Welgelegen

Ruurloseweg 1 7141 KA Groenlo Nederland Kaart

Over het restaurant Welgelegen

Pak een fijne tafel in het bijzonder sfeervolle restaurant, geniet van de zon in de tuin of schuif aan op de verwarmde veranda.
Proef pure passie, liefdevolle smaken en vind oogverblindende creaties op uw bord.
Wij beloven, u wordt verrast!
Ook uw kinderen zullen zich bij Welgelegen snel op hun gemak voelen door de ruimte die het restaurant bied en de unieke kindermenukaart.

Meer informatie over restaurant Welgelegen

• : Eigen parkeergelegenheid

Dinsdag t/m zondag vanaf 11:00 uur

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Welgelegen

Willemijn M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
We hebben een heerlijke avond uit gehad; bijzonder lekker gegeten in een fijne sfeer.
Erica W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Fantastische avond gehad met heerlijk eten. Aanrader om er vaker heen te gaan. Zeker voor herhaling vatbaar.
Hoog kwaliteitsniveau voor een nette maar forse prijs.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
In het restaurant welgelegen een geweldige avond gehad. Goede sfeer, goede bediening en en heerlijk eten met een uitstekende wijnen. Een aanrader om naartoe te gaan.
Naufal A.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Slecht: Hoofdgerecht met spinazie én zand!
Geen verontschuldiging, wel komen met een reactie dat zand altijd mogelijk is bij 'gewassen' spinazie.
Prima, maar niet in een 'gerenommeerd' restaurant (?!). Het is gewoon een ontactvol smoesje! Voorstel: bij onherstelbare risico, weg halen van het menu. Succes!
JJ B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Vriendendiner besteld met 6 man, ruime keuze uit mooi opgemaakte en heerlijke gerechten, lekkernijen plank vooraf ook erg lekker. Enige wat niet op site staat is dat gekozen gerechten van de kaart wat kleiner zijn dan wanneer apart besteld ( wat uiteraard wel weer te begrijpen is en 4 gerechten samen zijn genoeg) Kortom een echte aanrader
Bernadette T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Ik vond de starter en het toetje heerlijk, het hoofdgerecht viel tegen, evenals bij mijn familie
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Mooie locatie voor een lunch of diner. We zijn hartelijk ontvangen en hebben de gelegenheid gehad om 1,5 te vergaderen in alle rust. Een aanrader als lunchlocatie!
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Wat een, in alle opzichten, geweldig restaurant!
Prachtig qua bouwstijl en inrichting, geweldig lekker eten en perfecte, zeer gastvrije en vriendelijke bediening.
Hier klopt alles!! Wij hadden mede daarom een heerlijke avond met dierbare vrienden.
Hartelijk dank hiervoor en wij komen zeer zeker vaker terug.
Saar T.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
de gerechten waren allemaal zeer smaakvol en mooi gepresenteerd echter de grote van de gerechten per gang was voor ons 4 allemaal aan de kleine kant.
Zorgdrager E.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Lekker gegeten in gezellige atmosfeer.
Lars H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
We zijn met zijn vieren gaan eten, en vonden het eten redelijk goed. Hoofdgerecht bij 1 persoon koud. We hadden gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu. Als je dan ook aangeeft geen paling, oesters of schelpdieren te willen eten, verwacht je iets meer vlees. Dit was niet get geval, er zat geen vlees als hoofdgerecht op het menu. Bovendien is het personeel niet op de hoogte Vd naam en inhoud Vd gerechten en liep het nog wel eens spaak in de bediening. Kortom meer verwacht maar niet helemaal ontvangen. Jammer, je betaald er wel naar.
Richard G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
We hebben allemaal wel eens een mindere dag. Ook bij mijn bedrijf kan het een keer voorkomen dat de service niet is dan wat men verwacht had. Als er dan iets mis gaat dan probeer je dat zo goed mogelijk op te lossen. Helaas ging het hier helemaal mis en werd er door niemand ook maar iets gedaan om de avond positief te laten verlopen.

Toen we binnenkwamen om 19.30 uur werden onze jassen netjes aangenomen en de vriendelijke, doch een beetje sjofel ogende meneer van het prachtige etablissement bracht ons bij onze tafel. Daar hebben we vervolgens ruim 30 min. gewacht en iedere keer liepen er meerdere bedienend personeel langs onze tafel. Uiteindelijk kwam meneer nr. 2 vragen of ‘alles naar wens’ was. Dus ik reageerde, lichtelijk gevat; “dat vertel ik je als we iets mogen bestellen”.

Het was druk en ik voelde de bui al hangen dus maar niet om de kaart gevraagd en direct het verrassingsmenu van de chef besteld. Ik had zin in lekker eten dus zijn we voor 6 gangen gegaan. Vrijwel direct na de opname van onze bestelling kregen we ieder van een dame (personeelslid nr. 3) een glaasje gazpacho. Ik kon haar nog net tackelen om nog wat drinken te bestellen. ‘Die hebben de boodschap nu wel begrepen’, dacht ik. Dus zou het tempo er nu wel in komen….

Ondertussen was het 21.00 uur en onze lege gazpacho glaasjes stonden al een tijdje op de rand van onze tafel. Mijn vrouw was er al klaar mee en had het ultimatum op 21.15 uur gesteld. Eigenlijk wilde ze al eerder vertrekken, maar ik had veel goede verhalen over deze tent gehoord en was toch wel erg benieuwd naar het eten. Gelukkig kwam personeelslid nr. 4 het voorgerecht brengen. Carpaccio, niet echt een verrassing, maar goed. Je bent blij dat je wat hebt. Ik vroeg nog aan de bediende waar die kleine bordjes met dat botte mesje voor waren (als hint voor het brood waar we nog niets van gezien hadden). ‘Brood komt bij de soep’ werd ons medegedeeld.

Het tempo ging iets omhoog, met nadruk op iets. Gang 2 waren coquilles. Het smaakte goed, maar wel een beetje vlak dus wederom geen verrassing. Bij het afhalen van de schaaltjes werden ook onze bordjes voor het brood weggehaald. De meligheid zat er bij ons al aardig in dus namen we maar geen moeite om nog een keer naar het brood te vragen.

Yes, daar kwam de soep. Verrassend geserveerd in een wijnglas, maar wel zonder brood. Personeelslid nr. 5 vond het zo bijzonder dat ze runderbouillon in een wijnglas serveerden dat ik haar maar niet heb verteld dat het voor ons bijzonderder zou zijn als het een keer in een gewone kom zou worden opgediend. We moesten wel uitkijken, want het glas was erg heet en het zou ‘awkward’ (haar woorden) zijn als we onze mond zouden verbranden. De bouillon was wat je van een scheutje water met draadjesvlees mag verwachten. Met onze vork die klaarlag voor gang nummer 4 hebben we die stukjes vlees uit dat wijnglas kunnen peuteren.

Zie hier, daar kwam gang nummer 4. Ondertussen konden we kennismaken met bediende nummero 6! We hadden iets met vis gehad, iets met een beetje rund, dus nu was gevogelte aan de beurt. De borden waren lekker warm, helaas de parelhoen niet. We waren er al snel uit dit niet direct te melden, want je weet maar nooit wanneer je het bord weer terug krijgt. Uiteraard werd de misser wel gemeld bij het afhalen van de lege borden, maar hier werd verder niet op gereageerd.

Het hoofdgerecht was in aantocht. Ondertussen bemerkten we ook al wat meligheid bij onze buurtjes. 7 dames die lekker uit eten wilden, maar ook al spijt leken te hebben van hun keuze. Maar goed, het gras bij de buren is altijd groener dus de focus lag op gang nummer 5. Kalfsoester in bladerdeeg, of zoals ons werd verteld; ‘Kalfsoester Wellington’. De dame wist helaas de Engels benaming voor kalfsoester niet te verklappen. Dat bladerdeeg in chique milieus Wellington word genoemd, dat had ze ooit wel ergens mee gekregen. Het was gewoon bladerdeeg, Wellington vonden we te veel eer. Er lag ook nog een tournedoos stukje op het bord (bewust verkeerd gespeld). Mijn vrouw vond het niet al te smaakvol en liet de helft staan. Ik had wel nog te veel trek…..

‘Mag de laatste gang er al door?’, werd ons gevraagd. ‘Zo snel mogelijk’, was ons antwoord. Het toetje werd geserveerd door één van de bediendes die we ook al eerder die avond hadden ontmoet. Er zat echter zoveel tijd tussen elke keer, dat we niet meer precies wisten van wanneer. Deed er ook niet toe, we konden aanvallen aan het laatste gerecht. Iets met vanille ijs en aardbeien moes. De verrassingen van de chef waren niet verrassend. Dan hoop je op uitgesproken smaken of verfijning van de gerechten, maar ook dat gebeurde niet. Het toetje deed daar niets aan onder….

Eindelijk, op! Snel opstaan en iemand aanklampen om onze jassen op te halen. Het was immers al 23.30 uur. Daar was bediende nummer 7, die hadden we nog niet ontmoet. €125,- euro lichter en een deceptie rijker reden we terug naar huis met de conclusie; we hebben wel gelachen!

Ik wi nogmaals aangeven dat we allemaal wel een keer een fout kunnen maken. Er was een probleem met hun computersysteem dus verliep alles wat moeizamer dan normaal. Uiteindelijk blijft het wel mensenwerk en daar ging het nog meer mis dan met de computer. Ik heb ook lang getwijfeld om deze recensie te plaatsen. Echter, we werden echt slecht behandeld en bijna de hele avond genegeerd. We moesten om alles zelf vragen, terwijl we nooit meer aandacht vragen dan andere gasten en iedereen vriendelijk benaderen. Ons avondje uit werd op deze wijze verpest.
Fred R.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Wederom heerlijk, deze keer met een zakenrelatie, gegeten en (na)geborreld in een prachtige ambiance!
Een aanrader voor zowel een snelle lunch tot een uitgebreide diner.
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
heerlijk eerlijk genieten
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
We hebben echt heerlijk gegeten! Vriendelijk en behulpzaam personeel en een prachtige plek!!
Reinout T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Wat een heerlijke avond. Even met mijn zoon op pad. Heerlijk gegeten. Hij mocht zijn eigen pizza maken. Zoveel gelachen en wat was de bediening super lief en attent. Het is dus een mega aanrader. Een mooie plek, super inrichting en gewoon heel erg lekker eten. Dit moet je gezien en geprobeerd hebben. 10+
Rida D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Wij hebben genoten van het 6 gangen verrassingmenu. Bediening vlot en kundig!
Frank B.
good
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Het vriendendiner is een aanrader, een heuse proeverij met verfijnde gerechten in een prettige ambiance.
Klein punt van aandacht is het geluidsniveau, met kleine gezelschappen is het nog te doen, maar zodra er een grotere groep aanwezig is, wordt het wat rumoeriger. Voor mensen met een gehoorprobleem wordt het wat moeilijker om elkaar te verstaan.
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Vriedendiner is een aanrader, niet te grote porties, maar met 5 gangen meer dan voldoende. Hele sfeervolle mooie locatie