West aan Zee

Meer informatie over restaurant West aan Zee

7,2
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Jaaaaa, we mochten weer naar die fantastische stek, West aan Zee. Rond vieren met moeite een plekje veroverd op 1 van de heerlijke banken, beetje zon, beetje schaduw (in de zon was het 32 graden!). Begonnen met een biertje, een rosé, bitterballen en ossenworst, prima begin. Het was knetterdruk maar het kleine team(seizoen eigenlijk al voorbij en dan dan zo'n september....das buffelen met de vaste maar dus kleine crew) heeft alles onder controle. Dan met een heerlijke fles rose aan de calamaris... wie wil er dan nog naar Griekenland? Wij niet! Inmiddels is het een uurtje of zeven en gaan we door met een mooie witte wijn en een plankje met huisgerookte makreel en dito zalm.... ondertussen pakken we nog een geweldige zonsondergang mee en wordt het vanzelf 2100 uur....tijd om de fietsen te gaan zoeken. Nu ik dit schrijf denk ik met een grote glimlach terug aan een heerlijk middag/avond. Dank aan Taco, Hugo, Anna en die anderen die ons zo hebben verwend. Tot snel!
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Gister hier geluncht,een ietwat trage bediening misschien omdat het niet druk was, kroketten waren wel lekker met dion mayonaise en een stokbroodje.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Strandtent met ligstoelen buiten waar je gratis gebruik van kan maken. Heel gezellig zit je daar helaas niet maar is uit de wind. Dat de bediening daar niet komt begrijp ik heel goed en ging ik al vanuit maar dat had wat vriendelijker gezegd kunnen worden. Hamburger was prima en lekker maar werd in een zakje meegegeven, servetje kon niet want we aten buiten.....
Aan gastvrijheid valt hier nog wat te verbeteren
ELF76 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vandaag geluncht bij West aan Zee (WAZ). Het was erg druk in de zaak maar gelukkig was binnen nog een plekje vrij. Accommidatie is gewoon een strandtent waar niet een bepaalde sfeer aan wordt meegegeven. Uitzicht op het strand is overdag aardig maar niet uniek. Duurde even voordat de bediening kwam informeren of we wat wilde drinken. Daardoor mooi de gelegenheid gehad om even te kijken hier het loopt. Het komt was ongeorganiseerd over. Personeel kwam ook onrustig/druk over. Kan aan het tijdstip gelegen hebben. Drankjes zijn op tijd op tafel. De watermeloenshake was erg lekker. We bestellen een salade met kip, een spelt wrap met gerookte zalm en een broodje kroket.
De salade is mooi vers en prima van smaak. Hoeveelheid dressing goed en niet overheersend. Broodje kroket was ook prima, lekker vers knapperig brood. De Spelt wrap zalm met salade van huisgerookte zalm viel tegen. Op basis van de omschrijving had ik wat mooie plakken verse gerookte zalm verwacht met daarbij een sakade van zalm. Het gerecht blijkt te bestaan uit de wrap met de salade. Op zich voor de prijs weer niet verrassend. De salade kon mij niet bekoren. Die was enigszins droog en de smaak werd overheerst door andere ingrediënten. Daardoor ook een wat bittere nasmaak. Dat kan persoonlijk zijn en gezien de salade Henn wel goed van smaak was toch een 7 voor het eten.
Het bediening kwam gehaast over en ik kreeg niet echt het gevoel van welkom. Verversing van drankjes niet geregeld en plichtmatig wordt gevraagd of het smaakt. Daarom een voldoende maar niet meer dan dat.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Prachtige plek. Heerlijke loungebanken, prettige en attente bediening! Meerdere keren gegegeten deze vakantie. Culinaire verrassing, met name de gerechten van de dag zijn op restaurant niveau! Verse kruiden, verse groenten, mooie combinaties eendenborst, zeekraal, mango, lamsoor, miniprei, heerlijke saus. Fruit de Mer zijn aanrader! Als het prachtige strand wil beleven met een talentvolle chef die een stapje extra doet: west aan zee!
Ahaaxma .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Leuke aankleding, leuke locatie. Bediening niet best. Duurt lang, aan de verkeerde tafels gebracht en 2 vd 5 hoofdgerechten werden pas gebracht toen de eerste 3 het al op hadden. En het leek snel ib elkaar geflanst: de italiaanse pommodori leek wel Cup-a-soup en de coquiles waren niet gaar.
Het dessert bestellen lukte niet. Toen na 15 min maar afgerekend met de opmerkingen van hierboven. "Heel vervelend" en "Ja we zouden dit niet op de rekening moeten zetten" (en dan toch doen!). Nee voor ons houdt het hier met n kopje koffie of n wijntje wel op. Leuke aankleding en locatie, maar ik zou ergens anders mn geld uitgeven om te eten.
RowRow84 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Een prachtige locatie aan zee. Opvallend is de smaakvolle inrichting van het pand. Je voelt je direct relaxed.

Ons oog viel direct op heerlijke loungebanken. Fijn voor onze kinderen. Na een (verse) thee en Radler onze lunch besteld; broodje hamburger deluxe (medium) en broodje tonijn. Vlot geserveerd en prima gegeten.
Note: al het andere eten wat er om ons heen geserveerd werd zag er al net zo smakelijk uit.

Kortom, favoriete strandtent waar we zeker nog eens komen!
Henry258 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Uitgeput aanstormend vanaf het strand verheugden wij ons op de hamburger met lekkere patat zoals ieder jaar.

Helaas kwamen we erachter dat de hamburger is "vernieuwd". In plaats van goed turks brood, heeft de chef ervoor gekozen om een alledaagse droge bol te gebruiken voor de vernieuwde hamburger. Ook de aioli heeft plaats moeten maken voor een soort bbq-achtige saus. Een beetje vergelijkbaar als wat ook op een reguliere hamburger bij een fastfoodketen wordt geserveerd. Jammer. Daar kwamen we natuurlijk niet voor.

Al met al niet een slechte hamburger, maar vernieuwend met betrekking tot het verbeteren van het gerecht is het zeker niet. Het is er juist minder van geworden. Waarschijnlijk kostenbesparend.

Service in orde, zeer aardig personeel. Behalve als er een jongeheer ten tonele verschijnt vanuit binnen. Wij hadden mayonaise besteld bij onze patat ( zoals gebruikelijk ), alleen de serveerster had dit blijkbaar vergeten te noteren. Wij vroegen bij aanlevering van de bestelde gerechten waarom de mayonaise er niet bij was. "oh pardon", ik zal het even voor u halen.
Uitstekend, dachten we....

Totdat dus de jongeheer aan kwam stormen met een bakje mayonaise, en bij het neerzetten ervan ons de volgende woorden toespeelde: "next time, gelijk bestellen " dan hoef ik het dus niet helemaal te komen brengen....

Vriendelijk gebracht vanuit zijn kant, maar totaal de plank misslaan noem ik dat. Je kan niet je gasten gaan verwijten dat de mayonaise niet is besteld, gedenkelijk.
Zeer onbeschoft en dom.
Vlinder31 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk gegeten in het mooi gelegen en prachtig ingericht paviljoen West aan Zee. Wat kun je er mooi zitten en lekker eten.
Ik had een lamsgerecht, het was heel goed klaar gemaakt, de smaak was uitstekend, de hoeveelheid vond ik aan de sobere kant. Heel weinig groentes (alleen een beetje op het bord) en het schaaltje frietjes erbij werd niet bijgevuld, maar moest ik opnieuw bestellen en betalen.
Ze hebben strenge regels, wij zaten eerst in de lounge banken en dronken er wat. We mochten ons diner daar echter niet bestellen, we moesten dan perse naar een tafel gaan (er was genoeg plaats) en dan pas kregen we de menukaart en mochten we bestellen.
En zoals altijd op mooie bijzondere locaties, je betaalt er flink voor.
Ik vind het met name geschikt voor een hapje, drankje of een lekkere lunch.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Prachtig strandpaviljoen om tot rust te komen,lekkere biologische broodjes,lekkere wijntjes en goed en vriendelijk personeel.
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Hippe strandtent met licht overwerkt, maar vriendelijk personeel. Prachtig ingericht, knapperend haardvuur, wat wil je nog meer. Smakelijke visplank met robuust brood en een heerlijke linzensoep gegeten. Zoals je wel vaker bij strandtenten ziet, zeker als er geen concurrentie is: wel fors aan de prijs.
Rens D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Heerlijk gegeten in een fantastische ambiance: perfecte coquilles, mooie tomatensoep en prima lamshaasjes.
Uitstekend, aanrader!
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
We hebben hier heerlijk geborreld en gegeten. De bediening wist ons precies te vertellen wat ze serveerden (lamshaasjes en sliptongen zijn een aanrader!). Toen ik per ongeluk mijn glas wijn omgooide, kreeg ik vanuit het huis een nieuw glas. Onze dochter van 2 heeft heerlijk kunnen spelen. De bediening had ook aandacht voor haar; leuk om te zien. Als we weer eens naar Terschelling gaan, gaan we zeker terug. Fijne plek!
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Met 2 personen gegeten. Erg vriendelijke en attente bediening. Bitterballen bij de middagborrel opvallend lekker. Diner met varkensbuik, pompoen en cashew/appel. Verder tourndos met garnituur. Prima gerechten, hoeveelheid zelfs aan de forse kant. De sfeer is uitstekend. Beslist het aanraden waard.
_Lobke_ .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Toptent! Kom hier graag en regelmatig en niet alleen voor het unieke plekje op het mooiste strand van Nederland. Altijd super lekker eten en vrolijke attente bediening. Alles vers gemaakt, zelf gerookte visjes, lekkere gerechten van het seizoen, eerlijk eten met goede smaken. Huisgemaakte snert en vichyssoice waren afgelopen herfstvakantie ook weer top. Een aanrader!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Hulde aan Hugo en de keukenbrigade! Wat een top avond, service en kwaliteit gaan hier hand in hand, aanrader! Zelfs een paraplu meegekregen om droog naar ons hotel te kunnen lopen.
Michel T.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Vooraf bij de borrel garnaalkroketten en edamme boontjes en als hoofdgerecht zeetong. Heel lekker gegeten, attente bediening en een sfeervolle locatie.
Gerrit Jan N.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Perfect voor een zgn stranttent, ongedwongen eerlijk eten eerlijke prijs. We komen al jaren en komen zeker terug. Wat ons opviel was dat het merendeel uit gasten bestond die hier regelmatig komen dat spreekt voor zich.
Rimboe .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Wat een leuke en lekkere kaart maar wat een belabberde bediening... Veel van het personeel is meer met zichzelf ingenomen dan de klant. Jammer voor zo'n leuke plek, maar loop maar door naar een volgende, ook prima, strandtent!
Super_Elsje .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Fijne strandtent, vanwege de strandbedjes die je gratis mag gebruiken. Eten is fantasieloos en dertien in een dozijn, helaas. Wel een heerlijke plek, maar Zandzeebar vinden we veel fijner.