Wielinga Wijnbar & Restaurant

Nieuwe Rijn 28 2312 JD Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Moderne gastronomie tot in de puntjes

Gevestigd in een monumentaal pand aan de Nieuwe Rijn, midden in her bruisend centrum van Leiden bevindt zich een bijzondere plek om te lunchen, ontmoeten, proeven, proosten en dineren. Wielinga staat voor ongedwongen eten en drinken in een informele en comfortabele setting.

Meer informatie over restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

- Wijnbar 12:00 - 23:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk gegeten en wijn die bij het gerecht aansloot kon worden geproefd voordat er een glas moest worden besteld. Zeker een aanrader
ron K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Het diner was fantastisch, de wijnen over het algemeen heerlijk. Persoonlijk zouden wij iets meer aandacht wensen voor het verhaal achter de wijnen.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Super leuke locatie, oude herinneringen aan de tijd dat het pand dansschool Wielinga was herleefden. Eten was heerlijk. Twee vegetarische gerechten op de kaart, die zeer origineel werden opgediend, als ware het een palet, een aanrader!
Sabina M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening maakten het een fijne avond!
JW V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Met een klein belletje kon ik een tafel op het terras reserveren, dat is service!
Emile D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Prima diner met vriendelijke bediening in een fraaie locatie.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk buiten gegeten - dek buiten ook even de tafel wel zo netjes als je niet het brasserie programma neemt. Heerlijke tomatentartaar met limoen-olie en nog lekkerder was de Tarbot met heel veel Hollandsche garnalen puree, noten en spinazie.

Dessert was op niveau maar zou iets mooier kunnen.
Zeer aardige uitbaatster, die een leuk praatje houdt.
c.lodders .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Mooie ambiance. Leuk personeel. Mooie inrichting.Wij gaan beslist nog een keer terug..
Ook speelde een stukje nostalgie mee m.b.t. Ons bezoek.Mijn vrouw heeft jaren geleden les gehad op de dansschool van Wielinga.
L.A. V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Sommige tafels buiten hadden mooi gedekt linnen. Onze tafel niet. Geeft toch een extra luxe gevoel zeker ook gezien de prijzen op de menukaart
Ryanne D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Aan alles was te merken dat onze reservering om half 9 eigenlijk te laat was naar de smaak van de bediening. Het eten was heerlijk, echter de service alles behalve gastvrij. Er zaten nog gasten in de wijnbar toen wij om 22 uur daar nog een glas wijn wilden drinken ter afsluiting. Dat kon/mocht niet meer. Verder is er zeker 8x een ober langs onze tafel gelopen, zonder enige oplettendheid te tonen voor onze lege glazen. Ronduit jammer!
How Ying L.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Uitstekend restaurant met goede vegetarische gerechten op verzoek gemaakt. Heerlijk gegeten. Kadootje voor mijn jarige echtgenote op tafel. Attent. Prima aandacht van bediening.
Lennie237 N.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Recent hebben we voor onze trouwdag gedineerd bij Wielinga. Het weer werkte goed mee, op het terras aan de Rijn hebben we genoten van een goed glas wijn. Voor het diner hebben we gekozen voor een aantrekkelijk (ook geprijsd) 4-gangen diner van de chef, met bijpassend wijnarrangement. Vooraf een lekker gerecht met zalm, crème fraîche roerei en kaviaar, als tussengerecht kwartel met eendenlever, een hoofdgerecht met lam en asperges en een nagerecht met heerlijke lambada aardbeien. De ambiance werkt mee aan de totale prima beleving, een mooi ingerichte zaak en heel leuk om aan een tafeltje tegenover de keuken ook een kijkje in de keuken te kunnen nemen. Zeker als de mensen in de keuken zoveel plezier uitstralen.
Hans van der Bijl en Lennie Nijenhuis, Leiden.
pwessels .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Erg lekker gegeten, met een mooie chablis erbij. Oesters waren super lekker. Tarbot is een aanrader!
Al met al prima gegeten en ik kom zeker nog een keer terug.
gert A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Aanrader. Heerlijk eten in een prima ambiance met zeer plezierige bediening. Zo heurt het !!
Ewout W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Aangenaam verrast door de kwaliteit van de gerechten. Akoestiek kan wellicht iets beter zodat de uitleg van de ober beter te verstaan is.
Femke G.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Mooie locatie. Helaas maakt dit de ondermaatse bediening en zeer lange wachttijden niet goed. Het dessert was een veredelde vlaflip, voor deze prijs verwacht je toch meer.
Anne Marie L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Zeer goede kwaliteit en verfijnd
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk drie gangen chefsmenu waar de chef opnieuw iets prachtigs van heeft gemaakt. Goede wijncombinaties en prima bediening.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk voorgerecht, leuke presentatie, verzorgde omgeving.
Echter, het hoofdgerecht kalfssucade viel zwaar tegen. Volgens mij wist de kok niet dat dit lang moet sudderen. Heeft warschijnlijk zelfs niet geproefd.
Het was taai met zwoerd. Ik kwam er nauwelijks met mijn mes doorheen. Ik verwachtte een heerlijk zacht stukje vlees, zoiets als het ouderwetse draadjesvlees. Wat een tegenvaller.
Bruno V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Samengevat: heerlijk eten; zo-zo gedronken; vriendelijke bediening. Ik kom zeker terug.

Afgelopen vrijdag hier gegeten. Mijn vrouw beweert dat ik er al was geweest; ik kan het me echt niet herinneren. We waren iets te vroeg maar dat was geen probleem. We kregen een tafeltje in de voorkamer, ver weg van de keuken met mooi uitzicht over de Nieuwe Rijn. Een enthousiaste student(?) met brede glimlach schonk een aperitief.
We hadden niet heel veel honger, dus kozen alleen een hoofdgerecht en een dessert. Mijn hoofdgerecht kwam uit het 'menu van de maand' en was een stuk kalfssukade duidelijk gegaard sous-vide en met een krokant afgebaken dun korstje met een garnituur van spinazie, aardpeerpuree en wortel. Dat was echt goed en lekker en heel mooi gepresenteerd.
Mijn vrouw kreeg de "truffel" een soort vegetarische deconstructie van een lasagne op basis van aardappel en selderij. Zag er prachtig uit maar miste een beetje smaak. Het blijft moeilijk om echt lekker voor vegetariërs te koken.
Voor dessert een compote van aardbei en bloedsinaasappel onder een mousse van yoghurt met dragon. De dragonsmaak was een beetje verdwenen maar het was verder prima. Mijn vrouw een chocolademousse met vanille-ijs. Ook hier: erg mooi gepresenteerd en best smaakvol.
Met het eten is echt niets mis wat mij betreft, dat is echt op hoog niveau.

Het enige minpuntje is de wijn. Ik kreeg een (heel vol) glas witte wijn als aperitief á €10,50 uit een fles die duidelijk al een dag of langer open was (smaak weg-geoxideerd). We kregen ook geen wijnkaart voorgelegd; wel was men bereid uitgebreid te adviseren wat we erbij zouden moeten drinken maar om nou te zeggen dat ik begreep waarom ik deze wijn bij dat vlees moest eten...

Maar het eten maakt echt heel veel goed!