Wielinga Wijnbar & Restaurant

Nieuwe Rijn 28 2312 JD Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Moderne gastronomie tot in de puntjes

Gevestigd in een monumentaal pand aan de Nieuwe Rijn, midden in her bruisend centrum van Leiden bevindt zich een bijzondere plek om te lunchen, ontmoeten, proeven, proosten en dineren. Wielinga staat voor ongedwongen eten en drinken in een informele en comfortabele setting.

Meer informatie over restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Nico B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Alweer heerlijk gegeten
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Lekker eten in Franse stijl, goede bijpassende wijnen, vriendelijke bediening. Niet goedkoop, maar in overeenstemming met de kwaliteit van het eten.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Heerlijk gegeten, prima wijnen, bediening en ambiance. Niet goedkoop maar het zeker wel waard.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Geen amuse bij aperitief. Erg lang wachten op menukaarten. Te weinig menukaarten. Geheel was aan de karige kant.
HvdB81 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Bediening was zeer vriendelijk; de wijn was voortreffelijk maar ook behoorlijk aan de prijs (tussen de €6,50 en €10,50 voor een glas). De keuze binnen het dagmenu was beperkt: parelhoen of zalm. Buiten het menu was er genoeg te kiezen en die gerechten waren prima maar de kwaliteit stond niet in verhouding tot de prijs. De inrichting is fantasieloos en kitscherig. Al met al geen aanrader en we komen er niet meer terug.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
prima eten, vriendelijke bediening, heerlijke wijn
Dennet D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heelijk gegeten bij Wielinga voor mijn 50e verjaardag met mijn vriendin. De Bisque is er goddelijk en de overige gerechten zijn prima op smaak. Ook een verademing: echte porties, afzonderlijke gangen en elk gerecht staat op zich. Voor herhaling vatbaar!
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk gegeten en wijn die bij het gerecht aansloot kon worden geproefd voordat er een glas moest worden besteld. Zeker een aanrader
ron K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Het diner was fantastisch, de wijnen over het algemeen heerlijk. Persoonlijk zouden wij iets meer aandacht wensen voor het verhaal achter de wijnen.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Super leuke locatie, oude herinneringen aan de tijd dat het pand dansschool Wielinga was herleefden. Eten was heerlijk. Twee vegetarische gerechten op de kaart, die zeer origineel werden opgediend, als ware het een palet, een aanrader!
Sabina M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening maakten het een fijne avond!
JW V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Met een klein belletje kon ik een tafel op het terras reserveren, dat is service!
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Prima diner met vriendelijke bediening in een fraaie locatie.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk buiten gegeten - dek buiten ook even de tafel wel zo netjes als je niet het brasserie programma neemt. Heerlijke tomatentartaar met limoen-olie en nog lekkerder was de Tarbot met heel veel Hollandsche garnalen puree, noten en spinazie.

Dessert was op niveau maar zou iets mooier kunnen.
Zeer aardige uitbaatster, die een leuk praatje houdt.
c.lodders .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Mooie ambiance. Leuk personeel. Mooie inrichting.Wij gaan beslist nog een keer terug..
Ook speelde een stukje nostalgie mee m.b.t. Ons bezoek.Mijn vrouw heeft jaren geleden les gehad op de dansschool van Wielinga.
L.A. V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Sommige tafels buiten hadden mooi gedekt linnen. Onze tafel niet. Geeft toch een extra luxe gevoel zeker ook gezien de prijzen op de menukaart
Ryanne D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Aan alles was te merken dat onze reservering om half 9 eigenlijk te laat was naar de smaak van de bediening. Het eten was heerlijk, echter de service alles behalve gastvrij. Er zaten nog gasten in de wijnbar toen wij om 22 uur daar nog een glas wijn wilden drinken ter afsluiting. Dat kon/mocht niet meer. Verder is er zeker 8x een ober langs onze tafel gelopen, zonder enige oplettendheid te tonen voor onze lege glazen. Ronduit jammer!
How Ying L.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Uitstekend restaurant met goede vegetarische gerechten op verzoek gemaakt. Heerlijk gegeten. Kadootje voor mijn jarige echtgenote op tafel. Attent. Prima aandacht van bediening.
pwessels .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Erg lekker gegeten, met een mooie chablis erbij. Oesters waren super lekker. Tarbot is een aanrader!
Al met al prima gegeten en ik kom zeker nog een keer terug.
Gert A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Aanrader. Heerlijk eten in een prima ambiance met zeer plezierige bediening. Zo heurt het !!