Wielinga Wijnbar & Restaurant

Nieuwe Rijn 28 2312 JD Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Moderne gastronomie tot in de puntjes

Gevestigd in een monumentaal pand aan de Nieuwe Rijn, midden in her bruisend centrum van Leiden bevindt zich een bijzondere plek om te lunchen, ontmoeten, proeven, proosten en dineren. Wielinga staat voor ongedwongen eten en drinken in een informele en comfortabele setting.

Meer informatie over restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

- Wijnbar 12:00 - 23:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Lisa T.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Geweldig restaurant met heerlijk eten en een hele goede service.
De maaltijden hebben precies het juiste formaat en de ingredienten zijn goed op elkaar afgestemd. De ober neemt alle tijd voor je en heeft direct door wat je nodig hebt, zonder dat hierom gevraagd moet worden.
Een absolute aanrader in een geweldige ambiance!
Christi V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Verrassend leuke ambiance en heel goed eten en drinken! Goede akoestiek voor een gesprek.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Heerlijk eten ,prima vriendelijke bediening in een rustige omgeving. Genoeg ruimte tussen de tafels.
Gespek zonder verheven stem mogelijk.
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
De service kon beter. Persoonlijker. We waren er voor het eerst. Een welkom en uitleg van bijv chef had een hele plus geweest
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Heerlijk! Heb genoten.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Tijdje geleden hier geluncht met mijn schoonzus, gezellig tafeltje aan het raam. We kozen een 2 gangen lunch menu met een kaas plankje om te delen als dessert. Hierbij werd een heerlijke rode dessert wijn geschonken. Hele vriendelijke bediening, het werd best laat, maar we hebben ons geen seconde teveel gevoeld.
Zeker voor herhaling vatbaar!
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
mooie wijn lunch, met 3 gangen, gepaard met italiaanse wijn, mede georganiseerd door wijnhandel Bordelaise. Normaal zijn de wijnen ook per glas te bestellen bij Wielinga
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
uitsekend eten in een mooie setting, menu van de chef en wijnarrangement. Dan komt het helemaal goed. Ook erg leuk is de wijnbar met leren fauteuils. Enige minpuntje is dat de haard niet aan kan.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Erg goed en leuk restaurant met heerlijke wijnen en goede service. Leuk om eerst iets te drinken in de ene ruimte en daarna te gaan eten in de andere ruimte. Bij het nagerecht een heerlijke Madeira uit 1992 gedronken. Helaas wel weer een parkeerbon, omdat je in Leiden kennelijk niet in de binnenstad mag parkeren.
Franka S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
We waren in een gezelschap van 4 personen en hebben heerlijk gegeten. De sfeer was erg aangenaam, de gerechten ontzettend lekker en mooi gepresenteerd en het bijbehorende wijnarrangement was heerlijk. Kortom echt een aanrader. Wij hebben genoten!!
Marrigje P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Lekker eten, mooie entourage. Alleen jammer dat we zelf steeds om een wijntje moeten vragen. Alsof ze niet beseffen dat ze daardoor meer omzet kunnen genereren...
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Bij binnenkomst vriendelijke ontvangen en nadat de jassen aangenomen zijn naar de mooi gedekte tafel geleid. Stoelen zijn geschikt voor de wat langere zit. De lunchkaart heeft genoeg keuze, maar is gelukkig niet idioot uitgebreid, we verwachten dus lekker verse gerechten. Lunchmenu met vooraf een tonijn teriyaki en garnaal, mooi opgemaakt en smakelijk bereid. daarna een gebakken zeebaarsfilet met een puree en groene asperges, prima bereid.
Dorine B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
heerlijk gegeten, mooi opgemaakte en smaakvolle gerechten (we aten tonijn en tarbot)
duurde lang voor we onze bestelling konden doorgeven, maar daarna was de wachttijd precies goed
jammer dat we niet gewoon kraanwater konden krijgen, al was het flessenwater redelijk geprijsd
Heidi H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Met 3 personen hier gegeten. Heel leuk ingerichte zaak, wij zaten achterin aan een mooie ronde tafel. Het eten was heerlijk, ook mooi op het bord. Het enige minpunt was het feit dat we eigenlijk zo goed als géén aandacht kregen. We moesten ook belachelijk lang op onze gerechten wachten. Ook om een nieuw drankje moesten we zelf vragen. Echt jammer, het eten was goed, maar dat stukje maakte het totaalplaatje toch teleurstellend. Op de momenten dat we aandacht kregen, waren de dame en heer wel heel vriendelijk.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Dit restaurant is gevestigd in de oude dansschool van de stad Leiden en is zeer sfeervol ingericht. Waar aan de voorkant van het restaurant geborreld kan worden is in de achterzaal het restaurantgedeelte. Het was de avond vrij rustig maar de gerechten en de service was uitmuntend. Smaakvol, vriendelijk en sfeervol. Een prima avond met leuke gerechtjes! Zeker de moeite waard om te eten!
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Voor de carnivoren waren de gerechten perfect, met goede bijpassende wijnen. Vegetarische gerechten waren een aanfluiting helaas.
Teleurstelling begon met het feit dat we allemaal de gewone menukaart kregen, ondanks dat we bij de reservering via Iens hadden aangegeven dat er een vegetariër bij was.
Tweede teleurstelling kwam doordat kort werd gezegd dat "de keuken iets zou maken" en er dus geen aandacht werd gegeven. Als carnivoren weten we wat we krijgen, de vegetariër heeft er blijkbaar geen recht op?
De grootste teleurstelling zat hem in de twee gerechten. Het voorgerecht met biet was een variant van één van de gewone voorgerechten maar dan zonder vlees/vis en hierdoor ook met minder smaakmaker. Het hoofdgerecht was een variété van groenten met wat ei. Een jaren 90 gerecht helaas.
Erg jammer dat de vegetarische keuken en vooral de vegetarische gasten nog niet serieus worden genomen. Helaas zette dit ook voor de carnivoren een domper op de avond.
Hielke H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Fantastische setting met fascinerende dansfoto, maar vooral uitstekendend gegeten!
Elise T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Fantastisch, zeer afwisselend kerstdiner met uitstekend wijnarrangement in gezellige ontspannen sfeer. Bediening was heel goed en hartelijk. Veel dank!!
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Het eten was verrukkelijk, de bediening was vriendelijk en de sfeer was heerlijk rustig. Werkelijk waar een echte aanrader in Leiden!