Meer informatie over restaurant Westewind

6,9
7,2
Guidovanoijen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een dagje Scheveningen afsluiten in Westewind. Personeel probeerde maar de onervarenheid in de horeca straalde er vanaf. Als eerste bestelde we mosselen, maar 10 min. later bleken die op te zijn :( dan maar sateetje :( ook op, schnitzel? Nee ook op. Sorry het is 19:30 uur??? Sliptongetjes dan maar...... Gewoon jammer dat een goed stuk vis te lang in het frituurvet ligt...... Of volgende keer toch maar in fatsoenlijke boter bakken. Ik kan helaas niet positiever over deze zaak schrijven!
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Na een strandwandeling geluncht. De bediening was onderbezet. Waardoor het allemaal veel te lang duurde en drankbestellingen vergeten werden. Het personeel ging zelfs rennen door de zaak. Niet heel gezellig om zo te zitten. De tosti's voor de kinderen kwamen toen wij onze uitsmijter ophadden. Dat hebben ze goed gemaakt door de kinderen een ijsje te geven. Netjes opgelost. Persoonlijk zit ik liever ergens waar het personeel meer ontspannen is.
Beste Natasja,

Wat vervelend om te horen. Het was inderdaad erg druk, wat uiteraard geen goed excuus is voor rennend personeel en een te lange wachttijd. Excuus hiervoor. Ik hoop dat we u nogmaals mogen verwelkomen zodat we u een positieve ervaring kunnen geven
Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Geheel onverwachts in Scheveningen gedineerd bij Westewind. Zonder reservering was er nog net een tafeltje voor 2. Alleen een hoofdgerecht besteld.
Een portie spaceribs en 3 slibtongetjes.
Jammer dat de slibtongetjes niet warm waren, niet krokant en daardoor niet smakelijk. De spareribs waren wel lekker en voor 1 persoon meer dan voldoende. De bijgeserveerde frites waren prima en de kleine salade was voorzien van wat dressing maar dat had wel iets meer genomen.
Een snelle, betaalbare hap op de boulevard van Scheveningen met een snelle bediening.
Prima tent.... Volgende keer warme/hete vis serveren.
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Na een heerlijke strandwandeling zijn wij wezen lunchen in een overvolle Westewind.

Het was ontzettend druk en het personeel moest rennen om alles bij te houden. Er was duidelijk onder bezetting. Erg jammer want hierdoor was de service gehaast en onpersoonlijk.

Ondanks de drukte werden onze drankjes en broodjes aardig op tijd geserveerd. Wij hadden gekozen voor de boerenomelet (goed heet en boordevol groente) en de pittige kiphaasjes (lauw en heel erg pittig)
Beide lekkere broodjes en een mooie hoeveelheid.

De sfeer in het restaurant is gezellig en de aankleding is leuk en netjes. Ze zitten op een erg mooie locatie aan de boulevard met uitzicht op zee en strand.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Bij binnenkomst valt op hoe netjes het restaurant eruit ziet in verhouding tot de buurtentjes. Mooi uitzicht ook op het strand en de zee. Het persooneel is vriendelijk en snel. Ik bestelde de gebakken zalm, deze was erg goed gegaard met een goede saus.

Ik was er getuige van dat een stel naast mij klaagden over een klein iets, dit werd heel netjes en kundig verholpen door de bediening!
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Letterlijk dit restaurant in "gewaaid", maar binnen warm welkom en vlot bediend. Wij hebben gekozen voor theater menu en dit lukte prima binnen de tijd voordat we naar Beauty and the beast gingen. Ondanks dat er verzuimd was te vragen hoe wij onze steak wilde, was ie prima. Volgende ochtend ook ontbijt buffet gegeten. Was ook top, alleen jammer dat de koffie en andere drankjes niet inclusief waren en we daar bij t afrekenen pas achterkwamen.
Mitchell V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door de gastheer. Hij gaf ons een leuke tafel aan het raam. De serveerster had het erg druk. Het duurde een tijdje voordat ze de menukaart kwam brengen en de drankjes opnam. We hebben gekozen voor het theater menu aangezien we naar Beauty and the Beast zouden gaan. Uiteindelijk is het voorgerecht ontzettend snel gekomen. Heerlijke carpaccio. Als hoofdgerecht hadden we steak. Ietwat weinig voor een volwassen man. Maar wat wil je voor 15,50. De gerechten waren van goede kwaliteit. Leuke sfeer in het restaurant met een top locatie. Zeker aan te raden aan iedereen!
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Tussen 16:00 en 17:00 geen kaart. Op zich niet zo erg, we konden bittergarnituur krijgen waar we mee instemden na een cappuccino en een rivella besteld te hebben. Bediening was vlot maar de cappuccino was ronduit vies, een soort olijven smaak er doorheen. Glas met rivella zat een flinke lip afdruk op de rand.

Het bittergarnituur volgde snel met bitterballen en gehakt balletjes die op zich ok waren. De kipkluifjes waren droog en de deeg pakketjes waarvan we dachten dat het loempias waren, waren gevuld met een soort saté meuk en zo plat dat ze door de brievenbus van Barbie konden. No pun intensief. Toch nog een rivella bij besteld en daarna de rekening gevraagd. Bijna 24 euro voor een tegenvallende bittergarnituur en wat drankjes, nooit meer naar deze toko.
Jill89 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Aardig en vriendelijk personeel die ervoor zorgt dat je je op je gemak voelt. Het eten is goed en smaakvol. Je proeft dat het vers eten is en mooi bereid. Fijn dat er variatie is in de vegetarische gerechten.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Eten: ik kwam met een gezelschap binnen om 16:30 binnen op 27DEC om te dineren. Bij het bestellen bleek dat gerechten zoals, spareribs, kipsaté, varkensmedaillons al op waren, we konden nog wel wat andere gerechten kiezen. Wat bleek, veel gasten hadden al voor 17:00 het diner besteld dus ook 's middags hierdoor was alles al op, maar bijvoorbeeld de uitsmijters een populair lunch gerecht was ook al op. Veel te kiezen was er dus niet. Twee van mijn tafelgenoten namen de mixed grill, eenmaal op geserveerd, schetst onze verbazing dat hierbij wel een sparerib werd geserveerd. Andere tafelgenoten namen een schnitzel, deze was droog en te hard doorgebakken het velletje kon je ervan af trekken en opeten.

Service: Matig, wel snel maar niet erg nauwkeurig, gerechten kwamen bij de verkeerde personen.

Decor: we zaten tegen het open haard vuur aan wat niet erg prettig was daar het buiten gewoon 13gr was.

Ondanks alle goede recencies die ik op Iens over dit restaurant tegen kom, was mijn bezoek zwaar onder de maat, vooral omdat er een aantal gerechten gewoonweg niet meer te bestellen waren, en men ook niet met andere opties kwam om de gasten een ander idee te geven.
MWitRutten .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Om een lekker hapje te gaan eten, moet je niet naar Westewind gaan !
Alles is smakeloos......de vis, het vlees, echt een afknapper.
Verder waren ze op Tweede Kerstdag al voor een groot gedeelte uitverkocht: geen spareribs, geen varkenshaas enz. Echt heel treurig !!! Nee, naar dit restaurant gaan we dus NOOIT meer ! Zelfs de manager vond het niet de moeite om even te komen terwijl wij meteen een klacht hebben ingediend.
Debus .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Een mooi, ruim restaurant aan de boulevard. Het eten is lekker en goed klaargemaakt. De bediening was OK, maar kan wel beter.
Otlaukens .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gezellig restaurant, mooie aankleding, correct en vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten, de mosselen zijn geweldig!
Favoriete restaurant in Scheveningen, aanrader!
Wat heerlijk dat u een fijne dag heeft gehad. Dit is wat wij willen. We hopen jullie in de toekomst weer te mogen begroeten.

Westewind
ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Het was een echt culinair weekend. Maar wat wil je, als je vroeg in de morgen naar Wassenaar rijdt, vervolgens naar Den Haag en Scheveningen, en dan nog de volgende dag naar Amsterdam. En allemaal maar eten en drinken! Maar goed we hebben het nu over Scheveningen! ca 20:00 hr. pm. Ik heb echt even moeten zoeken om uiteindelijk het restaurant te vinden waar we hebben gegeten. Westewind. Ik zocht op WesteNwind. Dyslectisch zeker!, zullen we maar zeggen..Enfin, Heerlijk gegeten! Fijne betaalbare wijntjes en nu komt het zeer beleefd en vriendelijk personeel! Waar tref je het nog dat je bij dit soort wijnprijzen, ook nog een ware sommelier aan tafel krijgt! Deze wijn-kenner gaf duidelijk van wanten en heeft ons tipwaardig bedient. Super leuk was ook het ontbijt, met een "live kok" achter de bakplaat, die liet zien dat ook een electrotechnicus, -wat hij mij trots vertelde-, in staat is een heerlijk spiegeleitje te bakken. Ja! voor mij een dikke plus! Vooral voor de gastvrijheid.
Gastvrijheid dat vinden wij ook heel belangrijk en vinden het dan ook heel fijn dat u zo tevreden bent daarover. Doet ons goed. Dank u wel.

Westewind
Koen S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Eens in de zoveel tijd ga ik met mijn vriend samen een weekendje naar Scheveningen om uit te waaien. Elke keer komen wij dan ook lekker eten bij jullie en tot nu toe beviel ons dit erg goed. Echter was het gister een erge misser. Na de menukaart te hebben gekregen besloten we voor een vis platau te gaan voor 2 personen met een flesje witte wijn. Ik gaf aan dat ik niet tegen aardappel kon en of ik ipv dat een salade kon krijgen waarop kortaf en onvriendelijk werd geantwoord dat er salade bij zat. Bij het eten kregen we vervolgens aardappels in overvloed en een klein bakje sla wat dreef in de sladressing waardoor ik dit niet op heb gegeten. De vis was verder erg lekker alleen er zat weinig smaak aan en voor die prijs had ik dan ook echt wel meer verwacht. Verder liep al het personeel er heel uit de hoogte en onvriendelijk bij. De goede indruk van de vorige keer met een aardig praatje aan tafel, uitleg bij de wijn en de vriendelijkheid was dan ook ver te zoeken. Toen we vroegen wat het dessert van de dag was moest de man( denk leidinggevende) ook nog gaan vragen wat het was. Mijn vriend en ik werken allebei in de horeca en als leidinggevende vind ik wel dat je hoord te weten wat er op het menu staat. Vooral als het maar 1 gerecht op de hele kaart is!! Het dessert van mijn vriend was lekker maar bij crème brule had geen smaak. Na afloop werd er gevraagd of alles naar wens was maar hier hebben we niets meer op gezegd. We hadden geen zin om hier nog energie in te gaan steken. We hebben p.p. +/- €50,00 betaald voor een dineer wat gewoon echt buiten de maat was. De volgende keer dat wij in Scheveningen zijn zullen wij dan ook ook helaas niet terug keren naar jullie! Helaas, erg jammer!!
Beste koen98, Wat vervelend, dit is uiteraard nooit onze bedoeling. We willen iedereen een leuke avond bezorgen met heerlijk eten, drinken en gezelligheid. Ik hoop dan ook zeker dat we nog een keer de kans krijgen om het te verbeteren. Ik zou ook graag nog even persoonlijk contact willen als dat mogelijk is. Misschien wil je je email-adres doorgeven en kunnen we nog even contact hebben.

Jordy Westewind

Reactie van proever:

Dag Jordy,

Mijn email-adres is; koenschipperheijn@hotmail.com
We horen graag van je.

Koen Schipperheijn
Lynda80 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Een tegenvaller! Vrijdagavond voor het eerst sinds lange tijd met mijn uit eten. Na over de boulevard te hebben gelopen hebben wij voor Westewind gekozen. Sfeer was goed, het eten helaas minder. Mijn man had voor een special gekozen, de T bone steak, deze was erg goed. Ik had spare ribs genomen, deze waren lauw en ontzettend vet, daarom ook een groot deel laten liggen. Na afloop wel tegen de serveerster gezegd, vind klagen lastig, maar wil het wel melden, haar reactie was dat ik eerder had moeten zeggen dat het eten lauw was. Desondanks wel een toetje genomen, de chocolade droom, maar ook deze was niet lekker, vooral de mousse was echt niet lekker. Buiten regende het hard en dat voelde je ook op de bank, het druppelde en tochtte, achterin het restaurant was het qua temperatuur aangenamer. Helaas is er niets met de klacht gedaan. Vond het mandje brood wat je vooraf kreeg, erg prijzig (4,95). Zeker geen aanrader!
Beste Lynda80,

Wat vervelend dat het is tegengevallen, Ik ben blij dat je het wel gemeld hebt aan de serveerster. Dat is voor ons ook fijn om te horen ook als het niet goed is, dan kunnen we er iets mee doen. Voor nu is dat natuurlijk te laat maar hoop jullie in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen en dat we er dan ook voor jullie een mooie dag van kunnen maken. Met vriendelijke groet, Jordy team Westewind
Tine82 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Oi wat een tegenvaller. We wilden op mijn verjaardag even lekker lunchen op de boulevard. Gekozen voor twee lunchmenuutjes. Ik had de vegetarische met brie. Het brood was echt heel oud, te hard en droog. Ondanks honger niet opgegeten. De sla was op het bord gekwakt en echt geen aandacht aan besteed. Heel erg jammer. Uiteindelijk tegen de ober gezegd maar daar werd dan weer niets mee gedaan. Helaas pindakaas, niet zo'n leuke verjaardagslunch.
Beste Tine82,

Wat vervelend dat je uitgerekend op je verjaardag een mindere lunch hebt gegeten. Het is nooit onze bedoeling om het eten niet op de juiste manier te serveren. graag zou ik nog even persoonlijk contact met je willen om het te verbeteren. kun je mij een email sturen met je contact gegevens naar info@westewind.nl, ik zal dan contact met je opnemen. met vriendelijke groet, Jordy Westewind

Reactie van proever:

Ik zie ineens dit bericht van Westenwind. Het bericht is vriendelijk maar ik heb jullie destijds een mail gestuurd en verder nooit meer iets gehoord.
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
We zijn weer een heerlijk weekend in Scheveningen geweest. We lopen Westewind nooit voorbij. De eerste dag een Lekkere lunch, de salades zijn een aanrader!!!! . De volgende avond eerst zitten borrelen, heerlijk in het late zonnetje, tafeltje gereserveerd voor het diner, en samen een heerlijke Chateau Briand gegeten . Super verzorgd snelle service we hebben genoten!!! Het eten was uitstekend de bediening vlot en vriendelijk.
Tot de volgende keer maar weer.
Hartelijke groeten!!
C.A. H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Leuke tent, gezellig om te zitten. Bij opnemen bestelling drinken werd dit vergeten. Bij navraag alsnog snel gebracht zonder excuses. Erg lang op eten moeten wachten. Tijdens wachten gevraagd of wij theater op tijd zouden halen maar dit zou geen probleem zijn . Op een gegeven moment viel de serveerster op dat wij daar wel lang zonder eten zaten en kwam zij uit haarzelf zeggen dat ze navraag bij keuken ging doen omdat iedereen die later binnen kwam al lang aan het eten was. Hierna nog een tijdje moeten wachten. Na 3 kwartier werden Schnitzels zonder bestelde saus gebracht. Zonder mededeling. Bij navraag naar saus bleek de saus er niet meer te zijn. We konden een andere saus bestellen. Wederom geen excuses. Uit eindelijk dus snel moeten eten om theater op tijd te kunnen halen. Ik vind dat na dit ongemak excuses (en drankje van de zaak) op z'n plaats waren geweest.
Wat vervelend dat u dit zo heeft ervaren. Het is nooit onze bedoeling geweest om verkeerde of geen informatie te geven. U heeft helemaal gelijk dat er bij de schnitzel saus gevraagd moet worden. We willen dan ook oprecht onze excuses aanbieden voor dit ongemak. We hopen ondanks alles, dat u toch een leuke avond heeft gehad en dat we u in de toekomst nog een keer van dienst mogen zijn om u als een tevreden gast een fijne dag te mogen wensen. Nogmaals ons excuses voor dit ongemak.
Johnberends .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Aangezien het flink waaide op scheveningen opzoek gegaan naar een leuke zaak aan de boulevard zelf. Terecht gekomen bij Westenwind werden wij zeer vriendelijk ontvangen en kregen een mooi tafeltje toegewezen door de spontane bediening. Heerlijk glas rosé om even bij te komen van het uitwaaien aan het strand en was mijn oog gevallen op de saté en wat was die lekker. Goede hoeveelheid vlees aangevuld met lekkere frieten. Het was een genot om hier even snel tussendoor te dineren. Graag nog een keer in deze prachtige eetgelegenheid.