Over het restaurant WEEVA

WEEVA: Het ‘Woon- en Eethuis voor Allen’ is al sinds 1871 een begrip in en rondom Groningen. Nu is het restaurant terug en enthousiaster dan ooit. Weeva gaat nog steeds voor gezond. Bereiding wordt gedaan met zorg en liefde om de lekkerste streekproducten om te vormen tot smakelijke gerechten. Zelfs aan de service is gedacht: zo wordt de soep geserveerd vanuit een terrine en de carpaccio ter plekke opgemaakt. Dineren was nog nooit zo’n belevenis.
Met een wisselende ‘daghap’ zorgt Weeva voor dagelijkse variatie. Van het senioren menu tot een speciaal menu voor de kleinste gasten: iedereen is welkom.
“Waar Elkeen Eet van ’t Allerbest”, kom langs bij Weeva in Groningen!

Meer informatie over restaurant WEEVA

Jouw recensie over het restaurant WEEVA

Gabrielle V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Professionale ontvangst en bediening. Warme prettige sfeer. Gezellig. Eten is van goede kwaliteit en lekker maar de kaart mag wat mij betreft vaker ververst worden.
Cecile D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Niet mijn sfeer. Vol druk..engels aandoend. .. oubollig. Eten matig/ standaard. . Groot bij entre maar ook sfeerloos. Eettafels krap. Matig totaal.
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Prettig groot restaurant met goed eten in ruime porties. Vriendelijke bediening. Het voorgerecht met bloedworst en appelstroop is een van mijn favorieten.
Marja M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
We moesten een beetje te lang op ons eten wachten.
joke B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Slechte akoestiek, mede eter was slecht verstaanbaar.
Zalm met wortelen: wortelen waren niet gaar oftewel aan de harde kant; zalm was droog. Volgende keer stuur ik het bord terug. Je hebt het niet direkt in de gaten en dan is het ongezellig om dit te doen. Volgende keer doe ik het wel, ben er nu op bedacht!
Bert G K.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Fijne ambiance, lekker eten, perfecte service!
Margriet O.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Gezellig en goede prijs kwaliteit
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Tikje ouderwets aandoende inrichting die overigens wel kwaliteit uitstraalt. Wat te grote ruimte voor eters op zoek naar intieme sfeer. De hazepeper was van uitstekende kwaliteit. We hadden helaas geen tijd om ook een voorgerecht en een dessert te proberen.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Gezellig en zweervol af en toe werd er iets vergeten en moest je er weer omvragen . (maar dat kwam door de drukte)
Veder was het goed om nog eens terug te komen.

groeten Jan
Geert Jan E.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Prima eten en een zeer bedreven en voorkomende bediening! Een aanrader!!!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Ik had bij het reserveren een verzoek gedaan
Hiermee is helaas niets gedaan

Verder heerlijk gegeten in een prettige sfeer waar zelfs mijn puber zonen genoten !
Foort S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Op een rustige maandagavond spontaan bij Weeva binnengestapt.

Ondanks dat er maar een paar tafels bezet waren in dit grote restaurant voelden wij ons niet verloren. Vriendelijke ontvangst en een prettig geprijsde kaart met oa een senioren menu.

We starten met 2 glazen chardonnay met 4.50 euro prettig geprijsd en goed, fris. We kozen voor 2 maal de vis, de slibtong en tongschar, beiden goed bereid met goede supplementen.
Vally D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gezellig restaurant met heerlijk eten en een hele goede en vriendelijke bediening
S V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Met een gezelschap gegeten. De gastvrouw was zeer vriendelijk en behulpzaam. De rest van bediening lijkt op de automatische piloot te bedienen. Eten was goed en smaakvol. Gezellige sfeer.
Berthe V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Werden snel en vriendelijk ontvangen. Ze hebben harde houten stoelen, maar kreeg snel een kussentje om comfortabel te zitten. De carpaccio was lekker, maar de hertenbiefstuk was te ver door gegaard.
Grietje C.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Sfeervol, prima eten, vriendelijke en goede bediening. Alleen erg lawaaiig.
Roos N.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Prima gegeten, mooie ambiance, akoestiek kan beter.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Zeer zeer goed gegeten, wild, groente top! Bekwaam en leuk personeel, komen hier vaker weer.
André B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Geen overvolle menukaart, maar een selectief aanbod van goede gerechten, goed bereid, is er voldoende keuze voor een gezellig diner in dit bijzonder historische pand. We waren met 5 personen, en iedereen was vol lof, niet de eerste keer overigens en zeker niet de laatste keer.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Eindelijk bij dit in Groningen bekende restaurant gegeten.

Weeva is sinds lange tijd een begrip. Ontvangst is perfect, je merkt dat er professionals aan het werk en geen studenten met een bijbaan. Zaal is groot maar leuk ingericht.

Kaart bevat vele klassiekers maar kent ook een dag en senioren aanbieding, leuk. We starten met de hors d oeuvre, veel verse vis op een leuk opgemaakt bord, lekker. Als hoofd een dorade filet en rib eye, ook goed. Betaalbare wijnen maakten het plaatje compleet.

Goede prijs kwaliteit verhouding.