Westewind

Strandweg 15 2586 JK Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Westewind

Op de boulevard van Scheveningen, onder het Kurhaus en vlakbij het Circustheater, bevindt zich Grand café restaurant Westewind. In de zon en met uitzicht op zee is het gemoedelijk genieten.

7 dagen per week staan ze voor je klaar voor ontbijt, lunch en diner.

De keuken van Westewind werkt zoveel mogelijk met lokale seizoensproducten, hierdoor zijn de producten verser en lekkerder. Doordat het visaanbod vanuit de visafslag komt en de groentes vanuit het Westland komen, kan het zijn, dat er soms gerechten niet voorradig zijn. Ze zorgen dan altijd voor een mooi alternatief.

Je kunt hier rustig binnenwaaien voor een snel en smakelijk 12 uurtje, maar een uitgebreide lunch of diner met een bijpassend glas wijn is uiteraard ook mogelijk. Op weg naar het theater? Westewind, biedt een mooi theatermenu aan. (zie hiervoor ”Theatermenu” op hun website) Lekker borrelen met cocktails en fingerfood? Neem plaats in de zon, of in de winter bij de open haard en Westewind zorgt voor de rest.

Naast de uitgebreide kaart organiseren ze zoveel mogelijk activiteiten om het aanbod zo interessant mogelijk te houden. Zo bieden ze iedere zondag een uitgebreid ontbijtbuffet (voor maar €9.95) en hebben ze maandelijks live muziek.

Wil je een privé diner, bruiloft of andere festiviteit organiseren? Neem dan contact met ze op of kijk bij 'evenementen' op hun eigen website.

Van borrel tot barbecue en van high-tea tot privé diner, bij Westewind kan het allemaal.

Meer informatie over restaurant Westewind

- Ontbijt 09:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant Westewind

Monique V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Prima gegeten, vriendelijk personeel. Alleen jammer dat er blijkbaar voor iedere handeling een andere werknemer is: drank werd gebracht maar lege glazen werden niet direct meegenomen (dat kwam later iemand anders doen). Beetje jammer en onlogisch, we zaten met 4 personen aan een toch al krappe tafel.
Jacoline V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Op een donderdagavond voor de Lion King gegeten bij Westewind. We kozen voor het theatermenu waarbij we uit gerechten konden kiezen. Het eten was lekker en voor een mooie prijs! Vriendelijke bediening!
Evert B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Weekend Scheveningen met bezoek aan de voorstelling van de Lion King, willekeurig restaurant gekozen n.l. Westewind aan de boulevard.
Direct bij binnenkomst een goed en leuk ontvangst, gezellige atmosfeer en leuke inrichting.
Na een goed glas wijn heerlijk aan het diner met een heerlijk dessert na, alles prima in orde hebben genoten van deze maaltijd en ambiance.
Jeanine V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
we hebben echt super gegeten! onze complimenten aan de keukenbrigade. Bediening is prima, de manager die rond liep, dacht heel goed met ons mee.
Roger H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gezellige sfeer aan de boulevard. Vriendelijk en attent personeel. Eten is meer dan voldoende qua hoeveelheid en erg lekker.
norbertvannoesel .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Toffe plek, leuk team in de bediening! Theatermenu value for money! Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht allemaal zeer smakelijk en stijlvol. Timing perfect aangepast op theaterbezoek Circustheater. Absolute aanrader.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We hebben gebruik gemaakt van een zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Kosten en sortimenten waren prima! Heel veelzijdig. Drankjes zijn apart, maar dat is ook prima, zo kun je alles bestellen wat je wilt. We hebben bijna 2 uur gezeten in een heerlijk hoekje, met fantastisch uitzicht en onszelf heerlijk ‘vol’ gegeten zonder het gevoel van druk te ervaren, snel weg te moeten zijn of meer te moeten bestellen. Zeker voor herhaling vatbaar. Tip: de rauwkost in een ijsbak zetten, dan blijft deze langer lekker fris.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
De locatie is natuurlijk mooi aan het strand. Op zondagochtend is hier het ontbijtbuffet maar we vonden het chaotisch en rommelig. Het zat ook propvol en daardoor erg weinig ruimte. De deuren stonden ook open en het waaide behoorlijk waardoor het binnen niet aangenaam was. Het buffet zelf was wel oké maar niet alles werd weer op tijd aangevuld. Ook werden de vieze borden door het personeel vlakbij het buffet opgestapeld. Niet handig want niet iedereen kijkt goed of het bord schoon is. De bediening is wel aardig maar ik had het gevoel dat er best wel wat meer personeel kan worden ingezet als het zo druk is.
Steven Lee D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Hele aardige service! Misschien kunnen ze iets sneller bij tafels zijn wanneer klanten hun nodig hebben. Maar stoorde mij er zelf niet aan.
A13 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
We waren hier met onze zoon, even gezellig bijpraten. De tafel was prima met uitzicht op zee, bank en stoelen zaten comfortabel.
De kaart bood voldoende keus, wij kozen gamba's en steak. Beide werden geserveerd met salade en frietjes. De steak was prima gebakken, ook de gamba's waren goed klaargemaakt. Het was lekker eten en voldoende.
De bediening was attent en vriendelijk. De gerechten en de dranken werden vlot gebracht.
Een prima plek om ontspannen een lekker hapje te eten.
Mandy F.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Nadat brasserie palace onze tafel had overboekt, terechtgekomen bij Westewind, die ondanks de extreme drukte (in verband met het vuurwerkfestival) gelukkig nog plaats hadden voor ons. We hebben heerlijk gegeten. De steak was super mals, perfect gegaard! De bediening was zeer vriendelijk en heeft ons een heerlijke avond bezorgd. We gaan zeker nog eens terug!
Vince W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Voor de musicalvoorstelling om 18.45 uur even een snelle hamburger eten bij Westewind... Helaas door wat fouten tijdens het bestelproces kregen wij de hamburger pas om 19.40 uur waardoor we sowieso te laat bij de voorstelling waren.
Uiteindelijk de hamburgers gekregen met excuses en twee drankjes korting op de rekening. De hamburgers hebben we maart voor de helft opgegeten want ze waren echt rauw van binnen. Ook dat was geen voldoende aanleiding om de rekening door te scheuren,

Hogere cijfers kan ik helaas niet geven. Niet te eten en slechte service,

De mooie aankleding verbloemd veel van de on-professionaliteit van het bedrijf.
Sarah B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heel erg slecht gegeten. Surf en turf besteld waarvan de steak medium rare moest zijn. Eenmaal opgediend biefstuk doorbakken. Deze hebben we gelijk teruggestuurd en na 10 minuten kregen we dezelfde biefstuk weer terug. Schandalig!!!!!
Max D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Zeer matige ervaring. Bediening was erg opdringerig. Eten was niet erg goed. Was wel vrij prijzig. Er werd geen gratis water aangeboden.
guidovanoijen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een dagje Scheveningen afsluiten in Westewind. Personeel probeerde maar de onervarenheid in de horeca straalde er vanaf. Als eerste bestelde we mosselen, maar 10 min. later bleken die op te zijn :( dan maar sateetje :( ook op, schnitzel? Nee ook op. Sorry het is 19:30 uur??? Sliptongetjes dan maar...... Gewoon jammer dat een goed stuk vis te lang in het frituurvet ligt...... Of volgende keer toch maar in fatsoenlijke boter bakken. Ik kan helaas niet positiever over deze zaak schrijven!
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Na een strandwandeling geluncht. De bediening was onderbezet. Waardoor het allemaal veel te lang duurde en drankbestellingen vergeten werden. Het personeel ging zelfs rennen door de zaak. Niet heel gezellig om zo te zitten. De tosti's voor de kinderen kwamen toen wij onze uitsmijter ophadden. Dat hebben ze goed gemaakt door de kinderen een ijsje te geven. Netjes opgelost. Persoonlijk zit ik liever ergens waar het personeel meer ontspannen is.
Beste Natasja,

Wat vervelend om te horen. Het was inderdaad erg druk, wat uiteraard geen goed excuus is voor rennend personeel en een te lange wachttijd. Excuus hiervoor. Ik hoop dat we u nogmaals mogen verwelkomen zodat we u een positieve ervaring kunnen geven
Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Geheel onverwachts in Scheveningen gedineerd bij Westewind. Zonder reservering was er nog net een tafeltje voor 2. Alleen een hoofdgerecht besteld.
Een portie spaceribs en 3 slibtongetjes.
Jammer dat de slibtongetjes niet warm waren, niet krokant en daardoor niet smakelijk. De spareribs waren wel lekker en voor 1 persoon meer dan voldoende. De bijgeserveerde frites waren prima en de kleine salade was voorzien van wat dressing maar dat had wel iets meer genomen.
Een snelle, betaalbare hap op de boulevard van Scheveningen met een snelle bediening.
Prima tent.... Volgende keer warme/hete vis serveren.
veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Na een heerlijke strandwandeling zijn wij wezen lunchen in een overvolle Westewind.

Het was ontzettend druk en het personeel moest rennen om alles bij te houden. Er was duidelijk onder bezetting. Erg jammer want hierdoor was de service gehaast en onpersoonlijk.

Ondanks de drukte werden onze drankjes en broodjes aardig op tijd geserveerd. Wij hadden gekozen voor de boerenomelet (goed heet en boordevol groente) en de pittige kiphaasjes (lauw en heel erg pittig)
Beide lekkere broodjes en een mooie hoeveelheid.

De sfeer in het restaurant is gezellig en de aankleding is leuk en netjes. Ze zitten op een erg mooie locatie aan de boulevard met uitzicht op zee en strand.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Bij binnenkomst valt op hoe netjes het restaurant eruit ziet in verhouding tot de buurtentjes. Mooi uitzicht ook op het strand en de zee. Het persooneel is vriendelijk en snel. Ik bestelde de gebakken zalm, deze was erg goed gegaard met een goede saus.

Ik was er getuige van dat een stel naast mij klaagden over een klein iets, dit werd heel netjes en kundig verholpen door de bediening!
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Letterlijk dit restaurant in "gewaaid", maar binnen warm welkom en vlot bediend. Wij hebben gekozen voor theater menu en dit lukte prima binnen de tijd voordat we naar Beauty and the beast gingen. Ondanks dat er verzuimd was te vragen hoe wij onze steak wilde, was ie prima. Volgende ochtend ook ontbijt buffet gegeten. Was ook top, alleen jammer dat de koffie en andere drankjes niet inclusief waren en we daar bij t afrekenen pas achterkwamen.