WEEVA

- 10 Gedempte Zuiderdiep 8 9711 HG Groningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant WEEVA

Sijbrand M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Weeva is een begrip in Groningen en met recht.

Het restaurant oogt groot maar is door de bekleding en normale drukte altijd gezellig. Je ervaart dat er professionals in de bediening werken, netjex, vriendelijk en altijd korrekt.

Gevarieerde kaart met leuke dag aanbiedingen, bijvoorbeeld de biefstuk is altijd goed bereid en vriendelijk geprijsd.

Aanrader.
inkdontmink .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
voor de 4de keer gegeten bij de weeva en moet zeggen elke keer maken ze het weer waar. dit keer alleen 2 hoofdgerechten wegens tijd gebrek. allebei de ribeye met vijgen compote. goed bereid en de saus mooi op smaak, de bijlage: aardappeltjes, sla en groente allemaal vers en goed op smaak kortom wij komen weer terug.
compliment voor de service uiterst bekwaam en vriendelijk.
Laudy P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Weeva is een begrip in Groningen en met recht. De bijna historische grandeur welke dit restaurant in alles uitstraalt wordt ook in keuken en met name de bediening meer dan waargemaakt.

We komen hier met regelmaat en zullen dit ook blijven doen. Vriendelijke bediening uit boekje, je merkt dat hier professionals werken met liefde voor het horeca vak. Leuke kaart waarbij veel streekproducten worden gebruikt, leuk. Een dagelijks wisselende hap van de van rond de 10 euro die altijd goed zijn, uitstekende prijs kwaliteit derhalve.

Als het druk is kan het wat rumoerig zijn maar dat is voor ons nooit storend. De laatste aten wij een uitstekende biefstuk welke qua portie kan worden aangepast. Een Italiaanse rode wijn, een negroamaro welke goed bij het vleesgerecht pastte.

Lekkere koffie met een advocaatje, weer naar tevreden naar huis.
koopmansjelte .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Helaas!! Ons zomerverblijf in de jachthaven aan de Oosterkade is voorbij en daarmee ook het directe contact met de "WEEVA". We zullen het missen zoals; de bediening hoffelijk en vakbekwaam, de sfeer cultuurhistorisch, de advocaatjes met slagroom, de daghap (12x een andere hap), de voortreffelijke "ala Carte" eten vooral de spareribs en eendenborst. Na 25 bezoekjes bedanken wij de crew van de "WEEVA" voor haar gastvrijheid en een dikke ???? voor de kok. De "WEEVA" heeft er twee ambassadeurs bij. Het restaurant is in veel opzichten de moeite waard om er binnen te lopen en heerlijke momenten te beleven.
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wat een beleving!
Dertig jaar geleden was Weeva een smoezelig vertegenwoordigershotel.
Nu hebben we heerlijk op het terras in Parijse sferen gewaand.
Onze kelner is geboren voor zijn vak en dat straalt hij uit met zijn ingetogen enthousiasme en zijn onverholen trots voor de prachtige zaak waarvoor hij mag werken.
Aanrader om naar Weeva's historie te informeren en een kijkje binnen te nemen.
Claudia D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Op dinsdag 27jul ben ik samen met mijn zus uit eten geweest bij weeva. Toen wij binne kwamen dachten wij eigenlijk op een beetje op een naar ons ziens saaie stijve plek beland te zijn. Tot wij vriendelijk begroet werden aan de deur door friso. Die dit met zoon vrolijke vriendelijkheid deed dat het restaurant gelijk een stuk meer toegankelijk aanvoelde voor ons. Nadat wij een tafeltje hadden gekozen en hadden besteld kwam ons eten. Door dat wij kleine eters zijn, hadden we bijde gekozen voor een voorgerecht. een carpacio en een mandje brood, en ieder de panna cotta als desert. Hoewel dit niet heel standaart is was het toch geen probleem en werd er niet raar van opgekeken(altans niet dat wij dit merkten). Het eten smaakte heerlijk de carpacio was vers en de pannacotta rijk van smaak. Kortom een heerlijke avond uit eten gehad mee door de goede leiding van friso.
Kamentaart .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Best spareribs in town! Je hoeft bij wijze maar te knipperen of het vlees valt al van het bot. De bediening wordt gedaan door professionals, geen studenten; een verademing in een studentenstad als Groningen.
Shellepel .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Weer heerlijk gegeten in Groningen. Hele leuke locatie (oude gaarkeuken) . Super bediening. En het eten was weer voortreffelijk. Mijn schoondochter had tong besteld. Deze paste niet eens op haar bord. Mijn man is een liefhebber van kalfslever met uien. Nou hij heeft genoten.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gegeten (vooraf carpaccio daarna stoofpotje en biefstuk) en het was overheerlijk.
Prima bediening. Restaurant is lekker druk en daardoor gezellig. Echte aanrader!!!
Hans en Marga Roozen
Eteninassen .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Een dagje winkelen in Groningen met als afsluiting een diner bij WEEVA.

Goede kwaliteit, nette service. Een redelijk simpele kaart, maar de dingen die
wij kozen waren erg goed van smaak. Vooraf Groninger bloedworst is echt een
aanrader!
Segalfredo .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
De laatste keer dat ik bij 'de WEEVA' had gegeten, is waarschijnlijk zo'n 30-35 jaar geleden, met m'n ouders.
Nu stelde m'n vriend voor hier eens te gaan eten.
We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. De bediening was vriendelijk en correct en dit bleef ook zo.
Ik bestelde de pompoen/winterpeensoep, m'n vriend brood met 'verschillende smeerseltjes'. De soep was lekker, de smeerseltjes bleken standaard kruidendokter en groene pesto. Beetje jammer.
Als hoofdgerecht nam ik wildzwijnhaas met spek. Dit werd geserveerd met puree, een stoofpeertje en erg lekkere spruitjes. M'n vriend nam de schnitzel met daarbij een pepersaus waar hij erg enthousiast over was.
Kortom, prima ervaring!
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Voor het eerst van mijn leven bij Weeva gegeten. En dat als stadjer. Met een groep van 8 mensen.

Het eten was wisselend: bloedworst, nagelhout en de zaken van de wildkaart (bonbon van gans, wildzwijnhaas), toetjes prima, sate en schnitzel daarentegen droog en branderig. Teveel tegelijk een daardoor aangebrand?

Bediening correct en zeer vriendelijk. Vlot. Prima.

Prima voor de prijs die je betaalt.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Eigenlijk is het raar als je verrast wordt door gewoon goed en lekker pretentieloos eten met aardige, voorkomende bediening en goede service. Dat zou toch overal zo moeten zijn?
Het Weeva, de naam klinkt wat oubollig en de tent zit er al jaren, maar heeft dit authentieke behouden in een eigentijds gestyled restaurant met een gevarieerde, voor elk wat wils kaart. Schnitzel, saté en spareribs. Groningse streekrechten als bloedworst (aanrader!), nagelhout en poffert (daar zat onze buikje te vol voor, hier komen we dus voor terug). En niet te vergeten het wildemenu. En dus goede service: ijs met advocaat en slagroom kon zonder problemen gemaakt worden. Helemaal leuk: als extraatje een advocaatje met slagroom bij de koffie. Onze moeders hebben genoten! Kortom: deze Woon En Eetgelegenheid Voor Allen heeft de tand des tijds goed doorstaan. Wij komen zeker terug.
Nina T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Wij komen hier regelmatig omdat we weten dat het altijd goed is, zowel voor het diner als de lunch. Lekker eten, spontane bediening en een ongedwongen sfeer.
anne S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wat een ontzettend gezellig restaurant is dit toch. En de bediening is geweldig!!! Er wordt gevraagd of we een karaf water willen voordat we hebben besteld, goede service.
Het eten is goed, verse, smakelijke tong. Lekkere vegetarische schotel.
En bij de koffie dat kleine glaasje advocaat met slagroom als verrassing, elk restaurant zou dat moeten doen.
MSPD25 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Ik eet vrij vaak bij de Weeva (ong. 5 keer per jaar) en ben zonder uitzondering altijd tevreden. Het eten is uitstekend, gevarieerd (je krijgt altijd warme groenten, meestal van meer dan één soort, en salade) en het is genoeg. De bediening is altijd buitengewoon vriendelijk en attent. Wijn is goed te betalen en er wordt goed geadviseerd door de bediening (zonder je altijd het duurste te willen aansmeren). De Weeva geeft je qua decor het idee dat je in een heel chique restaurant zit, maar de prijs is er niet naar. Verder is het een leuke mix van gasten, variërend van hoogleraren, tot plattelanders en studenten.

Kortom, de Weeva is iedereen aan te raden en ik hoop er nog vele jaren te komen.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
een tip voor een ieder die er wat aan heeft: ga je naar de film/theater en je hebt niet zoveel tijd, meldt dat de ober. bij Weeva weten ze daar wel raad mee. je hebt snel een overheerlijke maaltijd met schol en alle "bijlagen". uitstekend bereid, en vriendelijke service.
Hanny M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten.Verleden jaar het dagmenu voor 10 Euro.Nu was het niet onze smaak dus van de kaart gekozen.Het was echt heerlijk.Heerlijke uiensoep en een aardappelsoep met mosselen.Hoofdgerecht,Duitse biefstuk met lekker gebakken uien en mijn man 2 schollen.Hierbij,patat,gebakken aardappelen en 2 soorten groenten.Het is een groot restaurant met goede en vriendelijke bediening en normale prijzen,zeker niet duur.
Vera H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Prijskwaliteit: 10! Al vijf keer een fijne avond uit eten gehad. Prima eten, goede wijnen en fijne bediening. Enigszins slechte akoestiek, waardoor het soms lastig de gesprekspartner aan de andere kant van de tafel te verstaan. Aanrader als je gewoon goed uit eten wilt in Groningen!
janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Weekendje Groningen dus gereserveerd in het Martini Hotel en dus eten bij Weeva.

Eerlijk eten zonder hoogstandjes, een daghap van 10 euro met goede streekproducten. Vooraf trio van vis, hoofd biefstuk en een vegetarische quiche. Lekkere toetje, poffert een lokale specialiteit was heerlijk.

Tot slot, ontzettend goede en korrekte bediening.