Westerkaatje Noord

6,8
6,7
Olivia A.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Voor het eerst hier geluncht.
De hartige taart was prima.
Mijn tafelgenoot kreeg echter tot drie keer toe te horen dat zijn gewenste keus niet mogelijk was en moest het uiteindelijk doen met een niet al te bijzonder roerei met brood.
Het menu zag er goed uit alleen was de keus deze dag vrij beperkt.
Het was fijn geweest als het personeel dit vooraf gemeld had.
Desire123 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op zaterdag met z'n tweetjes geluncht, zoals we dat vaker doen. Teleurgesteld was de emotie van die middag. Bij binnenkomst was er niemand aanwezig dus zelf maar een tafeltje gezocht en gaan zitten bij de muurfoto met zicht op straat. Na meerdere malen contact zoeken kwam de "iet wat verwilderde jonge dame" ons de kaart op tafel gooien. Moeten jullie wat drinken? Was haar vraag.... Oeps... We voelden ons niet echt welkom. Wat betreft eten en drinken was het erg matig, de stoof van portobello was lauw,supervet en lafjes van smaak, de salade met groene groenten en bruine onfrisse mango wat treurig, weinig en triest voor 8.50. Al met al was het niet zoals we westerkaatje kennen. Medewerkers die niet weten wat ze doen, eten wat eigenlijk niet door de beugel kan.... super jammer! Dus ff geen westerkaatje meer voor ons.
Suzanne L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Net geluncht bij Westerkaarje en het was helaas zeer teleurstellend. We hadden de avocado met schapenkaas, die ik al eens eerder had gehad en wat toen heerlijk was. Nu was het lekkere brood op (dat had de serveerster niet gezegd!), de avocado slechts in stukjes gesneden, de pijnboompitjes slecht geroosterd en de 'salade' (drie blaadjes) leek zo uit een zakje van de AH te komen. En dat voor €9,50! Toen de kok vroeg of het gesmaakt had, hebben we eerlijk toegegeven dat we niet tevreden waren. In plaats van dat de serveerster toen naar ons toekwam, werden we compleet genegeerd en werden de borden niet eens afgeruimd. Gelukkig zat het naast de AH, want deze karige lunch was echt niet voldoende. De kok zei nog "next time I'll do better", maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik hier nog terugkom.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Westerkaatje is een ongecompliceerde trattoria. Misschien wel wat te ongecompliceerd: dan wordt het enigszins rommelig, ook de kaart. Buiten op het trottoirterras (moet kunnen, het is tenslotte Rotterdam) een aperitief. Binnen wat gerechten gecombineerd zodat we met z'n tweeen wat meer proefmogelijkheden hadden. O.a. poussin au citron, special van de week, gerookte paprikasalade en gerookte aardappeltjes. Op zich best wel goed bereid, maar met een glas wijn erbij wordt het toch nog een behoorlijk bedrag. Dan zit je eigenlijk te duur. Overigens: waarom moet een glas eenvoudige cava (geen prosecco spumante!! in een trattoria!!) 6,50 kosten?. Aardig, meer niet.
Robinsonnen .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wat een heerlijke, originele, creatieve en smaakvolle gerechten! In het oude noorden eet je hier het lekkerst. Gerechten vol met gezonde en verse producten (andere restaurants ook allemaal geprobeerd) De sfeer is relaxed, vriendelijk en klantgericht. Zelfs aan de vraag 'of de muziek wat zachter kan' wordt gehoor gegeven, klasse!. Voor veel herhalingen vatbaar.
KoenTimmerman .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Westerkaatje is als een soort tapasrestaurant. Je kunt er allerlei kleine gerechtjes bestellen die je gezellig samen met je tafelgenoten kunt opeten. De gerechten zijn van Zuid-Europese aard. Het restaurant ziet er erg gezellig uit en we hadden het ook erg naar ons zin door de gastvrije serveerster. Zie hielp ons goed met het kiezen van de lekkerste gerechtjes. Het eten was dus goed. Het leukste is het wel om dit restaurant te bezoeken met een wat grotere groep. De gerechtjes zijn best groot dus na drie rondjes ben je eigenlijk wel voorzien. Beter is het om met meerdere mensen meer verschillende soorten te bestellen. Dit scheelt én in de prijs én je kunt genieten van meer lekkers! Als we terugkomen gaan we dus met de familie. De prijs namelijk vrij hoog in vergelijking met de afwisseling van het eten in klein gezelschap.
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Westerkaatje is als een bistro, zo moet je het eten verwachten. En dat eten is heerlijk, eenvoudig, maar goed. We aten een lunchbordje met drie bereidingen; een pompoensoep, een pompoensalade en een paddestoelenkroket. Dat smaakte uitstekend. Vooral ook zo'n stuk brood van menno erbij, hmmm. Dit keer een lekker glas vers geperst sinaasappelsap erbij. Toe een verrukkelijk stuk witte-chocoladetaart met lemoncurd en espresso. Lekker. Even fijn in de buurt lunchen. Fijne, vriendelijke bediening. Ongecompliceerd.
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Al een paar keer langsgefietst en toch besloten om er een keer te gaan eten. Buiten even snel op de kaart gekeken maar binnen bleek dat ze de kaart net hadden veranderd en buiten nog de oude hadden hangen. Uiteindelijk een paar kleine gerechtjes besteld die heel lekker van smaak waren. Wel wat weinig voor de prijs, bijvoorbeeld twee kroketjes voor 6,50 of een stuk vlees (overigens wel hele lekkere lamsnek) zonder verdere garnituur voor 14,50. Is het wat mij betreft niet helemaal waard. De setting is verder leuk, leuk aangekleed met een winkelgedeelte. Bediening is oke, maar laat wat steken vallen, overigens wél gratis kraanwater.
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Vandaag geluncht bij Westerkaartje Noord. Erg leuk ingericht en vriendelijke bediening. We hebben een hartige taart gegeten en een stokbroodje met kip, beide erg lekkere gerechten. Bij de hartige taart zaten gegrilde groenten, die konden wat mij betreft langer gegrild worden! Ze waren zo uit de koeling gekomen en bij een warme hartige taart zouden warme groenten nét iets lekkerder smaken.
Sslekker .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Al een paar keer gegeten of wat gedronken bij Westerkaatje. Eten zou ik alleen nog doen met grotere groepen, dan kan je meerdere gerechten bestellen en zitten er ook echt lekkere dingen tussen. Ook een keer met zn tween gegeten en dan is de prijs kwaliteit ver te zoeken. Wat meer wisseling van de kaart zou ik wel op prijst stellen. De bediening is goed en je krijgt automatisch kraanwater, erg charmant vind ik dat.
Grimes .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Samen met mijn vriend een aantal warme en koude gerechtjes geprobeerd bij Westerkaatje Noord. Het eten was erg flauw van smaak. De warme gerechtjes waren lauw en de bediening vergat af en toe langs te komen voor drankjes. Sober ingericht en de bankjes en stoelen waren niet heel comfortabel. We gaan hier niet nog een keer eten.
1Aukje .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Onlangs een uiensoep en een salade met gegrilde groenten gegeten. De uiensoep was ronduit slecht: vreselijk waterig, weinig smaak en ook weinig uien! Ook de 'salade met gegrilde groenten' viel erg tegen. Waar je een keur aan mooie gegrilde groenten verwacht waren ze ver te zoeken. Daardoor werd het een zeer middelmatige salade op overigens een veel te klein bordje. De service was redelijk. Een besteld gerecht van de kaart was niet voorradig en degene die ons bediende kon niet nalaten ons te vertellen dat dit niet zijn schuld was. Not done...
Picnick .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Gezellige en relaxte sfeer in deze trattoria!
(Hier kun je naar toe met je vriendinnen, collega's maar ook je oma)
Heerlijke verschillende gerechtjes, die je samen kunt delen.
Fijn dat je door de "kleine" gerechtjes veel kunt proeven! Wisselende (seisoens)kaart maakt het ook verrassend.
Het lekkere eten begint al bij het broodplankje!

Ook goed vertoeven voor vegatariers, heerlijke Wintertabouleh, tijm en polenta koekjes gegeten.

Altijd water op tafel is ook fijn!

Vaak rond 30 e p.p. kwijt

Niek V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Westerkaatje Noord heeft Leuke menukaart waarbij je de keuze krijgt om gerechten te delen met je tafelgenoten. Gezellige ambiance zeker de moeite waard, als je in de winter aan het raam zit kan je wel een trui gebruiken :]]
Patricia H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Gisteravond hier heel gezellig met 2 vriendinnen gegeten. Eten was prima.
De aanbevolen kaasfondue als voorgerechten was heerlijk, alleen vonden wij de prijs erg hoog voor wat je krijgt. Daarna heerlijk schelpen en een voortreffelijke Bavette gegeten. Salade en groente uit de oven waren ook erg lekker. Koffie met grand dessert was een prima afsluiting.
De bediening was erg druk met schoonmaak werkzaamheden en had hierdoor minder aandacht voor de gasten.
Al met al een geslaagde avond
Danielle P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Na te lang weer gegeten bij Westerkaatje. Vriendelijke zaak, heerlijk eerlijk eten, sympathieke bediening. Ik stootte mijn glas om en dat werd goed gevuld vervangen. Verder was er geduld voor ons kletsende en niet al te vlot kiezende gezelschap. Ook bleven we nog nakletsen terwijl we geen extra koffie oid meer bestelden, zonder dat we werden weggekeken. Alles wat ik proefde was heerlijk. Hoogtepunten: linzensalade, kipfilet en natuurlijk de polentakoekjes! Enige minpuntjes: ontbreken tochtportaal en gebrekkige accoustiek.
Sjan D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Met 4 personen gegeten bij Westerkaatje noord.
we hebben ons laten verrassen .Als voorgerecht kregen we allerlei tapas lekkernijen.
hoofdgerecht was eend konijn kalfs beef en vis alles even lekker top.
Grand dessert toe heerlijk.
Marcel120377 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
met 4 personen gegeten, waarbij we na het plankje brood, 9 gerechtjes hebben besteld, waaronder de portobello, een vegetarisch gerecht met o.a. pecorino, de gepofte aardappel, burrida napoletana, een visstoofgerecht van garnalen, coquiles en rode mul, lasagna al funghi, peperonata, een gestoofde rode parika met kappertjes. een heerlijk gerecht was de bavette, een heerlijk mals bereide runderbiefstuk van de lende.
Gerechten smaakten allemaal goed.
We hadden bij het hoofgerecht een fles rode wijn besteld. Weet niet meer welke het was, maar in de bovenrange van het rode assortiment. Deze wijn was wat steviger en voller van smaak dan de rode huiswijn.
Een van de nagerechten was sticky toffee, een taartje met caramel, heel lekker maar ook machtig.
de bediening (2 dames) was vriendelijk.
het restaurant ademt een gezellige en winkelachtige (is het ook) sfeer uit.
kortom een heel leuk restaurant in rotterdam noord.
SubRosa .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Heerlijk geluncht bij Westerkaatje Noord.
Gezellige zaak in een mooi pand, smaakvol ingericht. We hadden brood met smeersels vooraf, heel lekker. Ik had brood van Menno 't Hoen met geitenkaas en pompoenchutney.Het was erg lekker, wel veel, 3 grote boterhammen. Wat kan Menno toch goed bakken: het brood had een mooie kruim en een knapperige korst. Mijn tafelgenoten hadden de aardappel schorseneren soep, die lekker werd gevonden. De hartige taart kreeg als aanmerking mee dat hij te hard was opgewarmd.Ikzelf vond het stuk aan de kleine kant. Ook de panzanella met pancetta werd lekker gevonden. De thee werd smaakvol opgediend en het stuk witte chocolade taart met lemoncurd was verrukkelijk. Fijn zo door gaan!
Alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Heerlijk eten, ambiance en sfeer fijn. Voor kinderen een prima restaurant om te eten zonder dat ze stil moeten zitten door de ongedwongen sfeer. Bediening is vriendelijk.
Verbeterpunten: bedienig zou wat actiever kunnen zijn. Kwam dromerig/ passief over. Tevens vonden wij de prijzen aan de hoge kant voor de hoeveelheid die je krijgt.