Weduwe Harinxma

Meer informatie over restaurant Weduwe Harinxma

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Lpolma .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Tijdens onze watersportvakantie in Heeg terechtgekomen. Weduwe Harinxma is echt een uitschieter als visrestaurant. Mooie kaart, heerlijke gerechten en een gepassioneerde keuken en bediening! Echt een aanrader voor wie beter wil eten dan bij het gemiddelde toeristenrestaurant!
Arjen D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Een erg goed visrestaurant. Vooral de zalm als voorgerecht is aan te raden. Prettige omgeving. Goeie prijs kwaliteit verhouding.
GrytPiso .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vanavond bij de Weduwe Harinxma gegeten samen met mijn dochter. Ontvangst was een warm welkom. Bediening zag er goed gekleed uit, toonde interesse en liep met een glimlach door het restaurant heen. Zowel de keuken als de bediening leek één geheel, complimenten! Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht fantastisch. Medium biefstuk was perfect! Nagerecht was koffie-ijs met slagroom en koffiebonen. Het koffie-ijs was zeer buitengewoon lekker, had dit nooit eerder gegeten en het overtrof mijn verwachtingen. Dit restaurant is zeker aan te raden!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Gastvrijheid is vanaf binnenkomst tot het einde top. Heerlijk pallet van vis als vooraf. De tonijn was zeer goed bereid (wat een enorme portie), maar miste in mijn ogen iets unieks. Dessert (tiramisu) is home made en een aanrader. Heerlijke no nonsense atmosfeer met prima muziek. Volgend vaaseizoen komen we zeer weer
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Strak ingericht, zeer comfortabele stoelen, vriendelijke persoonlijke ontvangst, het motto lijkt : (h) eerlijk eten, daarom geen zilver op tafel en geen linnen servetten. Een smakelijke mosterdsoep met gerookte paling, daarna gebakken paling met mosterddille opgediend met knapperige verschillende groenten, erbij de keuze gebakken aardappeltjes ( uit de pan), frites of rijst en een salade. Als dessert een kaasplank uit Friesland ( voor ons 5 onbekende soorten ) met een glas port. Afgesloten met tiramisu/ ijs met noten en slagroom, een fles uitstekende witte huiswijn bij de hoofdgang en een espresso toe.
Omdat we de laatste gasten waren ook nog even kunnen praten met Dirk en Linda. Een restaurant om te onthouden en terug te keren!
Dean V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Op een zaterdagavond met 8 vrienden hier gegeten. Het decor is niet spectaculair, vrij gewoontjes. Ach, je komt hier niet voor het decor, maar voor de mooie kaart met prachtige visgerechten. Leuk is dat je de keuken kan inkijken vanaf buiten. Buiten zit er in elk geval genoeg ruimte tussen de tafels, dat zien we (helaas) wel eens anders.

We hebben fantastisch gegeten. De voorgerechten (oa mostersoep, makreelsalade, garnalenspies, zalmsalade) waren erg lekker. De hoofdgerechten waren stuk voor stuk voortreffelijk. De tonijn (medium gevraagd) had een klein tikje verder gemogen, maar smaakte uitstekend. De snoekbaars was heerlijk, evenals de zeebaars en de mosselpan. Bijgerechten waren ook uitstekend. Met name de salade is prijzenswaardig, mooi op smaak, niet te zuur, lekkere pitjes en nootjes erin. Smullen. De porties zijn mooi van grootte, er wordt niet zuinig gedaan met de stukken vis of overige gerechten :)

Het was helaas op 'onze' avond erg druk, waardoor het lang duurde. Bij elkaar hebben we ruim 3 uur binnen gezeten. Tussen het aanschuiven en het eerste drankje zal zal 20 minuten. Dat mag korter. Ook tussen de gerechten in zaten behoorlijke pauzes. We begrijpen dat als er grote drukte is, de wachttijden oplopen, maar het is wel netjes om dat even te melden. Dan weet de gast in elk geval dat ook de service en keuken zich ervan bewust zijn. Toen we voorzichtig in de keuken vroegen of ons eten eraan zat te komen, reageerde de kok met een vrij kortaf en stug 'ja'. Een minnetje. Pluspunt is dat de heater speciaal voor ons werd aangezet.

Samenvattend: voortreffelijke gerechten in mooie porties. Op het communicatieve vlak zou het iets beter kunnen.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Met 3 personen gegeten. 2 x menu 3 gangen voor 25,-, met keuze uit 2 voorgerechten en een hoofdgerecht of 1 voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Inrichting is wat sober, IKEA -achtig. Relatie met de weduwe? Voorgerecht gegratineerde mosselen met Friese worst. Aangename verrassing en smakelijk. 2e voorgerecht zalmtartaar; smakelijk en vers en voorzien van een lekkere salade. Hoofdgerecht Heilbot uit het menu en snoekbaars met notenkorst. Beide goed gebakken, de notenkorst niet overheersend. Goede knapperige frites en gebakken aardappeltjes erbij. Alle groenten waren kort gebakken en bleken lekker en een goed bite te hebben. Creme brulee zoals die hoort met vanille en koud. Tiramisu ook lekker, al miste de tafelgenoot de likeur in de vingers. Kopje koffie erbij. Samen met drankjes 90,- Tent om terug te keren.
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Dat was een aparte ervaring. Tot tweemaal toe hadden we een heel boze chef aan onze tafel. De eerste keer omdat we de bediening hadden gevraagd of de snoekbaars op de kaart vers of uit de diepvries was ("mij een beetje beschuldigen dat ik geen verse spullen serveer"), en eenmaal omdat we de sesam-sojadressing bij de tonijnsteak wat bitter vonden ("we hebben hem geproefd en hij is niet bitter"). En dat terwijl we de geserveerde vissen heel lekker vonden. Maar die boodschap kwam niet meer door.
Janhaagmans .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Menu was goed. Zeker het voorgerecht haringtaartje was erg smaakvol. Hoofdgerecht goede, verse witvis, smaakvol en makkelijk van de graat af te halen. Vergezeld met lekkere groente. Nagerecht een Cocoseilanden panna cotta is niet mijn smaak, maar wel goed gerecht en leuk opgediend. Leuke bediening maar het zitten valt tegen. Slechte stoelen buiten op terras en klein.
Tinus T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Wereld-omzeilers met leuke foto's aan de muur van exotische bestemmingen................................. (en belangrijker) met gevoel voor eten.

De menu kaart is op zich nog niet eens zo heel spannend maar men weet hier toch net een fijne draai aan te geven qua smaken. De aankleding van de gerechten zijn net even beter, fijner en smaakvoller dan elders (in Heeg).

De beste optie in Heeg denk ik.....Ik (we) komen weer terug
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Afgelopen week twee keer heerlijk gegeten bij de Weduwe Harinxma. Attente, vriendelijke bediening, lekkere huiswijn en het eten buitengewoon smakelijk. Eerste avond een moot tonijn en mijn man de paling (perfect klaargemaakt), tweede avond zeewolf (heerlijk). Als we weer eens in Heeg zijn weet ik al waar ik wil eten!
Pytsje B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
We hebben hier heerlijk gegeten! Voorgerecht van verschillende vissoorten was heerlijk. Omdat Heeg een belangrijke geschiedenis kent in de palingvisserij, wilden we de lokaal gevangen paling graag als hoofdgerecht, deze was ook erg lekker. De bediening was erg vriendelijk, maar kan professioneler qua communicatie. Zo hadden wij het voorgerecht en het hoofdgerecht op twee verschillende momenten besteld, echter is dit blijkbaar niet goed gecommuniceerd met de keuken, want we hadden ons voorgerecht nog niet op en het hoofdgerecht stond al klaar. Ook leek het alsof de bediening niet goed van elkaar wist wie wat had gedaan, waardoor er aan tafel soms verwarring plaats vond. Dit is een klein kritiekpuntje naar de bediening toe, verder is het restaurant zeker aan te raden!
Jean_forgeron .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
de pindasoep met gambas was een heel goed en erg smakelijk verrassend. huiswijn sauvignon blanc prima bij de goed gebakken sliptongetjes
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Bij het telefonisch reserveren gaf men aan dat we alleen buiten konden eten, binnen was al vol.
Dat buiten was een soort intiem binnenplaatsje. Er hingen plaids in de Friese kleuren om je eventueel warm te houden. We kwamen om 18.00 uur en werden meteen bediend. De bediening vonden we plezierig, niet te opdringerig maar attent. Ze wisten meestal wie wat besteld had. De tijd tussen de gangen was ook naar onze zin. Niet te lang niet te kort.
Het is een visrestaurant. De kaart is niet heel omvangrijk, maar biedt voor elk wat wils (vis, vlees en vegetarisch). We waren met 5 mensen. Drie namen het 3 gangen menu van ca €25,-.
Vooraf zalmtartaar op toast. De anderen namen toast met makreel tartaar.
We kregen op verzoek een grote fles kraanwater en die werd automatisch aangevuld zonder kosten. De tartaar smaakte voortreffelijk. Als hoofdgerecht hadden we schol (3-gangen menu) en een vlees trio (biefstuk, varkenshaas en kipfilet). Alles was zorgvuldig en smaakvol bereid. Daarbij salade, gebakken aardappelen en patat frites zoals die behoort te zijn maar zelden is: knapperig van buiten, gaar en zacht van binnen. Als toetje een tiramisu van aardbeien, een crème brûlée en ijs.
Zeer voldaan, mede door de heerlijke wijn en prima cappuccino, gingen we aan het eind van de avond huiswaarts. Een zaak om naar terug te keren.
Frits M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Altijd leuk en lekker! Komen hier altijd even een hapje eten als wij een dagje op het water vertoefd hebben. Bediening is heel persoonlijk. Achter is een klein terras met echte friese dekentjes om over je heen te slaan als het wat koud wordt :)
Ingrid Roos .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Wij wonen in Heeg, maar zijn vorige week hier pas voor het eerst gaan eten en het was buitengewoon goed. Heerlijke sliptongetjes. Nog niet eerder zo lekker gegeten in Heeg