Wiesen

Kleine Berg 10 5611 JV Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Wiesen

Chic Stijlvol Eindhoven

Klassieke gerechten in een modern jasje. Zo krijg je chique bekende gerechten met een eigen inslag bij Restaurant Wiesen. Het interieur is stijlvol met veel licht, frisse kleuren en elegante meubels. Je vindt het restaurant in de veelzijdige en duurzame wijk De Bergen in Eindhoven.

Meer informatie over restaurant Wiesen

• Af te huren
Eten8,9/10
Service8,2/10
Decor8,1/10
Erg kort
Don B. Meesterproever (10 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gesterkt door al twee zeer positieve ervaringen konden we nog net de laatste twee plaatsen krijgen, die we zelf ook nog konden uitzoeken. Dit is een restaurant waar je ondanks de drukte precies op tijd de bedienende dames aan je tafel krijgt zonder wenken, roepen, fluiten of slepen. De series amuses gaan van start met drie stuks tegelijk, totaal verschillend, maar buitengewoon van smaak en mondgevoel. Daarna komen er nog twee amuses na elkaar, ook al weer zo verrassend en pas dan krijg je een menukaart. Het drie-gangenmenu ligt voor de hand, en blijkt van een kwaliteit die je dwingt je culinaire criteria drastisch te herzien. We begonnen met zeebaars omgeven door diverse soorten kleine groentes, puree en avocado met allemaal een heel eigen verfijnde smaak, waarvan je je afvraagt hoe de kok dat zo voor elkaar krijgt, vooral die zeebaars. Bij het hoofdgerecht raadde de dienstdoende jongedame een rode Lafage aan, met een verrukkelijk bouquet, een sterke smaak en uitmuntend passend bij de saus waarin de barbarie eend werd opgediend. Ze gaf ook een zeer deskundige toelichting, die werd ondersteund door de hemelse nasmaak van de wijn, die zelfs in glazen werd gepresenteerd die daarvoor gemaakt leken. Saus en begeleiding van de barbarie eend, die op zich al lastig te bereiden is, waren absoluut tongstrelend.
Het dessert was ook al het vermelden waard. Millefeuilles met daartussen Crème Suisse, en dat millefeuilles kon je gerust letterlijk nemen, want dat is mijlenver verwijderd van het supermarkt bladerdeeg. Daarbij een gelukkig klein sorbet van donkerrood ijs met daarbij knapperige minikruimeltjes voor het ultieme mondgevoel.
Wat de bediening betreft was die volkomen adequaat, en ze komen niet om de haverklap vragen hoe je het vind; Ze zijn er ongevraagd precies op het moment waarop ze er moeten zijn en niet vaker, en zijn aangenaam deskundig en behulpzaam, terwijl het toch maximaal druk was. En met een beetje geluk kun je nog van gedachten wisselen met de briljante chef zelf. We hebben uitputtend bedacht wat beter kon, maar hebben niets kunnen vinden. Wie dit beter kan, sta op!
Fritsflitspaal . Meesterproever (42 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Nog niet eerder bij een sterrenzaak gegeten dus ik was wel benieuwd. Eten is natuurlijk erg goed, we hadden een verrassingsmenu gekozen. Elk gerecht was goed op smaak en met veel liefde gemaakt. Bijvoorbeeld de aardappelpuree, normaal niks spannends aan maar bij Wiesen super lekker. Qua bediening is het niet helemaal mijn ding, beetje stijf en de jonge dames vond ik niet super vriendelijk. De chef kwam ook nog even aan tafel, erg aardige man. Qua inrichting is alles mooi en strak. Niets op aan te merken. Goed restaurant voor speciale gelegenheden of bedrijfsetentjes.
Ad W. Meesterproever (209 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Ditmaal afgesproken met een viertal recensie schrijvers die ik heb leren kennen via Smulweb. Eentje viel er helaas af. Na afstemmen werd het een lunch op een dinsdag.
Bij binnenkomst aangenaam verrast door het nieuwe, chique interieur. Warme tinten, achter de ingang mooie bar waarachter rechts de vierkante tafels met langs de wand een lange bank waarboven een gecapitonneerde wand. Aan de linker zijde de ronde tafels met armstoelen. De ramen zijn met horizontale lamellen wat geblindeerd waardoor het een stukje donkerder is, dan gewend. Voor de warme dagen is er een prima airconditioning, fijn!

We starten wat later dan gepland omdat het op de snelweg behoorlijk tegen zat. John trakteerde op het aperitief, niets minder dan de Grand vintage champagne de 2006 van Moët & Chandon, minera-lig en complex, heerlijk. Ernaast het borrel garnituur. Kletskopjes met sesam en een luchtige crème dip, gemaakt van meloen en pata negra, gekruid met kerrie. Ernaast een wafeltje van groene olijf met parmezaan crème en een desem krokantje met cremeux van feta kaas en mint waarop een toefje crème van doperwt. Keurige presentaties en lekkere smaken.

Gevolgd door een krokantje van gefermenteerde knoflook en in een klein schaaltje een cilinder vega tartaar van watermeloen en tomaat waarop een dooiertje van savora mosterd aan tafel afgewerkt met een jus van snijbonen.
De topper van de hapjes was de lauwwarme Zeeuwse platte, gepresenteerd in de schelp op een stukje roerei, afgewerkt met Avruga kaviaar en een luchtige Champagnebotersaus, heerlijk!

De eerste begeleider werd door Jesse Dean gepresenteerd, die duidelijk in topvorm was. Pinot Blanc 2014 van Markus Molitor, in het aroma tonen van geel fruit en bloemen aangenaam fris en rijk in de mond met een ronde afdronk. Yuri zelf presenteerde het gerecht. Licht krokant gebakken langousti-ne met ernaast tartaar van langoustine afgewerkt met Avruga kaviaar en nog een lauwwarm geprakt aardappeltje met yoghurt en blokjes van de citroen schil. Het aroma van de gebakken langoustine was verleidelijk, de smaak groots, de tartaar met ziltige accenten smolt op de tong, zalig. De citroen pimpte de heerlijke wijn, erg goed gekozen. Een ronde waar we allemaal stil van werden, super.

De tweede wijn was een Spaanse uit de Ribeiro, de witte van Casal de Arman gemaakt van voornamelijk Treixadura, lichte kleur met verfijnde smaakjes. In het schaaltje filet Americain van Hollands beter leven kalf, erop twee gepocheerde kwarteleitjes, plakje oude opleg kaas en toefjes ansjovis mayonaise groentjes, afgewerkt met een Hollandaise. Lekker maar na de geweldige langoustine even een stapje terug. De wijn was voor mij de hoofdrolspeler van deze ronde.

Door met Italiaans wit, cuvée Flors di Uis 2013 van Vie di Romans, heerlijk aroma, romig en complex in de mond, heerlijk. Op het bord een stukje kreeftenstaart op een bedje van huisgemaakte macaroni met ernaast een geblancheerd sherrytomaatje afgewerkt met een romige saus en verse groene kruidentakjes. Relatief eenvoudig maar geweldig smaakvol met een aangename textuur, waarnaast de wijn naadloos aansloot. Met deze ronde laat Yuri zien dat hij zich aan het doorontwikkelen is in de kunst van het weglaten. Simpel met hele pure smaken van kwaliteitsproducten, keurig.

Door met een geweldige Riesling 2013, de nr.1 van Fusser, met een uitbundig aroma waarin een aangename petroltoes, in de mond heerlijke zuren. Op het bord een klassieker. Op dunne aardappel-schijfjes gebakken, sappige grietfilet, op een bedje van ziltige groentjes met asperge, ernaast een zeer fruitige choronsaus die voor de koppeling naar de wijn zorgde en een salsa van tomaat. Mooie smaken en een hele mooie wijn spijs beleving, genieten!

We schakelden over op rood met een Pinot Noir 2013 uit Zuid Afrika van het huis Iona, transparant met sappig kersenfruit en een subtiele aardse toets, heerlijk. Ter vergelijk ook nog een slokje van de Chardonnay 2015 van Iona die ook erg lekker was. In het schaaltje een bruin gebakken coquille, erop een toastje met en plakje gesmolten ganzenlever, ernaast een gebakken asperge afgewerkt met een klassieke jus verrijkt met morilles. Mooie smaken met keurige bereidingen. De Saus zorgde ervoor dat de heerlijke Pinot Noir beter in balans is dan de Chardonnay die met zijn subtiele rook-toets ook wist te charmeren.

Weer terug naar wit met een Oostenrijkse Beerenauslese van Sauvignon gemaakt door Tement. Een geweldige rijke neus met exotisch fruit en een mooie zuurgraad, rond in de mond, als een bonbon-netje. Uit de keuken een drieluik met bereidingen van ganzenlever. Als eerste de Ferrero Rocher a la Yuri pure chocolade met stukjes hazelnoot gevuld met lever en afgewerkt met bladgoud, een echt bonbonnetje.
Ernaast een pastei van lever gecombineerd Label rouge kip, ernaast toefjes gel van Granny Smith, mooi van smaak en textuur.
Het lekkerst was voor mij het stukje gebakken lever met rabarber en een jus met vanille, die erg goed aansloot bij de wijn, die met zijn zuren de smaken nog wat versterkte.
Oeps, Ben was vergeten aan te geven dat hij geen orgaanvlees wilde, hij had hier achteraf overigens zeker geen spijt van, een topronde weer.

Voor het pièce was de cuvée Lea van het huis Lafage geselecteerd, geconcentreerd met tonen van zwarte bes, subtiele vanille toets en een elegante afdronk. Op het witte bord rollade van Iers lam met ertussen basilicum blaadjes, verder asperges, dubbel gedopte tuinboontjes, gebakken paddenstoelen en een heerlijke saus met gepofte look en citroentijm. Het kannetje mocht op tafel blijven, super! Het lam had een prima cuisson de basilicum zorgde voor een verrassende toets die de kruidigheid van de wijn wat versterkte, heerlijk.

Ben ging voor de kaas, de andere voor het zoet uit de keuken. We gingen nog even buiten op het terras zitten. Als begeleider een licht mousserende rode Brachetto d'Acqui van Valle Belle Rose. Een transparant rode kleur met in het aroma hints van framboos en rozenblaadjes. Op het bord een mooie presentatie van verse aardbei met rabarber structuren, bereidingen van yoghurt en witte chocolade.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een gezouten fudge, pâte de fruit van appel , pure cho-colade karamel, makaron met pistache en een cheesecake van Citroën op harde wener.

Bediening was uitstekend verzorgd Jesse Dean was duidelijk in topvorm, goede presentaties van de wijnen met veel gezelligheid, Yuri presenteerde zelf de gerechten. We zijn deze middag weer he-lemaal in de watten gelegd, toppie.

Prijs-kwaliteitsverhouding zeer goed tot uitstekend, hoewel er wel een serieus prijskaartje aan hangt. Het zes gangen tapas menu met signature gerechten koste €66,50, wijnarrangement ca. €49,- en de vintage champagne €15,- (van John), het koffie arrangement (weet ik niet meer precies).

Duidelijk voor herhaling vatbaar en de gehele middag tevreden gezichten aan de tafel. Aanrader voor levensgenieters en wijnliefhebbers.
Sophia K. Meesterproever (43 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Gister wezen lunchen (ruim 5 uur!) met drie stuks leuk gezelschap. Genoten van een parade aan heerlijke gerechten. Oester, ganzenlever, langoustine, kalfsvlees, lam, coquille enz. enz. Sympathiek echtpaar ook en een leuke sommelier. Ik was met de auto dus ik heb helaas niet kunnen genieten van de, volgens mijn gezelschap, prachtige wijnen. Maar tjonge, wat een belevenis. Een 10 met een dikke griffel.
Paul S. Expertproever (7 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hebben in Wiesen prima gegeten, geen klachten over het vegetarische menu. Maar tegelijkertijd: bij de service was het verre van Michelinsterniveau. Zelf om een glas wijn moeten vragen, terwijl je ijsdessert op tafel uitgeserveerd staat, dat is echt onder niveau. Daarbij ook weinig verhalen van de wijn bij het gerecht gekregen en ook twee keer hetzelfde glas witte wijn, nee, dat is helaas onder niveau. En qua inrichting is het gewoon te krap, ik wil in een sterrenrestaurant niet bij mijn buurman en -vrouw op schoot zitten.
Jopio65 . Meesterproever (42 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Verfijnde gerechtjes, hoog op smaak, lust voor het oog het was een avondvullend program, was af Het beste sterren restaurant van Eindhoven m.i.
De ruimte is wat klein, zit wat op elkaar dat is jammer, maar doet niets af van de kookkwaliteiten van Juri Wiesen.
De sommelier was ook zeer goed op de hoogte van de wijncollectie, ieder werd het zoveel mogelijk naar de zin gemaakt dat hoort ook zo.
Aanrader eerste klas.
Sterwaardig! prijs van de gangen valt mij enigszins mee de wijnen zijn kwaliteits wijnen dus de prijs is er ook naar. Kortom genoten van fijne avond!!
LynnS . Meesterproever (10 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
We hadden het 3-gangen keuzemenu gegeten, wat geserveerd werd na een aantal amuses. Het was erg lekker, alleen waren de porties wat aan de kleine kant. We hadden nog steeds honger toen we naar buiten gingen.
Bediening was vriendelijk en professioneel, maar ik vond ze vrij zakelijk. Het eten werd geserveerd en ze waren onmiddellijk weer weg.
Restaurant is niet groot en ziet er netjes uit, toiletten zijn ook erg mooi. Alleen stonk de kaas in de kaaskar zo erg, dat het hele restaurant naar zweetvoeten rook (ik hoop dat het de kaas was in ieder geval).
Patricia V. Meesterproever (34 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Wat een gelukje dat er gisteravond zomaar een tafel vrij was voor ons! We hebben ons uitgebreid laten verwennen met de zaligste oesters ooit en het tapas menu. Het wijnarrangement vonden we allebei bijzonder goed en passend. Fijne bediening, prettige ambiance. Klein maar heel fijn.
Elinevdhurk . Expertproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
We werden hartelijk ontvangen en in het restaurant heerst een lekkere ongedwongen sfeer. We hadden gereserveerd maar mochten toch zelf een tafeltje uitkiezen, ook dat vonden we fijn. Voor het decor toch maar een 7 omdat het wel oké is maar niet heel spannend, het is vrij eenvoudig.

We aten a la carte en gaven de sommelier carte blanche om ons daarbij wijnen te schenken, dat nam hij met open armen aan want hij heeft volgens mij alles van 'de bovenste plank' voor ons geschonken. Dat was heerlijk maar soms best heftig door de hoge % alcohol, maar we hebben het overleefd.

Het eten begon al heerlijk met mooi gepresenteerde amuses, daarna een warme amuse gepresenteerd in een sigarenkistje waarin een gerookt wafeltje met paling lag en waar nog wat rook uitkwam, heerlijk.

De voorgerechten waren ook al lekker, de coquilles met paddenstoelen die nu natuurlijk in het seizoen zijn en de 3 bereidingen van ganzenlever met een lekkere kleverige en stroperige saus. Bij het hoofdgerecht hadden we allebei vis, de griet was heerlijk knapperig gebakken met lekkere gepofte witlof en ook met paddenstoelensaus. Ook de kabeljauw was heerlijk en een mooi kleurrijk pallet op het bord met de groene dragonolie en de lichtrode saus van bio-tomaten. Het waren ook flinke stukken vis, heerlijk!

Voor het dessert kwam er nog een mini pre-dessertje, super leuk! En lekker natuurlijk! Daarna had ik het kaasplankje dat werd vergezeld van onder andere heerlijke uienchutney en tomatenconfiture, beide heel smaakvol en verrassend. Vooral de tomatenconfiture, daar had ik nog nooit van gehoord laat staan geproefd. En heerlijk geroosterde macadamia noten. Mijn tafelgenoot had het melkchocolade dessert met verschillende bereidingen van koffie, dat viel ook erg in de smaak.

Bij de koffie kregen we nog een mooi plateautje met lekkere friandises, als afsluiting van een heerlijke avond. We kwamen om 18:30 en om 21:45 liepen we weer naar buiten om thuis lekker te gaan uitbuiken!
Mathieu N. Meesterproever (10 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Heerlijk gegeten, helaas zijn de porties wat klein voor een 3 gangen menu.
Vriendelijke en kundige bediening.
Een klein restaurant dus ruim van te voren boeken is wel verstandig, maar het is het wel waard.
De Drie Musketiers M. Meesterproever (58 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Op een doordeweekse dag voor een voetbalwedstrijd dit Restaurant bezocht.
De tijd was dus beperkt en mede daarom een 3 gangen verrassingsmenu besteld.
De bediening was een beetje stijfjes en oogt wat ongeintereseerde indruk wat niet bij het restaurant past. Gelukkig was er een uitzondering.
Het voorgerecht dat na een enkele mooi en smaakvolle amuses geserveerd werd bestond uit een mooi rauwe Hamachi met appel en komkommer.
Vervolgens een bijzonder smaakvol hoofdgerecht van het rugstuk van Kabeljauw.
Afgesloten door een bijzonder smaakvol en mooi uitgevoerd nagerecht met diverse bereidingen.
De overigens wat karig geschonken wijnen uit het wijnarrangement passen wel en ondersteunen de gerechten. Wel valt het op dat zoals in veel restaurants de wijn en aperitief prijzen exorbitant zijn.
Eindconclusie goed restaurant met prima gerechten.
We houden de vinger aan de pols
Monique Z. Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Hoge verwachtingen, maar zeker waar gemaakt. Met als hoogtepunt het gerecht met Coquilles. Als afsluiter een verrassing bij de koffie: bij onze internet aanmelding gezien dat we een bijzondere verjaardag te vieren hadden. Chapeau. Een absolute aanrader.
Maartenkeijzers . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Voor het eerst in ons leven aten we bij een sterrenrestaurant. Wat vooral is bijgebleven is hoe ontzettend we genoten hebben van steeds opnieuw verrast te worden door smaakexplosies en onverwachte combinaties van smaken en texturen. Dit wat echt een belevenis en we komen zeker nog eens terug om dit nog eens wat uitgebreider mee te maken. Het is fantastisch om te zien hoeveel aandacht de koks geven aan het bedenken en bereiden van deze gerechten. Ieder gerechtje deed ons verlangen naar het volgende.
De bediening hield een prettig ritme aan: de snelheid waarmee gerechten elkaar opvolgden was precies goed.
Kleine minpuntjes:
In de aankleding mag wat duidelijker gekozen worden: naar welke middenweg tussen tussen stijlvol en casual wordt gestreefd? Ook was er wat al te veel verschil in uitstraling tussen het bedienend personeel: in mate van verzorging en in mate van enthousiasme.
Al met al voor ons een geweldige aanwinst voor Eindhoven!
Ad W. Meesterproever (209 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Wiesen stond inmiddels al weer boven aan de verlanglijst en ditmaal een bezoek met een bevriende chef. We geven Yuri de vrije hand en het aperitief is al meteen iets speciaals. Een grand vintage champagne de 2006 van Moët & Chandon, iets minder fris maar duidelijk wat rijker en complexer, erg mooi. Ernaast het borrel garnituur, kroepoek met dipsaus, mini broodje met humus en een met kimchi en soja gelakte gamba gepresenteerd op een rooster boven smeulende stukken hout. De laatste was duidelijk onze favoriet, mede doordat deze de champagne positief beïnvloede.

De eerste amuse was een sardine in blik met een “versierde” broodstengel op de rand, mooi hoog op smaak met een mediterrane toets. Gevolgd door een heerlijk gekruide rundertartaar met een saus van snijboon ook weer en bereiding waar de champagne van ging blinken, prima.

Jesse presenteerde de eerste (speciale) begeleider. Een witte Rioja gemaakt van Tempranillo 2014 van het huis Valdemar met in het aroma een toets van zuurstok, verrassend. Op het bord een mooie presentatie van ceviche van wilde zeebaars in een zoetzure saus met erop dunne plakjes radijsjes, toefjes zalf van mais, gepofte wilde rijst en afgewerkt met verschillende bloemenblaadjes. Een licht en verfijnd gerecht met een mooie textuur, keurig in balans met de wijn, toppie.

Uit Chili een Viejas Tinajas Muscat 2014 van het huis De Martino gemaakt van hele oude stokken. Beetje troebel in het glas en een herkenbaar fris aroma van de Muscat druif, in de mond verrassend complex met een zwoele toets. Yuri kwam terecht tros uit de keuken met zijn langoustine bereidingen. Links een delicate tartaar met erop een schelp gemaakt van de bisque en rechts een keurig gebakken langoustine met ertussen structuren van pompoen met handgerolde couscous aan tafel afgewerkt met een schuimige saus op basis van vadouvan. O,o wat een feestje, puur genot! Ook de wijn was een voltreffer en een hele originele keuze, onze favoriet van de middag en een topper voor in mijn toplijst.

Uit Duitsland een Grauer Burgunder 2014 van Alexander Laible, mooi vol rijp geel fruit en subtiele kruidigheid, heerlijk. Uit de keuken een crème van pastinaak, opgeleukt met een lauwwarme “Fines de Claire” oester, oesterblad, quenelle Avruga kaviaar, stukjes van de kreeftenstaart en een schuimige Champagne botersaus. Hoezo verwennerij en het werd inmiddels duidelijk dat Jesse Dean in topvorm was met zijn heerlijke uitgelezen wijnselectie, top!

Uit de Rhône een Viognier 2013 “Les Vignes d'a cote”van Cuilleron (favoriet wijnhuis van Jesse) mooi vol en rijk. Ernaast ter vergelijk een Saint Joseph Lyseras 2013 van hetzelfde wijnhuis. Gemaakt van Marsanne en Roussanne met negen maanden houtrijping, wat ook goed te proeven was. Uit de keuken “een bordje uit de Zee” zoals Yuri zelf aangeeft. Ofwel een hele rijk gevulde Bouillabaisse met Bouchot mosselen, Hollandse garnalen, kokkels, lamsoor en zeekraal afgewerkt met een op de huid gebakken scholfilet. Een klassieker die geweldig rijk is uitgevoerd waarnaast de Viognier duidelijk beter in balans was dan de Saint Joseph.

Wederom een witte, uit Spanje (Penedes) een Clot del Roure gemaakt van Xarel.lo door een klein collectief van wijnfamilies de “Vins El Cep”. Gemaakt in een stille cava stijl, complex aroma, mineralig, erg lekker. Uit de keuken een stukje op de huid gebakken rode mul op een bedje van sappige tomaat, tapenade van taggiasche olijf, schuimige bisque en wat basilicum olie. Erop een vers geklopte bearnaise, aardappel krokant en anijs-cressjes. Weer een heerlijke klassieker a la Yuri, in een top uitvoering met een goed geselecteerde wederom originele begeleider.

We mochten nu kiezen tussen Frankrijk of Spanje. Het werd Spanje en kregen een Rioja blanco 2012 van Remirez de Ganuza, die op hout is vergist waardoor hij wat voller en rijker is geworden, heerlijk. Uit de keuken een memorabel gerecht wat ik herken van mijn eerste bezoek aan Wiesen (januari 2011). Ditmaal, super rijk uitgevoerd. Gepresenteerd op de schelp van de mossel, stukken rauwe coquille met stukken ganzenlever, stukjes macadamia en wat truffel olie, aan tafel afgewerkt met verse zomertruffel. O,o feestje weer.

Op naar het pièce met met de Zuid Afrikaanse Soldaat 2013 van Grenache die boven op de heuvels groeit (ca. 700m) gemaakt door de Sadie Familie. Als een elegante Pinot Noir met verfijnde aardse tonen, mineraliteit en elegante tannines, erg mooi! Uit de keuken lam, drie medaillons van de rug met ernaast een verfijnd assortiment groene groentjes en aan de andere zijde een mousseline van aardappel met erop fondant aardappel, marloeskes en girolles aan tafel afgewerkt met een hemelse saus van herkenbare signature. Eerlijk gezegd was dit gerecht, na alle bourgondische hoogtepunten, een rustpuntje in het menu. Niet te min, top uitgevoerd met in de hoofdrol de wijn en saus.

Geen keuze ditmaal maar gewoon een dubbele begeleider. Moscatel de Douro en een Colheita 1999 Madeira van Justino's. Bede versterkte wijnen waarbij de Moscatel duidelijk wat fruitiger en eleganter is. Uit de keuken weer een meesterwerkje. Op een schijfje brioche een stukje lauwwarme brie de Meaux met ernaast gestoofde ossenstaart met pistache en een schijfje brioche met gebakken ganzenlever. Het geheel is afgewerkt met geschaafde truffel en voor de smaak nog enkele druppels truffelolie. Hiermee laatje het hart van de bourgondiër sneller kloppen, wat een mooie smakencombinatie. De wijnkeuze was voor mijzelf best makkelijk, de Moscatel vulde het gerecht aan met zijn frisse tonen en was mooi in balans met de volle smaken van het gerecht. Terwijl de Madeira een beetje branderig werd vanwege de alcohol.

De dessertwijn was een versterkt rode uit de Rivesaltes, gemaakt van Grenache 2012 van het huis Boudau, mooi rond met tonen van kersen en vijgen. Op het bord een mooie presentatie met structuren van chocolade en bessen. Een keurige afronding van een copieus menu.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met lekkere friandises en zelfs nog een digestiefje. Acqua di Cedro, een likeur die wat weg heeft van limoncello, lekker.

Bediening was uitstekend verzorgd Jesse, Yuri en Nick Spaan (die weer terug is in de keuken als Sous chef). We zijn absoluut in de watten gelegd op een overdadige wijze.

Prijs-kwaliteitsverhouding uitstekend, hoewel er wel een serieus prijskaartje aan hangt. Eigenlijk is het lunch en diner in een menu. Het acht gangen tapas menu met (op maat gemaakte) signature gerechten koste €82,50, wijnarrangement €46,50 en de vintage champagne €15,-, het koffie arrangement was aangeboden.

Samenvat kunnen we stellen dat het weer een memorabele middag was vol met hoogtepunten van moderne lichte gerechten tot luxe klassiekers. Heerlijk om te zien hoe Jesse Dean groeit in zijn rol als sommelier met hele mooie, vooral ook originele wijnkeuzes die zonder uitzondering naadloos aansluiten bij de gerechten en worden uitgeserveerd in passende glazen die het genot optimaliseren, complimenten!
Dit was team Wiesen op zijn best en voor mij als bourgondiër de nummer een van Eindhoven. Super bedankt!
Sebastiaan V. Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Echt jammer dit, binnen 2 uur naar buiten gewerkt. En als je niet het wijn arrangement neemt, krijg je ook niet makkelijk een ander wijntje. Nogmaals niet de moeite.
Johan V. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Wij hebben hier super fijn gegeten met dat net ietsje meer. De bediening was zeer vriendelijk en professioneel. Top avond gehad.
Manon S. Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We bezoeken regelmatig sterrenrestaurants, maar het eten bij Wiesen is wat ons betreft echt onovertroffen ! Maar helaas gaan we toch veel te vaak met een erg ontevreden gevoel naar huis vanwege de bediening en sfeer. We voelen ons hier absoluut geen "welkome gasten" en dat gevoel willen wij in een restaurant van dit (prijs)niveau toch graag hebben. Ongeïnteresseerd, onopmerkzaam, gapend personeel met geërgerde blikken, hoorbaar commentaar op overige gasten en een duidelijke spanning onderling (de gastvrouw met norse gezichtsuitdrukking die haar personeel afblaft en opzij duwt en daardoor de stemming drukt), zelf steeds moeten vragen om een broodje, (nog) een glas wijn en koffie, en daar lichtelijke geïrriteerde blikken voor terug krijgen. Er was een tijd dat wij er een paar keer per maand kwamen (zonder herkend te worden, wat ook jammer is), maar na de zoveelste teleurstelling is het voor ons dan nu toch de laatste keer geweest. Zo ontzettend jammer voor de keukenbrigade dat de passie die zij in de fantastische gerechten stopt, teniet wordt gedaan door het onprofessionele en vooral onaardige personeel (uitzondering daargelaten). Misschien personeel echt selecteren op warme persoonlijkheid en passie voor het vak en elke personeelslid een paar tafels geven? Echt een aandachtspunt wat ons betreft, want hiermee wordt de kookkunst van Yuri en zijn team jammerlijk tekort gedaan...
Anne-Claire S. Meesterproever (10 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Afgelopen zaterdag vor het eerst bij restaurant Wiesen geweest. Ik was erg nieuwsgierig vanwege hun verworven ster en het enthousiasme over dit restaurant van mijn tafelgenoten. We kregen een ronde tafel halverwege de zaak, een fijne keus bij een gezelschap van 4. De aankleding is sfeervol en strak. Omdat de zaak lang en smal is zit je aan de achterste tafel niet heel prettig met aan de ene kant de keuken en aan de andere kant het toilet. Het bevreemdt mij dan dat er gasten geplaatst worden terwijl er nog tweepersoons tafeltjes vrij waren. Ik koos voor het aspergemenu. Leuke en geïnspireerde gerechten met kwaliteitsproducten gemaakt. Borden waren gloeiend heet, fijn als je niet zo snel eet. Ik vond 2 van de 5 gangen te zout. Ik hoorde van mijn tafelgenoten dat hun gerechten (tapasmenu) ook vrij zout waren. De asperges flamande waren voor mij de ster van het diner en maakte veel goed. De bijpassende wijnen waren goed gekozen en van uitstekende kwaliteit. Het personeel is vriendelijk maar ook wat zakelijk. Hier en daar kleine foutjes in de bediening die ik niet bij het nivo van een sterrenrestaurant vind passen. Al met al een plezierige ervaring maar voor deze rekening gaat mijn voorkeur uit naar andere restaurants.
RR K. Meesterproever (42 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Zeer goed gegeten. 4 gangen verrassingsmenu was prima. Bediening viel mij wat tegen, hier en daar slordig. Gastvrouw kwam wat ongeïnteresseerd over. Sommelier wist heel goed waar hij het over had. Zaak is vrij klein, achterin gezelliger.
Jurre P. Meesterproever (14 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Heerlijk gegeten met een gezelschap van 7. Het restaurant leunt vooral op het hoge niveau van de keuken en de ongeëvenaarde wijn/spijs combinaties!

Wij kwamen tijdens het spitsuur (zaterdagavond 1930). Alle gasten kwamen tegelijk en de bediening had moeite om het tempo bij te benen, dit ging ten koste van bepaalde details, maar toch knap dat ze hun kalmte wisten te houden.

Wat mij betreft de ster dubbel en dwars waard!!