Meer informatie over restaurant WEEVA

9,1

Jouw recensie over het restaurant WEEVA

Vally D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gezellig restaurant met heerlijk eten en een hele goede en vriendelijke bediening
S V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Met een gezelschap gegeten. De gastvrouw was zeer vriendelijk en behulpzaam. De rest van bediening lijkt op de automatische piloot te bedienen. Eten was goed en smaakvol. Gezellige sfeer.
Berthe V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Werden snel en vriendelijk ontvangen. Ze hebben harde houten stoelen, maar kreeg snel een kussentje om comfortabel te zitten. De carpaccio was lekker, maar de hertenbiefstuk was te ver door gegaard.
Grietje C.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Sfeervol, prima eten, vriendelijke en goede bediening. Alleen erg lawaaiig.
Roos N.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Prima gegeten, mooie ambiance, akoestiek kan beter.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Zeer zeer goed gegeten, wild, groente top! Bekwaam en leuk personeel, komen hier vaker weer.
André B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Geen overvolle menukaart, maar een selectief aanbod van goede gerechten, goed bereid, is er voldoende keuze voor een gezellig diner in dit bijzonder historische pand. We waren met 5 personen, en iedereen was vol lof, niet de eerste keer overigens en zeker niet de laatste keer.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Eindelijk bij dit in Groningen bekende restaurant gegeten.

Weeva is sinds lange tijd een begrip. Ontvangst is perfect, je merkt dat er professionals aan het werk en geen studenten met een bijbaan. Zaal is groot maar leuk ingericht.

Kaart bevat vele klassiekers maar kent ook een dag en senioren aanbieding, leuk. We starten met de hors d oeuvre, veel verse vis op een leuk opgemaakt bord, lekker. Als hoofd een dorade filet en rib eye, ook goed. Betaalbare wijnen maakten het plaatje compleet.

Goede prijs kwaliteit verhouding.
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Na een jaar in het buitenland te hebben gezeten weer in Groningen en uiteraard aangeschoven bij 1 van onze favorieten.

Het Weeva gevoel is moeilijk te beschrijven, een beetje ouderwetse grandeur in een 2017 jasje. Bediening is onberispelijk en vriendelijk, zaal is groot maar toch persoonlijk. Eten gewoon goed en waar voor je geld. Wij kozen voor de klassiekers als de garnalen cocktail en de biefstuk, wellicht niet spannend maar wel gewoon lekker. Een fles fleury erbij en we hebben goed getafeld.
Ate T.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Met een groep van 18 personen weer hier gegeten. We werden in eenrustige hoek van de lounge van het Martinihotel geplaatst. Vriendelijke ontvangst en attente bediening, professioneel.
De tevoren bestelde gerechten werden keurig bij de juiste personen geserveerd. Ik had als voorgerecht een proeverij van drie voorgerechtjes die ook bij de anderen die dit gekozen hadden uitstekend in de smaak vielen. Als hoofdgerecht had ik geitenkaas in een krokant jasje. Samen met de groenten, gebakken aardappels en frieten een smakelijk geheel. Het dessert was een traditionele sorbet. Niet uitzonderlijk maar gewoon goed. Tenslotte koffie die geserveerd werd met een glaasje advocaat met slagroom.
Zoals bij eerdere gelegenheden als tevreden gast het pand verlaten. WEEVA doet als Woon- En Eethuis Voor Allen nog altijd zijn naam eer aan: je kunt er voor een schappelijke prijs een goed maal eten krijgen waarbij je als gast behandeld wordt.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Een begrip in Groningen met een mooie kaart. Perfecte bediening, herkenning, vriendelijk in alles.

Als voorgerecht oa camembert in filodeeg met appel, deze was erg lekker. Als hoofd, spareribs waren goed van smaak, maar niet echt spannend.

De kalfslever met spekjes en uien daarentegen is een aanrader! Goed gebakken, zacht. De bijgerechten vonden we ook lekker maar wat meer variatie zou leuk zijn.

Het decorum blijft onveranderd leuk en geen wonden dat het zo druk is en blijft, helemaal gezien de prijs kwaliteit.
Ans F.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Een gezellig restaurant met een mooie kaart. Als voorgerecht had mijn partner de tartaar en ik de camembert in filodeeg. De tartaar werd mooi geserveerd maar voldeed niet helemaal aan onze wensen. De tartaar was niet gesneden maar gemalen. Dat veranderd behoorlijk aan de smaak. Echter de camembert in filodeeg met appel was erg lekker. De spareribs waren erg goed van smaak maar iets aan de droge kant. De kalfslever met spekjes en uien is een aanrader! Zeer goed gebakken, zacht en mals. De bijgerechten vonden we niet echt een topper. Ook de frites...jammer niet eigengemaakt. Als nagerecht een kaasplankje. Voor twee personen vonden we het wel een beetje weinig. Dus kwaliteit prijs was voor het nagerecht een onvoldoende. Verder vonden we de prijzen voor wat wij hadden gegeten wel kloppen. Al met al hebben we er goed gegeten. Geen hoogstandje maar gewoon goed. Het is een bekend restaurant in Groningen waar men ook een daghap kan bestellen. Het is er dan ook doorgaans behoorlijk druk en dat brengt ook leven in de brouwerij. Wij vinden dat geen probleem. Maar voor anderen kan het te rumoerig zijn. De bediening is zeer vriendelijk en heeft tevens de benodigde vakkennis. Altijd fijn om ergens te komen waar men hart heeft voor de zaak en de klanten.
jaap E.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Na meer dan een jaar niet meer geweest te zijn (wél in de Rietschans die na de herbouw er ook in alle opzichten op achteruit was gegaan!) viel het ons een beetje tegen. Het decor liet weinig te wensen over, al leek ook daar de glans wat af te zijn, wat 'gewoner' te zijn geworden. Hetzelfde gold voor de service, waar op-zich niks op aan te merken was, maar niet meer dat 'over' had waardoor de Weeva voorheen uitblonk. En of dit nu afstraalde op het eten of omgekeerd: de seniorenmenu's hadden niet meer het royale, bijna overvloedige, wat ons eerder zo tevreden stemde. En de Zuiderdiep-wafel en de Poffert waren zeer zeker niet meer 'als voorheen'. Zelfs de rekening viel ons deze keer wat tegen (i.p.v. mee) en dat kan toch niet alleen zijn gekomen van de wel erg pittige prijs voor de beide glazen huiswijn. We hopen maar dat dit aan ons heeft gelegen of dat deze doordeweekse donderdagavond wat minder geslaagd was, want we zouden graag gebruik blijven maken van deze waardevolle eetgelegenheid voor allen.
jeu
Sijbrand M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Weeva is een begrip in Groningen en met recht.

Het restaurant oogt groot maar is door de bekleding en normale drukte altijd gezellig. Je ervaart dat er professionals in de bediening werken, netjex, vriendelijk en altijd korrekt.

Gevarieerde kaart met leuke dag aanbiedingen, bijvoorbeeld de biefstuk is altijd goed bereid en vriendelijk geprijsd.

Aanrader.
inkdontmink I.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
voor de 4de keer gegeten bij de weeva en moet zeggen elke keer maken ze het weer waar. dit keer alleen 2 hoofdgerechten wegens tijd gebrek. allebei de ribeye met vijgen compote. goed bereid en de saus mooi op smaak, de bijlage: aardappeltjes, sla en groente allemaal vers en goed op smaak kortom wij komen weer terug.
compliment voor de service uiterst bekwaam en vriendelijk.
Laudy P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Weeva is een begrip in Groningen en met recht. De bijna historische grandeur welke dit restaurant in alles uitstraalt wordt ook in keuken en met name de bediening meer dan waargemaakt.

We komen hier met regelmaat en zullen dit ook blijven doen. Vriendelijke bediening uit boekje, je merkt dat hier professionals werken met liefde voor het horeca vak. Leuke kaart waarbij veel streekproducten worden gebruikt, leuk. Een dagelijks wisselende hap van de van rond de 10 euro die altijd goed zijn, uitstekende prijs kwaliteit derhalve.

Als het druk is kan het wat rumoerig zijn maar dat is voor ons nooit storend. De laatste aten wij een uitstekende biefstuk welke qua portie kan worden aangepast. Een Italiaanse rode wijn, een negroamaro welke goed bij het vleesgerecht pastte.

Lekkere koffie met een advocaatje, weer naar tevreden naar huis.
koopmansjelte .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Helaas!! Ons zomerverblijf in de jachthaven aan de Oosterkade is voorbij en daarmee ook het directe contact met de "WEEVA". We zullen het missen zoals; de bediening hoffelijk en vakbekwaam, de sfeer cultuurhistorisch, de advocaatjes met slagroom, de daghap (12x een andere hap), de voortreffelijke "ala Carte" eten vooral de spareribs en eendenborst. Na 25 bezoekjes bedanken wij de crew van de "WEEVA" voor haar gastvrijheid en een dikke ???? voor de kok. De "WEEVA" heeft er twee ambassadeurs bij. Het restaurant is in veel opzichten de moeite waard om er binnen te lopen en heerlijke momenten te beleven.
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wat een beleving!
Dertig jaar geleden was Weeva een smoezelig vertegenwoordigershotel.
Nu hebben we heerlijk op het terras in Parijse sferen gewaand.
Onze kelner is geboren voor zijn vak en dat straalt hij uit met zijn ingetogen enthousiasme en zijn onverholen trots voor de prachtige zaak waarvoor hij mag werken.
Aanrader om naar Weeva's historie te informeren en een kijkje binnen te nemen.
Claudia D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Op dinsdag 27jul ben ik samen met mijn zus uit eten geweest bij weeva. Toen wij binne kwamen dachten wij eigenlijk op een beetje op een naar ons ziens saaie stijve plek beland te zijn. Tot wij vriendelijk begroet werden aan de deur door friso. Die dit met zoon vrolijke vriendelijkheid deed dat het restaurant gelijk een stuk meer toegankelijk aanvoelde voor ons. Nadat wij een tafeltje hadden gekozen en hadden besteld kwam ons eten. Door dat wij kleine eters zijn, hadden we bijde gekozen voor een voorgerecht. een carpacio en een mandje brood, en ieder de panna cotta als desert. Hoewel dit niet heel standaart is was het toch geen probleem en werd er niet raar van opgekeken(altans niet dat wij dit merkten). Het eten smaakte heerlijk de carpacio was vers en de pannacotta rijk van smaak. Kortom een heerlijke avond uit eten gehad mee door de goede leiding van friso.
Kamentaart .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Best spareribs in town! Je hoeft bij wijze maar te knipperen of het vlees valt al van het bot. De bediening wordt gedaan door professionals, geen studenten; een verademing in een studentenstad als Groningen.