Wielinga Wijnbar & Restaurant

Nieuwe Rijn 28 2312 JD Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Moderne gastronomie tot in de puntjes

Gevestigd in een monumentaal pand aan de Nieuwe Rijn, midden in her bruisend centrum van Leiden bevindt zich een bijzondere plek om te lunchen, ontmoeten, proeven, proosten en dineren. Wielinga staat voor ongedwongen eten en drinken in een informele en comfortabele setting.

Meer informatie over restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

- Wijnbar 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
michael85 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Goed gekozen wijn-spijs combinaties. Natuurlijk lochies dat jullie in de lijst van 'lekker' voorkomen.
Leendert V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Mijn vrouw en ik hebben een zeer goede en gezellige avond gehad, we hebben heerlijk gedineerd.
De enige opmerking was dat het tussen gerecht op koude borden werd geserveerd. de daarop volgende gerechten werden na opmerkingen van ons op lekkere warme borden gesrveerd.

Bedankt.
Leen van Gorkum.
schoenmakers .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
de open keuken is zoals bij vele restaurants, maar de schoonmaak daarvan om 22.00 uur (zeer/te luidruchtig) is buitengewoon storend. dat doet af aan de avond helaas.
Gerechten ok, maar niet bijzonder, had eigenlijk meer verwacht
Dianne V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Hartelijke ontvangst, amuse door de chef gebracht en toegelicht,lekkere wijnen, heerlijk eten en toch niet een top avond. Slechte akoestiek en op zijn best aardige bediening, jammer dat behalve de amuse geen enkel gerecht toegelicht werd, geen enkele keer gevraagd werd of alles naar wens was en of er nog een glas wijn geschonken mag worden. En ook gedag zeggen na het betalen van de rekening bleef achterwege...... gemiste kans.
Met de kwaliteit van het eten zou dit een toptent kunnen zijn.
irene D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk eten. Gezellig avondje met vriendelijk personeel.
lian K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Mooi pand, lekker eten en goede wijnen!
Julie S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wat een fantastische toevoeging in Leiden! Dit had de stad zeker nodig. Nu een paar maal geweest en iedere keer aangenaam verrast!
cassandra K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Superfijne avond gehad. Er is meegedacht door personeel en er ontbrak ons aan niks..... echt een aanrader.....
Nancy N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten, top bediening. We komen zeker een keer terug.
Jurino F.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Goed eten, lekkere wijnen, goede service en nice ambiance...
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk gegeten voor een schappelijke prijs. Prima prijs/kwaliteit verhouding
rene T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Mooi restaurant in hartje Leiden. Menuprijs stevig maar in ieder opzicht zijn geld waard.
De bediening kon niet vriendelijker zijn zonder de privacy te betreden. Aardige kerel die beslist wist waarover hij het had. Uiterst bereid om in alles te zorgen voor een mooie avond.
Eten was top: gerookte parelhoensalade was super meet een mooie notendressing. Zeebaars met risotto kan zijn gelijke in de regio niet vinden. Zeebaars mooi stevig op de huid gebakken en de risotto ongeëvenaard.
Coquilles met appel variaties heel mooi gebalanceerd. Hertenbout perfect.
Het wijnarrangement was ook helemaal top.
Zeker aan te bevelen voor mensen die de tijd willen nemen om rustig en zeer smakelijk te eten!!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We hadden vaker over dit restaurant gehoord en waren nieuwsgierig. Heerlijk gegeten, lekkere wijnen en een prachtige plek om te eten. We komen hier graag terug.
Mikeenute .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Echt een geweldig kerstdiners. Zeer goede en attente bediening. Fantastisch eten met bijpassende wijnen. Het was een verwenavond. Prijs kwaliteit is goed. Zeker niet voor het laatst geweest. Niet voor niets de eerste prijs van afgelopen jaar van het Leidsch Dagblad.
Hetty H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het was een gezellige middag met een goede sfeer. Aardige bediening en het eten was erg lekker. Wanneer we weer een keer in Leiden zijn, dan komen we zeker terug.
Mad .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We zijn afgegaan op een krantenartikel en onze verwachtingen waren mogelijk te hoog gespannen. Ik vond de gerechten niet bijzonder en voorgerecht Cocquilles met Ganzenlever met allerlei (te veel)zoetigheid geen goede
combinatie.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten, in een mooie sfeer
Odilia U.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Iedereen was erg te spreken over de kwaliteit van restaurant en het eten
janwillemwits .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wat een fijne plek is Wielinga! In een prachtige ambiance voelen we ons bijzonder welkom door de attente bediening en het uitzicht op de keuken. Het blijft geweldig om te zien hoe een professionele brigade (samen)werkt. Het eten is bijzonder goed en zelfs wat te veel. Met ons aangepaste menu de chef (de coquilles toegevoegd in plaats van het voorgerecht en dat was een heel goed idee!) hebben we de eindstreep net niet gehaald. Het was in alle opzichten heerlijk en een besliste aanrader. Met als enig minpuntje: de zaterdagavond voor ons was dermate geslaagd dat de wijnvoorraad sterk was geslonken. Van de betere Italianen - we vroegen naar drie varianten - was er geen fles meer beschikbaar, tenzij je 130 euro wilde uitgeven. Uiteindelijk hebben we een heerlijke Bourgogne gedronken, maar een halflege wijnkast is echt wat armoedig en voor een restaurant dat zich wil profileren met wijn eigenlijk 'not done'. Misschien toch maar gewoon de sleutel vragen van de buurman die de wijn levert?! Wanneer de wijnvoorraad weer op orde is en je zonder zorgen kunt kiezen, komen we graag weer een keer terug!
Alexander D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goed eten, mooie gerechten, prettige bediening!