Wielinga Wijnbar & Restaurant

Nieuwe Rijn 28 2312 JD Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

Moderne gastronomie tot in de puntjes

Gevestigd in een monumentaal pand aan de Nieuwe Rijn, midden in her bruisend centrum van Leiden bevindt zich een bijzondere plek om te lunchen, ontmoeten, proeven, proosten en dineren. Wielinga staat voor ongedwongen eten en drinken in een informele en comfortabele setting.

Meer informatie over restaurant Wielinga Wijnbar & Restaurant

- Wijnbar 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Julie S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wat een fantastische toevoeging in Leiden! Dit had de stad zeker nodig. Nu een paar maal geweest en iedere keer aangenaam verrast!
cassandra K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Superfijne avond gehad. Er is meegedacht door personeel en er ontbrak ons aan niks..... echt een aanrader.....
Nancy N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten, top bediening. We komen zeker een keer terug.
Jurino F.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Goed eten, lekkere wijnen, goede service en nice ambiance...
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk gegeten voor een schappelijke prijs. Prima prijs/kwaliteit verhouding
rene T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Mooi restaurant in hartje Leiden. Menuprijs stevig maar in ieder opzicht zijn geld waard.
De bediening kon niet vriendelijker zijn zonder de privacy te betreden. Aardige kerel die beslist wist waarover hij het had. Uiterst bereid om in alles te zorgen voor een mooie avond.
Eten was top: gerookte parelhoensalade was super meet een mooie notendressing. Zeebaars met risotto kan zijn gelijke in de regio niet vinden. Zeebaars mooi stevig op de huid gebakken en de risotto ongeëvenaard.
Coquilles met appel variaties heel mooi gebalanceerd. Hertenbout perfect.
Het wijnarrangement was ook helemaal top.
Zeker aan te bevelen voor mensen die de tijd willen nemen om rustig en zeer smakelijk te eten!!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We hadden vaker over dit restaurant gehoord en waren nieuwsgierig. Heerlijk gegeten, lekkere wijnen en een prachtige plek om te eten. We komen hier graag terug.
Mikeenute .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Echt een geweldig kerstdiners. Zeer goede en attente bediening. Fantastisch eten met bijpassende wijnen. Het was een verwenavond. Prijs kwaliteit is goed. Zeker niet voor het laatst geweest. Niet voor niets de eerste prijs van afgelopen jaar van het Leidsch Dagblad.
Hetty H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het was een gezellige middag met een goede sfeer. Aardige bediening en het eten was erg lekker. Wanneer we weer een keer in Leiden zijn, dan komen we zeker terug.
Mad .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We zijn afgegaan op een krantenartikel en onze verwachtingen waren mogelijk te hoog gespannen. Ik vond de gerechten niet bijzonder en voorgerecht Cocquilles met Ganzenlever met allerlei (te veel)zoetigheid geen goede
combinatie.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten, in een mooie sfeer
Odilia U.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Iedereen was erg te spreken over de kwaliteit van restaurant en het eten
janwillemwits .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wat een fijne plek is Wielinga! In een prachtige ambiance voelen we ons bijzonder welkom door de attente bediening en het uitzicht op de keuken. Het blijft geweldig om te zien hoe een professionele brigade (samen)werkt. Het eten is bijzonder goed en zelfs wat te veel. Met ons aangepaste menu de chef (de coquilles toegevoegd in plaats van het voorgerecht en dat was een heel goed idee!) hebben we de eindstreep net niet gehaald. Het was in alle opzichten heerlijk en een besliste aanrader. Met als enig minpuntje: de zaterdagavond voor ons was dermate geslaagd dat de wijnvoorraad sterk was geslonken. Van de betere Italianen - we vroegen naar drie varianten - was er geen fles meer beschikbaar, tenzij je 130 euro wilde uitgeven. Uiteindelijk hebben we een heerlijke Bourgogne gedronken, maar een halflege wijnkast is echt wat armoedig en voor een restaurant dat zich wil profileren met wijn eigenlijk 'not done'. Misschien toch maar gewoon de sleutel vragen van de buurman die de wijn levert?! Wanneer de wijnvoorraad weer op orde is en je zonder zorgen kunt kiezen, komen we graag weer een keer terug!
Alexander D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goed eten, mooie gerechten, prettige bediening!
Jessie K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker eten en goede service. Waren zeer bereid om mee te denken met mijn dieetwensen. Het restaurant is prijzig maar voor een speciale gelegenheid is het meer dan waard!
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vorige week heb ik hier fantastisch gegeten met mijn ouders. Op aanraden van een vriend van mij had ik een tafel gereserveerd. Na de hartelijke ontvangst hebben we eerst een aperitief gedronken in de wijnbar. Het eerste wat je opmerkt is de warme en mooie aankleding en de vele wijnen die aanwezig zijn. Na het aperitief zijn we aan tafel gegaan en daar hebben we genoten van prachtige gerechten met heerlijke wijnen.

Wat mij vooral opviel bij Wielinga is dat de service van onwijs hoog niveau was. Dat in combinatie met de schitterende zaak en het heerlijke eten vind ik dat Leiden een pareltje rijker is.
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wij waren al vaker met z'n tweeën bij Wielinga geweest en hadden dit keer goede vrienden uitgenodigd voor een diner.
We zaten in het restaurant gedeelte, achterin, aan een ronde tafel voor 4.
Wat spreekt ons aan:
- de stijlvolle ambiance en prettige stoelen. Niet onbelangrijk als je er een paar uur doorbrengt.
- heerlijke gerechten, goed bereid en mooi opgediend zonder al te veel poespas. Ruime a la carte keuze. Fijne coquilles voor en ook de oesters waren goed. Mooi bbq staartstuk precies goed. En voortreffelijke kazen na.
- de ruime selectie uitstekende wijnen

Wat kan beter:
- vaker genoemd, maar het kan wat rumoerig zijn. Voor de meeste mensen waarschijnlijk geen probleem, maar als je gehoor minder is dan wel.
- Een deel van de bediening komt wat onervaren over.
- De man die bij ons de wijn deed bracht een wijn van een ander jaar dan op de kaart stond. Ik realiseerde me dat bij het proeven, waarop hij opmerkte dat hij de fles toch had laten zien. Kijk, dat kan niet, een goede sommelier zegt vooraf dat het jaar afwijkt van de vermelding op de kaart. Daarnaast was de fles witte wijn ineens weggenomen, terwijl er nog een glas in zat.

Al met al zeker een uitstekend restaurant en de moeite waard. Een kritische noot is wel dat bij deze hoge prijsklasse en ambitie een professionelere bediening hoort.
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
10 dagen terug met wat kennissen bij Wielinga gegeten. Daar hadden we geen spijt van. Het menu genomen, vijf gangen en die waren over het algemeen uitstekend.
Zelf wat lekkere wijnen uitgezocht, wat een keuze ! Heerlijke wijnen en we hadden moeite om ons in te houden. Of we zelf de meest geschikte wijnen voor bij het menu hadden dat denk ik niet.
Kwaliteit van eten was goed, af en toe mag het iets spannender. Maar dat is erg persoonlijk.
Schitterende ruimte, toen we er waren was het niet druk. van anderen hadden we gehoord dat, bij een volle zaak, er wat geluidsoverlast was. Geen last van gehad dus.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Sfeer was erg relaxed. Kregen verkeerde hoofdgerecht, maar na excuses snel het juiste gerecht gekregen.
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Met veel verwachting naar Wielinga gegaan. De ambiance is erg prettig en ademt sfeer. De service is teleurstellend; lang gewacht ondanks reservering, dat kan gebeuren. Maar iets te drinken aanbieden tijdens de wachttijd van 3 kwartier lijkt mij logisch. Verder gebrek aan kennis van bediening. Eten goed, maar niet onderscheidend.
Niet iets waarvan je kunt zeggen dat je er snel nog een keer komt. Hooguit voor wijn tijdens het shoppen in Leiden.