Over het restaurant Waterreus

Restaurant Waterreus is het hele jaar geopend. Dat is erg prettig als je ook in de winter graag over het strand slentert. In het stoere en strakke restaurant heerst een huiselijke sfeer. Er is genoeg te proeven, maar ook te zien. De details in het interieur hebben alles te maken met de zee en Scheveningen. In de open keuken zie je hoe jouw gerechten worden klaargemaakt. Heb je zin om iets de ondernemen? Boek dan een van de actieve of culinaire workshops.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Waterreus

- Ontbijt 09:00 - 13:00

5,8
5,8

Jouw recensie over het restaurant Waterreus

Jasmijn M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Super zonnig weekend voorspeld, en de wetenschap dat de meeste strandtenten al zijn opgeruimd: 1 en 1 is 2 dat je terras dan vol zal zitten toch? Dat je dan niet kunt inschatten om voldoende personeel in te zetten?Er werden op een gegeven moment zelfs helemaal geen bestellingen meer opgenomen, omdat ze het niet meer aan konden. Schandalig lang moeten wachten. Mijn buren moesten zelfs 2 (!!) uur wachten op hun (veel te zoute) broodje tonijn (zonder tegemoetkoming of oprecht excuus). En dan de prijzen: schandalig hoog. €12 voor een Chardonnay en kleinste portie bitterballen. Vriendelijk personeel, dat zeker wel. Het terras zelf ziet er ook prima uit: veel plek en prima stoelen/banken. Maar na eerder al een zeer teleurstellened diner hier gehad te hebben (toen slechte service en ook lang wachten) is het voor mij nu we duidelijk: ik loop een tent verder voortaan.
diana H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Waardeloos , afgelopen woensdag een uur moeten wachten op 2 broodjes. Serveerster had al gezegd dat het een half uur kon duren , maar goed dat is te doen. Vervolgens deed deze dame geen enkele moeite om te checken waar onze bestelling bleef. Onze broodjes werden gebracht en er kon geen enkel excuus van af . Eigenaar zou wat moeite kunnen doen om zijn personeel wat gastvrijheid bij te brengen dat kost niks , integenstelling tot zijn prijzen vd kaart !
Yeyang Z.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Personeel rennnen rond als kip zonder kop.
Het eten is helaas slecht . Zag eruit als een leuk tentje .
Niet doen , mijden .
DON't do it
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Gisteren ( 12 augustus ) tijdens de internationale vuurwerk show van 17.00 tot 22.09 uur op het terras frontseat gezeten. Wij hebben een top avond gehad , heel relaxed geborreld en lekker gegeten. De bediening was super! Prijs/ kwaliteit helemaal niks over te klagen. En een dekentje gekregen voor tegen de frissigheid!wij komen zeker nog een keer terug.
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Na een rondje koffie toch maar besloten hier de lunch te genieten. Een tosti en een portie verse kibbeling. Ik heb zelden zo'n smakeloze kibbeling geproefd. Voor frietjes erbij rekenen ze meen ik nog euro 3.5. Tosti ook gewoon niet lekker. Prijs kwaliteit is volledig zoek. Qua setting ziet het er goed uit ondanks dat je de toitletmevrouw gewoon mag aftikken (terwijl je hier al luncht). Voor ons niet voor herhaling vatbaar. Er zijn betere alternatieven beschikbaar in de omgeving.
Bellaapollo P.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Recent met vrienden hier wat geborreld en gegeten.
Prijs / kwaliteit verhouding volledig zoek. Bediening paniekerig en sommigen spreken geen Nederlands. €. 18,50 voor een lekkerbek waar je bij Simonis €. 5,50 voor betaald. Gewoon slecht !!
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
De Waterreus was ooit een uitstekende strandtent waar je een prima hap kon krijgen; heerlijk broodje zalm, rijke Griekse salade, smakelijk aangeklede hamburger. Tegenwoordig pretendeert men een upmarket restaurant te zijn, met een vers interieur, fraaie wijnkaart en vooral zeer stevige prijzen. Helaas kunnen ze hun pretenties niet waar maken. Om een lekkerbek te serveren met 4 takjes groen en een horeca remouladesausje in een plastic bakje en daarvoor dan € 18,50 te rekenen maak je jezelf niet geloofwaardig. En als dan ook de bediening voornamelijk bestaat uit jongelui die ongenuanceerd maar wat aanmodderen is het eenduidige oordeel dan ook snel geveld: nooit meer!
Jessica L.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Super lekker gegeten.
Heel vriendelijk personeel.
Mooi opgemaakte borden en geen kleine porties.
Alles lekker vers en niks is het personeel te veel.
Prachtige inrichting .
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Op 10 juni, heerlijke avond, bezocht met groep vrienden. Dagsoep, paprikasoep, besteld die goed van smaak was maar lauwwarm. Als hoofdgerecht een geitenkaassalade waarbij op de kaart niet over tomaten wordt gerept-vol tomaat die ik niet lust. Ober aangesproken en daarbij dan maar om een nieuwe, ceasarsalade gevraagd, ook geen tomaat erin op de kaart en benadrukt dat ik het niet lust.
Ceasar geserveerd.....vol met tomaat. Overigens smaakloos en in een schaal gegooid met ingrediënten die duidelijk al urenlang klaarliggen.
Prijs-kwaliteit heel slecht. Niet meet.
mschaik .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Altijd goed ontbijten hier. Brood en beleg in overvloed, lekkere verse croissants en leuk gepresenteerd. Complimenten voor de dames van de bediening die altijd even vrolijk zijn en vol enthousiasme
BFN .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Meerdere malen in de Waterreus geweest, omdat het er zo verleidelijk uitziet. Heel mooi verbouwd met een luxe inrichting. Iedere keer werd ik teleurgesteld. Er bleek steeds een hoop mis te gaan. De bediening is traag, inefficient en totaal niet op elkaar ingespeeld. Na drie keer vragen waar de -overigens veel te dure- karaf water blijft, ben ik er wel klaar mee. Ook het bestellen van eten duurt te lang, zelfs als de zaak niet helemaal vol zit. Voor lunch wilden we graag een simpele tosti bestellen. Op de kaart staat heel duidelijk dat tosti's maar tot 12.00 u besteld kunnen worden (wat ik overigens heel raar vind). Voor 12 u ben ik begonnen met iemand te zoeken die onze bestelling kon aannemen. Om 12.05 kwam er eindelijk iemand naar ons toe, met de mededeling dat er na 12 u geen tosti's besteld konden worden. Tot zover onze lunchplannen. De prijs-kwaliteiverhouding is compleet zoek in een zaak waar de service en de bediening zwaar onder de maat is. Ik kom hier zeker niet meer terug.
E V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
een mooi verbouwde strandtent waar je bijna niet merkt dat je in n strandtent zit. we werden snel en vriendelijk geholpen. na het bestellen van koffie bekeken we de menukaart. het was koud en nat en we hadden wel wat honger dus zochten we naar een broodje of iets anders. na het zien van de prijslijst hebben we de menukaart dichtgeklapt en na het drinken vd koffie niets meer besteld. de bediening was verbaasd hierover maar na de koffie bleef ze was aandringend vragen of we nog iets wilde. duidelijk dat zodra je kopje of glas leeg is dat die weer gevuld moet worden om de kassa te spekken. (logisch de bediening krijgt tenslotte ook maar instructie vd big boss) dit voelde wel wat opdringerig. we zijn hier een half uur blijven zitten en hebben andere mensen geobserveerd en zagen hun ook geen eten bestellen. we hoorde andere mensen ook mopperen over de hoge prijzen. helaas geen goede prijs kwaliteitverhouding. de verbouwing lijkt eruit te moeten komen via de etenswaren maar dit is net even to much!!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Op het terras, achter het glas, was het prima borrelen met lekkere bitterballen en oude kaas. Daarna binnen heerlijk gegeten met prima kwaliteit vis en asperges. Vriendelijke en behulpzame bediening. We hebben het hier echt over een restaurant en niet een strandtent. De inrichting is geweldig.
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Op 2 april met de familie (inclusief 2 kleine kinderen) bij de Waterreus wezen eten. Na enige tijd wachten werden de drainkjes opgenomen. Daarna het eten. Kennelijk moet het personeel nog wachten, want ons eten werd bij een andere tafel bezorgd. Na ongeveer 3 kwartie en een tweetal zandkastelen later kwam ons eten eindelijk. Niet compleet want de appelmoes bij de kindermaaltijden ontbrak. Hiervan melding gemaakt, een kort excuus maar verder geen actie. Mijn vrouw had nog een paar haren in het eten gevonden. Al met al geen goede ervaring, Geen excuus voor het eten waar we veel te lang op hebben gehad, geen tegemoetkoming voor het niet compleet zijn van het eten, Fors aan de prijs voor wat je krijgt. Personeel niet alert en klantvriendelijk. Wanneer je fouten maakt doe er dan wat aan. En jammer dat het fout op fout op fout is.
Judith M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
De locatie is mooi en de inrichting van het restaurant ook. Het eten blijkt helaas erg tegen te vallen, de kwaliteit van het eten is absoluut niet in verhouding met de prijs. Als ik voor €12,50 een broodje zalm bestel verwacht ik niet een gewoon bolletje (niet eens lekker krokant) met weing zalm van zeer matige kwaliteit te krijgen. De cheesecake komt gewoon van een bakkertje. Voor een zeer matige lunch was ik voor 2 pers. €28 kwijt, ik heb voor dit bedrag toch echt wel beter gegeten in restaurants die ook echt op toplocaties zitten. Blijkbaar willen ze hun dure investering snel terugverdienen. Ook de bediening komt niet heel professioneel over. Beste strandtent van 2016? Kan nooit op kwaliteit beoordeeld zijn!
UitZONderlijk .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op 14 februari gegeten met collegae. In eerste instantie koffie en een drankje en uiteindelijk allemaal aan tafel voor een lopend buffet. Het buffet bestond uit een vrom van BBQ. Er was een ruime keuze en de gerechten waren uitstekend bereid.

De gelegenheid ziet er schoon en fris uit en het uitzicht is om de vingers bij af te likken. Over de prijs kan ik niets zeggen, omdat ik simpelweg de rekening niet heb gezien. De bediening was uiterst vriendelijk. Parkeren was gratis en voldoende beschikbaar.
misharotterdam75 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
mooie zaak... fijne locatie met dicht bij veel parkeergelegenheid!

Moeizame service:
Bediening die bestellingen vergeet en kortaf en niet vriendelijk is.

Dure prijzen:
3,50 voor een frisdrankje.... 11,00!!! voor een gin tonic... 19,50 voor een hamburger?! De zaak ziet er mooi en strak uit maar..... moet de gehele verbouwing in 1 seizoen terug verdient worden?

Leuke zaak... valt veel van te maken...
E G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuke plek aan het strand, sinds renovatie ziet het er gezellig en trendy uit. Op een drukke zaterdagmiddag is het personeel vriendelijk en tegen onze verwachting in zeer alert en snel. Dat valt mee. Het eten dan: prijs-kwaliteit schiet hier echt uit de bocht. Twee kroketten met brood is in orde hoewel de kroketjes groter zijn dan de kleine boterhammetjes waar ze op liggen. De salade met gerookte zalm voor 14,50 bevat (gelukkig wel verse) slamelange, wat komkommer, teveel slordig gesneden rode ui en geen (op de kaart beloofde) kappertjes, erover een wat onduidelijke dressing. Gerookte zalm erop is ok. Maar 14,50??? Een colaatje en een spaatje erbij en we tikken ruim 30 euro af voor deze lunch, dat is naar ons idee echt veel te duur. Of betalen we hier fiks mee aan de locatie?
T K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Eind van de middag bij openhaard 1 rode en 1 witte wijn en portie bitterballen 12 stuks afrekenen totaal €25,00 wel ERG duur
Phil K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
eerste x in dit restaurant , de Waterreus is echt gezellig en gastvrij en het aller belangrijkste goed eten !
Wij hadden DE Waterreus burger sliptong vis & chips met alle denkbare sauzen en sla , toe choco ijs koffie"s ...
De bediening was zeer attend , het eten werd na niet al te lang opgediend , restaurant is schoon leuk decor goed zeer een aanrader