Over restaurant Waterreus

Restaurant Waterreus is het hele jaar geopend. Dat is erg prettig als je ook in de winter graag over het strand slentert. In het stoere en strakke restaurant heerst een huiselijke sfeer. Er is genoeg te proeven, maar ook te zien. De details in het interieur hebben alles te maken met de zee en Scheveningen. In de open keuken zie je hoe jouw gerechten worden klaargemaakt. Heb je zin om iets de ondernemen? Boek dan een van de actieve of culinaire workshops.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Waterreus

- Ontbijt 09:00 - 13:00

5,5
Phil K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
eerste x in dit restaurant , de Waterreus is echt gezellig en gastvrij en het aller belangrijkste goed eten !
Wij hadden DE Waterreus burger sliptong vis & chips met alle denkbare sauzen en sla , toe choco ijs koffie"s ...
De bediening was zeer attend , het eten werd na niet al te lang opgediend , restaurant is schoon leuk decor goed zeer een aanrader
Phil K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Veel over gehoord over de Waterreus , vanavond zijn wij er eens zelf gaan eten , een leuke ontvangst zeer gezellige uitstraling van de inrichting , de keus of je op een bank of stoel wil zitten gewoon goed ingericht .
Het werden de slip tong DE Waterreus hamburger en 1x de vis & chips met sla met alle denkbare sauzen en wat glazen Sauvignon blank een witte droge wijn TOP gegeten aardig personeel alles was superrr koffie en ijs we gaan het snel nog eens over doen
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Tijdens wandeling langs de kust hier binnen gestapt voor een lunch. Ondanks een doordeweekse, winderige dag was het redelijk druk. De bediening was netjes en snel. We kregen snel onze drankjes en de kaart met uitleg en dagsuggestie(s). We kozen voor een 12-uurtje (soep, broodje en een kroket) en voor de garnalenkroketten. Beide waren prima en ruime porties. Alles prima op smaak. De locatie is aan het strand (uitzicht). De inrichting is prima. De prijs is wat duurder, dus het had allemaal net iets beter gekund.
Jiri S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
heerlijk ontbijtje, super lief personeel en mooie locatie. echt een aanrader. uitzicht op zee en strand. lekker kopje thee bij de openhaard.
Lize S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Lekker eten, goede bediening, maar....

Kortgeleden hadden wij hier een feest ter ere van een speciale gelegenheid. Een groot feest waar lang voor gespaard was. Bij aankomst bleek er een tweede feest in dezelfde zaal te zijn gepland! Ook dit feest had een persoonlijk karakter wat maakte dat de gasten van beide feesten zich toch wat ongemakkelijk leken te voelen omdat je de speeches van de andere groep woordelijk mee te kon luisteren. Daarnaast was er na de speeches muziek. In de ene hoek een intieme troubadour met één kleine versterker voor zijn gitaar. In de andere hoek een DJ met enorme boxen en opzwepende beats. Dat dit niet samen ging in één ruimte mag duidelijk zijn. Hoe de eventmanager dit zo heeft kunnen plannen was ons dan ook een raadsel.
Jeanet L.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteren feestje gehad bij Waterreus.
Indisch buffet was lekker, slechte sfeer,
Er waren 2 feestjes in een grote ruimte.
Ene feestje met DJ/ disco, andere feestje
met live gitaarmuziek.
Erg veel geluidsoverlast, je kon amoer op een normale
Manier met elkaar praten!
Groot min punt deze organisatie van Waterreus.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Zojuist hebben we gedineerd in de Waterreus. We voelden ons aangetrokken tot de ambiance aan de Scheveningse boulevard. Op het bord stond een dagmenu: wortelsoep en de vangst van de dag zeebaars. De wortelsoep bleek op te zijn en het alternatief wat werd aangeboden was een tomatensoep of een vissoep. Mijn vriendin koos de tomatensoep en ik de vissoep. De soep was prima. De bediening was correct en vriendelijk en toonde zich behulpzaam. Maar ongelofelijk slecht op elkaar afgestemd. We moesten zeker 25 minuten wachten op het hoofdgerecht. Die werd lauw opgediend. We schrokken echt van d omvang, zo klein. Ik heb ze niet nagewogen maar de vis zal nog geen 100 gram per portie geweest, zijn. Lauw en klein. Het werd geserveerd met zeekraal en zeewier. Toen de ober ons vroeg hoe het smaakte meldden we het ongerief, maar omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk wilde vertrekken, heb ik gezegd dat we het wel zouden opeten. Voor 4 Chardonnays, een mandje brood, 2 soep en een heel klein portie lauwe zeebaars mocht ik 80 euries aftikken. Ik had het echt helemaal gehad daar en wilde zo snel mogelijk vertrekken. De ambiance prima, ik denk dat er wel een wil is om er wat van te maken maar het is het allemaal net niet,
Lotjewas .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De eerdere recensies kloppen helaas
Ook bij ons ging er weinig goed
Rose besteld die niet kwam , soep te koud. Wordt dan wel vlot opgewarmd geen " sorry " oid
Eigenlijk nog lastig dat je het vraagt
Bediening niet onvriendelijk , het was gewoon te druk.
Dan wel 80 euro afgerekend voor een lunch ( met kinderen erbij )

Gezellig trendy ingericht tegelijk is eten en bediening voor mij doorslaggevend
We komen er dus niet meer terug
S P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Mooie locatie, mooie inrichting. Maar hoe is het mogelijk dat de bediening in zo een mooie zaak zo slecht is.
Twee tafels met openhaard deden het niet, bediening reageert of het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik begrijp niet dat iemand die zo een zaak opzet niet begrijpt dat goed personeel net zo belangrijk is als het uiterlijk van je zaak!!
Fheringa .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
De locatie is mooi. De aankleding en uitstraling is goed, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De bediening is vriendelijk maar ronduit traag en slordig (terwijl het niet druk was). Van de twee bestellingen die wij plaatste ging er niet één goed. Bij het opdienen van ons gerecht liet de ober per ongeluk mayonaise vallen. Geen probleem, kan gebeuren. Hij laat weten dat hij nieuwe mayonaise gaat halen. Daar wachten wij nu nog steeds op.

De grootste teleurstelling bleek het eten. Ik had een kip-saté besteld. Je zou denken dat daar weinig mee mis kan gaan. Mispoes! Ik heb nog nooit van m'n leven zo'n slechte kipsaté gehad. De kip was gort en gort droog. De satésaus totaal smaakloos. Ik wist niet dat je saté zo grondig kan verknallen. De afleveringen van Gordon Ramsay - Kitchen Nightmares - spookte onmiddellijk door mijn hoofd.

Ook bij het afrekenen ging het niet goed. De wel bestelde maar niet geleverde dranken wel in rekening brengen. Bovendien zijn de prijzen hier stevig. Dat kan als je kwaliteit op orde is, maar hier is het echt te slecht. De tent ziet er heel verleidelijk uit, maar ik adviseer je om naar een friettent om de hoek te gaan. Daar krijg je beter eten.
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Hallo ik ben Judith,
Het is altijd Harstikke gezellig bij de waterreus. Het is een mooi restaurrant en het ziet er altijd netjes en verzord uit.
Ze hebben hier heel lekker eten en het personeel is heel erg klantvriendelijk. Wat wil je nog meer?
Het is een TOP restaurant!!!
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Hallo ik ben Judith,
Het is een TOP restaurant!!!
Joost L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Eten bij de Waterreus was werkelijk een abominabele ervaring!
Gemiddelde wachttijd voor een drankje was >15 minuten. De spareribs werden vrijwel koud geserveerd. Na dit aangegeven te hebben bij de bediening kwamen er nieuwe. Deze waren halfwarm en bij het uitserveren kregen we als commentaar dat de eerste spareribs 'wel warm waren'. Een 'bijzondere' reactie... Er werden ook geen nieuwe frietjes mee geserveerd. Om ons heen zagen we ook andere tafels waar hamburgers werden terug gestuurd. Gedeelde smart was in dit geval geen halve smart. Na 20 minuten gewacht te hebben op een afsluitend drankje hebben we het opgegeven en hebben we om de rekening gevraagd.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Wat een domper zeg! Heerlijk zitten eten in t zonnetje. Komt de manager himself rukt de menu kaart uit mn handen en krijg ik een beperkte kaart terug. Ja sorry ander menu. Maar ehh ik wilde graag een lekker dessert ja zegt ie er staat een dame blanche op de kaart. Dhuhu ik ga daar niet zitten voor een kinder ijsje. En vooral de manier waarop. Echt dikke domper voor zo een mooie tent
Jmaddison .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Deze strandtent bestaat al een eeuwigheid, maar is nu volledig gerenoveerd.
En moet zeggen alle tijd die daar ingestoken is, is het ook zeker waard geweest.
Ziet er beter uit dan de meeste zaken lang het strand.
Toiletten die in een sterren restaurant niet zouden misstaan.

De bediening was vlot en allert, eten was binnen de prijs/kwaliteit verhouding.
Wij hebben hier met z'n vieren gegeten:
2x carpaccio top!
Garnalen cocktail, iets meer saus had gemogen.
Bruschetta lekker en fris.

2x kreeft, vol van smaak
Sliptongen, 3 krokant gebakken juweeltjes
Pulled pork, lekker en compleet.

Op naar de volgende keer....
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ik denk dat wij er om ongeveer 19:00 uur waren. Misschien iets eerder. Vroeger altijd heerlijk bij de Waterreus gegeten. Maar nu ??? Kleine kaart. Tegen 20:30 pas het eten op tafel. Ja sorry u eten is naar een andere rafel gegaan. Wel een drankje gekregen. Ik had de Gama' S besteld voor 24,50 euro. Dacht zal toch wel een aantal krijgen voor deze prijs. Maar nee het waren er maar 6. Dat is 4 euro per garnaal. Hierbij een bbq saus. Geen combi met garnalen. De friet kwam pas nadat ik het bijna op had en werd eerst naar een andere tafel gebracht. Deze tafel had al friet. Als dit als beste strandtent wordt uitgeroepen dan wil ik wel eens weten door wie. Van de goede keuken van de oude Waterreus is niets over. Interieur is mooi maar daar is alles mee gezegd. Had het pas nog aanbevolen aan een collega. Daar schaam ik me nu diep voor. Ik ga er in elk geval nooit meer eten.
Dunchal .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Bij toeval bij dit paviljoen beland, maar wat een geweldig mooie zaak.
Alles ziet er mooi uit.
Bediening was allert en vroeg direct of wij een kinderstoel nodig hadden voor onze dochter.
Eten liet even op zich wachten tijdens de drukte maar was zéker het wachten waard.
Zelf had ik spare-ribs die "finger licking good" waren, mijn vrouw een heerlijke tonijnsteak en mijn dochter de fish and chips..
Zeker een herhalingsbezoek waard.
CMAKouwenberg .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gisteren mosselen gegeten bij de Waterreus. Op de kaart staat mosselen met frites dan verwacht je niet dat je de 16 frietjes in het bakje samen moet delen. De pan mosselen en het zielige bakje frites wordt op tafel gezet en dat was het. Om borden moet je vragen want die horen niet bij mosselen en voor de extra bij bestelde frites moet je €4,50 betalen. Na € 85 te hebben afgerekend moet je ook nog betalen om naar de plee te mogen gaan!!
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Van te voren gereserveerd op de website.
We waren bekend met de "oude" Waterreus waar we zeer goede en meerdere ervaringen mee hadden.
Gisteravond , donderdag 25 augustus, hier gegeten. Bij binnenkomst een enigszins verwarrende situatie, gaat u maar zitten waar u wil, buiten of binnen. Vanwege de hoge temperatuur, zo'n 30 graden, wilden we eerst binnen zitten waar het wat koeler was. Wij zijn ons bewust van het feit dat muziekkeuze ook een kwestie van smaak is maar wat hier ten gehore werd gebracht mag smakeloos en irritant gevonden worden en alleen geschikt voor een discotheek! Ook het geluidsniveau voldeed niet aan de eisen van achtergrondmuziek.
Dus dan maar buiten onder het zonnescherm. We moesten bijna zelf de tafel opruimen want de laatste bezoeker ging net weg toen wij kwamen. Voor het eten wilden we eerst iets drinken, dat duurde al zo'n 10 minuten, een rum-cola en een biertje. De rum-cola bevatte kennelijk maar een paar druppels rum, de prik was er al uit en het citroentje moesten we apart om vragen en kwam dan ook nog wat later. Het tapbiertje was niet nagevuld bij het tappen dus niet echt voldoende bier. Dan het "diner", zo mag het niet echt genoemd worden.
We moesten 45min wachten op het voorgerecht, bitterballen en garnalenkroketten. Die waren uitstekend te eten. Dan de hoofd gerechten, tijgergamba voor mijn partner en XXL hamburger voor mijzelf. Die kwamen al voor dat wij het voorgerecht genuttigd hadden. Om over de kwaliteit maar niet te spreken! Vreselijk! De gamba veel te lang gebakken, je kon ze bijna op het broodje smeren. En de volkomen zwartgeblakerde XXL hamburger. Niet home made, gewoon een fabrieksexemplaar en dan ook veel, maar dan ook veel te lang in de pan. Je kon er bijna mee tennissen. Niet om te eten! Gelukkig werden we nog afgeleid door een prachtig ondergaande zon. Uiteindelijk voelden we niets meer voor een nagerecht. Na een dubbele expresso besloten wij, tot onze spijt, dat dit echt de laatste keer was bij de Waterreus. Niet in de zomer, laat staan in de winter. De bediening mag vriendelijk gevonden worden maar enigszins chaotisch, waarschijnlijk door de drukte.
Sterrenacht .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Na een half uur van zwaaien/roepen naar binnen gelopen om te vragen of we tenminste iets te drinken konden krijgen. Er staat een serveerster bij de andere tafel was het antwoord. ja dat klopt alleen die serveerster reageert nergens op!
Eindelijk na 40 minuten onze drankjes gekregen. Cola was of aangelengd of de fles was in de ochtend geopend maar veel pit zat er niet meer in.

Op onze vraag wanneer we het eten ongeveer konden verwachten werd er gezegd dat dit weleens 1 1/2 uur kon duren! Het was druk jaaaaaaaaa maar daar kan je op inspelen toch? Een zaak die al zolang meedraait weet toch wat het kan verwachten?
Zeker met deze temperaturen die iedereen naar het strand lokt

Eten was redelijk, zalm al lauw, patat nog wat melig. Gelukkig kwamen de 2de ronde v drankjes wel vlot maar de lol was eraf.
Dus geen koffie, geen dessert, geen extra drankje genomen en geen fooi gegeven!