Weduwe Van der Toorn

Treilerdwarsweg 2 2583 DA Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Weduwe Van der Toorn

Ouderwets lekkere vis

Als je het in Scheveningen hebt over 'een visje eten bij de Weduwe' weet iedereen wat je bedoelt. Ver buiten de badplaats trouwens ook. In het oudste visrestaurant van Scheveningen ligt de nadruk op de kwaliteit en niet op de entourage en frutsels. Ze serveren al 40 jaar ouderwets lekkere vis, die Scheveningse hengelaars persoonlijk langs komen brengen. Veel verser wordt het niet. Dus zit je op kantoor en loopt het water je ‘s middags al in de mond? Wacht dan niet tot de avond valt en laat je tijdens een heerlijke lunch verwennen door de zilte smaken van de zee. Grote kans dat je ‘s avonds terug wilt voor ronde nummer 2!

Meer informatie over restaurant Weduwe Van der Toorn

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00
- Lunch vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Weduwe Van der Toorn

Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Wat een heerlijke avond was het. De fines de claire nr. 2 waren lekker - maar kunnen iets zorgvuldigers worden geopend, gruis - en de cava was dat ook. Mijn gefrituurde schelvis in in bierbeslag met een schaaltje spinazie en een soort remouladesaus erbij was prima, de bouillabaisse van mijn tafelgenoot uitstekend: heerlijke bouillon en zeer goed gevuld. Lekkere frietjes en smakelijke frisse salade. De porties zijn flink en de salade bleef daarom helaas grotendeels over. Afsluiting, de groene dame, een knapperige oubliewafel gevuld met slagroom, pistache-ijs en chocoladesaus. En goede jazz muziek.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
De beste Bouillabaisse! Genoten bij De Weduwe op Scheveningen. het was prachtig weer, lekker op het terras gezeten, mooie fles chardonnay erbij, top. Bediening was vlot en vriendelijk. Voedsel absoluut top! Vooraf kreeftensoep en oeuf russe, mijn favoriete voorgerecht, makreel met handgesneden huzarensalade en gekookt eitje. daarna tarbot, perfect gebakken en de fameuze Bouillabaisse, om bij te gaan staan zo goed, dit doen ze in Marseille niet beter. Onze favoriet op Scheveningen.
Klaas G.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Mooie kaart met zeer verse producten, goed advies en goede service, leuk terras en uitzicht op haven.
Prima gegeten tegen acceptabele prijzen.
Nico1990 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Het eten was er goed, de inrichting binnen is gezellig. Goede gekozen kleuren. De manager/ eigenaar komt heel erg korzelig over, sjacherijnig. Dat geeft bij aankomst al een verkeerde start. Ik schrijf het hier op in de hoop dat hij er wat mee doet. Tenzij hij het alleen wil hebben van toevallige passanten. En niet een vaste klantenbestand wil opbouwen. Als dat laatste het geval is, dan moet hij vooral zo doorgaan.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Het avondje bij de 'Weduwe' werd een beetje een stuntelshow. Bij de bediening was de stress, bijna paniek, van de gezichten af te lezen. Met een grote menukaart is het begrijpelijk dat niet altijd alles leverbaar is. Maar hier bleken ook allerlei, op schoolborden beloofde, specialiteiten van de dag óp. De aangekondigde tarbot van het dagmenu (€32,50)? Op, en werd vervangen door kabeljauw. Die kabeljauw was overigens onberispelijk, heel vers en perfect gebakken. De bijbehorende asperges bleven daarbij achter, te slap aan de bovenkant (te lang gekookt) en vezelig als je lager kwam (dus vermoedelijk al een poos geleden geoogst). Géén brood bij de maaltijd. Als amuse alikruiken, zonder uitleg hoe je deze slakjes uit hun huisje krijgt. Gelukkig weet ik dat vanwege mijn Zeeuwse achtergrond wél. Behoorlijke 'carpaccio' van makreel vooraf, maar met minder garnituur dan op het bord vermeld. En de wijn van de maand? Nee, die was er niet. Maar het schoolbord waarop deze wijn werd aanbevolen, hing er aan het eind van de avond nog steeds.
Paulus46 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Vanmiddag een buitengewoon plezierige lunch gehad. Alles klopte! Een hele plezierige gastvrouw, warm voorkomend en accuraat. Tong, zeebaars en zalm alles was van hoge kwaliteit. Tot aan een potje zalige mayonaise toe. Dit wordt ons "nieuwe" restaurant op Scheveningen.
MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Mooie, ouderwets ambiance! Ik heb hier lekker slibtongetjes gegeten, met fijne, bijpassende witte wijn. Voldoende parkeerplek, althans buiten het seizoen.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Dit was vroeger een restaurant op een mooie plek, met een wat kille uitstraling. Tegenwoordig heeft het een warme uitstraling. De vis is uitstekend. De bediening is goed.
Patty H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Prijs kwaliteit slecht. We hebben met 3 personen gegeten voor 200 euro. Een van de medewerkers had een vreselijke zweetlucht bij zich, in het restaurant rook het naar toilet. Voorgerecht 3 coquilles St.Jacques voor 19.50 euro. Er lag zo maar wat sla op het bord en daar bovenop de coquilles. Hoofdgerecht zeetong, goede kwaliteit. Maar net als bij vd Valk krijg je bij elk gerecht een klein bakje frites en sla. Het schijnt dat de kok en de sommelier bij Seinpost gewerkt hebben. Een zeer gerenommeerd visrestaurant in Scheveningen. Is niets van te merken.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Langzame bediening, wel vriendelijk. Inrichting en sfeer tref je doorgaans aan in een gemiddelde koffietent. Prijzen aan de stevige kant voor een gebakken visje alsmede voor de wijnen. Algemene indruk is; het geheel is de uitgave niet waard.
Boudewijn H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Vroeger was dit een restaurant met de uitstraling van een kantine. Misschien was het eten goed, maar toch gig je er niet heen. De uitstraling is inmiddels sterk verbeterd. En het eten is er uitstekend.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Wij waren niet zo tevreden. De vis was goed maar de groente echt onder de maat en niet passend (bakje kool). Een tweede glas wijn wel besteld maar nooit gekregen. Bediening sjouwde zich rot maar zonder planning en het duurde allemasl erg lsng. Dat kan echt beter!
mileen B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Weer heerlijke pure visgerechten gegeten in de 'huiskamer'. Voldoende bij-gerechtjes ,allemaal heel vers en smakelijk. Informele, warme sfeer met rustige achtergrondmuziek. Fijn attent personeel. Wij komen zeker terug!
Hugan A.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Mooi voorgerecht met diverse soorten vis. Erg smakelijk. Daarna een bouillabaisse gegeten. Deze was heel erg lekker. De vis was er goed en de "bouillon" was perfect van smaak. De bediening was supervriendelijk
Ralph K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wat een verschrikking dit!!! Wachten, wachten en de tafels om ons heen die later binnen kwamen waren al voorzien voordat wij überhaupt iets te eten hadden. Belachelijk en pas na drie keer vragen kwam er uitleg over personeelsbezetting. Doe dan je tent gewoon DICHT !
Nooit meer, advies is WEGBLIJVEN HIER
Kristel Z.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Voortreffelijke vis, de gerechten zijn stuk voor stuk op een klassieke manier bereid en hoog op smaak! Uitgebreide wijnkaart. Kortom, hét visrestaurant van Den Haag.
JH W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Vanmiddag overheerlijk geluncht bij de bovenmeester van lekker eten; gebakken schol. In een woord geweldig, zo moet vis worden gebakken!
Dennis E.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Zondag 21 mei hebben we hier gegeten, eerst lekker op het terras in de zon een drankje gedronken. Hierna om de kaart gevraagd, deze werd kundig en netjes uitgelegd maar ook de gerechten buiten de kaart. Mijn vriendin is niet zo'n visliefhebster dus die nam de steak en ik zelf op aanraden de tongschar, gebakken in de roomboter.
Als klein voorgerechtje kwamen de "slakjes" op tafel.... daarna de nette salade bakjes en uiteindelijk waar we op zaten te wachten. Na 1 hap en 1 blik wisten we allebei genoeg!!! Heerlijk!!! Super lekker gegeten met een voor mijn gevoel goede prijs-kwaliteit verhouding. Ga vooral zo door, in de keuken en in de bediening. Als enige misschien minpunt maar dat is echt smaak , de mayonaise die bij de overigens lekkere aardappeltjes en patatjes vonden wij niet zo lekker.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Bij binnenkomst werd direct gemeld dat het erg druk is geweest en er bijna geen vis meer voorradig was. Prima. Zo hadden we de keuze om te blijven of te gaan. We bestelden vooraf brood met smeersels en twee maal mosselen als hoofdgerecht. Het brood kwam snel op tafel maar de mosselen nog sneller. We zaten net ons broodje te smeren en de serveerster zette 2 pannen met mosselen neer. Op mijn reactie. Zo die zijn snel werd niet gereageerd. Ook kwam een bakje friet. Ik moest zelf vragen om sausjes. Nou ja sausjes. 1 sausje mosterd saus. Veel te scherp naar mijn smaak. Nogmaals vragen of er ook andere sausjes waren. Na moeilijke blikken kwam er ook een bakje aïoli. Tijdens het eten geen bediening meer te zien. Dus ook geen 2e drankje. Na afloop werd slechts gevraagd of ze de borden mee mocht nemen. Geen vraag of alles naar wens was. Wel kwam de kaart voor dessert. Nou dankjewel. Doe maar de rekening. Ook bij het afrekenen geen vraag of t naar wens was. Nou bij deze. Nee dus. Wel schuiven ze de schuifdeur voor je open. Erg jammer. Misschien een uitdaging voor Herman den Blijker. Oog wacht die is al geweest.
Lieke67 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Een hartelijk welkom bij binnenkomst. De zaak is in het afgelopen jaar behoorlijk opgeknapt, zonder af te doen aan de oude sfeer. We kregen alikruiken van het huis. Mijn tafelgenoot en ik bestelden ieder 3 Fines de Claires. Magnifiek! Een mooie Chardonnay erbij. Tafelgenoot had daarna het vispotje, een mooi, zacht, romig, gekruid stoofpotje van groenten en krieltjes met daarop verschillende soorten vis, gamba's en mosselen. Ik koos voor de bouillabaisse en kreeg een prachtig opgemaakt bord met groenten, geroosterde vis en schaal- en schelpdieren. De krachtige kreeftenbouillon werd aan tafel opgegoten. Nog nooit zo'n voortreffelijke bouillabaisse gegeten. Erbij een sauvignon blanc. Ook het dessert viel in de smaak. Tafelgenoot werd verwend met vers fruit in een lauw-warme sabayon en frambozensorbet. Een mooie combinatie van fris en zoet. Omdat ik geen dikmaker wilde, werd voor mij een fruitsalade met munt gemaakt. Bij de Weduwe worden we nooit teleurgesteld en we komen dus zeker terug. Dit restaurant is geschikt om met de familie een visje te eten, maar ook met een zakenrelatie kun je hier gerust naartoe gaan.