erg mooi. Alleen stonk de kaas in de kaaskar zo erg, dat het hele restaurant naar zweetvoeten rook (ik hoop dat het de kaas was in ieder geval).
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Wat een gelukje dat er gisteravond zomaar een tafel vrij was voor ons! We hebben ons uitgebreid laten verwennen met de zaligste oesters ooit en het tapas menu. Het wijnarrangement vonden we allebei bijzonder goed en passend. Fijne bediening, prettige ambiance. Klein maar heel fijn.
elinevdhurk .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
We werden hartelijk ontvangen en in het restaurant heerst een lekkere ongedwongen sfeer. We hadden gereserveerd maar mochten toch zelf een tafeltje uitkiezen, ook dat vonden we fijn. Voor het decor toch maar een 7 omdat het wel oké is maar niet heel spannend, het is vrij eenvoudig.

We aten a la carte en gaven de sommelier carte blanche om ons daarbij wijnen te schenken, dat nam hij met open armen aan want hij heeft volgens mij alles van 'de bovenste plank' voor ons geschonken. Dat was heerlijk maar soms best heftig door de hoge % alcohol, maar we hebben het overleefd.

Het eten begon al heerlijk met mooi gepresenteerde amuses, daarna een warme amuse gepresenteerd in een sigarenkistje waarin een gerookt wafeltje met paling lag en waar nog wat rook uitkwam, heerlijk.

De voorgerechten waren ook al lekker, de coquilles met paddenstoelen die nu natuurlijk in het seizoen zijn en de 3 bereidingen van ganzenlever met een lekkere kleverige en stroperige saus. Bij het hoofdgerecht hadden we allebei vis, de griet was heerlijk knapperig gebakken met lekkere gepofte witlof en ook met paddenstoelensaus. Ook de kabeljauw was heerlijk en een mooi kleurrijk pallet op het bord met de groene dragonolie en de lichtrode saus van bio-tomaten. Het waren ook flinke stukken vis, heerlijk!

Voor het dessert kwam er nog een mini pre-dessertje, super leuk! En lekker natuurlijk! Daarna had ik het kaasplankje dat werd vergezeld van onder andere heerlijke uienchutney en tomatenconfiture, beide heel smaakvol en verrassend. Vooral de tomatenconfiture, daar had ik nog nooit van gehoord laat staan geproefd. En heerlijk geroosterde macadamia noten. Mijn tafelgenoot had het melkchocolade dessert met verschillende bereidingen van koffie, dat viel ook erg in de smaak.

Bij de koffie kregen we nog een mooi plateautje met lekkere friandises, als afsluiting van een heerlijke avond. We kwamen om 18:30 en om 21:45 liepen we weer naar buiten om thuis lekker te gaan uitbuiken!
Mathieu N.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Heerlijk gegeten, helaas zijn de porties wat klein voor een 3 gangen menu.
Vriendelijke en kundige bediening.
Een klein restaurant dus ruim van te voren boeken is wel verstandig, maar het is het wel waard.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Op een doordeweekse dag voor een voetbalwedstrijd dit Restaurant bezocht.
De tijd was dus beperkt en mede daarom een 3 gangen verrassingsmenu besteld.
De bediening was een beetje stijfjes en oogt wat ongeintereseerde indruk wat niet bij het restaurant past. Gelukkig was er een uitzondering.
Het voorgerecht dat na een enkele mooi en smaakvolle amuses geserveerd werd bestond uit een mooi rauwe Hamachi met appel en komkommer.
Vervolgens een bijzonder smaakvol hoofdgerecht van het rugstuk van Kabeljauw.
Afgesloten door een bijzonder smaakvol en mooi uitgevoerd nagerecht met diverse bereidingen.
De overigens wat karig geschonken wijnen uit het wijnarrangement passen wel en ondersteunen de gerechten. Wel valt het op dat zoals in veel restaurants de wijn en aperitief prijzen exorbitant zijn.
Eindconclusie goed restaurant met prima gerechten.
We houden de vinger aan de pols
Antonius S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wiesen wat onlangs een Michelin ster gekregen heeft stond al lang op onze verlanglijst. Besloten om buiten te eten, waardoor wij niet in het restaurant geweest zijn, zodat we alleen het eten kunnen beoordelen.
De opening van het 5 gangen verassingsmenu was Hamachi, welke heerlijk vers was en perfect combineerde met de groene appel en de wijn. Ook de tweede gang was perfect in evenwicht, een heerlijke vet stukje kabeljauw.
Vanaf de derde gang, de coquille met foie gras werd het minder. De ganzenlever was niet echt een goede aanvulling bij de smaak van het schelpdier. Ook de drie bereidingen van lamsvlees waren lekker, vooral de jus, maar die heb ik wel beter gegeten.
Het afsluitende dessert was prima, maar ook niet echt bijzonder.
Jammer dat het niveau van de eerste 2 gangen niet vast gehouden kon worden. Het lijkt erop dat de chef van Wiesen zijn kracht toch in visgerechten heeft liggen.
Zwaan M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Hoge verwachtingen, maar zeker waar gemaakt. Met als hoogtepunt het gerecht met Coquilles. Als afsluiter een verrassing bij de koffie: bij onze internet aanmelding gezien dat we een bijzondere verjaardag te vieren hadden. Chapeau. Een absolute aanrader.