Wieck

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

• Airconditioning
Karman S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Reeds vaker stond het bezoekje bij Wieck op de todo-lijst, maar nu is het er dan toch eindelijk eens van gekomen.

Gelukkig konden we daags van te voren nog een tafeltje reserveren. Bij binnenkomst van dit kleine juweeltje was het erg druk. Waren het wachtenden op een zitplaats of waren het take-away wachters?? Het bleek al snel dat het om de laatste categorie ging.

Het personeel reageerde alert en vriendelijk, kregen we een plekje aangewezen in het pas sinds kort aangebouwde gedeelte. De terras-heater deed zijn werk. Het was al gezellig druk, maar toen we de zaak verlieten waren alle overige zitplekken bezet en soms waren tafels zelfs gedubbeld. Op een donderdagavond is dat een prachtige 'score'. Ok. Toegegeven, het was koopavond, maar de waardering van dit restaurantje zal het toch echt eerder van de goede scores bij TripAdvisor of eet.nu en de mond-op-mond-reklame moeten hebben want je loopt er niet 'zo maar' even toevallig langs.

De sfeer was aangenaam en vanwege de heater en de gekozen materialen en lichtjes bijna huiselijk. Dat een kleine menukaart het je nog best wel moeilijk kan maken is ook hier het geval. Er staan veel bekende gerechten op genoemd, maar dat is helemaal niet erg. Op de achterkant staan de hamburgers en daar kun je je uitleven qua smaakbeleving! Pikant, of juist met speciale kaas? De keuze is ook hier moeilijk.

Uiteindelijk besluiten we voor de grill Wieck te gaan en daar hebben we geen spijt van. Het voorgerecht (een salade) van gegrilde kip en ananas werd geserveerd met brood en kruidenboter. De portie was verrassend groot. Het hoofdgerecht was zoals gezegd zeer goed. Grote porties voor een zeer schappelijke prijs. Nu snap je echt waardoor dit restaurant zo goed scoort. De garnalen, bief em spareribs waren perfect gegrild. De zelfgemaakte pikante frietjes waren een goede begeleider net als de geroosterde groente.

Tussendoor kwam de bediening steeds vriendelijk vragen of alles naar wens was, en dat was het! Als toetje werd de creme brulee genomen. De consistente structuur van de creme viel ons positief op. Gelukkig was de creme zelf niet te zoet.

Al met al dus een zeer positieve ervaring welke ik graag in de cijfers laat terugkomen. Heel het Wieck-team bedankt voor jullie inzet (de afgelopen jaren). Geweldig om te zien hoe een kleine zaak groot kan zijn. Ga zo door!!

Wij komen in ieder geval zeker nog eens snel terug voor de "hamburgerkant"..
Happymouse .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Heel laat op het laatste moment binnen gekomen met 4 personen. We hadden de 3 gangen menu genomen, een aanrader.

De voorgerecht met salade en garnalenspies was super, de kip in kerriemarinade en ananas was zeer goed op smaak en sappig.

We hadden met z'n drieen de bbq mix genomen, de varkensate was mals en de satesaus die erbij hoorde smaakte zeer goed. De sparerib gleed van het bot af zonder te hoeven kluiven. De vierde persoon ging voor de spare ribs. Zelfs de bijgerechten waren smakelijk, vooral de gegrilde groenten.

Bij de desserts aangekomen, de huisgemaakte brownie was echt de topper van de avond, lang geleden dat ik nog zo goede brownie voorgeschoteld kreeg. Bij navraag bleek het inderdaad zelf gemaakt.
Smeuïg van binnen, lekker met noten erin.
De karamelfudge van mijn vriend was ook heel lekker.

Aangezien we vrij laat binnen kwamen , gingen we ook wat later weg, vonden ze ook niet erg , bij vele zaken wordt je gewoon de zaak uitgekeken. Top !!!
Goede bediening en keuken, de volgende keer als we weer gaan shoppen in roermond komen we weer.

Een aanrader voor mensen die naar de outlet gaan en daarna lekker willen eten, het is 5 minuten van de outlet vandaan. Parkeer garage om de hoek, heel handig.
Erwin1208 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Last minute gebeld paar uur van te voren. Kon gelukkig nog voor 5 personen. Achter in het kleine zaakje (20p) waren leuke banken met tafels scheepsplanken. Prima bediening snel en efficient met tablet om bestelling op te nemen. Druk af en aan ook met afhaal bestellingen. Prima gegeten ! Burgers heeeerlijk en biefspies heerlijk mals spareribs viel het vlees eraf als je er naar keek. Tips : bij menu van euro 21 ipv dessert ook koffie of thee aanbieden. En bij jarige als je dat hoort kleine kaarsje in dessert steken. Na correctie rekening tevreden huiswaarts gekeeerd wij komen terug
Hannahhs .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Ontzettend lekker gegeten!
Spareribs heerlijk mals en vielen zo van het bot, Broodje Hamburger royaal en erg smakelijk, salades fris en mooi opgemaakt. Er word duidelijk veel liefde in het eten gestoken!
Gastvrouw was een vrolijke, vriendelijke jongedame.

Een feestje om hier te eten!
Andrea F.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Heerlijk eten tegen zeer betaalbare prijs! Erg leuke bediening. Heb er nu vaker gegeten en nog nooit iets wat tegen viel. De frietjes, soep, bief, alle burgers maar vooral de Griekse burger, zalm, snacks, gamba`s aioli , allemaal aanraders. Inderdaad klein maar fijn!
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Het is klein en gezellig, je hebt genoeg privacy en het personeel is erg aardig. Heerlijk gegeten, echt een aanrader! Het enige minpunt: kleine keuze uit desserts.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Leuke sfeer, vriendelijke bediening, heerlijk brood met zelfgemaakte aioli (van het huis) kleurrijke salade met lekkere dressing en gegrilde scampi's, smakelijke carpaccio, uitstekende entrecote en verse dorade, niet te vergeten de overheerlijke eigengemaakte gekruide frietjes. Als nagerecht hebben we voor de koffiespecialiteit gekozen.
Heel veel waar voor je geld.
Het is zo goed bevallen dat we er de volgende geluncht hebben en de Griekse hamburger hebben genomen. Daar kan Mac Donalds een puntje aan zuigen.
Als je Roermond bezoekt, neem dan de moeite dit ietwat afgelegen restaurantje te vereren met een bezoek en net zo te smullen als wij.
Hreulen .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
Goede gerechten met merendeels verse ingredienten tegen betaalbare prijzen.
Met zijn twee'en elk ander hoofdgerecht gegeten. Ruim voldoende, lekker en origineel bereid.
Entourage is wat kaal maar toch niet ongezellig.
Alleen parkeren is tegen betaling (straat voor de deur max. 1 uur)
Notwithiens .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Op advies van een collega hier gisteren een hamburger gaan eten. Een klein zaak op een onopvallende plek net aan de rand van binnenstad Roermond, maar mensen weten duidelijk hun weg naar Wieck te vinden want het was gezellig druk. En terecht:
Gewoon een héle goede hamburger gegeten, netjes gepresenteerd, met liefde bereid in de open keuken, en dat voor een meer dan uitstekende prijs!
Voor 2 personen een flinke hamburger met frietjes, met een heerlijke Trippel erbij en dan een rekening van 23 euro gepresenteerd krijgen is gewoon top.
De eigenaar (zoals in eerdere reviews genoemd tevens de kok) bereidt de maaltijd in de open keuken in de zaak, en duidelijk met veel plezier. We komen hier zéker terug om de rest van de kaart te proberen.

Kortom: Als je zin hebt in een hele goede hamburger, laat dan de grote M(ek) links liggen, en breng een bezoekje aan Wieck. Voor de prijs zul je zeker verrast worden met kwaliteit!

Fransrees .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Met z'n vieren bezocht n.a.v. de recencies in Iens enik kan eveneens positief berichten. De entourage is wat kaal, net als de tafeltjes. Eigenaar Wiek (zonder c) kookt zelf en snel en tegen betaalbare prijzen. Er mag dus best wel iets kant en klaar van de groothandel komen. De porties zijn royaal. De entrecôte was dik en mals. Het eten zou een 8 geweest zijn als het lam iets korter in de wei gedarteld zou hebben en het vlees van de spare ribs niet voorgekookt als draadjesvlees aan het bot hing. De service maakte echter onze lunch tot een succes.
Gerschobers .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Leuk klein restaurant in de binnenstad van Roermond.
Heerlijk eten voor een aangename prijs.
Echt een aanrader als je van eerlijk, heerlijk eten houdt.

Trudy en Ger