Weidumerhout

Dekemawei 9 9024 BE Weidum Nederland Kaart
31-582519888

Over het restaurant Weidumerhout

Een prachtig plekje midden op het Friese platteland. Zoveel rust en groen! Het mooie uitzicht en de ruimte nodigen uit om hier eens naar toe te gaan. Proef hier van regionale producten en huisgemaakte gerechten. Door de chef klaargemaakt om jou te verwennen en te verrassen met smaakvol en eerlijk eten. Sfeervol restaurant, gevestigd in een karakteristieke Friese kop-hals-romp boerderij uit 1867. Een ervaring op zich om hier aan tafel te schuiven!

WEI PROEVEN wijkt af van het traditionele. Al onze gerechten (zowel warm als koud) serveren we in een kleiner formaat. We maken graag gebruik van de beste lokale seizoensproducten of zo dichtbij mogelijk. Er is zoveel moois uit de Waddenzee, het Ijsselmeer of Noordzee verkrijgbaar! Ook onze (kleine selectie aan) vleesproducten zijn een bewuste keuze. Wanneer het seizoen het toelaat werken we met groentes en kruiden uit eigen moestuin. Per persoon kies je minimaal twee gerechten. U kunt de chef ook de vrije hand geven met een verrassingsmenu. De prijzen zijn inclusief tafelwater (plat of bruis) en brood.

Prijs per persoon:

2 gerechten 25,00

3 gerechten 35,00

4 gerechten 45,00

5 gerechten 55,00

6 gerechten 65,00

7 gerechten 75,00

* Bij groepen vanaf 7 personen serveren wij een verrassingsmenu.

Meer informatie over restaurant Weidumerhout

• : Gratis parkeren

Dinsdag t/m zaterdag

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Weidumerhout

W. M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
't Is even wennen aan het systeem, maar als dat er in zit loopt het prima.
Ben iemand die nog gewend is aan traditionele gang(en) van zaken.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Heerlijke smaak sensaties. Prachtige eetkunstwerkjes. Zeer verrassend.
El Z.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2018
Fijn sfeer. Niks hoeft alles mag. Goede kwaliteit eten leuke gast vrouw
Reindert V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Mooie kaart, samengesteld met lokale producten, verfijnd bereid.
Onder andere mosselen en duif gegeten.
Prettige bediening en heerlijk gegeten.
Alfred H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Heel lekker gegeten , een echte aanrader! Personeel is erg vriendelijk.
Aangenaam verrast met een perfect stukje ossenhaas van hoge kwaliteit en een lekker dessert. Met fantastisch uitzit over de Friese weilanden.
H. D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
Restaurant met prettige ambiance en rustige bediening, die soms traag reageerde. Formule met keuze uit verschillende 'tussengerechten'. Kwaliteit van het voedsel is van goed culinair niveau, verfijnde smaken. De porties zijn erg klein waardoor je meerdere gerechten moet bestellen om een voldaan gevoel te krijgen. Koolhydraten ontbreken: geen aardappels, pasta of rijst.
Christine I.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Fijne locatie met heerlijk eten. We kozen voor de kleine porties, helemaal goed voor ons.
Marianne F.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Heerlijk gegeten, mooie locatie. Voor herhaling vatbaar.
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Het concept, dat inhoudt dat je als gast twee (of meer) gerechten van het formaat van een tussengerecht kiest, is op zich aantrekkelijk. De lijst biedt meer dan voldoende keuze. De kwaliteit van het gebodene was bovendien zeer goed. Er was echter één maar: het zou dan wel zo moeten zijn dat je met drie gerechten voor een totaalprijs van € 35 ook voldoende kwantiteit hebt verorberd. Dat was helaas niet het geval. Mijn tafelgenote had de pech drie erg kleine gerechten te hebben gekozen. Zelf had ik het geluk te eindigen met het kaasplankje, dat juist wel een goede portie bevatte.
Voor het overige niets dan lof: leuke moderne ambiance in een 19de eeuwse boerderij, gelegen op een kwartiertje rijden van Leeuwarden. En een vriendelijke, attente bediening.
Wil L.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Goed eten voor een redelijke prijs. Interessant concept van kleine gerechten (minimaal 2). Eigenlijk een mooie proeverij, waarbij je (vanaf 3 gerechten) niet met honger weggaat. Erg vriendelijke bediening. Gerechten komen mooi getimed na elkaar. Kleine wijnkaart die niet typisch Nederlands 5 x over de kop gaat, gewoon eerlijk geprijsd. Iets meer keuze zou mooi zijn. De locatie is een prachtige verbouwde boerenschuur in een wijds Fries landschap. Erg mooi.
Al met al een prima ervaring
Hieke D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
We belandden bij toeval op deze plek waar we op het terras al direct een jong ransuiltjr hoorde roepen.. Heerlijk gegeten., Wat een lieve, serieuze bediening en een gedreven chef. We hebben wel met enige verwondering de inrichting van het restaurant en terras bekeken. Een wonderlijke combinatie van modern, semi-oud en soms gewoon zelfs echt ongezellig. De lichte tafels vlekten bij alles wat er op viel. Een tafelkleedje had al wonderen gedaan. Dit doet natuurlijk niets af aan het fantastische eten. Maar we gunnen het team van diit heerlijke restaurant gewoon een advies van een goede interieur-stylist die de ambiance van van boerderij en puur eten kan vatten in een sfeervolle inrichting.
P.b. V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heerlijk gegeten in een mooie ambiance
Prijs kwaliteit kan beter.
enkele gerechten veel te duur
J.p. T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een hele fijne ervaring! Zeker in combinatie met de bijbehorend verblijf in het hotel! Gericht op het menu de gerechten bestonden uit hoge kwaliteit ingredienten die goed waren bereid. Een zoektocht naar absolute smaaksensatie zal hier niet worden ingevuld.
K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Weer uitstekend gegeten, leuke opzet van het menu en veel keuze. We hebben 4 gerechten gehad en daardoor lekker gevarieerd. Volgende keer gaan we met de shuttle-service!
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Zeer vriendelijke mensen, en erg lekker eten
Nienke W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken in een mooi verbouwde boerderij.
Trees M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Fantastische ontvangst en een geweldige bediening. Op elk detail is gelet!! Prima hoor.
Ina H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Een aanrader.
Lilian.kersten K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijk gegeten, wat een aandacht voor het eten, de opmaak, de smaken! Een echte aanrader. En de de service is ook helemaal top! Wij komen terug en raden iedereen aan daar te eten
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Een aangename verrassing! Heerlijk eten en een prachtige plek.