Wiener Konditorei

Duur
Lang
434033 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Oudbollig en smerige zaak, ik kan inderdaad beamen dat de zaak zeer onbeschoft personeel kent. Dit was de klap op de vuurpijl. Smerige flauwe koffie en het gebakje (appel kruimel smaakte SMAAKLOOS Nooit meer Wiener Konditerei. Zeer zeker zonde voor zo een zaak met zulke historie..
Pineapple3106 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
De Wiener Konditorei is een klein oubollig zaakje dat nadruk legt op goed gebak in de traditionele Weense stijl. Niets is meer Weens dan de sachertorte dus deze had ik besteld. Het was een flinke plak. Erg lekker en frisser en minder machtig dan hij eruit ziet. De koffie was ook bovengemiddeld en werd gezet naar Weens maatstaven.

De service was prima, niets op aan te merken.

Samengevat kan ik een kopje koffie met gebak bij de Wiener Konditorei absoluut aanraden!
Vicky P.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Op 20 maart dit jaar een high tea gereserveerd. Aan de telefoon heb ik gemeld dat ik allergisch ben voor appel. Bij aankomst werd er uitgelegd wat er op de tafel stond, onder andere tonijnsalade met appel. Mevrouw vroeg "wie was er allergisch voor appel?", waarop ik antwoordde dat ik dat ben. Zegt ze alleen maar "nou dit is tonijn met appel, dat kan je niet eten". Verder geen alternatief voor mij, ik moest maar gewoon van de tonijn met appel afblijven. Heel apart. Dit had ik niet verwacht!

Verder was het wel oke, kleine zaak. De sachtertorte is lekker maar de meeste van de andere zoetigheden vond ik erg droog. Jammer! Ik ga hier niet gauw meer heen voor een high tea.
Melati B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Echt ongastvrij en onbeschofte benadering door de kellner en serveerster!

Wij hadden voor 8 personen gereserveerd om half 2, met de vraag of we met een rolstoel binnen konden. Dat was geen probleem zei de vriendelijke dame.

Om 10 voor half 2 kwamen wij binnen en zochten ons plekje.
Een serveerster kwam naar ons toe: Daar mag u niet zitten, dat is gereserveerd! Ja dat is waarschijnlijk voor ons; had ons gastvrij ontvangen en de weg gewezen dan.
Zij hielp niet mee met de rolstoel en liet duidelijk merken dat de rolstoel niet echt handig was.
Na weer een paar minuten werd er weer geklaagd over de rolstoel en werd die een eind verderop geplaatst. Gelukkig ben ik niet compleet rolstoel afhankelijk.

Wachtend op mijn zus (het was een surprise-dagje voor haar) die er nog niet was, werden wij om 2 min. voor half twee aangesproken door de kellner dat we nu echt moesten bestellen omdat het heel druk was en we niet te lang konden blijven!
Huh!? We hadden gereserveerd en het was nog niet eens half 2! We zaten net 5 minuten!
De man gedroeg zich onbeschoft, als een diva! Hij ging terug achter de bar en begon duidelijk over ons gezelschap te klagen tegen de serveerster!
We zijn gebleven omdat wij onze zus in het zonnetje wilden zetten en hebben in totaal 55 minuten gezeten daar.
Volgende keer gaan we ergens anders heen!
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
de Wiener Konditorei bestaat al heel lang en het interieur is al jaren hetzelfde. We komen hier graag om even weg te zijn uit de drukke stad en even bij te komen met koffie en lekker gebak. Vooral de Sacher, het maanzaadgebak en de donuts zijn top. Lekker onthaasten is een zaak met traditie.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Ik kom al 40jaar onregelmatig in de wienercondi het is net als een goede relatie het is ook wel eens wat minder .
Maar als ik het een cijfer moet geven dan wordt het een 8 .

Kwaliteit heel goed/Vh gebak en de koffie

Bediening tja Nel en piet zijn met pensioen
Endaar was je aangewend het was meer informeel dat mis je nu wel een beetje.

Maar ben ik in denhaag dan is de wienercondi voor mij de enigste zaak waar ik me'n koffie met gebak zal nemen.

RONALD NOG HEEL VEEL JAREN
Dbuchly .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Het volgende moet ons even van het hart over een andere recensie. Wie gaat nu in een Konditorei een broodje eten. Die beleving staat gelijk aan nasi of bami eten van de slager op de hoek. Loop dan door naar de broodjeszaak op de hoek van Bleijenburg en de Herenstraat. Die hebben heerlijke broodjes en is een begrip in Den Haag.

Zo is ook de "Wiener" een begrip in Den Haag. We komen hier al ruim 30 jaren. Normaal zitten we binnen, maar met de heersende tropische warmte zijn we toch maar op het terrasje gaan zitten in de Apendans.

De bediening is vlot en vriendelijk. Het interieur is in al die jaren weinig tot niets veranderd. Je komt in deze zaak dus niet voor de gezelligheid, maar voor de goede koffie en de heerlijke taartjes die een genot zijn om te eten.
Dirk M.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Sommige mensen vinden de Wiener Konditorei ouderwets, of oubollig. Ik zou eerder zeggen: rustiek. Het restaurant bestaat al sinds 1934 en is in al die jaren weinig veranderd, zo te zien.
Maar voor mij straalt het de authentieke Weense sfeer uit!

Op de kaart staan héél veel lekkernijen. Ik genoot van de Apfelstrudel (mét slagroom) en cappuccino. Maar er worden ook Käsekuchen, Berliner Bollen, Sachertorte en Schwarzwalder geserveerd.

En, voor wie het wil, ook brezel krakelingen, belegde broodjes, soepen complete ontbijt-arrangementen staan op het menu. En een High tea in Weense stijl, niet te vergeten. Die ga ik zeker nog eens proberen.
Kimberly W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Bij binnenkomst heeft het iets oud-bolligs maar dat heeft ook weer zo zijn charmes. Je kan er heerlijk ontbijten en smiddags tijdens het shoppen een taartje nuttigen met een kopje koffie. Personeel is ook heel gastvrij waar je je gelijk op je gemak voelt, reden te meer om vaker langs te komen!
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Nou dat was een verassing! Ik had afgesproken met een vriendin van mij die al jaren met haar (Duitse) moeder standaard naar de Wiener Konditorei gaan. Ik ben er al 100 keer langsgelopen en de zaak heeft me nooit aangetrokken, het oogt oudbollig. Maar toen wist ik gewoon niet dat deze bakker de typische Oostenrijkse/Duitse taarten en gebakjes op zijn kaart heeft staan. Het geheel wordt daarom bijna 'vintage' geweldig!!! Schwarzwalder, Sachertorte, diverse strudels heerlijk allemaal. Ik koos voor een nussstrudel en at mijn vingers er bij op. Mijn vriendin nam een maanzaadstrudel, ook heerlijk. De dames van de bediening zijn geweldig (maar hou dan wel een Duitse of Oostenrijkse konditorei in je gedachten) precies zoals het hoort bij deze setting. En dit alles tussen het Mauritshuis en het centraal station in. Geweldig! Den Haag krijgt een heel ander karakter door de ontdekking van deze bakker!
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Op 23 mei 2014 hebben wij hier een broodje gegeten. Eerst binnen gevraagd of je hier alleen koffie met taart kan nuttigen of ook kan lunchen. De serveerster gaf aan heerlijk broodjes te hebben. Dit viel tegen. Het broodje was niet vers en taai. De bediening is rommelig, ze weten niet van elkaar wat ze aan het doen zijn. Het Weense gebak ziet er echter heerlijk uit. Niet geproefd dus over de smaak kan ik niet oordelen. Prijs/kwaliteit verhouding stond voor de lunch niet in verhouding en kun je beter doorlopen naar het gezellige plein met terrasjes.
Ik denk dat deze Konditorei er beter aan doet zich te specialeren in koffie met taart en de lunch te schrappen van de kaart.
SylvZ .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Heerlijk ontbeten in dit gezellige tentje! Met een flesje bubbels, verse jus d'orange, een pistoletje, een echt roomboter croissantje en een vers gekookt eitje. Eenvoudig, maar lekker smakend ontbijt waarbij we ook nog een bakje vers fruit kregen. Geen poespas maar gewoon een smakelijk, goed ontbijt met lekkere koffie.