Wester Paviljoen

7,1
Erg duur
Anthony S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
ik vond de sfeer gezellig, maar vond het vervelend dat er slechts 5 cm.
tussen het tafeltje met de buren zat. echt privacy heb je niet. je heb steeds het idee dat de mensen aan het tafeltje naast je meeluisteren.
MichelPh .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Geluncht. Een WP Club Sandwich gegeten.
Ik heb veel Club Sandwiches gegeten, maar heb nog nooit zo'n kale, smakeloze en ongeïnspireerde CS gegeten. Bestond (volgens mij) uit een paar plakken kaas; plakken kipfilet; sla. Half ei erboven op en een lik mosterd op het brood.
En dat voor een prijs van 8,50 euro!
Sorry Wester Paviljoen; Dit is echt een blamage. Een basisschool leerling weet een lekkerder CS te fabriceren!!!
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Lekkere biertjes, goede hamburger met frites, prima gegrilde lamstack met couscous, aardige en adequate bediening, wat wil je nog meer op zondagavond?
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Zowel voor hoofd en nagerecht.
Bediening top gastvrij het ontbreekt nergens aan. Niks is teveel.
Kortom wij komen hier zeker terug.
Dekos .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Voor een lunch is dit echt een perfecte plek! Ik lunch hier al jaren met regelmaat en het is nog nooit tegengevallen. Vaak wisselende gerechten en het personeel is ondanks de drukte altijd vriendelijk en behulpzaam. Laatste lunch heb ik de falafelburger genomen die echt voortreffelijk is. Koffie is ook altijd goed. Een fijne en gezellig drukke plek waar ik het diner ook een keer ga proberen!
Proevert010 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Ik heb hier veel geluncht en dat bevalt altijd uitstekend! Nu hebben we een keer diner geprobeerd. Dit vond ik beduidend minder. We namen de lamsrack en scholfilet. Lamsrack was nog bijna rauw en de scholfilet had weinig smaak. De roseval aardappeltjes een beetje aangebrand. Ik blijf hier wel terugkomen maar alleen om te lunchen!
Beste proever 010, we betreuren dat uw het zo ervaren heeft. Deze gerechten serveren wij veel en we krijgen er veel positieve reactie s op, echter kan het een keer gebeuren dat het iemand tegenvalt.
Zoals u zelf aangeeft vind u de lunch wel goed en kunt u zien hoe er bij ons gewerkt word.
Ik zou het zeer op prijs stellen dat u het de volgende keer even aan mij persoonlijk meld. Dat getuigd van iets meer respect naar een bedrijf wat u altijd zo goed helpt. Heel erg bedankt we gaan er mee aan de slag. met vriendelijke groet Rody (DURF TE VRAGEN)
Dezoete .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vandaag met 4 personen gelucht. Het eten was prima te noemen. De bediening is een stuk minder. Er wordt niet echt goed geluisterd als je iets besteld. De gehele bestelling, soep en brood met kroketten, wordt gelijk gebracht. Op de vraag aan bediening of dat handig is wordt geantwoord: oh, ik dacht dat u alles gelijk wilde hebben. Geen excuses. Gelukkig zijn de kroketten echt goed warm. Bij het afruimen wordt netjes gevraagd of het gesmaakt heeft. Echter er wordt niet gewacht op het antwoord van de gasten. Wanneer men oprechter aandacht schenk aan de gasten zal dat een stuk aangenamer zijn.
Antonnette .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Laatste paar jaar was de keuken echt verbeterd, maar recent lijkt het toch weer wat minder allemaal. Na mosselen (niet meer in een mosselpannetje maar op een bord, jammer) en extra bestelde friet (minibakje) nog honger hebben, dat klopt toch niet (en we zijn echt geen extreem grote eters). Salade ook klein (vooral slabladeren) en ijskoud, saai wit stokbrood erbij. De dus nog bestelde loempiaatjes met eend waren te hard gefrituurd. Sfeer in WP blijft altijd goed, bediening ook attent, koffie, thee, wijn en bier allemaal prima. Maar het lijkt erop dat je voor het eten niet hoeft te gaan, net als een paar jaar geleden. En dat is echt jammer, want zo'n ultiem eetcafé om de hoek is ideaal.
Anton07 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
We komen al jaren regelmatig hier wat eten of drinken. Het cafe ligt op loopafstand van het centrum aan een levendig kruispunt. In de nabijheid meer horeca gelegenheden, een gezellig sfeer op straat. Binnen een kale houten vloer met tafeltjes, leesvoer en een leeshoek. Het is er regelmatig gezellig druk. Het terras bij mooi weer is fors en gericht op productie. De bediening is meestal gehaast, afstandelijk en sterk wisselend in efficiëntie. Prima biertjes, ook van de tap. Een kopje koffie wordt netjes van een (plastic verpakt) koekje voorzien. De toiletten zijn helaas nooit echt schoon.
Er worden dagschotels aangeboden, wij hebben niet meegemaakt dat daaruit gekozen kon worden, het schrijfbord wordt blijkbaar niet bijgewerkt. Wat ons opvalt is dat de laatste jaren sprake is van een dalende lijn in kwaliteit; zo had 1 van ons recent een kipsate wat toch verdacht veel smaakte naar rund. De friet bestaat steeds vaker uit enkele nette frieten die de lading dekt waarna de kleine, bruine stukjes tevoorschijn komen die de schaal vullen. Groente moet apart worden besteld en was bij ons laatste bezoek flauw, over gaar en lauw. Kortom een niveau van koken waar je beter voor thuis kunt blijven. Overigens liggen de prijzen rond de 20 euro en daar mag best wat voor verwacht worden. De indruk bestaat dat er niet meer gelet hoeft te worden op kwaliteit; men komt toch wel!
Wij hebben besloten verder te gaan kijken, keus genoeg in Rotterdam!
Beste Anton,

jammer dat je een slechte ervaring hebt gehad in ons Westerpaviljoen, ook jammer dat je dat hier laat weten en niet even naar ons bent toe gekomen. normaal reageer ik niet op recensies. maar graag wil ik toch enkele dingen rechtzetten, ik denk dat onze bediening (doorgaans) hard werkt, omdat het over het algemeen druk is, dit is wat anders dan gehaast. we serveren koffie met een roomboter koekje NIET in plastic verpakt. Het schrijfbord wordt iedere ochtend bij gewerkt, het kan echter dat als het heel druk is geweest dat een gerecht uitverkocht is, dat is heel jammer als dat u is overkomen, er worden van deze zogenaamde dagschotels geen onbeperkte aantallen gemaakt. onze kipsaté komt bij Treuren en onze frieten bij Barki vandaan, zeker niet de goedkoopste oplossing maar wel kwalitatief een van de beste. ik vind het dan ook erg vervelend dat u schrijft dat dat wij niet naar de kwaliteit kijken, wij kijken juist heel erg naar de kwaliteit en betalen soms zelfs liever zelf iets meer dat het goed is, dan dit helemaal door te berekenen aan onze gasten.
En het laatste wat wij denken is men komt toch wel, wij zijn dag en nacht bezig om onze zaak te verbeteren en nog beter te maken. ik betreur dan ook zeer u slechte ervaring en zou het fijn vinden als u ons de kans geeft om dit nog een keertje over te doen.
ik hoop tot ziens in het Westerpaviljoen.
Random_guest .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Eten:
De uitsmijter die ik vanmddag kreeg bij het Wester Paviljoen was aangebrand van onder, helaas had ik dat pas in de gaten toen ik 'm al aan het eten was. Aangebrand ei is zo vies.

Service:
Bij binnenkomst kregen wij een grote mond van de eigenaresse. Bij vertrek, nadat we betaald hadden, kregen we een nog veel grotere mond van de eigenaresse. Niet echt iets dat je verwacht als je even wat wil gaan lunchen. Stom van ons dat we niet na de eerste grote mond meteen vertrokken zijn. Gelukkig mogen we van de eigenaresse nooit meer terug komen :-) Moet u zich voorstellen dat we ons nog eens voor 17 euro zouden laten shofferen...

Decor:
Helas kon het decor de hele ervaring niet beter, leuker of lekkerder maken.
Taster010 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
lekkere steak , service is goed en het is mooi ingericht
gezzelige sfeer nou wat wil je nog meer
prima plek om even wat te eten/drinken !
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Prima eten voor een nette prijs. Het viel wel op dat de spinazie waarschijnlijk in de aanbieding was, wat op alle 4 de borden lag een enorme berg spinazie bladeren (je moest bijna zoeken naar de vis). Ondanks dat we hier op een doordeweekse dag zaten was het er druk. Maar dat betekende niet dat de bediening hierdoor minder was. Vlotte service. Ook erg netjes was dat toen wij een fles water bestelde er meteen gevraagd werd of we niet gewoon een flesje kraanwater wilde. Zeker een restaurant om, als we in de buurt zijn, nog een keertje te bezoeken
Proevert010 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Fijne plek om te lunchen. Het is altijd druk en er heerst een gezellige sfeer. We hadden de falafel burger en de pita met kip. Alles smaakte voortreffelijk. Ondanks de drukte werd ons eten snel en op een vriendelijke manier geserveerd.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
De korte recensie.....de conclusie...het Wester Paviljoen, of gewoon WP is een zeer aangename plaats om te zijn, hier wil je een keer eten want het is gewoon allemaal erg goed, punt.

De vorige week een aantal keren genoten van de lunch (pssst...de pita met kipgehakt en chilisaus is echt geweldig lekker) en later diner met 3 personen, en daar gaan we eens "even" over schrijven, de langere recensie dus.

Het terras was ten tijde van ons dinerbezoek lekker vol en binnen was het aangenaam rustig.
Plaats zat en we konden elkaar verstaan.
Gaan zitten aan een tafel met uitzicht op de keuken voor het krijtbord waar de specials buiten de kaart op staan vermeld.
Zo konden we mooi de zaak, het terras en de keuken volgen.

De algehele kaart van wat men hier serveert is erg fraai en zonder franje.
Hoewel de kaart genoeg plezierige voorgerechten beschreef bedachten we (eens kijken of ze moeilijk doen, altijd leuk) dat het mosselpannetje, normaal een hoofdgerecht, prima dienst kon doen op een drietal borden als gezamenlijk voorgerecht.
Geserveerd met lekkere frieten en salade was dit een prima keus, men doet bij WP namelijk niet moeilijk.

Als hoofdgerecht bestelden wij de gebakken citroenkip op linzensalade, de gegrilde lamskoteletten met een ratatouille en muntyoghurt en de Black Angus entrecote (medium) met ratatouille en kruidenbotert.
Het geheel ging vergezeld van gebakken krieltjes en wederom de frieten.
Alles was goed bereid, perfect op smaak en tezamen met de fraaie Fleur du Cap en volle Pinot Noir een feestje in de mond.
Het geschonken volume is prima.
De mayonaise werd geserveerd in kleine gesealde potjes, een huisgemaakte volle romige begeleider is wellicht iets om over na te denken.

Even uitbuiken in de inmiddels wat drukker geworden zaak, de verstaanbaarheid neemt af maar dat is in een grand café nu eenmaal meer regel dan uitzondering.
Het mosselpannetje leek bij meer mensen in de smaak te vallen en de uitgeserveerde gerechten zagen er allemaal fraai uit.

Als toetje de cheesecake, appeltaart met slagroom, koffie en cappuchino.

Het gebak komt niet uit eigen huis maar bij Koekela vandaan.
Naar eigen zeggen is Koekela de verleidelijkste koekjeswinkel van Rotterdam.
Voor wat betreft de koekjes klopt dat volledig want die zijn heerlijk, de appeltaart was ok, de cheesecake net aan de te zoute kant, jammer.

Opvallend is dat bij de bereiding van de cappuccino volle melk gebruikt wordt en daardoor erg goed van smaak is maar de "slagroom", of hoe ze dat hier ook willen noemen, geserveerd bij de appeltaart helemaal nergens op lijkt, kappen nou!
Of serveren met echte slagroom of gewoon weglaten.

Dit enige minpuntje zullen we snel door de vingers zien omdat het meerendeel van het hier voorgeschotelde lekkers van hoge kwaliteit is, de keuken en bediening weet wat ze doen en ze doen het goed.

Al met al een zeer geslaagd uitje en een prima prijs-kwaliteit verhouding.

Een herhaalbezoek zit er vast en zeker in.
Wat ook zeker is is dat ik daar niet te lang mee ga wachten.

SoepieTomaat .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Vanmiddag weer op het terras gegeten van WP, zoals iedere week. Lekkere tomatensoep met vers landbrood, heerlijk! Ook runderburger van vlees van een boerderij uit de buurt is top! Helemaal tevreden over de service bij WP. We worden altijd snel en vriendelijk geholpen, zo ook vandaag, met dank aan Richard! :-)
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Prima eten (bijv broodje carpaccio of vitello tonnato) in een heel plezierige omgeving. Mooi terras buiten en binnen hangt ook een goede sfeer. Ideaal voor lunch.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Heerlijke steak, precies gebakken zoals ik het wilde hebben. Zon was er toen in overvloed en lekker genieten van het Rotterdamse verkeer / inwoners vanaf het gezellige terras. Vlotte bediening, niets te klagen.
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Voor de eerste keer dit jaar terrasweer en we kiezen een vertrouwd terras op de hoek van de Mathenesserlaan en Nieuwe Binnenweg. Hier kun je heerlijk mensen kijken!
Onze alibi is de verjaardag van een vriendin die nodig gevierd moet worden. Daarom komen alle zes rechtstreeks uit ons werk naar het terras waar het heeeel vol is.
Het weekend is begonnen en daarom beginnen we allemaal met ons favoriete drankje: een biertje, een wijntje, etc. Lekker. Ondanks de drukte is de bediening alert en snel… en heel vriendelijk. Zij genieten ook van de eerste zonnestralen.
Als het eten gekozen moet worden zijn de meningen 50/50 verdeeld. De ene helft neemt de kipsaté met friet en andere de hamburger. Alle borden zijn binnen tien minuten helemaal leeg. Dat zegt genoeg, toch? Prima eten.
We hopen dat er nog vele dagen komen met terrasweer, dan komen zeker terug.
Faith2you .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Gezellige tent, al jaren. Raar, want de bediening is eigenlijk een beetje laks, ook nu weer het duurt een half uur voor de rekening komt. Jammer, verder best goed, vooral de lunch. Nu een sate met friet. Redelijk, wel erg zoute sate saus.
Ruthrogers .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Een groot en gezellig terras, vriendelijke en snelle bediening en lekker eten. Westerpaviljoen is een aanrader. Ook bij slecht weer kun je binnen goed eten of gezellig een drankje drinken. Fijne sfeer!