Wielinga Wijnbar & Restaurant

Nieuwe Rijn 28 2312 JD Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Moderne gastronomie tot in de puntjes

Gevestigd in een monumentaal pand aan de Nieuwe Rijn, midden in her bruisend centrum van Leiden bevindt zich een bijzondere plek om te lunchen, ontmoeten, proeven, proosten en dineren. Wielinga staat voor ongedwongen eten en drinken in een informele en comfortabele setting.

Meer informatie over restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

- Wijnbar 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Mad .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We zijn afgegaan op een krantenartikel en onze verwachtingen waren mogelijk te hoog gespannen. Ik vond de gerechten niet bijzonder en voorgerecht Cocquilles met Ganzenlever met allerlei (te veel)zoetigheid geen goede
combinatie.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten, in een mooie sfeer
Odilia U.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Iedereen was erg te spreken over de kwaliteit van restaurant en het eten
Janwillemwits .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wat een fijne plek is Wielinga! In een prachtige ambiance voelen we ons bijzonder welkom door de attente bediening en het uitzicht op de keuken. Het blijft geweldig om te zien hoe een professionele brigade (samen)werkt. Het eten is bijzonder goed en zelfs wat te veel. Met ons aangepaste menu de chef (de coquilles toegevoegd in plaats van het voorgerecht en dat was een heel goed idee!) hebben we de eindstreep net niet gehaald. Het was in alle opzichten heerlijk en een besliste aanrader. Met als enig minpuntje: de zaterdagavond voor ons was dermate geslaagd dat de wijnvoorraad sterk was geslonken. Van de betere Italianen - we vroegen naar drie varianten - was er geen fles meer beschikbaar, tenzij je 130 euro wilde uitgeven. Uiteindelijk hebben we een heerlijke Bourgogne gedronken, maar een halflege wijnkast is echt wat armoedig en voor een restaurant dat zich wil profileren met wijn eigenlijk 'not done'. Misschien toch maar gewoon de sleutel vragen van de buurman die de wijn levert?! Wanneer de wijnvoorraad weer op orde is en je zonder zorgen kunt kiezen, komen we graag weer een keer terug!
Alexander D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goed eten, mooie gerechten, prettige bediening!
Jessie K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker eten en goede service. Waren zeer bereid om mee te denken met mijn dieetwensen. Het restaurant is prijzig maar voor een speciale gelegenheid is het meer dan waard!
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vorige week heb ik hier fantastisch gegeten met mijn ouders. Op aanraden van een vriend van mij had ik een tafel gereserveerd. Na de hartelijke ontvangst hebben we eerst een aperitief gedronken in de wijnbar. Het eerste wat je opmerkt is de warme en mooie aankleding en de vele wijnen die aanwezig zijn. Na het aperitief zijn we aan tafel gegaan en daar hebben we genoten van prachtige gerechten met heerlijke wijnen.

Wat mij vooral opviel bij Wielinga is dat de service van onwijs hoog niveau was. Dat in combinatie met de schitterende zaak en het heerlijke eten vind ik dat Leiden een pareltje rijker is.
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wij waren al vaker met z'n tweeën bij Wielinga geweest en hadden dit keer goede vrienden uitgenodigd voor een diner.
We zaten in het restaurant gedeelte, achterin, aan een ronde tafel voor 4.
Wat spreekt ons aan:
- de stijlvolle ambiance en prettige stoelen. Niet onbelangrijk als je er een paar uur doorbrengt.
- heerlijke gerechten, goed bereid en mooi opgediend zonder al te veel poespas. Ruime a la carte keuze. Fijne coquilles voor en ook de oesters waren goed. Mooi bbq staartstuk precies goed. En voortreffelijke kazen na.
- de ruime selectie uitstekende wijnen

Wat kan beter:
- vaker genoemd, maar het kan wat rumoerig zijn. Voor de meeste mensen waarschijnlijk geen probleem, maar als je gehoor minder is dan wel.
- Een deel van de bediening komt wat onervaren over.
- De man die bij ons de wijn deed bracht een wijn van een ander jaar dan op de kaart stond. Ik realiseerde me dat bij het proeven, waarop hij opmerkte dat hij de fles toch had laten zien. Kijk, dat kan niet, een goede sommelier zegt vooraf dat het jaar afwijkt van de vermelding op de kaart. Daarnaast was de fles witte wijn ineens weggenomen, terwijl er nog een glas in zat.

Al met al zeker een uitstekend restaurant en de moeite waard. Een kritische noot is wel dat bij deze hoge prijsklasse en ambitie een professionelere bediening hoort.
Talus .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
10 dagen terug met wat kennissen bij Wielinga gegeten. Daar hadden we geen spijt van. Het menu genomen, vijf gangen en die waren over het algemeen uitstekend.
Zelf wat lekkere wijnen uitgezocht, wat een keuze ! Heerlijke wijnen en we hadden moeite om ons in te houden. Of we zelf de meest geschikte wijnen voor bij het menu hadden dat denk ik niet.
Kwaliteit van eten was goed, af en toe mag het iets spannender. Maar dat is erg persoonlijk.
Schitterende ruimte, toen we er waren was het niet druk. van anderen hadden we gehoord dat, bij een volle zaak, er wat geluidsoverlast was. Geen last van gehad dus.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Sfeer was erg relaxed. Kregen verkeerde hoofdgerecht, maar na excuses snel het juiste gerecht gekregen.
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Met veel verwachting naar Wielinga gegaan. De ambiance is erg prettig en ademt sfeer. De service is teleurstellend; lang gewacht ondanks reservering, dat kan gebeuren. Maar iets te drinken aanbieden tijdens de wachttijd van 3 kwartier lijkt mij logisch. Verder gebrek aan kennis van bediening. Eten goed, maar niet onderscheidend.
Niet iets waarvan je kunt zeggen dat je er snel nog een keer komt. Hooguit voor wijn tijdens het shoppen in Leiden.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijke lunch genoten. Voorgerecht: salade met duif, overheerlijk. Hoofdgerecht was gegratineerde heilbot, heerlijk, wel machtig. Daarbij heerlijke wijn. We komen zeker nog terug.
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk in alle rust zeer smakelijk gefijnproefd.
Catrien B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hadden allen uitstekende gerechten. Het 3-5 gangen menu waarvan wij er 3 kozen, was uitstekend, mooi opgemaakt en absoluut genoeg (we vroegen ons af wie 5 gangen op zou kunnen krijgen). De andere gerechten van de kaart stuk voor stuk mooie combinaties, fris en gevarieerd zonder truttigheid. De bediening was vriendelijk en prettig. Wachttijden zouden iets korter kunnen. Onze jarige kreeg een cadeautje mee.
Een aanrader dit restaurant (bijzonder leuke inrichting in een oude dansschool) en absoluut een aanvulling in Leiden.
Michael85 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Super gegeten! Komen zeker terug! Wij hadden gekozen voor het chefs menu, welke super van smaak was samen met de wijnen.
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Al twee keer heerlijk gegeten! Zeer originele, Frans getinte gerechten, alles vers bereid. Vooral bij het Brasserie menu, bestaande uit een voor en hoofdgerecht, is de prijs-kwaliteitsverhouding uitstekend. Kraanwater en extra stokbrood was op verzoek geen probleem. De bediening is attent en professioneel.
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wij hebben hier op 1 October gegeten. Dit is in Leiden dit jaar (2016) de avond voor 3 October,Leidsch Ontzet. Van de drukte buiten was binnen niets te merken. Een hele ruime zaal achter (vroegere dansvloer) met een wijde opstelling van tafels. Leuk zicht op de open keuken. Uit die keuken kwamen heerlijke gerechten en amuses, speciaal voor de gelegenheid met een twist van 3 October (bijv luchtige mousse van hutspot). Enig punt van kritiek is de bediening,die te weinig oog voor ons had waardoor we een paar keer met lege glazen en zonder bestek hebben gezeten.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijke griet gegeten en ook bijzonder lekker voorgerecht van geitenkaas met dadels. Mooie wijnselectie. Mooi weer, dus buiten gegeten met uitzicht op De Vrolijke Noot (ivm opbouw van de markt)
Edi S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding en aardige bediening. Als je een avondje echt goed en lekker wil eten, is dit restaurant zeker een aanrader.
Desiree V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Deze zaak heeft 1 groot probleem: de akoestiek. Het is echt heel lastig om je disgenoten te verstaan. Het eten is verder ok, alleen de steak tartare kan echt beter. Ik zou het ook sympathiek vinden dat, als je om water vraagt, je niet alleen de suggestie voor de gebottelde versie krijgt maar dat je ook kraanwater krijgt aangeboden. En ik miste een ruimer aanbod van het brood; 2 sneetjes en dat je dan telkens weer moet vragen en dan weer 2 sneetjes stokbrood krijgt vind ik niet zo gastvrij voelen. Het decor: daar moet je van houden. beetje over de top wat mij betreft. Kortom: eten was, op het voorgerecht na, prima, maar overall kan het, op eenvoudige wijze, een aangenamer, gastvrijer verblijf zijn