Wereldwijd

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
6,8
Henk .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Met familie in dit all you can eat restaurant gegeten. Het eten was oke maar niet bijzonder. Wel genoeg keuze. Het eten is een combinatie van Aziatische en Europese gerechten. Er wordt goed bijgevuld en je vlees of vis wordt ter plekke klaar gemaakt. Je moet vooraf betalen maar kunt dan ook je drankjes pakken.
De lege borden worden snel weggehaald door vriendelijke medewerkers.
Laurens J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Wereldwijd is duidelijk één van de betere all-you-can-eat restaurants waar ik ooit ben geweest. Het is geen wokrestaurant, dus het buffet is kleiner dan in dergelijke restaurants. Echter, een pluspunt van Wereldwijd is dat je je vlees en vis kan laten bereiden door een kok (wt zeker een voordeel is bij biefstuk e.d.). Ook zijn de toetjes van een iets hoger niveau dan een vergelijkbaar restaurant, maar het ijs is, ondankd dat het beter is dan vergelijkbare restaurants, slecht (ik moet nog een all-you-can-eat restaurant tegenkomen met acceptabel ijs). Het interiuer is netjes en verzorg. Voor de kinderen is er een kinderkamer. De bediening is vriendelijk. De prijs kwaliteit verhouding is goed, behalve voor een 5-jarige (tot en met 4 jaar betaal je per levensjaar, daarna 50% van het vol tarief. Deze grens maar wat mij betreft wel een jaar later liggen. WIj komen hier zeker nog een keer terug.
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Hier gegeten op 18/03/17 met een groep van vijf personen. Het eten en drinken is oké. De bediening was de hele avond zeer vriendelijk. De borden werden snel weggehaald.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Ik ben vegetariër en kwam met een familiegroep van 17 man/vrouw eten tussen 7 e 9 uur. Volop keuze in vlees, maar alles wat een vegetariër WARM kon eten waren warme aardappelkroketjes en warme groente met champignons. Plus iets van koude salade. Dat was het.
Geen quiche. Geen italiaans overgerecht. Geen tofu-gerecht. NIETS als volwaardige maaltijd.
Aan de voorgevel hoort bij Wereldwijd een groot bord: Leve 98% vleeseters. Weg met vegetariërs!
Correspondentie achteraf met de grote baas leverde helemaal niets op. Behalve veel irritatie.
Claudio D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Met een groep vrienden hier wezen eten, mooi pand en atmosfeer. Het eten was oké maar niet bijzonder, het zelfde geld voor de wijn niks speciaal. Het personeel legde de regels netjes uit maar kon misschien wat meer betrokken zijn met de klanten.
janchou .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Zondagavond met 6 volwassenen en een kind van 2 gegeten van 17-19 uur . Restaurant om 18 uur vol. Reserveren dus noodzakelijk in het weekend. Goede service, naar tafel gebracht en werkwijze uitgelegd. Zeer ruim aanbod van eten, bijna te veel om te kiezen. Opvallend was de versheid van alles, vooral ook de visgerechten (ter plekke bereid) zijn van erg hoge kwaliteit. Koks bij baktafels erg efficiënt en snel. De crème brûlée was beter dan in menig "toprestaurant".
Hadden mooie tafel voor het raam, met uitzicht op historisch Alkmaar. Het kinderhoekje heeft niet al te veel voorzieningen.
Bijzonder goede prijs-kwaliteit verhouding. Aanrader!
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
We werden heel vriendelijk ontvangen. Wat ik wel vreemd vond is dat we om 19.15 wilden reserveren maar dat kon niet, pas om 19.30. Toen wij er om 19:30 waren was het halve restaurant al leeg dus dat vond ik raar. Het eten is ok, niet hoogstaand, maar dat is te verwachten voor €25 incl. drinken. Alles werd wel goed bijgevuld ondanks dat er niet veel gasten meer waren. Ik heb niet veel van het buffet gegeten, behalve sushi (ok) en een plakje Carpaccio (waterig) dus daar kan ik niet veel over zeggen. De eendenborst en lam die ik had laten grillen waren perfect. Mijn tafelgenoten hadden garnalen aan spies (zalig), biefstuk en grillburger en alles smaakte prima. Van het buffet was nog saté gehaald, die was vrij scherp en niet echt warm. Het dessertbuffet bestaat uit div kleine schaaltjes met crème brulée, soesjes, en twee chocoladefonteins met toebehoren. Ik had de crème brulée en deze was erg lekker.
Er is een actie dat degene die jarig is niet hoeft te betalen, dit ter info.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
All you can eat concept in 2 uur.
Samen met mijn 2 dochters gegeten.
Let op kinderen vanaf 10 jaar worden als volwassenen met de prijs berekend.
Eten was algemeen, goed maar niet bijzonder.
Bij het bereiden van het vlees op de bakplaat bleek medium achteraf toch te rood.
Bakplaat niet warm genoeg, of niet goed opgelet bij het a la minute bereiden.
wezel23 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Het is de 4de keer dat wij hier eten en het blijft gezellig. Het eten en drinken is erg lekker en er is voor ieder wat wils. Qua drinken is er ook een ruime keuze, van bier en wijn tot frisdranken en fristi/chocomel. De sfeer is gewoon gezellig, het is tenslotte een "all-you-can-eat" restaurant en geen "fine-dining". De service vinden wij erg goed, er wordt netjes een rondleiding gegeven als je er voor de 1ste keer komt. De prijs/kwaliteit verhouding vinden wij ook erg goed, niks op aan te merken. Als je van het "all-you-can-eat" principe houd, is dit een aanrader. Deze keer was ik jarig dus mocht ik nog gratis eten ook!! Dit vinden wij echt een geweldige actie!!
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Lekker gegeten hier met 9 personen. Allemaal met heel verschillende smaak en voorkeuren. Iedereen komt hier echter aan zijn trekken. Prima kwaliteit. In de grillhoek de biefstuk, lamskoteletjes, zalm, spareribs e.d. Maar hier hebben ze dus ook eendenborst, Atlantische (grote) mosselen en sliptong. Alles smaakte uitstekend. Samen met de drank die is inbegrepen is dit een mooie deal.
Rasta87 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Ben met 8 man hier gaan eten en teleurgesteld. Het restaurant doet erg donker aan en mist duidelijk sfeer.
Bij binnenkomst word je niet gastvrij ontvangen en naar je tafel gewezen.
Dan begon het, de borden waren vies... Allemaal..als je goed keek zag je de zetmeel resten en vlekken nog zitten. Er word niet goed afgewassen daar. Ook veel borden waren beschadigd. Voor mij hoefde het toen al niet meer..

De keuze is beperkter dan bij ndere restaurants met een soortgelijke formule. Beide soepen waren niet warm en niet aan te raden. Veel gerechten hebben hoogstwaarschijnlijk te lang gestaan. Zo waren de lange vingers voor het dessert gewoon slap. De inktvisringen slap en taai.

Borden worden regelmatig opgehaald maar in een kar gestopt achter de kassa, ook geen prettig gezicht om met je gerechten langs te lopen.

Helaas geen goede beleving gehad, zonde van ons geld. De kwaliteit en aandacht voor gerechten en gasten is onder de maat.
Dejothjo .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Heerlijk gegeten alles keurig verzorgd en schoon. Heel vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar. De twee uur is lang genoeg om gezellig te eten en te babbelen.
SandraBdlv .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Met vier vriendinnen ben ik gisteravond bij Wereldwijd geweest. Een modern restaurant met een strak interieur. Bij aankomst konden we even op de loungebank wachten tot iedereen was gearriveerd. We moesten vooraf betalen bij de balie en konden op de gereserveerde tijd plaatnemen aan tafel. Het is een all-inclusive formule, waar je 2 uur lang van een heerlijk buffet kunt genieten, inclusief drankjes. Als je langer wilt blijven moet je bijbetalen. Het nadeel van dit concept is dat je niet echt wordt bediend, maar voor een keer is het wel leuk. Het personeel is vriendelijk, maar lijkt behalve de mensen achter de balie onzichtbaar.

Het restaurant doet zijn naam eer aan. Er is veel keuze. Van een spare-rib, eendenborst, sushi tot een perfecte zalmfilet. De gamba's waren echt heerlijk! De soep was helaas lauw te noemen, maar de andere voorgerechten waren erg smakelijk. O.a. olijfjes, garnaaltjes, stokbroodjes met tapenade of knoflookboter. Er is erg veel keuze, dus iedereen kan lekker eten. De prijs/kwaliteitsverhouding is goed.

Drinken kon je zelf inschenken. Dit was geen succes, want de koolzuurhoudende drankjes schuimden gigantisch. Een natte plakboel tot gevolg. Personeel schoot niet te hulp.
Aan het einde van de avond hebben we gesmikkeld van de chocoladefontijn. Aardbeien, ananas en koekjes eronder en genieten maar. Ook was er ijs en nog meer zoetigheden.

Wanneer je hier met kinderen gaat eten denk ik dat het heel leuk is. Je kunt nameljjk zien hoe je eigen stukje vlees of vis wordt bereid. Ook zelf een ijsje opscheppen of iets anders houdt kinderen lekker bezig. Ik ga er nog een keer met mijn gezin heen.

Syllie19 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Restaurant ideaal om met ,ikzelf heb tieners,kinderen te eten. Ze kunnen van alles proeven. Hebben grote keuze wat eten betreft. Bij vol restaurant moet je wat langer wachten bij de vers voor je te bereiden vis en vleesgerechten. Waarbij je de 2 uur die je krijgt bij dit concept wat krap wordt.
Rondezeeuw .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Na bezoek van vele wereldkeukens deze ook maar eens proberen, laten we naar alkmaar gaan met een enthousiast gevoel!
maar niets was minder waar, heb nog nooit zo slecht gegeten bij een wereldkeuken als bij deze!
koud buffet kan echt niet, huzarensalade met ijsbergsla uit een ijsknijper, sushi waarvan 95% rijst en een karig stukje vis en ga zo maar door.
Het leek alsof alles zo uit een pakje kwam, ook vonden we het vervelend telkens plek te maken voor een kok die vanuit de achterkant (bijkeuken) met een bak aan het bijvullen was. (het buffet was een eiland).
Bij de tepanyaki stond een kok die het volgens mij niet zo naar z'n zin had, telkens als we een bestelling wilde plaatsen keek die weg, toen we eindelijk onze bestelling konden doorgeven werden we niet eens aangekeken, het leek alsof ik tegen de muur aan het praten was.

De eigenaar deed zijn uiterste best om ons tevreden te stellen en het te compenseren met een kortingsbon, maar dat was niet de reden voor ons om uit eten te gaan.

Jammer, er zijn betere wereldkeukens
Manuel V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
met de kinderen hier gegeten. er zijn "tijd slots" en waren 15 minuten eerder. Moesten wachten omdat de tafel nog niet vrij was. Alle tafels bezet!
Mensen die zonder reservering een tafel wilden, werden weggestuurd (op zaterdag).
Er is een enorme keuze aan gerechten zowel voor vooraf, hoofdgerecht en nagerecht. De kinderen vermaken zich hier opperbest.
Ook is het drinken inbegrepen en is in onze ogen de prijs / kwaliteitsverhouding voor een volwassene top. Voor kinderen van 11 is het in verhouding duur, en ook voor senioren die nog maar een (klein) boordje op kunnen.
Zelf heerlijk gesmuld van de vis en het vlees van de plaat. De zalm van de plaat, de bief spiesjes (echt wel een aanrader), de lamskoteletjes, allemaal heerlijk. Van kikkerbillen tot mosselen en tot burgers. alles is hier te verkrijgen.
Verwacht geen Michelin klasse, maar wat je in verhouding tot de prijs krijgt is top!
Met z'n tweeen zou ik dit restaurant niet snel kiezen, wel met een grotere groep. Dan is het gewoon top!
Nikks D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Heb nu 2 x bij Wereldwijd in Alkmaar gegeten. Een voordeel is dat het inclusief het drinken is, wat voor veel jongeren een pluspunt is voor dat ze gaan stappen.
Het eten is er absoluut niet slecht, maar heel denderend vind ik het ook niet. Een biefstukje van de plaat is meer een bieflapje (nog geen centimeter dik), en wat je voorkeur ook is, hij is elke keer well-done.
De soepen, gamba's, kip etc zijn prima te doen, gewoon lekker. Helaas is de sushi die ze hebben echt 3x niks (en ik ben echt geen culinair-expert, maar die vd AH vind ik lekkerder!?)
De nasi, sateetjes en 'kinder'-gerechtjes zijn ook lekker, maar niet mijn ding.

De service vind ik netjes, weinig op aan te merken!
Al met al, zeker geen slecht eten.
ZR X.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Bij een bedrijfsuitje waren we in Alkmaar terecht gekomen en wilden we ergens die voor ieder wat wils bood. Een AYCE wereldkeuken bied dan natuurlijk veel mogelijkheden. Vlak naast de parkeer garage de vest aan de paardenmarkt treffen we Wereldwijd. We moeten eerst betalen voordat we naar onze plaats worden begeleid. Eten en drinken haal je zelf en ook bier tap je zelf. Er staat een lange rij met buffetten en je kan vlees of vis van de bakplaat kiezen. Omdat het nogal druk is is het een beetje dringen en lang wachten. Ze hebben hier geen wok gedeelte, maar alle wokgerechten worden in buffetten geserveerd en dat doet afbreuk aan je keuze mogelijkheden. Ook het groente ligt te gaar bij. Omdat je alles zelf pakt, heb je weinig service ervaringen. Op de inrichting is bespaart en dat zie je terug in de ikea lampen en al licht versleten meubilair. Voor onze groep was het een goede keuze want iedereen was snel volgegeten en we konden hierdoor weer snel naar huis.
dolfbvk .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Geen plek om eens gezellig met z'n tweetjes onder het genot van een hapje en een drankje bij te praten. Maar een goede gelegenheid om met een groep (zelfs jong en oud door elkaar) naar toe te gaan. Voor een vast bedrag (op maandag 27.50 euro pp) twee uur lang onbeperkt eten en drinken (incl. bier en huiswijn), zodat je van tevoren weet wat het (feestje) je gaat kosten. Neem bij de voorgerechten beslist de carpaccio (erg lekker) en doe een keuze uit de sushi's. Vergeet vooral achterin niet langs te gaan bij de koks, die vis (bv. een sliptongetje) en vlees (bv. een lamskoteletje) naar jouw keuze a la minute klaar maken. Vuile borden worden tijdig van de tafel weggehaald door vriendelijk personeel. Bij het dessertbuffet ook nog even een stoofpeertje nemen, alhoewel deze wel erg zoet is doordat naast de kaneel ook nog vanill(in)e is toegevoegd. Het gevaar achteraf teveel gegeten te hebben, ligt duidelijk op de loer.
Multigrade .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Wereld Wijd heeft voor de formule gekozen in een afgesproken tijd schema onbeperkt eten en drinken, van voorgerecht-hoofdgerecht-dessert. Ruim voldoende aanbod van de te verkrijgen gerechten, erg jammer dat het een beetje vlak van smaak en uitvoering is, er ontbreekt wat verfijning van de smaken en kwaliteit van de gerechten. Dit is ook herkenbaar in niet allemaal zelf gemaakte gerechten en/of bereide producten, maar geheel kant en klaar aangevoerd en gepresenteerd en dat is wel erg jammer.
Gefrituurde producten worden als ze in de bakken liggen heel erg snel zacht en verliezen daardoor de knapperige byte, maar ook de temperatuur loopt terug, hier zouden boven de bakken bijvoorbeeld extra verwarmingslampen moeten zitten.
Verder is er onvoldoende rekening gehouden met mensen die een beperking hebben door de traptreetjes die in de zaak en bij de toegang naar het toilet aanwezig zijn, hier zou bijvoorbeeld een helling met leuning al een oplossing kunnen zijn.