Wielinga Wijnbar & Restaurant

Nieuwe Rijn 28 2312 JD Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Moderne gastronomie tot in de puntjes

Gevestigd in een monumentaal pand aan de Nieuwe Rijn, midden in her bruisend centrum van Leiden bevindt zich een bijzondere plek om te lunchen, ontmoeten, proeven, proosten en dineren. Wielinga staat voor ongedwongen eten en drinken in een informele en comfortabele setting.

Meer informatie over restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

- Wijnbar 12:00 - 23:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Marrigje P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Lekker eten, mooie entourage. Alleen jammer dat we zelf steeds om een wijntje moeten vragen. Alsof ze niet beseffen dat ze daardoor meer omzet kunnen genereren...
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Bij binnenkomst vriendelijke ontvangen en nadat de jassen aangenomen zijn naar de mooi gedekte tafel geleid. Stoelen zijn geschikt voor de wat langere zit. De lunchkaart heeft genoeg keuze, maar is gelukkig niet idioot uitgebreid, we verwachten dus lekker verse gerechten. Lunchmenu met vooraf een tonijn teriyaki en garnaal, mooi opgemaakt en smakelijk bereid. daarna een gebakken zeebaarsfilet met een puree en groene asperges, prima bereid.
Dorine B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
heerlijk gegeten, mooi opgemaakte en smaakvolle gerechten (we aten tonijn en tarbot)
duurde lang voor we onze bestelling konden doorgeven, maar daarna was de wachttijd precies goed
jammer dat we niet gewoon kraanwater konden krijgen, al was het flessenwater redelijk geprijsd
Heidi H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Met 3 personen hier gegeten. Heel leuk ingerichte zaak, wij zaten achterin aan een mooie ronde tafel. Het eten was heerlijk, ook mooi op het bord. Het enige minpunt was het feit dat we eigenlijk zo goed als géén aandacht kregen. We moesten ook belachelijk lang op onze gerechten wachten. Ook om een nieuw drankje moesten we zelf vragen. Echt jammer, het eten was goed, maar dat stukje maakte het totaalplaatje toch teleurstellend. Op de momenten dat we aandacht kregen, waren de dame en heer wel heel vriendelijk.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Dit restaurant is gevestigd in de oude dansschool van de stad Leiden en is zeer sfeervol ingericht. Waar aan de voorkant van het restaurant geborreld kan worden is in de achterzaal het restaurantgedeelte. Het was de avond vrij rustig maar de gerechten en de service was uitmuntend. Smaakvol, vriendelijk en sfeervol. Een prima avond met leuke gerechtjes! Zeker de moeite waard om te eten!
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Voor de carnivoren waren de gerechten perfect, met goede bijpassende wijnen. Vegetarische gerechten waren een aanfluiting helaas.
Teleurstelling begon met het feit dat we allemaal de gewone menukaart kregen, ondanks dat we bij de reservering via Iens hadden aangegeven dat er een vegetariër bij was.
Tweede teleurstelling kwam doordat kort werd gezegd dat "de keuken iets zou maken" en er dus geen aandacht werd gegeven. Als carnivoren weten we wat we krijgen, de vegetariër heeft er blijkbaar geen recht op?
De grootste teleurstelling zat hem in de twee gerechten. Het voorgerecht met biet was een variant van één van de gewone voorgerechten maar dan zonder vlees/vis en hierdoor ook met minder smaakmaker. Het hoofdgerecht was een variété van groenten met wat ei. Een jaren 90 gerecht helaas.
Erg jammer dat de vegetarische keuken en vooral de vegetarische gasten nog niet serieus worden genomen. Helaas zette dit ook voor de carnivoren een domper op de avond.
Hielke H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Fantastische setting met fascinerende dansfoto, maar vooral uitstekendend gegeten!
Elise T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Fantastisch, zeer afwisselend kerstdiner met uitstekend wijnarrangement in gezellige ontspannen sfeer. Bediening was heel goed en hartelijk. Veel dank!!
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Het eten was verrukkelijk, de bediening was vriendelijk en de sfeer was heerlijk rustig. Werkelijk waar een echte aanrader in Leiden!
aafvddrift .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Een prima diner. Hadden tournedos die perfect was.
Twee aanbevolen wijnen waren heel goed passend bij de gerechten en zeer betaalbaar.
Mario C.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
In een verrassend mooie ambiance met ruimte tussen de tafels voor privacy werd een uitstekend toebereid en verzorgd menu/diner geserveerd. Een aanwinst voor Leiden!
Emma H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heerlijk gegeten weer bij Wielinga. De gerechten waren perfect voor het seizoen. De wijnen waren ook erg goed passend bij de gerechten!
ronny V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Gewoon fantastisch restaurant met geweldige sfeer, service en open keuken. Top!
Emile D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening. Originele recepten.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
We hebben het 4-gangen menu du chef genomen met bijpassende wijnen. Goede combinaties en mooi opgemaakte gerechten. Bediening was vriendelijk. Prachtige zaak ook, erg sfeervol ingericht. We waren er op een maandag dus 't was een tikkeltje rustig maar niet té. Gaan er zeker nog een keer eten.
wilhelminamartina K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Dit was de tweede keer dat we hier gegeten hebben, vorige keer zaten we in de grote zaal, nu in de doorloop voor de bar, in de grote zaal zit je gezelliger.
Leuk de extraatjes : amuses, broodjes met boter, gourmandises bij de koffie. We komen zeker nog eens terug maar dan wel graag een tafel in de grote zaal
Ariette H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Bijzonder hartelijke bediening en gezellig restaurant op mooie plek, maar wat op het bordje kwam vond ik maar matig. Té zoute soep (en niet warm) en een zeer beperkte keus van lunchgerechtjes (waren eigenlijk voorgerecht-groot ). Er werd een lunchmenu aangeboden van vis vooraf en vis als hoofdgerecht.
Misschien beter als diner-restaurant? Het is gezellig genoeg!!!
Els P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijke gerechten, fraai opgemaakte borden en de wijnen ( wijnarrangement) pasten er uitstekend bij. Als proef twee verschillende rode wijnen bij het eten, moest concluderen dat degene in het arrangement beter past.
Fijne koffie als afsluiter.
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
mooi, met zorg, opgemaakte borden, prettige en goede bediening. Smaak van het eten was lekker, misschien sommige gerechten wat te lang door gegaard ( licht taai, maar zeker nog wel smaakvol). De wijnkeuze bij de gerechten kon m.i. beter en origineler. Verder prettig aangenaam totaalplaatje.