Wereldburgers

Dinsdag en Woensdag 12:00 - 20:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00

Uitetenmetkidsz .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Na een teleurstellend bezoek bij ander restaurant verderop in de stad. Hier binnen gestapt. We waren hier al eerder geweest en we weten dat het goed lekker is. Vanavond weer heerlijk gegeten. Bedankt. Tot de volgende keer.
Menura H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Op aanraden van een goede vriend hier gaan eten. Ik had van te voren telefonisch gereserveerd en de jongeman die de reservering aannam wist gelijk wie ik was toen ik binnen kwam met mijn tafelgenoten. Dat gaf meteen een warm en welkom gevoel. De burgers waren echt voortreffelijk evenals de bijgerechten. Alles is puur en eerlijk. Het personeel vriendelijk, attent en in voor een grapje, al met al een prima restaurant, waar iedereen terecht kan. Naast de gebruikelijke beefburgers, ook nog ruime keuze in lam, varken, kip, vegetarisch en vegan. Aanrader als je in Groningen bent, of de moeite waard om er een stukje voor te rijden!
Absoluut voor herhaling vatbaar!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De naam suggereert dat je er een hamburger kunt eten echter ............. de gerechten die geserveerd worden overstijgen dit begrip volledig !!
We hebben er heerlijk gegeten. De kaart bied voor elk wat wils en je krijgt dan een heerlijk vers bereid gerecht (kwalitatief hoogstaand).
De bediening: vriendelijk, voorkomend & prettig informeel
Bleumondayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Dit had ik even niet verwacht. Wat kan je hier lekkere burgers eten. Van vega burgers tot dubbele runderburgers echt super!
De service van de dames is uitstekend! en door de openkeuken kan je alles zien gebeuren.
Leuke extra produckten zoals bijv. Grunnsnabelijs.
verse produckten, goede service tegen een hele betaalbare prijs.
Ik kom zeker terug.
Henriettevanmil .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
45 minuten moeten wachten in een bijna leeg restaurants, voor een dure kleine burger. Eerste en laatste keer dat we hier gegeten hebben.
Wij vinden het erg vervelend dat uw bezoek aan ons restaurant teleurstellend was. Om onze service te kunnen verbeteren zou ik graag van u vernemen waarom het zo lang duurde. Alle burgers worden op bestelling bereid en hebben een bereidingstijd van ongeveer 15 minuten. Dat lijkt misschien wat lang voor een "fastfoodproduct". Als het druk is, kunnen de wachttijden een beetje oplopen. Het personeel kan zich niet herinneren dat er ontevreden gasten waren op de dag dat u bent geweest. We zaten die avond overigens vol terwijl u zegt dat het restaurant zo goed als leeg was. Het was zelfs zo druk dat we aan het eind van de avond geen brood meer hadden. Dat kan bij ons gebeuren omdat we elke dag alles vers (voor)bereiden. Dat u de burger te klein vond voor wat u moest betalen is niet leuk. Alle burgers zijn 200 gram en van biologisch vlees gemaakt. Heeft de burger overigens wel gesmaakt? We doen ons uiterste best om iedereen tevreden naar huis te laten gaan en vinden het jammer dat dit in uw geval niet gelukt is.
K. S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Na een dagje Groningen binnen gelopen bij Wereldburgers. Door snelle service waren er genoeg plaatsen vrij. Het eten was heerlijk en voor een goeie prijs.
Groninger1974 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Met de familie maar eens burgers gaan eten, we moesten wel wat lang wachten voordat het eten klaar was. Voor ons was net een groep binnengekomen. De burgers waren prima (ik had lam welke ik beter vond dan de beef van mij tafelgenoten). Nog meer te spreken was ik over de salade en de verse appelsap. Dus voor liefhebbers (en vegetariers) een prima keuze.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Wereldburgers is een klein zaakje aan het Akerkhof in Groningen. Het zat bomvol toen wij ze bezochten, maar hadden gelukkig het laatste vrije tafeltje. Mijn burger was lekker (lamsburger met shropshire blue en rode uien compote); mals vlees, smakelijke garnituur en een prima broodje en ook de aardappelwedges en coleslaw was goed. De bediening was vriendelijk, maar wel wat rommelig. Het meisje in de bediening moest twee keer zoeken naar een opschrijfboekje+pen om twee drankjes op te schrijven, dat zou misschien nog wel uit het hoofd kunnen;). We moesten een tijdje wachten op ons eten, omdat er een grote groep voor ons was, daar had de bediening misschien wat van mogen zeggen. Het decor is gezellig, met mooie tinten blauw/groen in de zaak, wel vond ik het redelijk gehorig.
Al met al een prima plek voor een smakelijke burger tegen een prima prijs! Ik kom vast een keertje terug.
RoosBut .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Was vandaag bij wereldburgers voor de winterburger, was zeer tevreden! Mooie entourage, aardige behulpzame mensen, erg lekker eten! Kan de winterburger, de huisgemaakte wedges en niet te vergeten de niet te versmaden cheesecake van harte aanraden. Kom zeker weer terug!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Na alle goede recensies gelezen te hebben, probeerden we Wereldburgers graag uit. Helaas viel het tegen! Ik wilde het bijna niet geloven, iedereen zegt dat de burgers hier goed zijn!? We zaten aan een "halve tafel" tegenover de bar, erg krapjes maar verder oké. Het kleine restaurant zat mutjevol, dat was best gezellig. De bediening liet ellenlang op zich wachten, het duurde lang voordat we drinken konden bestellen en nog veel langer voordat we de burgers konden bestellen. Toch raar, we zaten tegenover de bar, maar het leek alsof men ons niet zag. De burgers zelf waren droog. Heel erg jammer! Ook de broodjes leken gewoon niet te matchen. De wedges die erbij zaten waren enorm, een soort kwarten van aardappelen. Maar ze waren wel lekker.
Groningen telt een aantal adresjes waar ik veel lekkerder burgers heb gegeten, helaas! Want het concept van Wereldburgers is juist zo leuk. Wellicht over een paar maanden nog eens een kans geven.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Heerlijke burgers. Lekker rundergehakt nog een heel klein beetje rosé! Ook lekkere broodjes en goed gekozen combinaties. We zijn al vaak hier geweest, het blijft ons favoriete lunchrestaurant. Advies van de kok: probeer onze lamsburger. Dat wordt de volgende hamburger.
Lindy F.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wereldburgers zijn heerlijk! Lekker rose vlees, smaakvolle sausjes, knapperige frietjes en lekkere broodjes.. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar!
Barbera V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijk gegeten. Mijn man had de Dutch burger en heeft gesmikkeld! Ik had een van de drie vegaburgers namelijk de black bean, met de wedges en coleslaw. Allemaal lekker! Ook de mayonaise hmmmm vergeten te vragen of dat zelfgemaakt of ergens te koop was. Decor vinden wij leuk, open en beetje industrieel. Voor te stellen dat anderen het minder leuk vinden. Veel aandacht voor lokale producten, duurzame producten en biologisch vlees. Bijvoorbeeld vegan ijs van professor grunschnabel in vele bijzondere smaken. Ik heb de snowwhite genomen met kokos en vanille hmmm lekker zoet! Helaas bij het afrekenen vergeten om een fooi te geven, minpuntje voor de klant dus. Om het goed te maken deze eerlijke review.
Jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Goede burgers op een lekker broodje, lekkere sausjes, veel huisgemaakte en/of streekproducten. Duidelijk kwaliteit over kwantiteit. Niet echt burgers "voor de grote trek".
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
alles goed man, sympathiek en goede inzet van de jongens, er valt over alles en iedereen wel iets negatiefs te zeggen als je daarvoor kiest maar ik vind wereldburger een goede zaak. punt;
Michel Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Erg lekkere burger leuke zaak en zeer vriendelijke bediening zeker een aanrader als je even lekker snel maar zeker lekker gaat eten!
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Wereldburgers...gemaakt door leuke burgers :)
Leuke, vriendelijke en enthousiaste eigenaar die een passie heeft om de beste burgers te maken.
Je kunt hier nooit te vaak komen, want de burgers zijn hier echt goed! Smaakvol en puur!

Vandaag de burger van de maand: Biologische lamsburger "Stilton Style" met gemengde sla, gegrilde paprika, Stilton kaas en chutney van gekarameliseerde uien met frites van verse aardappels i.c.m. de brandermayo, TOP! Voor de grote eters, kom je zeker aan je trekken met een double-burger.

Als je wil genieten van een hamburger, moet je hier zijn, en dan krijg je ook niet zomaar een hamburger, maar een hele goede hamburger! De ijsjes, van prof. Grunschnabel, moet je zeker een keer proberen, het zijn unieke combinaties van ingrediënten die je niet zo snel bij een ijsje zou verwachten. Dit is en blijft een gezellige, relaxte plek om een echte goede hamburger te eten.

Kortom: de burgers zijn werelds!
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Goede kwaliteit burger. Lekker vlees. Lekkere frieten, lekkere mayo. Maar wel flink aan de prijs. Met z'n 2en zit je boven de 30 euro inclusief drankjes.
TasteOfVictory .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Vandaag een overheerlijke hamburger gegeten bij Wereldburgers aan de Akerkhof 43. Laat je niet misleiden door de gelijknamige bezorgdienst, die komen qua kwaliteit, smaak en sfeer niet in de buurt van de real deal. Goede ingrediënten en vriendelijke service. Prijs/kwaliteit-verhouding is netjes.

Ik heb gekozen voor de DUTCH BEEF BURGER met FRITES. De smaak van het vlees was erg lekker, mooi gebakken en goed gekruid. Wat dit burgerrestaurant verrassend maakt is dat de broodjes vers gebakken worden door een lokale Bakkerij, dus géén kleffe kadetjes.

Als je iets bij je burger neemt kies dan voor de FRITES! De smaak is echt niet te vergelijken met diepvries-zooi. De laatste keer dat ik zulke smaakvolle patat at, was toen ik ze zelf thuis heb gebakken, pluspunten!

Het enige nadeel dat ik kan bedenken was dat er net iets te weinig mayonaise bij de FRITES zat, daarentegen was de mayo niet standaard en lekker gekruid.

Al met al zeker een aanrader, vooral als je onder de €10 echt goed wil eten. De service was top, de muziek relaxt en ik ga zonder twijfel binnenkort weer langs.
Ralph .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Dit burger restaurant neemt zijn verantwoordelijkheid als het gaat om heerlijke hamburgers. Er staan hier twee vegetarische burgers op het menu waarvan ik de say cheese bruger heb geprobeerd: een vegetarische “burger” van gegrilde haloumi kaas, gegrilde courgette, gegrilde paprika en zoete chilisaus. Persoonlijk vond ik de prijs kwaliteit verhouding net wat te hoog. Het is ook mogelijk om een "broodloze burger" te bestellen. Voor een meerprijs krijg je het vlees dan met salade. Ik denk dat de say cheese veel beter tot zijn recht komt in een salade. Door het brood verdween de gegrilde kaassmaak een beetje en miste ik wat bite. Hoewel ik er slechts een keer heb gegeten kom ik zeker eens terug om meerdere burgers te proeven. Hoewel het heel rustig was in het restaurant moest ik vrij lang wachten voordat de hamburger geserveerd werd. Vandaar dat ik de service wat laag beoordeel.