Over het restaurant Waterreus

Restaurant Waterreus is het hele jaar geopend. Dat is erg prettig als je ook in de winter graag over het strand slentert. In het stoere en strakke restaurant heerst een huiselijke sfeer. Er is genoeg te proeven, maar ook te zien. De details in het interieur hebben alles te maken met de zee en Scheveningen. In de open keuken zie je hoe jouw gerechten worden klaargemaakt. Heb je zin om iets de ondernemen? Boek dan een van de actieve of culinaire workshops.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Waterreus

- Ontbijt 09:00 - 13:00

5,5
Judith M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
De locatie is mooi en de inrichting van het restaurant ook. Het eten blijkt helaas erg tegen te vallen, de kwaliteit van het eten is absoluut niet in verhouding met de prijs. Als ik voor €12,50 een broodje zalm bestel verwacht ik niet een gewoon bolletje (niet eens lekker krokant) met weing zalm van zeer matige kwaliteit te krijgen. De cheesecake komt gewoon van een bakkertje. Voor een zeer matige lunch was ik voor 2 pers. €28 kwijt, ik heb voor dit bedrag toch echt wel beter gegeten in restaurants die ook echt op toplocaties zitten. Blijkbaar willen ze hun dure investering snel terugverdienen. Ook de bediening komt niet heel professioneel over. Beste strandtent van 2016? Kan nooit op kwaliteit beoordeeld zijn!
UitZONderlijk .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op 14 februari gegeten met collegae. In eerste instantie koffie en een drankje en uiteindelijk allemaal aan tafel voor een lopend buffet. Het buffet bestond uit een vrom van BBQ. Er was een ruime keuze en de gerechten waren uitstekend bereid.

De gelegenheid ziet er schoon en fris uit en het uitzicht is om de vingers bij af te likken. Over de prijs kan ik niets zeggen, omdat ik simpelweg de rekening niet heb gezien. De bediening was uiterst vriendelijk. Parkeren was gratis en voldoende beschikbaar.
misharotterdam75 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
E G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuke plek aan het strand, sinds renovatie ziet het er gezellig en trendy uit. Op een drukke zaterdagmiddag is het personeel vriendelijk en tegen onze verwachting in zeer alert en snel. Dat valt mee. Het eten dan: prijs-kwaliteit schiet hier echt uit de bocht. Twee kroketten met brood is in orde hoewel de kroketjes groter zijn dan de kleine boterhammetjes waar ze op liggen. De salade met gerookte zalm voor 14,50 bevat (gelukkig wel verse) slamelange, wat komkommer, teveel slordig gesneden rode ui en geen (op de kaart beloofde) kappertjes, erover een wat onduidelijke dressing. Gerookte zalm erop is ok. Maar 14,50??? Een colaatje en een spaatje erbij en we tikken ruim 30 euro af voor deze lunch, dat is naar ons idee echt veel te duur. Of betalen we hier fiks mee aan de locatie?
T K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Eind van de middag bij openhaard 1 rode en 1 witte wijn en portie bitterballen 12 stuks afrekenen totaal €25,00 wel ERG duur
Phil K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
eerste x in dit restaurant , de Waterreus is echt gezellig en gastvrij en het aller belangrijkste goed eten !
Wij hadden DE Waterreus burger sliptong vis & chips met alle denkbare sauzen en sla , toe choco ijs koffie"s ...
De bediening was zeer attend , het eten werd na niet al te lang opgediend , restaurant is schoon leuk decor goed zeer een aanrader
Phil K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Veel over gehoord over de Waterreus , vanavond zijn wij er eens zelf gaan eten , een leuke ontvangst zeer gezellige uitstraling van de inrichting , de keus of je op een bank of stoel wil zitten gewoon goed ingericht .
Het werden de slip tong DE Waterreus hamburger en 1x de vis & chips met sla met alle denkbare sauzen en wat glazen Sauvignon blank een witte droge wijn TOP gegeten aardig personeel alles was superrr koffie en ijs we gaan het snel nog eens over doen
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Tijdens wandeling langs de kust hier binnen gestapt voor een lunch. Ondanks een doordeweekse, winderige dag was het redelijk druk. De bediening was netjes en snel. We kregen snel onze drankjes en de kaart met uitleg en dagsuggestie(s). We kozen voor een 12-uurtje (soep, broodje en een kroket) en voor de garnalenkroketten. Beide waren prima en ruime porties. Alles prima op smaak. De locatie is aan het strand (uitzicht). De inrichting is prima. De prijs is wat duurder, dus het had allemaal net iets beter gekund.
Jiri S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
heerlijk ontbijtje, super lief personeel en mooie locatie. echt een aanrader. uitzicht op zee en strand. lekker kopje thee bij de openhaard.
Lize S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Lekker eten, goede bediening, maar....

Kortgeleden hadden wij hier een feest ter ere van een speciale gelegenheid. Een groot feest waar lang voor gespaard was. Bij aankomst bleek er een tweede feest in dezelfde zaal te zijn gepland! Ook dit feest had een persoonlijk karakter wat maakte dat de gasten van beide feesten zich toch wat ongemakkelijk leken te voelen omdat je de speeches van de andere groep woordelijk mee te kon luisteren. Daarnaast was er na de speeches muziek. In de ene hoek een intieme troubadour met één kleine versterker voor zijn gitaar. In de andere hoek een DJ met enorme boxen en opzwepende beats. Dat dit niet samen ging in één ruimte mag duidelijk zijn. Hoe de eventmanager dit zo heeft kunnen plannen was ons dan ook een raadsel.
Jeanet L.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteren feestje gehad bij Waterreus.
Indisch buffet was lekker, slechte sfeer,
Er waren 2 feestjes in een grote ruimte.
Ene feestje met DJ/ disco, andere feestje
met live gitaarmuziek.
Erg veel geluidsoverlast, je kon amoer op een normale
Manier met elkaar praten!
Groot min punt deze organisatie van Waterreus.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Zojuist hebben we gedineerd in de Waterreus. We voelden ons aangetrokken tot de ambiance aan de Scheveningse boulevard. Op het bord stond een dagmenu: wortelsoep en de vangst van de dag zeebaars. De wortelsoep bleek op te zijn en het alternatief wat werd aangeboden was een tomatensoep of een vissoep. Mijn vriendin koos de tomatensoep en ik de vissoep. De soep was prima. De bediening was correct en vriendelijk en toonde zich behulpzaam. Maar ongelofelijk slecht op elkaar afgestemd. We moesten zeker 25 minuten wachten op het hoofdgerecht. Die werd lauw opgediend. We schrokken echt van d omvang, zo klein. Ik heb ze niet nagewogen maar de vis zal nog geen 100 gram per portie geweest, zijn. Lauw en klein. Het werd geserveerd met zeekraal en zeewier. Toen de ober ons vroeg hoe het smaakte meldden we het ongerief, maar omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk wilde vertrekken, heb ik gezegd dat we het wel zouden opeten. Voor 4 Chardonnays, een mandje brood, 2 soep en een heel klein portie lauwe zeebaars mocht ik 80 euries aftikken. Ik had het echt helemaal gehad daar en wilde zo snel mogelijk vertrekken. De ambiance prima, ik denk dat er wel een wil is om er wat van te maken maar het is het allemaal net niet,
Lotjewas .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De eerdere recensies kloppen helaas
Ook bij ons ging er weinig goed
Rose besteld die niet kwam , soep te koud. Wordt dan wel vlot opgewarmd geen " sorry " oid
Eigenlijk nog lastig dat je het vraagt
Bediening niet onvriendelijk , het was gewoon te druk.
Dan wel 80 euro afgerekend voor een lunch ( met kinderen erbij )

Gezellig trendy ingericht tegelijk is eten en bediening voor mij doorslaggevend
We komen er dus niet meer terug
S P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Mooie locatie, mooie inrichting. Maar hoe is het mogelijk dat de bediening in zo een mooie zaak zo slecht is.
Twee tafels met openhaard deden het niet, bediening reageert of het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik begrijp niet dat iemand die zo een zaak opzet niet begrijpt dat goed personeel net zo belangrijk is als het uiterlijk van je zaak!!
fheringa .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
De locatie is mooi. De aankleding en uitstraling is goed, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De bediening is vriendelijk maar ronduit traag en slordig (terwijl het niet druk was). Van de twee bestellingen die wij plaatste ging er niet één goed. Bij het opdienen van ons gerecht liet de ober per ongeluk mayonaise vallen. Geen probleem, kan gebeuren. Hij laat weten dat hij nieuwe mayonaise gaat halen. Daar wachten wij nu nog steeds op.

De grootste teleurstelling bleek het eten. Ik had een kip-saté besteld. Je zou denken dat daar weinig mee mis kan gaan. Mispoes! Ik heb nog nooit van m'n leven zo'n slechte kipsaté gehad. De kip was gort en gort droog. De satésaus totaal smaakloos. Ik wist niet dat je saté zo grondig kan verknallen. De afleveringen van Gordon Ramsay - Kitchen Nightmares - spookte onmiddellijk door mijn hoofd.

Ook bij het afrekenen ging het niet goed. De wel bestelde maar niet geleverde dranken wel in rekening brengen. Bovendien zijn de prijzen hier stevig. Dat kan als je kwaliteit op orde is, maar hier is het echt te slecht. De tent ziet er heel verleidelijk uit, maar ik adviseer je om naar een friettent om de hoek te gaan. Daar krijg je beter eten.
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Hallo ik ben Judith,
Het is altijd Harstikke gezellig bij de waterreus. Het is een mooi restaurrant en het ziet er altijd netjes en verzord uit.
Ze hebben hier heel lekker eten en het personeel is heel erg klantvriendelijk. Wat wil je nog meer?
Het is een TOP restaurant!!!
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Hallo ik ben Judith,
Het is een TOP restaurant!!!
Joost L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Eten bij de Waterreus was werkelijk een abominabele ervaring!
Gemiddelde wachttijd voor een drankje was >15 minuten. De spareribs werden vrijwel koud geserveerd. Na dit aangegeven te hebben bij de bediening kwamen er nieuwe. Deze waren halfwarm en bij het uitserveren kregen we als commentaar dat de eerste spareribs 'wel warm waren'. Een 'bijzondere' reactie... Er werden ook geen nieuwe frietjes mee geserveerd. Om ons heen zagen we ook andere tafels waar hamburgers werden terug gestuurd. Gedeelde smart was in dit geval geen halve smart. Na 20 minuten gewacht te hebben op een afsluitend drankje hebben we het opgegeven en hebben we om de rekening gevraagd.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Wat een domper zeg! Heerlijk zitten eten in t zonnetje. Komt de manager himself rukt de menu kaart uit mn handen en krijg ik een beperkte kaart terug. Ja sorry ander menu. Maar ehh ik wilde graag een lekker dessert ja zegt ie er staat een dame blanche op de kaart. Dhuhu ik ga daar niet zitten voor een kinder ijsje. En vooral de manier waarop. Echt dikke domper voor zo een mooie tent
Jmaddison .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Deze strandtent bestaat al een eeuwigheid, maar is nu volledig gerenoveerd.
En moet zeggen alle tijd die daar ingestoken is, is het ook zeker waard geweest.
Ziet er beter uit dan de meeste zaken lang het strand.
Toiletten die in een sterren restaurant niet zouden misstaan.

De bediening was vlot en allert, eten was binnen de prijs/kwaliteit verhouding.
Wij hebben hier met z'n vieren gegeten:
2x carpaccio top!
Garnalen cocktail, iets meer saus had gemogen.
Bruschetta lekker en fris.

2x kreeft, vol van smaak
Sliptongen, 3 krokant gebakken juweeltjes
Pulled pork, lekker en compleet.

Op naar de volgende keer....