Welgelegen

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren
Olga H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Geweldig lekker gegeten; ambiance en sfeer prettig en zeer veel aandacht voor persoonlijke wensen.

Bij mooi weer kun je heerlijk op het terras en in de tuin zitten. Echt een aanrader.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Op een mooi warme vrijdag avond gedineerd bij welgelegen.
Geweldige ambiance, prachtig verbouwd en zeer mooi ingericht.
vriendelijk personeel, maar diverse bedienings mensen aan de tafel geweest , zat geen duidelijk lijn in wie nu het aanspreek punt is en ook ziet als de drankjes op zijn, ipv er om vragen..
goed op temperatuur. Alleen portie grootte van carpaccio was veel te veel.
De op green gerookte zalm was veel te zout, dit aangegeven bij bediening maar daar bleef het ook bij, geen reactie meer op gehad.
Daarna een hoofdgerecht van eend erg lekker, en zeebaars, wat minder. Wel goede cuisson van de vis, maar plakkerige puree en saffraansaus met vel erop.
De ossenhaas was prima alleen niet allemaal op de gewenste gaarheid gebakken.
Wat gemist wordt bij veel gerechten is wat ( herkenbare) groentes
Daarna nog de desserts met de juiste hoeveelheid, van Tobleronemousse en espresso-ijs, en de ander had een gerecht van rijst, peer en kokos dat zeker potentie had maar niet helemaal uit de verf kwam (geen krokant jasje om gefrituurd kokosijs, rijst had ik me heerlijk romig voorgesteld maar was een wat stroeve droge combinatie.
Kort samengevat: een superleuke plek, goed eten maar niet bijzonder , prijs kwaliteit aan de hoge kant.
Toch voor 2 pers 3 gangen incl wijn en koffie 135,- wat niet goedkoop is.
Indien aandacht aan deze punten gegeven wordt is het zeker een restaurant met potentie.
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Naar Welgelegen voor het diner. Geweldige ambiance, beter vind je het niet in de wijde omtrek! De stoelen aan de ons toegewezen tafel zaten niet lekker, we kregen meteen andere. Zeer vriendelijk personeel, vlot maar toch correct. Waarom dan toch maar een 7 voor de service? Het duurde eindeloos lang aan het begin van de avond. Het duurde een uur voordat het (overigens heerlijke) plankje van de snijtafel werd gebracht. Dit was als appetizer bedoeld, dus al die tijd zaten we daar met honger te wachten waarbij we de helft van de tijd ook nog droog stonden. Daar kon het minihapje tonijnsalade dat voor amuse moest doorgaan niets aan veranderen. Toen we vroegen waar het bleef werden we afgewimpeld met een 'we zijn er mee bezig' en vervolgens duurde het nog 20 minuten. Geen goed begin dus. Vervolgens lekkere voorgerechten van aan tafel bereide steak tartare en carpaccio, goed op temperatuur. Daarna een hoofdgerecht van ribroast, erg lekker, en zeebaars, wat minder. Wel goede cuisson van de vis, maar plakkerige puree en saffraansaus met vel erop. Daarna nog een prima dessert van Tobleronemousse en espresso-ijs, en de ander had een gerecht van rijst, peer en kokos dat zeker potentie had maar niet helemaal uit de verf kwam (geen krokant jasje om gefrituurd kokosijs, rijst had ik me heerlijk romig voorgesteld maar was een wat stroeve combinatie met iets yoghurtachtigs).

Kort samengevat: een superleuke plek, prima eten zonder ingewikkelde toestanden maar die wachttijd moet echt omlaag!
Norbert D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Welgelegen heeft een prachtige ambiance en vriendelijk personeel. We hebben er prima gegeten, heel gezellig met vrienden, maar ondanks 10 gangen menu echt niet te veel. Wat opvalt is een té frequente wisseling van bediening . Op deze avond kwamen zeker 6 verschillende personen gerechten of drankjes brengen. Helaas heeft dan ook niemand de regie en was er ook geen juiste afstemming tussen wijn en gerecht. Ook kregen we bijvoorbeeld exact dezelfde appetizers van verschillend personeel en was niet duidelijk bij wie je moest zijn met een vraag (te grote wachttijden aan het begin van de avond). Dit gebrek aan focus werd wat gecompenseerd door een ontspannen gezelligheid bij uitserveren en toelichten van de gerechten. Leuk is dat de bestaande kaart niet volledig verraadt wat de belevenis zal zijn. Opvallend was dat vrijwel alle gerechten door onze tafel te klein werden gevonden, voor een gemiddelde eter is een 10-gangen menu hier echt te weinig! De smaakwaardering bij de verschillende hapjes varieerde sterk van matig (6-) tot erg smaakvol en in balans (8.5). Beetje teveel gebruik van saffraan in verschillende gangen. Het is deze spreiding, de soms te kleine hoeveelheid en de uiteindelijke te hoge prijs kwaliteit verhouding, die maakt dat het eten zelf geen hogere waardering ontvangt. Als Welgelegen meer let op genoemde kritiekpunten heeft dit moderne restaurant een prima positie om te groeien naar een betere klant waardering.