Wereldrestaurant Breed

Nieuwe Streek 35 9351 BZ Leek Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Wereldrestaurant Breed

Maandag 16:30 - 22:00
Dinsdag Gesloten (m.u.v. speciale dagen)
Woensdag 16:30 - 22:00
Donderdag 16:30 - 22:00
Vrijdag 16:30 - 22:30
Zaterdag 16:00 - 22:30
Yteke N.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Mijn kinderen houden hiervan! Veel keuze en goede speelfaciliteiten. Zelf vind ik het vaak te druk... Dan moet je vrij lang wachten als je iets wilt laten bakken en dat lijkt me niet het idee van een buffet.
Kwaliteit van het eten is prima, toetjes zijn alleen wel erg 'fabrieks' kwaliteit.'
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Restaurant ziet er qua inrichting wel aardig uit. Verwachtte een soort vreetschuur. Qua eten: buffet gerechten vlak van smaak bijv. Chinees buffet. Vlees vd grill prima. Groenten zien er wat verlept uit komkommer tomaten sla etc. Vroeg op de dag gesneden? Plus punt is de keuzes op drink gebied. Verse jus bijv. Mis bij buffet gerechten een mihoen of rijst. Bediening moest nog wat opstarten. Veel borden op diverse tafels. Later werd het beter. Wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
Dorien W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Super lekker gegeten bij Breed in Leek. De keuze was enorm en voor iedereen is er wat lekkers.
Ook konden wij zorgeloos dineren met onze jonge kinderen. Bij de reservering hebben wij aangegeven graag in de buurt van het speelhoek te zitten, dit konden zij natuurlijk niet garanderen ivm de drukte maar dit was wel goed gekomen. Voor herhaling vatbaar.
aniekedevries .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Afgelopen maandag met een vriendin naar Wereld restaurant Breed geweest voor de verjaardagsactie. Moesten eventjes wachten bij binnenkomst maar dat was zeker de moeite waard. We werden vriendelijk ontvangen door de baliemedewerkers en werden verder geholpen door een vrolijk jong meisje dat een uitleg gaf en ons naar de tafel bracht. Het eten smaakte heel goed! Ruime hoeveelheid keuze. Mijn lieveling was toch wel echt de ossenhaas puntjes van de grill, de biefstuk van de lava en de zalm van de bakplaat. Personeel is erg vriendelijk en de borden werden snel opgehaald. Wij komen zeker weer terug, super!
Trudy W.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Komen hier regelmatig. Wel bewust op de minder drukke tijden. Voor de kleinere kinderen is er een leuke speelhal waar ze ook geschminkt kunnen worden.

Het assortiment is erg uitgebreid al denk ik dat het voor vegetariërs niet een aanrader is.

Mijn persoonlijke favorieten: tepanjaki, de aardappelgratin en pasta carbonara.

Wat mijn wensen nog zijn: échte pizza's uit een houtoven, kipfilet ipv kippendij. (De kippendij vind ik soms wat glibberig.)

Ook leuk is de verjaardagactie waarop je de maandag na je verjaardag gratis mag komen eten.

WillemT88 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Tijdje geleden De Breed restaurant bezocht daar we in Groningen waren en dit restaurant als leukste restaurant van NL 2016 is uitgeroepen.

Het restaurant is voornamelijk chinees, met buffet gerechten en een wok. Verder nog Japanse gerechten en europese gerechten (patat, pizza, pasta, pannekoeken) erbij. Het restaurant is zeer groots opgezet en dat merk je in positieve en negatieve zin.

Positief is dat iedereen wel wat kan eten, lust je geen sushi, dan eet je pizza of pasta. Kinderruimte is groot en leuk voor de kinderen op de rustigere dagen.

Negatief is dat het geen focus heeft. Ze kunnen alles, maar alles is middelmatig of in sommige gevallen ondermaats. Door het concept is bijna alles self service en je merkt dat het personeel geen ervaring heeft met klanten (kunnen vragen niet of slecht beantwoorden, problemen kunnen ze niet zelfstandig oplossen). Door de drukte tijdens ons bezoek moest je soms wel lang in de rij wachten.

Door de tijdsbeperking, de soms lange wachttijden en de grootsheid ga je onbewust snel proppen, waardoor je toch minder ga genieten van de ervaring.

Gezien de toch wel forse prijs per persoon is het voor mij niet voor herhaling vatbaar. Voor deze prijs zijn er betere en goedkopere opties.
Auktje K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
het was alemaal lekker!!!! alleen zaten we te dicht bij een doorgang waardoor de gasten vlak bij ons langs liepen naar het eten.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Afgelopen zondag voor het eerst gegeten bij breed. Het was redelijk rustig en het was geen probleem dat wij niet hadden gereserveerd. Bij alle tafels bezet is naar mijn mening de ruimte waarin het eten wordt gebakken te klein. Nu was het al lang wachten. Daarnaast moet je zelf goed opletten welk bord gereed is er wordt niets bij gezegd zoals in de meeste all you cam eat restaurants. De koks hebben het erg druk met hun eigen gesprekken. De kwaliteit van het eten is goed. De keuze is uitgebreid.
jaapsmulaap .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Hier op maandag geweest met de verjaardagactie, aangenaam verrast.
Prima gegeten en zeer vriendelijk en aardig personeel.
Het eten was werkelijk voor iedereen wat wils, carpaccio en gerookte zalm voor mijn vrouw, spare ribs en Chinees en dikke steaks voor mij en mijn zoons.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Regelmatig hier gegeten. Ruime keuze en goed eten (ossenhaaspuntjes!!!). Daarnaast leuke speelplaats beneden met begeleiding.

Enige minpuntjes vind ik dat je soms vrij dicht op elkaar zit en dat het soms echt druk kan zijn... wat ook wel weer een goed teken is. En ik vind de man bij de tepanyakiplaat (ossenhaas) een chagrijn, meedere mensen heb ik hierover gehoord.

Binnenkort ga ik weer heen met wat vrienden!
Patrick E.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag was inmiddels al weer ons 3e bezoek Wereldrestaurant Breed. We waren met 10 familieleden. We hebben prima gegeten, voldoende keuze en voor ieders smaak. Af en toe waren er wat drukke pieken bij de grill en moesten we even wachten, dan kon het ook voorkomen dat de bordjes wat langer op onze tafel stonden. Maar een vriendelijke jonge dame meldde zich niet veel later om deze af te ruimen. We kozen voor het 3-uursarrangement dus hadden geen haast.
nico1954 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Samen met mijn vrouw heerlijk gegeten, je kon overal bij het was niet overdreven druk. De wok vond ik persoonlijk iets minder maar de bakplaat en de lava grill waren uitstekend. Er was bij de wok niet zoveel keus als dat ik gewent ben bij een wok restaurant. Even de kinderspeelplaats bekeken. hier kunnen kinderen zich wel vermaken. Al met al voor mij reden om nog eens terug te gaan maar nu met de kleinkinderen.
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ter gelegenheid van een verjaardag hebben wij hier met ons gezin gegeten. De eerste indruk verteld ons dat het een keurig, netjes ingerichte zaak is. Het all 'you can eat' concept biedt een heel brede verscheidenheid aan gerechten (ze noemen het een wereldmenu). Wij hebben vooral genoten van het wok arrangement, maar ook geprobeerd van o.a. de lava gril en de teppenyaki. Ook voor de kinderen is er voldoende keuze, o.a. pizza en pannenkoeken. Ondanks het brede aanbod verbaasde ons de smaak van de gerechtjes, menig wok restaurant zou er een voorbeeld aan kunnen nemen. Er was voldoende personeel, en we werden heel correct bediend. Het gehele arrangement, waarbij de alcoholische drankjes exclusief zijn, vinden wij met 32 euro voor 3 uur dineren wel iets aan de hoge kant. Ondanks hebben we toch een zeer geslaagde avond gehad.
cajorasa .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Wat een concept en wat een keuze. Dit is het all in wokconcept maar dan 2.0. De grote chocoladefondues lachen naar je bij binnenkomst. Jammer dat de aardbeien van slechte kwaliteit zijn,waarschijnlijk uit de diepvries. Ik vond de banken wat ver van de tafel staan,dat is wel een minputje. De ruime keuze van vlees en vis wordt op jou manier bereid. Wat erg origineel is is de pannenkoekencorner waar de jonge kok je pannenkoek maakt op de draaiende pannetjes. Je kijkt je ogen uit voor een 2 of 3 uurs arrangement of daartussenin. Sommige voorgerechte lagen er wel al een tijdje,dat kon je zien aan het droogworden van de salade en de brie. Je merkt dat je in een all in gebeuren bent beland,maar daar moet je van houden. Het wordt tot in de puntjes goed netjes gehouden,lege bordjes worden constant weggehaald.
Damhert .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Arrangement biedt zeer veel keuzemogelijkheden. Assortiment van veel soorten voorgerechten vlees, vis, salade en soep. Ook bij de hoofdgerechten is er veel keus en variatie. De koks zorgen ter plekke voor het wokken en het braden van het vlees. Alles wordt goed aangevuld. Het is wel een stuk drukker dan bij een regulier restaurant, maar zeker voor grotere gezelschappen is dit restaurant een goede aanrader.
R-Roos .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Slechtste wok restaurant waar ik ooit heb gegeten. Ik kom hier dan ook niet meer terug. Fruit en groeten smaakten niet vers. Vlees smaakte niet lekker en was soms rauw of te taai. Patat was slap en vettig. Gerechten werden niet snel aangevuld en weinig aanbod voor vegetariërs. Verder was het veel te druk, soms had je eens geen loopruimte. Lange wachtrijen. Personeel had het te druk, het duurde soms wel een uur voordat he borden werden opgehaald. Ik had hoge verwachting door de reviews maar het viel me allemaal fors tegen! Ik zal dit restaurant niemand aanbevelen, bespaar uzelf de moeite en tijd.
Bea H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Gister weer gegeten bij Breed, dit keer was het erg druk en het was wel lang wachten bij de grill en bakplaten, maar zoals wokken viel dan wel weer mee.
Allen hadden wij nu twee echte vegetariers bij ons en daarvoor wordt toch niet echt veel klaargemaakt of het ligt pal naast vlees en visgerechten en dit valt bij vegetariers niet echt in goede aarde.
Er werden op aanvraag nog wel wat gerechten klaargemaakt en dat was wel weer goed!
Verder wordt het toch wel echt een vreetschuur en dat is jammer, het verval slaat al wel een beetje toe en dat moet je zelf ook wel zien.
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Beter dan gemiddelde buffet restaurant, maar niet hoogstaand. Veel keuze aan eten is er wel. Ook kan je veel drankjes kiezen, zelfs verse muntthee en sinaasappelsap. Over het algemeen worden lege borden snel weggehaald, maar soms stond het wat langer.
Uitetenmetkidsz .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Vandaag gegeten na aanleiding van onze verjaardagen eerder de week. Twee jarigen dus die hoeven maandags niet te betalen. We waren met vier man€38,50 kwijt. De rekening was al een feest. Dit wordt ieder geval een jaarlijks terugkomend etentje. Lekkere munt thee met honing. Onbeperkt voorgerechtjes eten, kids pakken wat ze lekker vinden. De jongste had zijn bord vol met olijven en tomaten en de oudste, puber, heeft van alles geproeft. Mooi concept, ruim opgezet. Wel wat drukker dan ik had gewacht op maandag, veel jarigen. De jongste van ons heeft wel erg last van alle prikkels en kan niet goed zitten. De volgende keer vragen of we bij van die nisjes met bankjes, met hoge rugzitting, mogen zitten. Tot de volgende keer.
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wij waren met 7 volwassen personen aanwezig in het restaurant. Wij vierden daar ons 35 jarig huwelijk. De ontvangst was hartelijk en de bediening was dik in orde! Het fijne van dit restaurant is de enorme diversiteit aan gerechten! Het eten was van prima kwaliteit! Vriendelijk personeel! Wij zullen dit restaurant zéker bij anderen aanbevelen! Hartelijke groeten; Familie v.d. Velde.