WestCord Hotel Schylge

Burgemeester van Heusdenweg 37 8881 ED Hoorn (Terschelling) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant WestCord Hotel Schylge

HLA .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Zoals zo vaak weer erg lekker gegeten bij Op West, de kaart is niet erg uitgebreid maar alles wat er op staat is uitstekend van smaak en origineel opgediend. Het uitzicht over de baai is geweldig, vooral als je een tafel aan het raam hebt gereserveerd natuurlijk. Vooraf een amuse, in dit geval een kopje gazpacho, erg lekker. Als hoofdgerecht lamsbout, min vrouw had gambas met Thaise groentes besteld, allebei voltreffers. De wijn, zowel de witte( bij de gambas), als de rode, smaakte voortreffelijk, een gevarieerde portie kaas als nagerecht was een waardig sluitstuk van een goed geslaagde avond.
Love2Eat2 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wij verbleven een weekend met familie in het hotel. De eerste avond hier gegeten. Met 5 personen aan een ronde tafel met openhaard en tot het donker werd prachtig uitzicht over het water. De bediening was attent, ervaren en vriendelijk. Keuze op de kaart beperkt maar uiteenlopend en origineel. Het diner was heerlijk. We kregen een amuse vooraf. Porties waren behoorlijk groot. De frites zijn vers, smakelijk en krokant. Frites en groenten apart geserveerd. We hebben een goede herinnering aan dit restaurant (en hotel)
Westerhuisjenj .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
De 1e dag van de maand maart genoten van een heerlijk Wadden-menu.
Als voorgerecht een salade van een lichtgerookte en gebraden entrecote, fijn gesneden, met knolselderij, peer en walnoot. De entrecote was heerlijk soepel en kreeg vanwege mijn persoonlijke voorkeur slechts een lichte peper toevoeging. (Dat is ook wel eens anders.)
Als hoofdgerecht een prima gegaarde sukade met getruffeerde saus. Sublieme combinatie. De aardappelgratin was voor mij ietwat beperkt qua volume, maar wel smaakvol.
Het dessert met een klein taartje aangevuld met een zeer smaakvolle vanille-ijs maakte het geheel prima af.
De geadviseerde wijn in de vorm van een smaakvolle en zachte grenache was prima.
Janneke en Job
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Voor een congres weer twee dagen bij Westcord verbleven. Het was weer goed. Buffer, ontbijt en diner. Enige bezwaar is het geluid in het restaurant. Nogal gehorig.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Op het mooiste plekje van het eiland is dit restaurant gevestigd, uitkijkend over de baai, het haventje, het dorpje met de Brandaris en de schepen en veerdienst. Alleen voor het decor al zit je hier gebeiteld. De sfeer is wat formeel, het personeel is correct, behulpzaam. Het voorgerecht was goed, mijn echtgenoot en ik hadden allebei iets anders. Het zag er mooi uit, de wijn was er uitgebalanceerd bij (alledrie de gangen). Het hoofdgerecht(vis) was ook prima, evenals het dessert. Mijn echtgenoot had de kazen en ik een zoet dessert.
Alles was goed, maar toch miste ik iets
De prijs-kwaliteitverhouding vond ik iets uit balans. De dag erna aten we in een restaurant wat een stuk goedkoper was, maar wat ik hier miste wél had: iets spectaculairs en enthousiasme, wat je voor dit bedrag wel zou mogen verwachten.
Gerrit Jan N.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Pure smaken we aten o.a kabeljauw oosters geserveerd met zee kastanjes geweldig alles goed op smaak en met zorg geserveerd!
Aanrader!
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Met uitzicht op de haven en het drooggevallen wad, onder de comfortabele terrasverwarming, genoten van perfect uitgebalanceerde gerechten, uitgeserveerd door een enthousiaste, uiterst attente bediening ("we willen best verklappen wat het verrassingsmenu inhoudt hoor, zodat u kan kiezen of u toch liever van de kaart bestelt"). De smaakcombinaties zijn verrassend en de opmaak is steeds creatief en perfect. Jammer dat we geen ruimte meer hadden om een dessert te genieten, maar daar komen we zeker voor terug.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Al 20 jaar eten we Terschellingse kooi-eend bij kok Ton van Scheppingen. Eerste bij de Griëe in Oosterend, eenmalig in de nieuwe Griëe in West aan Zee en nu is hij al weer een paar jaar werkzaam in Restaurant Op West in Hotel Schylge in West Terschelling. Eend is altijd perfect !! Met een voorkeur voor de Sauternes saus ipv de vanille saus. Toetjes ook goed, jammer dat er tegenwoordig wat minder variatie is in zijn voorgerechten. Bediening door Toos en haar collega's ook super.

Time .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Als gasten van het hotel hadden we ook de beschikking over een kleinere
'waddenkaart'. Op beide menu's stonden heerlijke gerechten.
Uiteindelijk voor de waddenkaart gekozen.
Heerlijk gegeten!
Mals vlees, goed op smaak, voldoende saus, pure en eerlijke smaken. Vers bereid.

Het sorbetijs als dessert was ook erg goed. Vooral het abrikozenijs!

De sfeer in het restaurant doet wat formeel aan, zeker vergeleken de eetcafés op de test van het eiland.
Desalniettemin een absolute aanrader!
Sabine S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Genoten van het culinaire arrangement in dit hotel met als klapstuk een vijfgangendiner met wijnarrangement op vrijdagavond. Aangezien we met de familie waren hadden we een gezellige ronde tafel voor ons negenen. Gerechtjes waren van topkwaliteit, hier staat een goede chef in de keuken. Tempo van uitserveren was goed, ben benieuwd hoe dit is als het restaurant helemaal vol zit.
Inrichting is sfeervol met een maritieme touch, stoelen zitten heerlijk. Enige minpuntje binnen het culinair arrangement was dat de tapas die we de eerste dag van ons verblijf kregen wederom als amuse voor het diner geserveerd werd, dat was dus geen smaak-verrassing meer.