Wau

Anja B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
gezellig restaurant met onwijs lkkr eten. en bediening was perfect in orde.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een klein restaurant op de Zeedijk. De inrichting is netjes de ontvangst vriendelijk. De geserveerde gerechten zijn van uitstekende kwaliteit. Het voorgerecht met mosselen is erg lekker. De prijs kwaliteit verhouding is erg gunstig. Leuke ervaring en zeker een aanrader.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zojuist heerlijk gegeten bij WAU, Ajam Kari en Satay Ajam. Beide kipgerechten waren heerlijk. De inrichting is eenvoudig maar sfeervol. Wij komen graag terug.
Marian G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Aan onze wens (een ruime, rustige tafel) werd voldaan. Het eten werd aantrekkelijk opgediend. Zowel vlees- als visgerechten waren van uitstekende kwaliteit, vers, geurig en -niet onbelangrijk- op goede temperatuur. Cappuccino was niet best...maar dat is te vergeven na een goede maaltijd.
SmakelijkEtentje .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Kennisgemaakt met dit Maleisisch restaurant.
De locatie is uiterst sfeervol. De kaart was breed, bijvoorbeeld meerdere vegetarische gerechten, zelfs veganistisch.
De bediening was meer dan correct, niet opdringerig maar onze eventuele wensen werden goed bewaakt, ook kwam men zelf informeren of alles in orde was.
Valerie R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Super leuk/schattig restaurant met super lekker eten. Heb rustig kunnen eten met m'n vriend en de sfeer was heel relaxed. Wij komen zeker terug!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Met 8 personen op pad on Amsterdam en daar bij toeval voor de lunch Wau ontdekt. War een mooie locatie, erg fraai ingekleed, iets wat je van buiten niet meteen verwacht. De keuze aan gerechten was dermate uitnodigend dat we toch maar een erg grote lunch, lees diner, met elkaar hebben samengesteld. De smaak was gewoon uitzonderlijk goed en de toepassing van de vele verse ingrediënten droeg daar zeker aan bij. Tel daarbij op dat de je uitermate vriendelijk door het bedienend personeel wordt geholpen en je weet dat dit een restaurant is om graag weer terug te komen.
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
leuke zaak in hartje Amsterdam. Heerlijke authentieke gerechten in een kleine maar sfeervolle zaak met open keuken. We aten pikante mosselen en heerlijke pangsit vooraf, daarna de sate vlees (kip, lam, geit en beef) en een Maleisich Goreng gerecht. Alles super vers en heerlijk op smaak vergezeld van een prima Norton Chardonnay. Bediening zeer attent en vriendelijk. Eerste keer dat we hier waren maar zeker niet da laatste
Jaapjz M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Vorige week hier gegeten met bezoek uit Polen. Toevalstreffer welke super uitpakt. Eten zeker de sate origineel goed met een top pinda sausen. Hoofdgerechten van mij alswel van mijn vrienden vers en authentiek. Wat een service en wat een kwaliteit voor een goede prijs. Kom zeker terug om authentiek Malaysian te eten
G.A. V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ik ben redelijk gek op Chinees en Indonesisch eten dus het werd Maleisisch als volgende stap. Na enig speurwerk op Iens kwam ik terecht bij Wau op de Zeedijk in Mokum. En daar heb ik bepaald geen spijt van gekregen! Omdat ik geen tijd had om heel uitgebreid te eten heb ik alleen een hoofdgerecht genomen. Dat werd dus Nasi Lemak wat een typisch Maleisisch gerecht schijnt te zijn. Gebakken vis, gedroogde vis, kip in currysaus, lekkere rijst, ei en een variëteit aan groenten. Erg smakelijk. Toen ik een om tweede glas witte wijn vroeg bleek de fles waar het eerste glas uit geschonken was de laatste. (Van dat merk dus) Omdat er niet meer genoeg in de fles zat voor een heel vol glas werd dat niet op de rekening gezet. Gecombineerd met een vriendelijke bediening genoeg aanleiding om nog eens terug te gaan. En dan ga ik het 3 gangen seafood menu eens proberen.
MarioV .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De satay small van diverse soorten vlees (varken, geit en kip) was prima als appetizer. De gepeperde mosselen (sambal kepali) waren eveneens goed. We hebben echter het meeste genoten van het malse, sappige lamsvlees (kari lamb), voortreffelijk! En dat bij een vriendelijke prijs-kwaliteitverhouding: voor- en hoofdgerecht samen voor € 26. Wat ons tegenviel was de witte huiswijn: voor een karafje van een halve liter vlakke wijn rekende het huis € 19, echt te veel. De bediening was alert en vriendelijk, goed dus.
Margit.rosendahl R.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Het eten was heerlijk, ik had een keuze sateetje (2 keer biefstuk en 2 keer garnalen) met een heerlijke pindasaus met stukjes pinda erin.
als hoofdgerecht had ik de lam rendang, die heel zacht van smaak was en vol van kokossmaak.
Quint M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
verschillende soorten saté (satay) gegeten, vlees en vis. Erg lekker. Ook prima voorgerechten van garnalen en (pittige) mosselen. Vriendelijke bediening.
Menken L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Echt heerlijk gegeten bij Wau. Vooraf goede verschillende sateetjes, lam, bief, garnaal, geit. Allemaal lekker en vooral de geit. Hoofdgerechten typisch Maleis: Nasi Lemak en Char Kway Teow waren ook erg lekker. Goede biertjes erbij. Voor twee uitgebreide drankjes en biertjes € 59,=. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Vriendelijke en attente bediening. Kortom, aanrader!
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Vriendelijke bediening, namen tijd voor een praatje daardoor niet al te snel. Eten was goed maar ik vond het niet echt super bijzonder
Wim1951 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Voor de eerste keer hier gegeten en zeer tevreden over de kwaliteit. De kaart is niet heel uitgebreid, maar geeft een goede doorsnee van de Maleisische keuken. Door de kleine kaart is het mogelijk om de gerechten vers te bereiden en dat wordt ook gedaan. Omvang van de gerechten en de prijs vind ik goed op elkaar afgestemd. Dat maakt uit eten gaan heel betaalbaar. Compliment. Voor twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee biertjes betaalde ik € 59.
De bediening was erg vriendelijk (nu een Birmees meisje) en nam ook de tijd voor een praatje. Dat betekent dat het er wat minder snel aan toegaat, maar dat hoort wel bij de Maleise cultuur. Wie haast heeft kan beter naar de Chinees gaan.
Het restaurant is sfeervol en de kleine open keuken ziet er schoon uit. Jammer is alleen dat de toegang tot het toilet in de keuken zit.
Samengevat: ik ben zeer tevreden en ga er binnenkort met mijn vrouw eten.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Goed eten hier. Originele gerechten. De satè vooraf van geitenvlees is erg lekker. Van de hoofdgerechten was de petunsambal (tofu met peteh boontjes, lekker pittig), erg goed. De nasi lemok ziet er leuk uit, maar een aantal bijgerechtjes ervan zijn wat simpel. De Koti Ayam is wel weer erg lekker. Zaak is wat rommelig, je zit dicht op elkaar en omdat het in en drukke buurt is en er maar. 1 toilet is staat er af en toe een rij. Niet zo prettig voor de tafels vlak bij. Bediening is aardig.
Karinhes .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Heerlijk gegeten (voor de 3e keer alweer). Vegetarische gerechten met verrassende elementen, erg lekker allemaal. IJs voor dessert (in spannende smaken) is een aanrader. Super bediening: attent maar niet opdringerig. De ruimte is een beetje krap, maar daar weten ze goed mee om te gaan. Als ik dit restaurant aan vrienden aanbeveel, dan zeg ik altijd dat de groente eruit ziet alsof je het zelf gesneden hebt - helemaal vers dus. Maar de soja lijkt totaal niet op thuis - die staat qua bite *ver* boven wat ik daar zelf in kan bereiken...
Doeke14 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Karige porties. Maximaal 25 gram lam in mijn curry. Ook de hoeveelheden van mijn disgenoten waren niet om over naar huis te schrijven. Smaak prima maar wel erg op de Nederlandse, milde, smaak gebaseerd. Al met al prima maar niets bijzonders.