Werk aan het Spoel | Veldkeuken

Duur
Erg lang
Inie V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Lang ernaar uitgekeken om hier te gaan eten. De locatie is prachtig en zeker de moeite waard. De service daarentegen, stukken minder. Reserveren via de telefoon ging al lastig, misschien was er geen plek maar we konden wel langs komen. Eenmaal aangekomen bleek dat er plek genoeg was..? We werden niet ontvangen, dus zijn maar ergens gaan zitten en moesten na 10 min wachten zelf om de menukaart vragen. We bestelden curry en aubergine lasagne. Tafeltjes om ons heen raakten leeg, maar er kwam niemand om de tafels af te halen. Niet zo'n fraai beeld voor andere gasten. Na ruim een uur wachten (!) kregen wij eindelijk ons eten. Tussendoor kregen we niks, geen brood en bediening kwam ook geen nieuwe bestelling voor drankjes maken. Ook als we zelf wilden bestellen, kwam er niemand. We moesten zelfs twee keer om extra brood bij ons eten vragen, want dat werd steeds vergeten. De lasagne was lekker, de curry matig; niet gekruid en weinig (geen?) zout. Jammer, want het concept is er mooi!
Patty37 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Ik had hier al een paar keer gelunched en had, mede op basis van 'horen zeggen' vrij hoge verwachtingen voor het diner. Die zijn echter in het geheel niet waargemaakt. De soep was prima, maar de hoofdgerechten zeer matig. Daar kwam bij dat alles erg lang op zich liet wachten, de menukaarten oud en smoezelig en de wc's niet fris waren. Tot slot was de koffie na wel heel erg kaal; echt alleen koffie. Al met al geen reclame voor biologisch / vegetarisch eten helaas. Ik had sterke associaties met vegetarische restaurants van een jaar of twintig geleden. Naar aanleiding van onze opmerking over het eten is wel een gerecht van de rekening verdwenen - een positief punt. Ik zal hier echter niet snel meer met een gast naartoe gaan voor het diner en houd het op af en toe lunchen.
Jippie13 D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Na een NRC recensie op een zaterdagavond gaan eten hier. Nog nooit zo snel weer buiten gestaan. De omgeving is prachtig, de inrichting sober. De kaart voor diner is dat ook - geen voorgerechten, vier hoofdgerechten, drie bijgerechten, drie desserts. Omdat uit de kaart niet duidelijk was dat er bij de speltburger nog salade of iets dergelijks zou zitten, de bijgerechten van de kaart besteld. Die kwamen echter niet, en bij navraag vroeg de serveerster wat we dan bedoelden, met bijgerechten....Dat ze op de kaart stonden leek nieuw voor haar...
De sla bij de burger was vers en lekker maar ongewassen. De modder zat er nog aan. Daarna geen bediening meer gezien - borden bleven lang staan, of we nog iets na wilden of nog wat drinken....? Of het gesmaakt had? Dus uiteindelijk maar opgestaan en bij de bar betaald.
De speltburger was zonder meer heerlijk. En zeer betaalbaar. Maar daar zien ze ons niet meer voor terug. Prima plek voor een lunchbroodje tijdens het wandelen maar een beetje normale bediening is dan wel een aanbeveling.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Hier geluncht op zondag. Leuke omgeving, kleine maar goede lunchkaart en zeer vriendelijke bediening. Gekozen voor de rivierkreeftkroketjes. Die hadden iets gevulder gemogen en de sla iets fijner gesneden, maar prima smaken en stevige portie. Zeker een plek om vaker heen te gaan.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Na een wandeling bij onstuimig weer is het hier goed toeven. Lunch: brood met warme brie en salade is goed weg te werken. Het decor is prachtig zo midden in de waterlinie.
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Gisteren een top avond gehad met een gezelschap. Zelden zo goed gegeten,Het was een buffet met Coq au vin, Bietenlasagne, gegrilde groenten en diverse salades. Echt eten , geen pretentieuze creaties. Zelfbewuste bediening en een prachtige lokatie. Ik ga hier gauw weer heen!
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Een van mijn favoriete plekken om af te spreken, vooral voor de lunch. Je kan in de buurt heerlijk wandelen. De producten zijn eerlijk, vers en puur en zoveel mogelijk biologisch en er is een goed assortiment aan biologische drankjes.
De broodjes en salades zijn origineel samengesteld. Ik had een bietensalade met seizoensfruit en lavendel, heerlijk fris en zomers. Mijn afspraak zegde af maar ook in mijn eentje heb ik hier heerlijk gezeten, lekker buiten een beetje voor me uit mijmerend. In de buitentijd kan je hier onder een afdakje aan tafel zitten, en ook buiten het afdakje staan tafeltjes en hele fijne strandstoelen om in te ontspannen. Als je een boekje meeneemt kan je hier aardig wat uurtjes zoet zijn.
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Omdat het zonnetje scheen en ik er langs reed maar eens op een stoeltje in het zonnetje gaan zitten lunchen, alleen. Een gezellig vol terras met leuke mensen (het lijkt wel alsof hier altijd alleen maar leuke mensen komen).

Attente bediening met hart voor eten en drinken. Zij werken echt met passie, en niet om zo snel mogelijk een koffie en broodje onder je snufferd te schuiven.

Ik had een broodje remeker kaas, er werd zeker niet bezuinigd op de kaas!
Een goede sla garnituur erbij, lekker fris en vers.

De dag erna met een vriendin koffie en taart genoten, ook weer erg fijn gezeten. Hier ga ik komende lente en zomer nog veel vaker stoppen op weg naar Culemborg!
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Vanmiddag heerlijk geluncht bij Werk aan het spoel. Prachtige locatie, onderdeel van de Hollandsche waterlinie. Heerlijk biologische lunchgerechten. We zijn gegaan voor de soep van de dag. Tomatensoep/Bataat. Daarbij 'Stevige Bammen' van onder de grill. Ik ben gegaan voor Bastiaans Blauw met Walnoten en Chutney. Mijn partner voor Verschillende kazen met tomatentapenade. Leuk plekje aan het raam, met weids zicht over de prachtige Culemborgse uiterwaarden. Een superleuke plek voor een relaxte lunch. Erg vriendelijke en vlotte bediening. Verrassend leuke onverwachtse lunchplek. We komen zeker terug.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Gisteren gegeten met collega's. Prachtige landelijke locatie en sympathiek duurzaam restaurant. Het eten was erg goed, in rustieke stijl, met veel smaak, het is te merken dat het eten met aandacht wordt bereid en dat er goede biologische ingredienten worden gebruikt. Een omweg waard!
Gradus L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Hele snelle en vriendelijke bediening, heerlijk eten en prachtige plek. Wel vreemd dat het sterke punt van de locatie (het uitzicht op de rivier) is vergeven aan een atelier. Ik zou het logischer vinden als dat was ingezet om ons (de klanten) te verleiden.
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Wij hebben hier een schitterense zomeravond gehad. Buiten in de schaduw van enkele bomen genoten van het groen en waar de kinderen heerlijk aan het apelen waren (vandaar het decorcijfer).

Doordat we vroeg kwamen, veel aandacht van de bediening die goed z'n best deed. Vriendelijk en attent. Het eten? Dat smaakt naar de biologische uitgangspunten van de veldkeuken. Niet heel verfijnd (en ook niet heel veel keuze), maar wel goed op smaak, zowel de groenten als het vlees. Als 'toetje' weer wel de kans om uit het uitgebreide assortiment taart te kiezen. Lekker!

Kortom: wij hadden een heerlijke avond zonder teveel pretenties.
Kristin-e .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Gewend aan een zonsondergang in de zee, deed de zonsondergang 'aan het Spoel' zeker niet onder. Op een mooie zonnige avond hebben we hier heerlijk buiten gegeten (het terras is invalidevriendelijk, naar binnen is een klein opstapje, maar dat is 'do-able') . De omringende natuur gaf het diner een enorm ontspannen gevoel. Ook werden we vriendelijk bediend door het personeel. De kaart had een beperkte keuze (vis, vlees, vega of dagschotel), maar desalniettemin was er voor ieder wat wils. Het eten smaakte ons erg goed, zeker door de extra 'biologische touch'. Het door ons gekozen nagerecht (de taartjes) laat ons zeker nog een keer terug komen voor een lunch of high tea, al dan niet in een zakelijke setting (i.e. er zijn ook vergadermogelijkheden daar).
Manuela B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Om lekker met je kinderen buiten een drankje te nuttigen, zij spelen en wij genieten van het weer en het heerlijke uitzicht. Dineren, nee. Twee soorten pasta's waren smaakloos, niets spannends qua smaak of uiterlijk. Personeel is veel te langzaam. Grote groepen kunnen ze sowieso niet aan, dan wijzigt het menu (dit hebben we een keer meegemaakt toen we met school daar een musical hadden). Binnen is het kaal en zeker niet gezellig om te zitten. Maar als je van het buitenleven wilt genieten is het hier heerlijk vertoeven en is het een leuke stopplaats voor wandelaars en fietsers.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
telkens een bezoekje waard, heerlijke broodjes en lekkere soepen. Prachtige omgeving en voor het duurzame en biologische ... top.
Kom graag weer eens voorbij.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Gemiddeld drie keer per maand ben ik daar. Veel dubbele espresso's .. Die eerder een doorloper zijn dan een goede doppio .. Jammer ... De Vibienne machine die er staat wordt niet vol gebruikt ... De soep van de dag was zeer mooi, vol van smaak, uitgebreid gepresenteerd met een pesto en aioli met brood ... Lekker compleet. De bediening is hartelijke en persoonlijk ...
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Samen met een vriend héérlijk gegeten bij "De veldkeuken" in Culemborg.

Als "binnenkomer" hebben we ons laten verrassen door een Vivace witte (bubbeltjes) wijn, heerlijk fris en fruitig.
Dit gecombineerd met een plankje olijven- en houthakkersbrood met dips en een glas rode wijn de "3 Peres" uit de streek de Mont Ventoux. Een lekkere starter.

Als hoofdgerecht de huisgemaakte pasta met paddenstoelen, knoflook en Remeker kaas. Een pasta zoals een pasta volgens mij hoort te smaken en op advies van de bediening laten begeleiden door een rode Spaanse Monastrell mercader... een erg goede combi!

Als "tussendoor" een kaasplank met diverse kazen gecombineerd met een overheerlijke dessert wijn, de "Vin de Paille" uit de Jura, een echte aanrader voor kenners.

Los een glas Il Roso huiswijn besteld en ook deze is van zeer goede kwaliteit.

Om het geheel af te maken nog de chocoladetaart besteld met weer de niet te versmaden dessert wijn uit de Jura (Vin de paille)

Kortom, we zijn onverwacht verrast door de goede en smaakvolle combinaties die op een prettige en aangename manier door de bediening wordt begeleidt en dit ook nog eens op een unieke en sfeervolle locatie.
Terecht is de Veldkeuken uitgeroepen tot puurste restaurant 2013 waar je volgens mij ook zomers heerlijk buiten kunt zitten aan de prachtige uiterwaarden en de Lek..
Een echte aanrader!

Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Zo, dat was een lekkere high tea. Via een wellnessbon hadden we een high-tea besteld. We kregen eerst een ronde met elk twee heerlijke boterhammen, een stukje quiche en een salade - alles heerlijk authentiek van smaak (bv. eindelijk weer eens witlof die nog een beetje bitter is). Hoewel we al aardig vol zaten, kwam de tweede gang eraan: scones met clotted cream, heerlijke compote, een amandeltaartje en cheesecake. We hebben de amandeltaartjes naar huis meegenomen, want we zaten proppievol. Overigens kregen we er een glas warme appelsap en twee potten thee bij. We hebben ervan genoten, net als van de vlotte en vriendelijke bediening, de prettige sfeer en het uitzicht richting de rivier en Culemborg. Als we sommige andere recensies lezen zijn tijden hier in positieve zin veranderd! We komen graag weer.
Sander .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Na een wandeling bij de Lek bij de Veldkeuken geluncht. Het was redelijk vol, maar gelukkig was er nog plek voor 2. We werden vriendelijk geholpen door de ober.
Ik ging voor de huisgemaakte erwtensoep en een bladerdeegbroodje. Dit was erg lekker. Met name de zelfgemaakte piccalilly bij de soep en het bladerdeegbroodje waren lekker. Er is ook een ruime keuze aan lekkere vruchtensappen.
Het decor staat me wel aan en het schapenvel (?) op de stoel van mijn vriendin vond zij erg prettig op z'n frisse novemberdag. De service is zoals gezegd vriendelijk, alleen moet je soms wat meer moeite doen om de aandacht te krijgen.
Ik kom zeker nog eens terug om de dinergerechten te testen.
Jool .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Wij hebben meerdere keren bij de Veldkeuken gegeten of wat gedronken. Vooral vanwege de locatie, je zit daar zomers heerlijk op het terras. Binnen is me iets te basic en ongezellig ingericht, dus 's winters kom ik er zelden. Het eten en drinken is lekker. Helaas is de bediening meestal erg traag en onoplettend, daarnaast is er vaak eten niet op voorraad, terwijl het wel op het menu staat.