Wellcome

Maandag t/m Vrijdag 15:00 - 23:00
Zaterdag 14:00 - 23:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Wellcome

Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk Vietnamees restaurant in een van de goorste, meest toeristische straten van Amsterdam.
En toch komen wij hier al jaren vaak terug. Nee, voor de sfeer hoef je hier niet te komen, voor top service ook niet. Maar voor een goede, Vietnamese smaak: absoluut! Elke keer als we hier eten is het eten gewoon goed, smaakvol en zeer betaalbaar.
Het is een oude tent met weinig sfeer. De bediening oke, maar niet top en is pas echt aardig als je er een aantal keer bent geweest, dan kan er een lachje van af.
De menukaart is enorm en er zit niet een duidelijke chronologie in. Daarnaast krijg je een boek met plaatjes.
Aanrader als je eens zin hebt in goed Vietnamees zonder poespas met partner, vrienden of familie.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Met 4 personen voor een 6-gangen menu voor euro 25 per persoon. In verhouding veel garnalen in de voorgerechten (dumplings, loempia van rijstpapier etc.) Het minste gerecht vond ik persoonlijk de inktvissalade (combinatie van zoet/zuur) maar met relatief weinig inktvis. Hoofdgerecht bestond uit 4 schotels (zowel vis als vlees). Witte huiswijn is prima en goed betaalbaar (euro 17,50). Bediening is oké maar niet overdreven vriendelijk. Al met al een 8-
V. T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Naar aanraden van een kennis ging ik samen met mijn vriendin deze restaurant bezoeken.Het viel ons echt tegen.
Bediening begrijpt niet wat ik wil en geen vriendelijkheid.
Dan maar een vietnamnese noodlesoup gegeten,zit niet veel bief in en voor een half gevuld potje thee betaal al bijna 4,-euro voor.
Helemaal niet gezellig om te eten,er zijn veel betere restaurant in de chinatown!
TimmyF .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Wilde een keer wat anders dan de Thai, dus belanden bij dit restaurant op/aan de Zeedijk. De bediening was vriendelijk (en snel) en de ambiance was prima.

Wat betreft het eten was dat ook absoluut naar tevredenheid, waarbij ik de springroll's, echt ontzettend lekker vond. Het betrof de 'fresh' springroll die dus niet gefrituurd worden, binnen een garnaal en mint, wat in combinatie met de lekkere (dunne) chili saus ontzettend lekker en fris is. Overige starters, fish cakes, en prawn cakes erg lekker, waarbij ik in de toekomst één van beide zou kiezen, aangezien ze op elkaar lijken.

Hoofdgerechten waren prima, al moet ik eerlijk zeggen dat een gerecht met kip en citroen niet tot mijn favorieten zal behoren, maar dat lag niet aan het gerecht, maar kwestie van (mijn) smaak.
Roger K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
“Hier moet je absoluut een keer gaan eten!”, had mijn collega gezegd. Dat hoor ik niet zo vaak, dus werd aan die oproep vrijwel meteen gehoor gegeven. Bij binnenkomst stemt het interieur weinig hoopvol, de bediening spreekt geen woord Nederlands en houdt qua gedrag het midden tussen nonchalant en nogal bruusk. Hm. Of we gereserveerd hebben? Ja? Nou, dan mogen we voorin plaatsnemen.

We bestellen witte wijn, en die wordt zodanig hard op tafel geplempt -terwijl de ober de andere kant op kijkt- dat we geen van beiden een grinnik kunnen onderdrukken. De menukaart blijkt een volumineus boekwerk met een raadselachtige indeling. Zo staan er verschillende pagina’s met voorgerechten verspreid door de hele kaart. Eerlijk gezegd zijn we een beetje overdonderd door al die verschillende gerechten, dus vragen we de bediening om hulp. Als we van vis houden moeten we het Seafood menu maar nemen. Vijf gangen met garnalen, oesters, kreeft, inktvis en tarbot voor € 35 de man. Dat kan helemaal niet voor die prijs, maar uit nieuwsgierigheid bestellen we het toch.

In een vloek en een zucht staat de eerste gang op tafel, een lekker Vietnamees soepje met –het valt direct op– kraakverse grote garnalen. Wat een aangename verrassing. Terwijl we van onze soep zitten te genieten komt een kordate dame naar ons toe gebeend. Op een toon die normaal voor stoute kinderen wordt gereserveerd eist ze antwoord op de vraag: “You book?” anders moeten we maar achterin gaan zitten. Ik toon mij strijdlustig en zeg “We book!” op een manier die suggereert dat het gesprek daarmee, wat mij betreft, afgelopen is. Gelukkig is het dat ook.

Na de soep volgen drie grote, gestoomde oesters die de kwaliteit van de soep op hun sloffen evenaren. Dat wordt nog wat hier. Later volgt per persoon een halve kreeft met lenteuitjes en ook deze is van grote klasse. De laatste twee gangen worden tegelijkertijd geserveerd: gewokte inktvis in een beslagje en een kleine gestoomde tarbot om te delen, geserveerd met witte rijst. De inktvis is met afstand de meest malse die mij ooit is voorgezet en ook nog lekker pittig, mijn eeuwige angsten waren dit keer ongegrond. De tarbot doet mij beslissen die thuis ook eens een keertje te gaan stomen. Als hij half zo goed smaakt als deze, zal ik volkomen tevreden zijn.

Inderdaad, in deze zaak wordt elk bord op slapstick-wijze op tafel gegooid en horen één of twee aanvaringen met de bediening er blijkbaar bij, maar dat moeten we misschien maar voor lief nemen. Het eten is eenvoudig maar van een kwaliteit die niet te geloven is voor die prijs. Wat een tent!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2012
Een restaurant waar ik al een paar keer voorbij ben gelopen en uiteindelijk afgelopen weekend heb uitgeprobeerd. Het eten is werkelijk voortreffelijk en heeft precies de authentieke smaak zoals die ik in Vietnam ondervond.

De 'shrimp ricerolls" en de twee noodelsoepen die we hadden waren heerlijk! De bediening is een beetje op zichzelf maar niet storend. Entourage kan wat sober overkomen maar er hangen mooie portretten aan de muur die je een beetje terug naar Vietnam doet denken. Prima restaurant dus en ook niet duur!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
Superlekker Vietnamees restaurant. De bediening duurt soms een beetje lang maar dat komt omdat ze met z'n tweeen deze tent runnen. Harde werkers en erg subtiele smaken. Wij komen hier vaak en genieten er iedere keer van. Het menu voor 2 is qua budget altijd een goede optie, loempiatjes, soepje, salde en drie gerechten voor 22,50 per persoon. Top!