Watertuin Schiedam

Admiraal de Ruyterstraat 6 3115 HB Schiedam Nederland Kaart

Over het restaurant Watertuin Schiedam

Maak kennis met verschillende wereldkeukens

Maak bij De Watertuin een culinaire rondreis langs de verschillende continenten en hun rijke keukens. Kies voor Aziatische wokgerechten, afgewisseld met specialiteiten uit de traditionele Franse keuken of waan je in Italië en haal een pizza uit de authentieke pizzaoven. Kortom, vis-, vlees- en vegetarische gerechten genoeg! Wedden dat je nauwelijks kunt kiezen? Dit is een culinaire ervaring die je niet aan je voorbij mag laten gaan.

Meer informatie over restaurant Watertuin Schiedam

Jouw recensie over het restaurant Watertuin Schiedam

WM J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Wat een ramp. Wat is dit slecht geworden. Eten niet gaar, geen kreeft en geen oesters, ook geen biefstuk, en nog maar niet te praten over het ijs Vanille ins niet aanwezig en de slagroom was op .Dit is beslist de laatste keer geweest. Ik laat niet Schiedam vallen maar zoek ook geen andere watertuin meer op. Alternatieven genoeg.
Tessa G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Met dieetwensen is het hier lastig eten. Van te voren gebeld en nagevraagd of er glutenvrij en lactosevrij aanbod was. Bij binnenkomst kregen we een allergiekaart waar bij elk gerecht staat vermeld wat erin zit. Helaas zit bijna overal gluten in en met een lactose intolerantie helemaal weinig keuze. Ze zijn hier dus niet op voorbereid, terwijl telefonisch werd verteld dat er genoeg keuze zou zijn, anders zouden we hier niet zijn gekomen. Er was wel glutenvrij brood dat speciaal uit de vriezer in de oven klaar werd gemaakt, echter niks om erop te smeren (behalve wat olie). Het personeel had weinig kennis van zaken en er moest steeds iemand anders bijgeroepen worden. Toetje konden we ook wel vergeten, op wat fruit na (wel ruime keuze voor degene die alles kunnen eten).
Het eten verder had weinig smaak en het vlees/de vis van de grill waren matig en de saus die erbij kwam was niet lekker. Geen groot assortiment en de kwaliteit moet echt beter.

Buiten zaten we aan een tafel die scheef was en zowel de tafels als stoelen plakten. Wat ik ook gek vond was de 'rookruimte' buiten naast de ingang, dus als je op het terras achter zit en binnen eten en drinken gaat halen loop je eerst door een walm van rook, niet echt smakelijk.
Jikke D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Vanmorgen ontbijt genuttigd met 2 vriendinnen bij jullie! Wat een teleurstelling servies ronduit smerig ( mayonaise onder m'n bord), weinig keus, lauwe koffie, vieze kleef vloer, vieze ramen.....nee absoluut geen aanrader en kom dus ook niet meer terug voorlopig. En super jong personeel zonder echt kennis van zaken te hebben. Genoeg te verbeteren en te veranderen
Andre R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
We zijn hier nu een keer of 10 geweest sinds de opening en we merken duidelijk dat de kwaliteit terug loopt.
Zowel het warme buffet als de Sushi afdeling zijn veel eenvoudiger en beperkter geworden in hun keuze. De keuken is open tot 21:30 uur maar de gerookte hele zalm was om 18:30 uur al op en werd ook niet meer bijgevuld. Ook de Oesters en Kreeften worden bijgevuld. De Oesters waren overigens van een zeer matige kwaliteit want van de 6 die we in totaal hadden waren er 4 gewoon slecht waar je doodziek van kunt worden. Het blijft nog steeds wel de betere van alle locaties maar het wordt tijd dat ze de oude standaard weer oppakken en na nu een aantal jaren open te zijn wat variatie gaan aanbrengen in het aanbod, want zeg nu zelf wie wil nu telkens iedere keer hetzelfde eten.
Christiaan F.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Lekker gegeten. Er is een vrij ruime keuze, zeker bij de grill kan je uit heel wat producten kiezen.
De bediening is vriendelijk en erg snel, als je bord leeg is wordt deze heel snel weggehaald.

Ik vind een voordeel zeker dat alle drankjes zijn inbegrepen in de prijs en dat je zoveel kan eten en drinken als je wilt. Maar let wel op de tijd, 2 uur is zo om.

Een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Renata L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Echt een mooi restaurant, MAAR...
Het aanbod is beperkt. Zij hebben van alles wat, maar het is zeker geen wereldkeuken, het was meer een Nederlandse restaurant waar je beperkt kan wokken. De T-bone steak wordt te plek bereid door een geweldig kok en het was zalig! Het hele zalm was ook lekker. Veel kleine toetjes en en chocoladefontein, maar die kan je niet over je ijs doen, omdat er geen schenklepel erbij is.
De kinderstoeltje was veel te ruim, mijn baby had geen steun in zijn rug en kon niet goed zitten. Zij hebben ook geen magentroon en moeten de babypotjes au bain-marie opwarmen. Dit duurt erg lang. De restaurant is dus niet erg babyvriendelijk. Voor de grote kinderen is er een speeltuin achter het restaurant, maar als het regent en koud is, zijn de achterdeuren van het restaurant dicht en moeten zij via de voordeur naar buiten...
Het restaurant is mooi ingericht, maar je stuit iedere keer tegen de hanglampen.
Het personeel is jong en vriendelijk, maar soms onpersoonlijk. De toilet was schoon en netjes.
Qua prijs en aanbod, krijgen zij van mij helaas en onvoldoende.
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Vooropgesteld, er zijn maar weinig AYCE restaurants die wat eten betreft echt goed zijn en helaas vormt de Watertuin hierop geen uitzondering. Dit is een relatief klein AYCE restaurant en qua aanbod van gerechten is dat ook goed te merken. Voor een wereldkeuken is de keus beperkt. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar datgene wat aangeboden wordt, is helaas ook matig van kwaliteit (los van verse jus d'orange, flessen Hoegaarden en Leffe bier en enkele gerechten bij het koude buffet). Bij de wokgerechten was er geen enkel verassende ingrediënt, maar slechts basis groente als prei, uien, paprika etc. Idem dito voor de sausjes. De kant-en-klare gerechten als babi pangang, spek, nasi, bami, patat, witlof met kaas etc zagen er niet heel uitnodigend uit. Het vlees en vis voor de grill waren van matige kwaliteit, waardoor de grillmaster kon grillen wat ie wilde, maar hij/zij kan ook niet toveren. Het personeel deed zijn best, service was niet slecht. Locatie is wat afgelegen, maar je kan goed parkeren.
Jammer, ik had gehoopt op een kwalitatief goed AYCE restaurant en dat is dit niet.
Niet qua aanbod en niet qua smaak/kwaliteit van het eten. In mijn ogen een gemiste kans, want met iets meer aandacht voor kwaliteit van het eten, ben je in dit land der blinden al gauw koning!
Jessica H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Vlees was taai en toilet was smerig. Bij het afrekenen vroeg de dame wel of alles naar wens was, maar toen ik vertelde over mijn klachten werd er gelijk niet meer geluisterd.
Freda V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk eten, veel keus. Ondanks de drukte toch gezellig. Snoepjes bij afscheid erg leuk en lekker en in de zomer geeft de aangrenzende speeltuin een garantie dat mama en papa relaxed kunnen tafelen.
MarloesvD .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Via via kreeg ik te horen dat je bij de Watertuin gratis kunt eten als je jarig bent (je moet je dan wel legitimeren). Hiervan heb ik gebruik gemaakt, en ik ben er erg tevreden over. Het is het " all you can eat" principe, met keuze uit sushi, patat, grill, allerlei salades, etc. Van alles wat dus. De prijs was hoog, maar als je bedenkt dat dat inclusief alle drankjes was, viel dat nog mee. Wat mij opviel was dat de VERSE jus d' orange ook gewoon onbeperkt was, evenals de thee met verse munt. Al met al een prettige eet-ervaring.
Danny S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Ongelooflijk! Heel mooi restaurant in een prachtige omgeving! Personeel erg vriendelijk alleen moeten ze wel eens zoeken waar degene zit met het eten wat ze brengen maar hebben het snel voor elkaar! Wachten hoefden we nooit terwijl er die middag 104 eters waren! Tussendoor konden we lekkere dingetjes opscheppen bij een lopend buffet! De drankjes hoefden we ook niet op te wachten want we mochten zelf pakken en tappen! Heel mooie uitvinding, iedereen was dik tevreden, het was echt lekker voor niet te veel geld!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gisteravond met zijn tweeën gegeten in de Watertuin Schiedam. Dat na een geslaagde avond daar, vorige week, met een aantal vrienden.
Een leuk concept: eten en drinken wat je wilt tegen een leuke prijs. Voor een vast bedrag, afhankelijk van hoe lang je wilt blijven, mag je eten en drinken zoveel als je wilt.
Een mooi en nieuw bedrijf, waarbij de tafeltjes zodanig zijn neergezet dat het aardig gecompartimenteerd is: je hebt niet het idee in een eetschuur te zitten. Leuke aankleding, goede routing.
Wat eten betreft: er is van alles wat. Wanneer nodig wordt het ter plekke voor je klaar gemaakt. Anders staat het klaar, onder warmhoudlampen of, wanneer nodig, gekoeld.
Wat drinken betreft: een grote sortering frisdranken, in flesjes of in een automaat, een leuke variëteit aan bieren, vier soorten wijn. Sterkere drank is er ook, maar daar moet voor worden bijbetaald.
Gestart met een bord met verschillende voorafjes. Gekozen uit carpaccio, sushi, salade en vishapjes. Niet topkwaliteit, maar alleszins lekker.
Daarna een lekker hapje laten wokken. Vlees, vis, groenten, paprika, courgette, taugé, en dat met een lekker sausje. Met plezier door de wokspecialist klaar gemaakt.
Aansluitend lamskarbonaadjes laten klaarmaken. Dat door een enthousiaste kok die er alleen staat om een aantal vleesgerechten te grillen en even in de barbecue te leggen. Vorige week heeft hij een perfecte T-bonesteak voor me klaar gemaakt, nu smaakten de lamskarbonaadjes goed.
Na nog een klein beetje rijst met een sateetje over naar het dessert.
Een brownie, kleine eclairs, ananas en aardbeien, ijs, slagroom en wat chocolade uit de fontein.
Heerlijk!
Dat begeleid door (het een voor mijn partner, het ander voor mij) een biertje (Jupiler), droge witte wijn (niet top, maar alleszins redelijk), bronwater, cola zero en bitter lemon, afgesloten met ijskoffie en gewone koffie.
Vriendelijk, jong personeel. Een enthousiaste ontvangst, enthousiaste koks bij wok en grill en enthousiaste ophalers van lege borden en glazen.
Geen super kwaliteit eten, maar alleszins lekker. Een leuk concept, voor een door de weeks avondje eten. We hebben er weer van genoten.
Juan B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De watertuin, een mooie “oaseparel “ in Schiedam! Heerlijk gegeten vanwege de 59-ste huwelijksdag van mijn schoonouders. De ontvangst is hartelijk en zeer correct, de keuze, variatie en bereidingsmogelijkheden van het eten (bakplaat, wok) uitstekend, en de kwaliteit is top! Bovendien is het personeel zeer vriendelijk en belangstellend, en staat constant voor je klaar. Niets dan lof! Veruit de beste eetgelegenheid in Schiedam en omstreken. Grote "aanbeveler": de vers gerookte zalm. Deze mag bij elke “gang” niet op uw bordje ontbreken! Wij komen hier zeker snel weer terug.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het decor krijgt van mij een 7. Waarom? Omdat dat decor de kwaliteit en service niet versterkt. Het eten en de bereiding ervan zijn van een dermate hoog niveau dat het echt niet ongezellige, maar redelijk sobere interieur daarentegen eigenlijk tegenvalt. Wat een keuze, wat een kwaliteit en wat een vriendelijk en professioneel personeel. Allerlei verse vis- en vleessoorten voor op de grill. En super precies zo gegrild zoals jij dat wil. Wil je medium rare, krijg je medium rare! Je kan van alles laten wokken, er liggen "gewone" Hollandse snacks tot aan spare ribs en pizza punten toe. Heerlijke salades, heerlijke Sashimi zalm en tonijn, een hele verse zalm.Diverse desserts, waaronder genoeg heerlijke ijssoorten, een chocoladefontein, spekkoek enz.enz.enz. BIj de uitgang staan er op de balie (weliswaar ongezond, maar toch) diverse potten snoep om de verwennerij avond af te sluiten. Hygiëne: ook top, overal blijkt uit dat er hier gekozen is voor kwaliteit. De prijs? Reken maar uit: je mag je 2 uur lang met de heerlijkste dingen, indien gewenst volproppen, inclusief welke en hoeveel drank je maar wil. Diverse soorten merkbier tot aan Leffe e.d. toe, wijn uit de tap , alle soorten fris, vers geperste jus, diverse koffie-en theesmaken (Segafredo), waaronder verse muntthee, pak maar hoeveel je wil en dat tegen een prijs van net iets meer dan € 35. Kortom, we zijn hier nu 3 keer geweest. Als de kwaliteit en service met een glimlach blijft, mogen ze me hier met rollator en stok over 30 jaar nog naar toe voeren. Chapot!!
Ludia V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
heerlijk gegeten, veel keus en bediening ook aardig. Wel vind ik de 2 persoons tafels wat klein. Bij de gerechten stond niet vermeld was het is. Airco stond hard aan maar bij het navragen werd deze zachter gezet. Ik vind dat je moet betalen in uren. Helemaal niet prettig. Elke keer op de klok kijken is niet ontspannend. Je moet gehaast eten bij twee uur. Dus bij langer zitten zit je wat relaxer misschien. Maar even lekker natafelen en kletsen is er niet bij. Snel eten en klaar. Doe mij maar dat het niet gebonden is aan tijd. Veel beter. Jammer wat er is zo veel keus en lekkers. Om 17.00 nog niet zo druk dat is wel prettig. Later op de avond werd het wel druk. Het eten is mooi geserveerd en het personeel houdt alles netjes bij.
Miquimi S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Op de veranda met een zonnetje voel je een soort vakantie gevoel. Je kunt hier binnen of buiten eten, wat het erg leuk maakt. Eten is altijd top. In plaats van diner gaan wij vaak wat later lunchen. Prijs is dan net wat vriendelijker en het assortiment is dan wel minder maar nog steeds ruim genoeg voor ons. Er is altijd voldoende, zelden een lege schaal aangetroffen. Zelfs de sushi is hier top, beter dan in menig sushi restaurant.
Chaos .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Behoorlijk druk, zeker voor een dinsdagavond. Restaurant is zo vol mogelijk gebouwd met tafels om zo veel mogelijk mensen te kunnen plaatsen, het is meer een kantine dan een restaurant eigenlijk.
Veel keuze aan eten. Vlees is allemaal prima, t-bone steak steekt er bovenuit.
Sushi is redelijk maar niet bijzonder, wat aan de droge kant, voor onbeperkt sushi bestaan betere restaurants. Ruim aanbod aan desserts en ijs.
Het is redelijk allemaal, voor de prijs niet verkeerd ook. Gezellig of sfeervol is het natuurlijk niet. Gewoon zo veel mogelijk eten en drinken komt het op neer eigenlijk. Leuk om eens per jaar te doen, meer niet
svloon4550 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Het vlees was zalig mals, bereiding Grill met meer zorg. We gaan vaker naar Naaldwijk maar wilde Schiedam eens proberen, personeel is rustig en zeer service gericht heerlijk. Totaal heeft de omgeving meer rust, hoewel we wel het idee hebben dat als het druk is of grote groepen er zijn dat de Buffeten ook een trechter affect hebben en je vast loopt in de drukte. Ook zeker het pad van de dranken.
Ferdinanda48 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
De locatie is wat intiemer dan in Naaldwijk, dat vonden wij wel prettig. Het aanbod was daardoor wat minder, maar er was genoeg keuze voor iedereen. Maar over de prijs was iedereen wat minder te spreken, ze vonden het toch wel aan de dure kant.
lianne_beukers .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Het was weer een heerlijke avond heb heerlijk gegeten. De bediening was goed.We komen zeker weer een keer eten bij jullie