Wereldrestaurant Puur

Westerstraat 212 7811 MB Emmen Nederland Kaart

Over restaurant Wereldrestaurant Puur

De wereld aan je voeten

In één avond de wereld rond? Dat kan bij Puur in Emmen. Hier kun je voor een vast bedrag 2,5 uur onbeperkt genieten van specialiteiten uit verschillende toonaangevende wereldkeukens. Bovendien zit je bij Puur middenin het spektakel, want door middel van ‘live and front cooking’ kijk je de chef op zijn vingers bij elke handeling die hij doet. Dit verveelt nooit!

Meer informatie over restaurant Wereldrestaurant Puur

7,2
Voordelig
Landsteeg .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Lekker getgeten. Sortering iets beter dan een aantal andere wereldrestaurants waar we geweest zijn. Helaas ook hier weer kinderen zonder ouders die overal met hun handen aan zitten. Eten was goed warm.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Ben zeker niet kieskeurig, dus op zich is de wereldkeuken wel aan mij besteed. Maar aan dit horecaconcept mag worden gesleuteld. De service bestaat uit naar de tafel brengen en glazen ophalen. Eten en drank moet je zelf bij de verschillende balies, barren en buffetten verzamelen. Om lange rijen te voorkomen, is gekozen voor voedsel in warmhoudschalen of snel gegaarde gerechten. Zelfs wokken gaat op de allerhoogste versnelling door ingrediënten eerst kort te koken. Maar vochtig vlees en groenten laten zich niet zo makkelijk dichtschroeien. Daar helpt geen metershoge (wel spectaculaire) vlam in de pan meer aan. De koude gerechten zijn het lekkerst, zoals (verrassend misschien) de sushi en sashimi en de uitgebreide keuze aan desserts. De warme gerechten smaken vlak, eenvormig en/of 'overcooked'. Het minst prettig aan dit restaurant zijn nog wel de enorme omvang, herrie en hectiek. Een paar tussenwandjes ertussen… dan is het toch stukken minder massaal en lawaaiig te maken? Sorry hoor, dit is geen vreetschuur meer, maar een megastal. Ach, gezellig, kun je ook zeggen. Maar daar geef ik het goede gezelschap maar de credits voor.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Ik wist niet goed wat ik me er bij voor moest stellen, ik had positieve en negatieve reacties gehoord. Maar met een aanbieding van De leukste deal zijn we toch een keer gegaan.
De ontvangst was druk maar wel snel en vriendelijk.
Het restaurant is erg groot met veel tafels dicht op elkaar, niet echt gezellig. Wij hadden een hoge 2 persoonstafel aan de rand met uitzicht op de toetjes en dat was wel leuk om te bekijken.
Het eten was prima, het eten uit de wok en van de grillplaat was erg lekker.
Verder had ik er wat meer van verwacht; omdat het een wereldrestaurant is had ik meer verschillende smaken verwacht.
Bertin76 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De sushi en de egiptische lams shoarma waren heerlijk. Verder een enorme keus in gerechten echt voor iedereen is er wel iets lekkers bij. De bedienig was zeer goed we hadden een feestje en bij het dessert werd hier nog even extra aandacht aan geschonken.
Een ruim opgesteld restaurant met een leuke sfeer en een goede speelruimte voor de kinderen. Een echte aanrader en voor herhaling vatbaar.
Wvanmourik .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Top restaurant voor het hele gezin! Heerlijk gegeten tijdens weekendje weg ter ere van het 50 jarige huwelijksfeest van onze ouders.
Via reservering gemeld dat het om jubileum ging, dat werd direct opgepikt en er kwam na een ruim uur een plateua met chocolade tekst en fontein! Super attent! Eten was zeer uitgebreid, gevarieerd en warm! Ondanks de vele bezoekers gezellig. Enige minpunt was dat de kinderen van ander gasten onze kinderen behoorlijk wat last hebben bezorgd tijdens het spelen in de "ballenbak" . Er werd geduwd en gegooid met ijsblokjes die uit de ijsblokjesbak werden gehaald. Leverde onze zoon van 4 jaar een flinke schaafwond op bij zijn oog. Wellicht even iemand langs laten lopen om af en toe een oogje in het zeil te houden.
Verder top! Aardig personeel, harde werkers, heerlijk gegeten!
MamavanJort .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Je moet ervan houden. Groots en massaal, maar het eten is goed. Vanwege de grote drukte duurde het wel wat langer eer de schalen weer waren bijgevuld. Prima gegeten. Uiterst vriendelijke en behulpzame mensen.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Hebben hier met de Familie gegeten, met 2 kinderen erbij. Heerlijk gegeten, veel keus. genoeg smaken, lekker drinken erbij. Kortom een heerlijke plek om te gaan eten met kids want die kunnen rondlopen en alles proberen. Je moet alleen zorgen dat je er maandag t/m donderdag bent en vooral niet te laat op de avond maar b.v. gelijk om 17.00 uur dan is er keuze genoeg en niet zo ontzettend druk nog, maar echt een aanrader. TOP!
Getty M.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Prima eten met kaartjes erbij. Tuurlijk het is massaal. Maar lekker dat vind ik het belangrijkste. Het is oppassen bij opstapjes
J H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prima gegeten, topper wat ons betreft is de kok die en place de italiaanse gerechten klaar maakt !

Leuk om met een groep te eten.
Marielhozee .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Prima restaurant voor een snelle hap. Met kinderen is het ook ideaal want die kunnen een beetje lopen en zich vermaken in de ballenbak. Voor een sfeervol, romantisch etentje moet je hier natuurlijk niet zijn. Veel te massaal en ongezellig.
Qua eten is er voldoende keuze en het smaakt prima.
Eteninassen .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Gisteren hier met het Basketbalteam hier gegeten.
Je moet er van houden, ik vond het persoonlijk helemaal niks.
Er waren ook mensen uit mijn team die het wel geweldig vonden.
Daarom gemiddelde cijfers..
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Hier met een groep vrienden op zaterdagavond wezen eten. Wat moet ik hier nu over zeggen?? Het is inderdaad een ontzettend massale grote vreetschuur, maar wel een met in verhouding goed eten. Het was deze avond redelijk druk en ben ik dus niet eens toegekomen aan de bakplaat waar je bijv. eendenborst,t-bone, biefstuk of een stukje zalm kunt laten bakken, puur en alleen omdat ik niet in de rij wil staan voor mijn eten. Eerst lekker gegeten van het voorgerechten koude gedeelte met een goede keus aan gerechtjes en salades. Verder is er naast de bakplaat voor ieder wat wils, van stamppot tot pizza en van chineese hap(lekkere pekingeend!) tot spare-ribs.
Nagerechtenbuffet valt een beetje tegen, keuze genoeg, maar ik hou echt totaal niet van de kant en klare desserts..
Conclusie; Met een groep kun je hier best een avondje wezen, voor gezellig dineren moet je in dit massale gebouw niet zijn!
Renny W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met de kerst geweest. Super leuk, geweldig eten. Sommige mensen vinden het een vreetschuur, maar dat hebben wij niet zo ervaren. Er zijn allerlei hoekjes gemaakt, zodat je niet het gevoel hebt, dat er nog een paar 100 man zitten te eten. In elk willekeurig restaurant is het ook vol met de kerst. Het enige minpuntje vonden wij dat de jongeman die het gebruikte servies op kwam halen heel onvriendelijk was, en met een hele vieze sloof rondliep. Voor de rest top en we komen zeker nog eens terug.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gezellig en vooral heerlijk gegeten! We hadden eerdere recensies gelezen die soms wat negatief waren dus het was aan ons om het zelf eens te ervaren en te beoordelen. We werden gastvrij en vriendelijke ontvangen direct bij binnenkomst en ondanks de drukte geen wachttijden of in de rij. Na een korte uitleg zijn we na een drankje op ontdekking gegaan in het prachtige en zeer sfeervolle wereldrestaurant Puur! Het aanbod was verrassend lekker! Er stond bijna overal wel aangegeven wat het was en anders was er wel vriendelijke personeel om het uit te leggen. Wel jammer dat bami en nasi niet voldoende warm was. Maar verder alles heel positief en is deze wereldrestaurant een aanrader voor iedereen! We komen zeker ook weer terug om te genieten!
Marijkeemmen .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Was zeer teleurstellend. Zeer teleurstellend!!! Bij de kassa moest ik 20 min wachten. Bij de garderobe 15. En dan hebben we het niet eens over het eten. Zeer flauw van smaak, niet op temperatuur. En veel simpel eten. De Koks wisten weinig te vertellen over wat voor vis ze serveerde. De chef kok kwam ook over als een amateur. Heel simpel het moet een goedkoop restaurant voorstellen. Maar uiteindelijk ben je heeel duur uit met wat je er voor krijg
Sander1976 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Hier met mijn vriendin en stel vrienden gegeten en was een geweldige ervaring .
Wat een keuze en dat alles heerlijk vers voor je gebakken word snap niet dat er mensen zijn die hier over klagen er is natuurlijk altijd wel iets maar voor 28 euro incl drinken is de prijs kwaliteit verhouding prima.
Gezina R.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Zondagavond met fam naar Puur,is mij tegen gevallen,staan weinig of geen namen bij gerechten.Gestoomde zalm op niet weer aangevuld.Er lag een stuk vis bij de plaat maar ze wisten niet wat voor vis ongelofelijk,de kok wist niet wat voor vis,dus niet weer!!!!!!
Kim S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Gegeten met 4 personen. Bij aankomst goed 20 minuten in de rij gestaan want we moesten eerst betalen. Vind ik eigenlijk prima. Bier, wijn en andere alcoholische dranken zijn niet inbegrepen en betaal je extra met een kaart waar je zelf een bedrag naar keuze op kunt zetten. Prima! Eenmaal bij het buffet was de keuze écht reuze. Sushi, salades, soepen, verschillende soorten Chinese gerechten, allerlei vlees gerechten, bbq, vlees en vis van de plaat of uit de wok en enorm veel desserts! Echt heerlijk. Tip voor het restaurant: Kaartjes voor de gerechten! Dit is vrij irritant.. Wordt goed bijgevuld en wordt zorg aan het eten besteed. Volgende keer gaan we gezellig weer!
Marit D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Leuk restaurant, voor elk wat wils. Lijkt erg op een ander restaurant in Leek, ik weet niet of het van dezelfde keten is. Veel keuze qua eten, koude voorgerechten, soep, wok, Italiaans, Chinees, etc. Leuke toetjesafdeling. Kwaliteit van het eten is prima. Net zoals in Leek staan de tafels wel erg dicht op elkaar, erg irritant als het wat drukker is. Bediening is prima, de ene persoon is wel iets enthousiaster dan de andere maar lan verder geen kritiekpunten bedenken. Voor een restaurant is deze soort is het een prima restaurant, als je wat sfeer zoekt kan je beter naar een ander soort restaurant gaan.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Gisteravond (2de pinksterdag) heerlijk gegeten alles was pico bello verzorgt enorm veel keus wel erg druk maar dat geeft geen hinderlijk effect. Het personeel was zeer vriendelijk vanaf binnenkomst als bij het weggaan. Wij gaan er zeker weer eten en genieten. Prijs, kwaliteit, aanbieding is redelijk.