Welkom Thuis

Stommeerweg 91 1431 Aalsmeer Nederland Kaart

Over restaurant Welkom Thuis

Voel je welkom

Het gevoel van thuiskomen en toch in de watten worden gelegd; daar draait het hier allemaal om. Eigenaar Mark wil dat je geniet van heerlijke gerechten, een goede sfeer en grote gastvrijheid. Alles klopt, dit voelt inderdaad echt als thuiskomen.

Meer informatie over restaurant Welkom Thuis

Service8,5/10
Decor8,6/10
Jensgombert . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
We wilde zaterdag zeetong eten in Ijmuiden bij een lang bestaand restaurant. Had het mijn kinderen beloofd. Helaas had dit visrestaurant geen zeetong op voorraad. Puur toevallig op zondag terecht gekomen bij het restaurant Welkom Thuis in Aalsmeer. Een gokje, maar wat zou het! Allemaal aan de zeetong. Geen voorgerecht, vanwege jonge kinderen. Wat we kregen? Mega tongen voor 25 euro p.p! Nog nooit zulke boter malse zeetongen gehad! TOP!!!! En ik ben echt MEGA kritisch! Ik neem zeker nog een keer de moeite om daar te gaan eten of lunchen, ook met klanten en leveranciers! Perfecte prijs/kwaliteit verhouding!
Marleen66 . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Wij hebben met onze familie ontzettend lekker gegeten bij Welkom thuis. Ik had zelf een 4-gangen verrassingsmenu. Het vlees, de vis, alles was ontzettend goed en lekker! Ook de gegrilde tomaatjes en gevulde paprika waren verrukkelijk! We hebben de hele avond met elkaar genoten van een verrukkelijk diner! Hier komen we zeker terug! Echt een aanrader!!!
R S. Gastronoom (22 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht! De bediening is zeer vriendelijk en op de juiste momenten oplettend. De kaart is zeer uitgebreid, voor ieder wat wils. Echt een aanrader!
Sandra C. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Weer heerlijk gegeten. De maaltijdsalades zijn echt heel erg lekker en de wijnkaart is ook een aanrader. Mijn tafelgenote was helemaal onder de indruk van het uitzicht. Helemaal in de zomer is het genieten bij Welkom Thuis. Je kunt in alle rust hier rustig bijpraten of vergaderen. Het personeel is heel vriendelijk en niet opdringerig. Speciale wensen kunnen ook worden aangegeven. Één van mijn favoriete restaurants.
Sabrena D. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Heerlijk gegeten bij Welkom Thuis! We waren er al wat eerder dan zonsondergang dus we hebben nog even mogen genieten van het prachtige uitzicht! De chef had een heerlijk menu'tje samengesteld ook wel ''chefs special'' genoemd, en voor deze prijs echt boven verwachting wat voor lekkers we op tafel kregen! We komen zeker vaker eten... Bediening was erg vriendelijk en we werden fijn geholpen.
Rik B. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Het eten was redelijk, al mag je obv de prijs beter verwachten. Klacht/opmerking werd goed opgepakt. Drie meiden in de bediening waarvan er een de sfeer verpestte, zelden zo'n onsympathieke chagrijn meegemaakt in de horeca.
Terencew47 . Gastronoom (21 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Afgelopen zaterdagavond hier gegeten. Binnen is een prettige warme kerstster, maar het overheerst niet. Gewoon fijn thuis gevoel. We hebben gekozen voor 2 voor, 2 hoofd. Bediening is lichtelijk traag, maar staat dus ook niet elke seconde aan je tafel of je nog wat wilt. Wel praten de dames veel met elkaar en dat zorgt ervoor dat er twee keer aan dezelfde tafel wordt gevraagd wat ze willen drinken bij binnenkomst. Scherper zijn! Het voorgerecht van de tomatensoep is prima, niets bijzonders, maar ook niet zuur of juist zoet maar iets ertussenin. De vitello tonato is mooi op smaak en een grote portie. Het hoofdgerecht zeetong is uitstekend bereid en glijdt zo van de graat af. Zeer smaakvol. De mixed grill komt op een spies en dat is lastig bereiden. De kip is duidelijk te gaar, droog en niet lekker. Spare ribs mooi, de rest is behoorlijk doorgegaard, op het randje voor onze fijnproever, prima voor de gemiddelde eter. Al met al heerlijk gedineerd en een fijne avond gehad. Dikke aanrader!
Sonja V. Gastronoom (73 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Leuk restaurant, bijzonder vriendelijke bediening. Eten wisselend, uiensoep smaakte lekker, sate was taai en niet lekker, de ravioli was prima. Sauvignon wijn was niet bijzonder.
Joop R. Gastronoom (47 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Verjaardag 65 jarige, DINER. Huiswijnen Chardonnay/Sauvignon Blanc en Merlot van Franse afkomst, vind een ieder lekker. Vooraf Vitello Tonato, klassiek, ruime portie fricandeau, kraakverse rucola, tonijnsaus etc., een smakelijke start. Entrecote met garnituur, mooie dikke frites. Opvallend, men vraagt niet hoe men de entrecote bereid wil hebben, maar voor mijn smaak kwam het perfect op tafel, supervlees. Dessert brownie met toebehoren, lekkere koffie. Om mij heen bij andere gerechten, alleen goede berichten gehoord. Leuk personeel, vriendelijk en attent.
Enur . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
De ligging van het restaurant aan het water is uitstekend. Het was zo een warme avond dat wij op het terras op de tweede verdieping konden zitten eten.
De personeel was zeer vriendelijk en attent - wij voelden ons thuis...
Het menu was goed. Echter, de porties waren zeer royaal, waardoor het een beetje te veel werd. Omgedraaid, voor 20 euro, meer dan de prijs waard.
Wij zullen zonder meer Welkom Thuis weer bezoeken bij mooi weer.
Marion V. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Ik vond de ambiance en de inrichting van de zaak super. Wij zaten op de bovenverdieping en keken zo uit over het water. We konden nog heerlijk buiten zitten! De bediening was erg aardig en alert. Wij hadden het iens diner dagen menu. Het voorgerecht was met zalm. Erg lekker maar een grote portie voor een voorgerecht. Had voor ons kleiner gemogen. Hoofdgerecht was een rib eye met pepersaus. De pepersaus was erg zoutig en niet lekker. Ribeye op zich was goed gebakken. Wij hebben doorgegeven aan de bediening dat de saus erg zout was en later kwam zij terug en beaamde dit. Erg netjes. We kregen de dessertwijn van het huis wat we namen bij het dessert. Het dessert was erg machtig en ook een grote portie. Banaan met ijs en chocolade saus. Dit mocht ook echt wat subtieler. Maar al met een al en zeker door de bediening wel een aanrader!
Henk A. Gastronoom (27 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Brasserie met een prachtig uitzicht over de Westeinderplas.
Het voorgerecht Vitello tonato en de tonijn met sojasaus waren goed.
De lamsrack was mooi rose en heerlijk maar het vispannetje was vlak van smaak en viel daardoor wat tegen. Verschillende wijnen zijn per glas verkrijgbaar. De Sauvignon Blanc miste zijn frisse zuren en was zeer matig, maar de rode Shiraz smaakte voortreffelijk.
De Crème Brulée zou brandend met Grand Marnier worden geserveerd. (denk eraan om dit uit te blazen staat op de kaart.) Onze kwam direct uit de koelkast.
Na een opmerking hierover werd deze fout met duidelijke tegenzin door de bediening hersteld.
Sebastian K. 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Welkom Thuis heeft een ontspannen sfeer en zeer vriendelijke bediening. De menukaart is redelijk doorsnee, maar biedt voldoende keus voor zowel vlees- en visliefhebbers als vegetarisch. Wij hebben gekozen voor de Mixed Grill, maar zijn daar niet erg enthousiast over. Alle soorten vlees lijken tegelijk bereid waardoor ze niet allemaal de juiste garing hebben. De sparerib daarentegen is erg smaakvol. Voor het dessert hebben wij de Chocolade proeverij gekozen. De schuimzoen en de slagroom waren zeer zeker niet zelf bereid en de chocolademousse en de brownie waren prima te versmaden. Het voorgerecht (Plateau Welkom Thuis) was voldeed aan de verwachting. Onze eindconclusie is dat je er voor sfeer, vriendelijke bediening en een diner van gemiddelde kwaliteit zeker naar toe kan gaan. Wil je beter eten dan gemiddeld, kun je ons inziens beter iets anders zoeken.
Hans200810 . Gastronoom (10 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
"Welkom Thuis" is binnen gezelliger dan je buiten zou verwachten. Daarnaast ook een prachtig uitzicht over het Westeinderplassen. Zondag avond verrassend druk maar dan ook helaas wel geduld moeten hebben. de vissoep was goed gevuld maar de peper overschaduwde de vissmaak. De moot zalm als hoofdgerecht was niets op aan te merken zoals ook op het dessert van passievruchtbavarois. Kortom lekker gegeten. De bediening van vriendelijk.
Evert-jan B. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
ik heb er spareribs gegeten heerlijk gekruid goed van smaak ook de vis en de desserts zijn echt goed van smaak ,interieur gezellig rustig echt een welkom thuis de bediening erg goed vriendelijk gastvrij en altijd met een glimlach een welkom
Ger D. Gastronoom (68 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Welkom thuis ligt mooi aan de rand van het meer. Achter het dijkpand is voldoende parkeerruimte. Je kunt beneden binnen zitten, maar ook boven. Boven bevindt zich ook een mooi dakterras met prima uitzicht.
Op een vroege voorjaarsmiddag genoten wij hier van een prima lunch.
De jonge bediening is attent en vriendelijk, laat soms een klein steekje vallen maar lost dat prima op met een glimlach.
De koks – die hun domein beneden hebben – komen zelf even langs om te vragen of alles naar wens is. Hoe vaak zie je dat nog?

Dan het eten zelf: wij kozen voor de versgemaakte soep van de dag. Dat was een romige mosterdsoep die prima op smaak was. Ook de Franse uiensoep was wat je er van mag verwachten.
Prettig is, dat je van diverse salades kunt aangeven of je de grote of kleine variant wenst.
De salada met geitenkaas was mooi opgemaakt en precies goed van smaken. Het brood met carpaccio werd geserveerd op een groot bord en was gewoon een maaltijd. Uitschieter in positieve zin was de salade met ossenhaas, het vlees niet te gaar (wil nog wel eens voorkomen) en met Oosterse kruiden gebraden. Lekker brood erbij en zelfs de witte wijn had voldoende smaak om hierbij goed aan te sluiten.
Met 3 personen, ieder 2 drankjes en de gezellige bediening erbij vol je je voor 55 euro
Jan M. Gastronoom (16 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Gisteren geluncht bij Welkom Thuis. Ik wilde graag een Cesar salade eten maar deze stond niet op de kaart. Ik vroeg aan de gastheer of het mogelijk was om een salade met kip voorgeschoteld te krijgen. Ik kreeg twee opties. Salade met kippendijen of met gerookte kip. Ik koos voor het laatste en heb hier bijzonder goed van genoten. Voor de combinatie kip met pesto was erg lekker! De service is verder uitstekend. Na de lunch ben ik nog gaan werken op de bank vlak bij een open haart. Je voelt je hier al snel (welkom) thuis. Kortom een aanrader!
Peeveeha . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Vanavond heerlijk zitten eten bij 'Welkom Thuis' in Aalsmeer.
We zaten op het buitenterras op de eerste verdieping waar je wordt gefêteerd met een prachtig uitzicht op en over de Westeinderplas. De service sluit aan bij de naam van het huis en de bediening geeft je meteen het welkome gevoel van thuiskomen terwijl je uit bent. Het 3 gangen weekmenu dat voor de ongelofelijke prijs van 25 euro (!!) wordt aangeboden was een echte aanrader. Als vooraf een prachtige huisgerookte zalmfilet gelardeerd met een fijn uitgebalanceerde salade en een mooie ravigottedressing, als hoofdgerecht Beef Stroganoff met vlees van een fantastische kwaliteit en een perfecte garing en boeren aardappelen uit de oven (echt yummie!) als dessert heb ik de voorgestelde vruchtensorbet van witte chocolade vervangen door een klassieke gelatocoupe die van een uitstekende kwaliteit was maar volgens mijn vrouw heb ik hiermee een grote fout gemaakt omdat de sorbet echt zinnenprikkelend lekker bleek te zijn. Zo blijft er weer iets om naar uit te kijken voor een volgend bezoek want dat die er gaat komen staat nu alweer vast ;-) Echt een warme aanrader, gewoon doen!
JMDenBreeijer . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Mijn vriendin en ik hebben hier laatst heerlijk geluncht!
Waarna wij besloten hebben hier ook 's avonds een hapje te gaan eten!

Zij had het broodje zalm, ik het broodje carpaccio.

Één woord: Voortreffelijk! Het brood was heerlijk vers! En dit brood was daarnaast ook nog eens rijkelijk belegd!

Avondeten was ook fantastisch, goede smaak van vlees, goede garing en heerlijke wijnen!

Prijs/ kwaliteit verhouding een dikke 10+!

Wij komen hier zeker weten terug!
Jantine D. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Vanavond heerlijk gegeten bij Welkom Thuis! We wonen in de buurt maar waren er eigenlijk nog nooit geweest. Hele fijne sfeer met 2 gezellige dames in de bediening Geen culinair gedoe (daar zijn wij niet zo van), maar gewoon lekker eten en een goede prijs/kwaliteit voor wat je krijgt. Prachtige locatie, echt een vakantie gevoel. Wij komen zeker terug!