Weesper

Meer informatie over restaurant Weesper

Maandag t/m Zondag

Eline H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij met een groep van 50 personen in de wijnkelder van restaurant Weesper gegeten. We kunnen niet anders zeggen dan dat het echt fan-tas-tisch geregeld was! De kelder was heel gezellig ingericht met oude wijnrekken en veel kaarsen. Iedereen kwam met open mond binnen.
In overleg met Weesper hebben we een groepsmenu (sharing diner) samengesteld (eigenlijk mochten we gewoon zelf kiezen!) en ze hielden rekening met alle dieetwensen (geen vlees, wel vis - geheel vega én notenallergie). Het eten was ook echt heerlijk! We hadden de schalen allemaal wel leeg willen eten maar de porties waren zo ruim dat het ons niet gelukt is.
Het personeel was heel vriendelijk en hield rekening met alle wensen (bijv. een seintje als ons drank budget was bereikt etc). Ook toen het chaotisch werd en iedereen ging wisselen van plek kregen we opnieuw bordjes en bestek etc toen we er om vroegen. Kortom: ik kan iedereen aanraden om hier een keertje in de kelder te dineren met een groep. Overigens speciale dank aan de extreem lieve en geduldige serveerster van die avond, ondanks de chaos bleef ze maar vriendelijk lachen. Chapeau!
DaveAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
We hadden via via al goede verhalen gehoord over Weesper en besloten vorige week toch zelf eens te gaan. Heerlijke avond gehad. We aten met zijn zessen en konden alle zes kiezen uit meerdere kleinere gerechtjes. Leuk concept, iedereen kiest wat hij of zij lekker vindt, maar kan door de verschillende porties ook van de gerechtjes van een ander proeven. Dit is echt sfeer bevorderend. De porties/gerechtjes waren lekker, maar de stoofvlees-chili is echt bijzonder lekker. Mals rundvlees met een pittige saus en vers cornbread. Zo lekker dat we twee keer hebben bij besteld. Als toetje de scroppino gekozen, die goed was gemixt, romig en luchtig zoals hij hoort. De bediening was verder vriendelijk en correct. Toen een van ons per ongeluk een glas wijn van tafel stootte, stond er binnen een minuut een vol nieuw glas (niet op de rekening gezet) op tafel. Wij komen hier zeker terug!
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Onlangs met een aantal vrienden bij Weesper gegeten. Het is een leuke nieuwe zaak die recent geopend is. Het concept waarbij je verschillende kleine gerechten kan bestellen is ons erg goed bevallen. Vriendelijke bediening, gerechten werden kwamen snel op tafel. We hebben al met al een ontzettend leuke avond gehad. Zeker een aanrader. We komen snel een keer terug.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Slecht

Het eten was goed, vriendelijke dame in de bediening. Werd op een gegeven moment afgelost door een jongen die minder scherp was. Een minuut of 25 niemand aan de tafel gehad terwijl de tafel vol stond met lege borden.

Het ergste was echter dat een vriend die eerder wegging €50 van de rekening had betaald. Kwamen we per toeval achter en de €50 was niet van de bon gehaald. Contact gezocht (via Facebook) en excuses voor het ongemak, wordt direct overgemaakt. Helaas nog 2 keer achteraan moeten bellen en mailen. Fouten maken kan, 2 keer ook maar dit was erg vervelend. Als er enige schuldbewustheid was geweest of een belletje had al veel gescheeld, maar kreeg vooral eerder het idee dat ik ze niet teveel moest lastig vallen.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Met een grote groep bij Weesper gegeten. In de kelder. Dat kunnen ze niet aan. De kelder was ooit een mooie wijnkelder, maar nu sfeerloos met alleen maar lege rekken en kasten. Bovendien heel heet/benauwd.
Het eten bestond uit allemaal losse gerechten waar je van kon pakken. Er zat echter geen enkele samenhang in de gerechten. Er werd ook niet verteld wat wat was. Verder zaten er bijna nergens opscheplepels bij en kreeg je voor de hele avond maar één klein bordje en één vork en mes.
Voor grote groepen absoluut een afrader!
Ihoe .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Eten was lekker. Bediening ok. Maar de porties nogal karig waardoor prijs/ kwantiteit/ kwaliteit verhouding behoorlijk scheef was. De kroon spande de kaasplank à 9.50. 4 miniscule, flinterdunne stukjes die met een loep nog nauwlijks waarneembaar waren.
Jantje- .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Vorige week nogmaals bij Weesper gegeten om het "nieuwe"aangepaste menu uit te proberen. Wederom heerlijk! Goede verdeling tussen vis vlees en vega en alles zeer goed op smaak. Weesper heeft een super fijn terras en binnen is het ook erg gezellig! Echt een verrassende zaak...aan te raden dus!
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wat een fijne ervaring bij Weesper! Bij aankomst werden we vriendelijk geholpen en dronken een glas wijn op het terras langs het water. Vervolgens verhuisde wij naar binnen om te dineren. Omdat het shared dining is kun je meerdere gerechtje proeven. Met twee a drie gerechtje pp heb je zeker genoeg. Wij namen o.a. de kabeljauw met linzenstoof, goed op smaak en prettige structuren. De longhaas was perfect rose gebakken en echt ontzettend mals! Ik zou ook zeker de stokviskroketjes met madamjeanette dip aanraden. Voor de vegetariers is er ook verassend veel keus, maar daar heb ik (nog) niets van geproefd. Bediening is jong, fris en vriendelijk en ambience warm en gezellig. Bovendien was de rekening ook niet verkeerd.
Lianne C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Weer een leuke en fijne toevoeging aan de Amstel. Van de heren die achter oa Vrijdag zitten is er nu ook Weesper. Mooie zaak, vriendelijk personeel die erg oplettend is en heerlijke gerechten. Ik vind het shared diner concept erg fijn omdat ik altijd moeite heb om keuzes te maken, op deze manier kan je meer proeven en dus hoeft er minder keuze te worden gemaakt. Per persoon heb je aan 2 a 3 gerechtjes genoeg en alle gerechten zijn kwalitatief erg goed en lekker. Wij hadden oa de Longhaas die perfect gebakken was en heerlijk mals. Van onze buurtafel begrepen wij dat de bitterballen ook echt de moeite waard zijn voor tijdens een borrel, snel terug dus om op het terras in de zon plaats te nemen.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij komen graag bij Cafe Vrijdag, en wilden hun nieuwe tent aan de overkant dus graag eens proberen. Het shared dining concept was leuk, daardoor hebben wij vanalles kunnen proberen. Een aantal gerechten van Vlees waren vrijwel hetzelfde als Slider (maar dan op een hamburgerbroodje), waardoor de keus uiteindelijk vrij beperkt was. Dus tip voor het shared dining concept: maak de keuze iets breder, zodat je niet uitgekozen raakt. De gin tonic met vliesbloesem was top, maar de witte wijn, een pinot grigio, was vrij vlak van smaak. Favoriet waren de pork slider, de pompoenstoof en de auberginesalade. Iets minder vonden we dat de entrecote (toch 9 euro) 1 klein plakje bleek te zijn, en dat het kleine stukje kabeljauw niet eens echt te delen viel (de grote hoeveelheid linzenstoof waar de kabeljauw op lag was wel echt heel lekker!). De bediening was vriendelijk en fris, het interieur is hip, en er hangt een ontspannen sfeer.
Sofie-123 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Net open, maar ben al een paar keer geweest. Een erg leuke plek aan de Amstel met veel terras en lekker eten. Kleine hapjes die je met elkaar kunt delen (houd ik van!).

Wel twee keer rare ervaring gehad met de service: En keer bestelde we olijven en gehaktballetjes (heerlijk overigens) en was de prijs drie keer zo duur op de bon als op het menu stond aangegeven. Een andere keer bestelde we een Gin Tonic, waarbij we expliciet verwezen naar de goedkopere variant op de kaart. Bij afrekenen moesten we betalen voor de dure variant en gaf de bediening aan dat het de goedkoopste was. Ook toen wij naar de goedkopere variant verwezen moesten we nog steeds betalen voor de hogere prijs (gaat om een paar euro, maar geeft geen prettig gevoel).
Marjon S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Mooie zaak met een leuk terras. Wij hadden gekozen voor de geroosterde auberginesalade, de bakkeljauw kroketjes, de pork belly en als laatste de kalfsgehakt ballen. De bakkeljauw kroketjes en de kalfsgehaktballen waren heerlijk van smaak maar waren wel snel afgekoeld (we aten buiten op het terras). De pork belly vonden we minder en was wat droog. Op een gegeven moment zijn we binnen verder gaan eten en viel ons op dat de tafel waar wij aan aten wat hoog was ten opzichte van de stoelen waar wij op zaten. Dit at ietwat ongemakkelijk.
Nanda S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
leuke gelegenheid aan een straat die aan de Amstel ligt, terras aanwezig(waar niet gerookt mag worden ivm bovenburen)binnen leuk en gezellig oude meubels overal en rustige kleuren.Personeel vriendelijk maar was duidelijk nog niet ingespeeld op elkaar,duurde wat lang voordat er iemand kwam om te vragen of je nog iets wilde we moesten steeds zelf roepen het was erg druk buiten op vrijdag vanwege vrijmibo??? Eten was zeer goed,en smakelijk goede kok!
Je kunt hier kleine gerechtjes krijgen(als tapas)en dan van alles bestellen.
Suep .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
We fietsen er altijd langs en was het een nieuw restaurant, op zo'n mooie plek, dat moet slagen. Leuke formule van diverse kleine gerechten waarvan je er 2 a 3 als voorgerecht en 2 a 3 als hoofdgerecht kan bestellen. Het was druk en niet lang open maar het eten kwam op tijd. Er staat me bij dat vooral de cerviche heel lekker was, de aubergine ook, en vooral de kabeljauw met linzen: toprecept! Het gerecht met gestoofde prei was wat saai. We begonnen met de wat duurdere wijn, maar die was zo saai dat we op de goedkopere huiswijn overstapten, en die was ok. Dit restaurant wordt zeker een succes.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Schitterende zaak aan de Amstel met mooie ruime zithoeken en een warme uitstraling. Voor de zonnige dagen hebben ze buiten veel zitplaatsen met uitzicht op de amstel. Keuze uit verschillende gerechten en met name de visgerechten (scherp geprijsd) waren zeer goed! Heerlijke combinatie met de Pinot Grigio. Ondanks dat de zaak nog maar een weekje open is, is de service buitengewoon goed. Kom zeker weer snel terug om de andere gerechten te proeven!
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Vandaag was de Weesper voor het eerst open. Meteen even de lunch uitgeprobeerd.
Leuke kleine overzichtelijke lunchkaart op een A4-tje met per categorie 3 à 4 keuzes. Salades, broodjes, eiergerechtjes (egg benedictine, florentine, frittata), zoete gerechten etc. Alles redelijk geprijsd.
De salade niçoise komt met kort gebakken stukjes tonijn, mooi rood van binnen en bestaat uit kropsla, haricots verts, olijven, ansjovis, tomaatjes, krielaardappeltjes en een lekkere dressing. We krijgen er ook een paar plakjes nog warm witbrood bij.
Ook het broodje garnalen met avocado en garnalensaus is lekker, hoewel het jammer genoeg niet onze smaakvolle hollandse garnaaltjes betreft.
De cappuccino en espresso slagen ook voor het koffie-examen. 's Avonds is er een kaart met kleine te delen gerechtjes. Ben benieuwd naar de wijnkaart.
Mooie plek op het hoekje bij de Schollenbrug met terras aan de Weesperzijde en om de hoek en ook nog aan de overkant van de straat aan het water. Alweer een aanwinst voor de Weesperzijde.