Strandweg 15 2586 JK Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Westewind

Op de boulevard van Scheveningen, onder het Kurhaus en vlakbij het Circustheater, bevindt zich Grand café restaurant Westewind. In de zon en met uitzicht op zee is het gemoedelijk genieten.

7 dagen per week staan ze voor je klaar voor ontbijt, lunch en diner.

De keuken van Westewind werkt zoveel mogelijk met lokale seizoensproducten, hierdoor zijn de producten verser en lekkerder. Doordat het visaanbod vanuit de visafslag komt en de groentes vanuit het Westland komen, kan het zijn, dat er soms gerechten niet voorradig zijn. Ze zorgen dan altijd voor een mooi alternatief.

Je kunt hier rustig binnenwaaien voor een snel en smakelijk 12 uurtje, maar een uitgebreide lunch of diner met een bijpassend glas wijn is uiteraard ook mogelijk. Op weg naar het theater? Westewind, biedt een mooi theatermenu aan. (zie hiervoor ”Theatermenu” op hun website) Lekker borrelen met cocktails en fingerfood? Neem plaats in de zon, of in de winter bij de open haard en Westewind zorgt voor de rest.

Naast de uitgebreide kaart organiseren ze zoveel mogelijk activiteiten om het aanbod zo interessant mogelijk te houden. Zo bieden ze iedere zondag een uitgebreid ontbijtbuffet (voor maar €9.95) en hebben ze maandelijks live muziek.

Wil je een privé diner, bruiloft of andere festiviteit organiseren? Neem dan contact met ze op of kijk bij 'evenementen' op hun eigen website.

Van borrel tot barbecue en van high-tea tot privé diner, bij Westewind kan het allemaal.

Meer informatie over restaurant Westewind

- Ontbijt 09:00 - 12:00

7,2
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Westewind

Steven Lee D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Hele aardige service! Misschien kunnen ze iets sneller bij tafels zijn wanneer klanten hun nodig hebben. Maar stoorde mij er zelf niet aan.
A13 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
We waren hier met onze zoon, even gezellig bijpraten. De tafel was prima met uitzicht op zee, bank en stoelen zaten comfortabel.
De kaart bood voldoende keus, wij kozen gamba's en steak. Beide werden geserveerd met salade en frietjes. De steak was prima gebakken, ook de gamba's waren goed klaargemaakt. Het was lekker eten en voldoende.
De bediening was attent en vriendelijk. De gerechten en de dranken werden vlot gebracht.
Een prima plek om ontspannen een lekker hapje te eten.
Mandy F.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Nadat brasserie palace onze tafel had overboekt, terechtgekomen bij Westewind, die ondanks de extreme drukte (in verband met het vuurwerkfestival) gelukkig nog plaats hadden voor ons. We hebben heerlijk gegeten. De steak was super mals, perfect gegaard! De bediening was zeer vriendelijk en heeft ons een heerlijke avond bezorgd. We gaan zeker nog eens terug!
Vince W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Voor de musicalvoorstelling om 18.45 uur even een snelle hamburger eten bij Westewind... Helaas door wat fouten tijdens het bestelproces kregen wij de hamburger pas om 19.40 uur waardoor we sowieso te laat bij de voorstelling waren.
Uiteindelijk de hamburgers gekregen met excuses en twee drankjes korting op de rekening. De hamburgers hebben we maart voor de helft opgegeten want ze waren echt rauw van binnen. Ook dat was geen voldoende aanleiding om de rekening door te scheuren,

Hogere cijfers kan ik helaas niet geven. Niet te eten en slechte service,

De mooie aankleding verbloemd veel van de on-professionaliteit van het bedrijf.
Sarah B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heel erg slecht gegeten. Surf en turf besteld waarvan de steak medium rare moest zijn. Eenmaal opgediend biefstuk doorbakken. Deze hebben we gelijk teruggestuurd en na 10 minuten kregen we dezelfde biefstuk weer terug. Schandalig!!!!!
Max D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Zeer matige ervaring. Bediening was erg opdringerig. Eten was niet erg goed. Was wel vrij prijzig. Er werd geen gratis water aangeboden.
guidovanoijen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een dagje Scheveningen afsluiten in Westewind. Personeel probeerde maar de onervarenheid in de horeca straalde er vanaf. Als eerste bestelde we mosselen, maar 10 min. later bleken die op te zijn :( dan maar sateetje :( ook op, schnitzel? Nee ook op. Sorry het is 19:30 uur??? Sliptongetjes dan maar...... Gewoon jammer dat een goed stuk vis te lang in het frituurvet ligt...... Of volgende keer toch maar in fatsoenlijke boter bakken. Ik kan helaas niet positiever over deze zaak schrijven!
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Na een strandwandeling geluncht. De bediening was onderbezet. Waardoor het allemaal veel te lang duurde en drankbestellingen vergeten werden. Het personeel ging zelfs rennen door de zaak. Niet heel gezellig om zo te zitten. De tosti's voor de kinderen kwamen toen wij onze uitsmijter ophadden. Dat hebben ze goed gemaakt door de kinderen een ijsje te geven. Netjes opgelost. Persoonlijk zit ik liever ergens waar het personeel meer ontspannen is.
Beste Natasja,

Wat vervelend om te horen. Het was inderdaad erg druk, wat uiteraard geen goed excuus is voor rennend personeel en een te lange wachttijd. Excuus hiervoor. Ik hoop dat we u nogmaals mogen verwelkomen zodat we u een positieve ervaring kunnen geven
Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Geheel onverwachts in Scheveningen gedineerd bij Westewind. Zonder reservering was er nog net een tafeltje voor 2. Alleen een hoofdgerecht besteld.
Een portie spaceribs en 3 slibtongetjes.
Jammer dat de slibtongetjes niet warm waren, niet krokant en daardoor niet smakelijk. De spareribs waren wel lekker en voor 1 persoon meer dan voldoende. De bijgeserveerde frites waren prima en de kleine salade was voorzien van wat dressing maar dat had wel iets meer genomen.
Een snelle, betaalbare hap op de boulevard van Scheveningen met een snelle bediening.
Prima tent.... Volgende keer warme/hete vis serveren.
veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Na een heerlijke strandwandeling zijn wij wezen lunchen in een overvolle Westewind.

Het was ontzettend druk en het personeel moest rennen om alles bij te houden. Er was duidelijk onder bezetting. Erg jammer want hierdoor was de service gehaast en onpersoonlijk.

Ondanks de drukte werden onze drankjes en broodjes aardig op tijd geserveerd. Wij hadden gekozen voor de boerenomelet (goed heet en boordevol groente) en de pittige kiphaasjes (lauw en heel erg pittig)
Beide lekkere broodjes en een mooie hoeveelheid.

De sfeer in het restaurant is gezellig en de aankleding is leuk en netjes. Ze zitten op een erg mooie locatie aan de boulevard met uitzicht op zee en strand.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Bij binnenkomst valt op hoe netjes het restaurant eruit ziet in verhouding tot de buurtentjes. Mooi uitzicht ook op het strand en de zee. Het persooneel is vriendelijk en snel. Ik bestelde de gebakken zalm, deze was erg goed gegaard met een goede saus.

Ik was er getuige van dat een stel naast mij klaagden over een klein iets, dit werd heel netjes en kundig verholpen door de bediening!
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Letterlijk dit restaurant in "gewaaid", maar binnen warm welkom en vlot bediend. Wij hebben gekozen voor theater menu en dit lukte prima binnen de tijd voordat we naar Beauty and the beast gingen. Ondanks dat er verzuimd was te vragen hoe wij onze steak wilde, was ie prima. Volgende ochtend ook ontbijt buffet gegeten. Was ook top, alleen jammer dat de koffie en andere drankjes niet inclusief waren en we daar bij t afrekenen pas achterkwamen.
Mitchell V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door de gastheer. Hij gaf ons een leuke tafel aan het raam. De serveerster had het erg druk. Het duurde een tijdje voordat ze de menukaart kwam brengen en de drankjes opnam. We hebben gekozen voor het theater menu aangezien we naar Beauty and the Beast zouden gaan. Uiteindelijk is het voorgerecht ontzettend snel gekomen. Heerlijke carpaccio. Als hoofdgerecht hadden we steak. Ietwat weinig voor een volwassen man. Maar wat wil je voor 15,50. De gerechten waren van goede kwaliteit. Leuke sfeer in het restaurant met een top locatie. Zeker aan te raden aan iedereen!
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Tussen 16:00 en 17:00 geen kaart. Op zich niet zo erg, we konden bittergarnituur krijgen waar we mee instemden na een cappuccino en een rivella besteld te hebben. Bediening was vlot maar de cappuccino was ronduit vies, een soort olijven smaak er doorheen. Glas met rivella zat een flinke lip afdruk op de rand.

Het bittergarnituur volgde snel met bitterballen en gehakt balletjes die op zich ok waren. De kipkluifjes waren droog en de deeg pakketjes waarvan we dachten dat het loempias waren, waren gevuld met een soort saté meuk en zo plat dat ze door de brievenbus van Barbie konden. No pun intensief. Toch nog een rivella bij besteld en daarna de rekening gevraagd. Bijna 24 euro voor een tegenvallende bittergarnituur en wat drankjes, nooit meer naar deze toko.
jill89 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Aardig en vriendelijk personeel die ervoor zorgt dat je je op je gemak voelt. Het eten is goed en smaakvol. Je proeft dat het vers eten is en mooi bereid. Fijn dat er variatie is in de vegetarische gerechten.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Eten: ik kwam met een gezelschap binnen om 16:30 binnen op 27DEC om te dineren. Bij het bestellen bleek dat gerechten zoals, spareribs, kipsaté, varkensmedaillons al op waren, we konden nog wel wat andere gerechten kiezen. Wat bleek, veel gasten hadden al voor 17:00 het diner besteld dus ook 's middags hierdoor was alles al op, maar bijvoorbeeld de uitsmijters een populair lunch gerecht was ook al op. Veel te kiezen was er dus niet. Twee van mijn tafelgenoten namen de mixed grill, eenmaal op geserveerd, schetst onze verbazing dat hierbij wel een sparerib werd geserveerd. Andere tafelgenoten namen een schnitzel, deze was droog en te hard doorgebakken het velletje kon je ervan af trekken en opeten.

Service: Matig, wel snel maar niet erg nauwkeurig, gerechten kwamen bij de verkeerde personen.

Decor: we zaten tegen het open haard vuur aan wat niet erg prettig was daar het buiten gewoon 13gr was.

Ondanks alle goede recencies die ik op Iens over dit restaurant tegen kom, was mijn bezoek zwaar onder de maat, vooral omdat er een aantal gerechten gewoonweg niet meer te bestellen waren, en men ook niet met andere opties kwam om de gasten een ander idee te geven.
MWitRutten .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Om een lekker hapje te gaan eten, moet je niet naar Westewind gaan !
Alles is smakeloos......de vis, het vlees, echt een afknapper.
Verder waren ze op Tweede Kerstdag al voor een groot gedeelte uitverkocht: geen spareribs, geen varkenshaas enz. Echt heel treurig !!! Nee, naar dit restaurant gaan we dus NOOIT meer ! Zelfs de manager vond het niet de moeite om even te komen terwijl wij meteen een klacht hebben ingediend.
Debus .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Een mooi, ruim restaurant aan de boulevard. Het eten is lekker en goed klaargemaakt. De bediening was OK, maar kan wel beter.
Otlaukens .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gezellig restaurant, mooie aankleding, correct en vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten, de mosselen zijn geweldig!
Favoriete restaurant in Scheveningen, aanrader!
Wat heerlijk dat u een fijne dag heeft gehad. Dit is wat wij willen. We hopen jullie in de toekomst weer te mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,

ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Het was een echt culinair weekend. Maar wat wil je, als je vroeg in de morgen naar Wassenaar rijdt, vervolgens naar Den Haag en Scheveningen, en dan nog de volgende dag naar Amsterdam. En allemaal maar eten en drinken! Maar goed we hebben het nu over Scheveningen! ca 20:00 hr. pm. Ik heb echt even moeten zoeken om uiteindelijk het restaurant te vinden waar we hebben gegeten. Westewind. Ik zocht op WesteNwind. Dyslectisch zeker!, zullen we maar zeggen..Enfin, Heerlijk gegeten! Fijne betaalbare wijntjes en nu komt het zeer beleefd en vriendelijk personeel! Waar tref je het nog dat je bij dit soort wijnprijzen, ook nog een ware sommelier aan tafel krijgt! Deze wijn-kenner gaf duidelijk van wanten en heeft ons tipwaardig bedient. Super leuk was ook het ontbijt, met een "live kok" achter de bakplaat, die liet zien dat ook een electrotechnicus, -wat hij mij trots vertelde-, in staat is een heerlijk spiegeleitje te bakken. Ja! voor mij een dikke plus! Vooral voor de gastvrijheid.
Gastvrijheid dat vinden wij ook heel belangrijk en vinden het dan ook heel fijn dat u zo tevreden bent daarover. Doet ons goed. Dank u wel.

Met vriendelijke groet,