Waterproef

Doctor Lelykade 25 Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Waterproef

Legendarische wijnen

Sla de wijn van Restaurant Waterproef niet over. De wijnkaart is groots en de kennis van Sommelier Lendl Mijnhijmer is legendarisch. Het eten complimenteert het drinken perfect. Experimenteer met wijn- en spijs combinaties in het restaurant aan de sfeervolle kade van Scheveningen.

Meer informatie over restaurant Waterproef

Uitmuntend
9,1
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Waterproef

Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, goed advies over de kaart en wijnkeuze. Prettige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar. We kozen voor een 6 gangen diner met wijnarrangement. De kok heeft ons heel positief verrast!
M V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Heerlijk gegeten en ook gedronken in dit restaurant. De combinaties van wijn en gerechten zijn subliem, waarbij de sommelier enthousiast en zeer prettig weet te vertellen - hoe de gerechten en wijnen - elkaar versterken. Een aanrader.
cornel S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Vlotte bediening die correct de wijnen en de gerechten toelicht. Attent en aanwezig als je daar behoefte aan hebt. Voorgerecht was verrassend, nagerecht was heerlijk.
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Wat een fantastische zondag! We hebben bij Waterproef genoten van een 4 gangen lunch met bijpassende wijnen. Ruime porties en goed op smaak. Heerlijke wijnen erbij gedronken die geadiviseerd zijn door de sommelier. Leuke brigade. We hebben weer geboekt voor volgende maand.
Yvy T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Helaas vonden wij de gerechten niet verrassend. Veel over het restaurant gehoord maar alles viel tegen.
Vooral de prijs/kwaliteit was schokkend.
Wij waren met een groot gezelschap en hadden een 4 gangenmenu. Voorgerecht zeer overheersende koolsmaak waarbij de witvis geheel smaakloos bleef. Bij het 2e gerecht kreeg ik welgeteld 2 coquilles die iets groter waren dan mijn duimnagel. Hoofdgerecht zacht gegaarde smaakloze speklapjes waarbij het zwoerd rubberachtig taai was. Als desert wat verschillende ijssoorten. Bij binnenkomst een cremant de Loire en vervolgens 3 bijpassende wijnen bij onze gerechten. Geen amuses, 1 broodje en aangezien mijn thee was vergeten maar na vragen wel snel kwam heb ik ook geen friandise gezien. €81 per persoon en stiekum hadden we toch ook nog wat trek. Voor ons nooit meer W. aterproof. Zonde weer van je geld.
Noa G.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Goede bediening! Praatje met de chef was ook nog interessant! Bedankt waterproef en tot de volgende keer
Marin A.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Uitstekende service, 5 gangen menu gekozen door de chef was subliem. Zeer uitgebreide wijnkaart met wijnen vanuit de hele wereld. Zeer aangenaam verrast wij komen hier zeker terug.
Else-Mieke K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Top culinaire ervaring van professioneel gastheerschap: echt uitstekend eten van gevarieerde kaart, modern-Frans, met mooie wijn-spijs combi's dankzij sommelier Priscilla, de juiste aandacht van de deskundige bediening, je ziet de koks hun mooie vak uitoefenen in de transparante keuken,en dat alles in informele sfeer met uitzicht op de verlichte haven: heerlijk avondje uit waarbij wij ons echt verwend voelden!
ard D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Prima gegeten, niet zo briljant als de vorige keer. Wijnarrangement was qua keuze deze keer sterker. De passende wijnen kwamen net op tijd bij de gerechten.
A. F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wij hebben weer heerlijk gegeten, alles klopt.
Beslist 1 van de betere zaken van Den Haag, komen graag weer terug.
Bediening perfect, de nieuwe sommelier is ook een topper.
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Een mooie na-zomer middag in de haven van Scheveningen op het terras van Water proef. We waren speciaal voor Lendl gekomen en zijn heerlijk in de watten gelegd. Niet alleen door hem, ook door de andere jongen in de bediening en uiteraard het keuken personeel. Het is en blijft een fantastische plek om te komen. voor een lunch of diner. Wij zijn fan. Tot snel!
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Wat een fantastische tent is dit, heerlijk gedineerd op een mooie zomeravond aan de jachthaven op het terras bij de ondergaande zon, wat een feest! Wij werden bediend door de zeer vriendelijke en deskundige sommelier die ons liet kiezen uit een aantal fraaie wijnen toen wij hem vroegen om een iets anders dan de gebruikelijke witte Bourgogne. Uiteindelijk kozen wij de Lowengang van Alois Lageder, een bijzondere Oostenrijkse Chardonnay, top! Als voorgerecht wat op Oosterse wijze beide garnaaltjes en een ceviche van zeebaars, gevolgd door gegrilde griet en Bavette, topkwaliteit, de chef verstaat zijn vak. Tussendoor kregen we een amuse met een blind te proeven wijn, dat bleek na veel gissen toch een fraaie Riesling te zijn van Toni Jost, Am Schlossberg 2016, fantastisch. Wij zijn hebben enorm genoten en komen snel weer terug!
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Na het lezen van meerdere lovende recencies vol goede moed gereserveerd .
Na een losse vriendelijke ontvangst in dit mooi ingerichte restaurant , namen we plaats bij het raam met uitzicht op de haven . Helaas was het terras niet verlicht dus alles was aarde donker ..Mijn voorgerecht , lichtgerookte tonijn viel nogal tegen , wat plakjes tonijn op hele vette saus , het zacht gegaarde buikspek was lekker maar helaas waren sommige randen droog en hard en de eendenlever was een koud schijfje ? .
Mijn hoofdgerecht bestond uit een kledder pastinaak puree , een kwak spinazie , daar
boven op de griet met rode uien , al met al nogal fantasie loos ..... de espresso was redelijk ..... ik begrijp werkelijk de fantastische recensies niet , Waterproef is toch meer een heel mooi eet cafe ...... voor 150 euro met z'n twee .
John V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de familie, goede service, originele gerechten en goede wijsuggesties. Zeker voor herhaling vatbaar
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ontvangst is keurig, je wordt welkom geheten en je jas wordt aangenomen. We begonnen met krokante broodjes met tapenade en boter. Hoofdgerecht bestond in mijn geval uit gebakken filet van het Gildehoen: rucola puree, coeur du boeuf, desem croutons, lardo en aceto sauce. Heerlijk van smaak, mooi opgediend en van kwaliteit. Het geheel werd aangevuld door Chauvignon Blanc. De samenstelling wordt toegelicht, de wijn aangeboden om voor te proeven. Het desert was een aantal ringen van wit en bruin chocoladeijs.
De tafels aan raamkant en dieper in de zaak zijn ruim, uitzicht op de haven. Bezetting op de zaterdagavond is optimaal, zorgt voor een prima sfeer terwijl je verstaanbaar blijft. Live music is geloof ik niet aanwezig. Na elke ronde is er beleefd gevraagd of t naar wens was. Zo hoort het. Men dient wel ruim de tijd te nemen, zo'n 3 uur, om alles tot zich te nemen en tussendoor te relaxen en te converseren. Het is nu eenmaal geen afhaalchinees. Terecht een klasse restaurant met dito schotels en een uitstekende ambiance.
Linda-Schoots .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Beste restaurant,

Wij hebben met 9 collega's bij Waterproef gedineerd. Op deze mooie avond hebben met ze alle enorm genoten van een 4-gangen menu en top wijnen geserveerd door een top sommelier. Wij hebben door het eten, wijnen en service een top avond beleefd!!

Onwijs bedankt!

Hartelijke groet,
Perfetti Van Melle
Tanya H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Afgelopen vrijdagavond (4 november) zijn we met 4 collega`s wezen eten bij Waterproef. Door een Haagse collega werden wij als wijnliefhebbers gewezen op een artikel over sommelier Lendl en dit maakte ons nieuwsgierig om eens bij Waterproef te eten. Wat een geweldige avond hebben wij beleefd! Met een bond gezelschap (Rotterdammers-Hagenees-Amstelveen) waren we het er unaniem over eens dat dit een van onze meest culinaire avonden ooit is geweest. Goede service, geweldig eten, geweldige wijnen en geweldige combinaties en sommelier Lendl was de slagroom op het toetje of kers op de appelmoes (geef het een naam :-) ). Wat een kennis, wat een passie en zo puur. Grote complimenten aan het team van Waterproef.
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Wat een beleving! De gerechten waren uitdagend, de wijnen verrassend en de service subliem. Dit is voor mij de ontdekking van 2016. De mannen van Waterproef begrijpen wat gastronomie a 2016 van hen vraagt. Spannend en warm met een twist. Ik heb mijn favoriete stukje Den Haag (/ Scheveningen) gevonden!!
Kevin M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk en goed glutenvrij gegeten, goede bediening met een beetje humor en genoten van de heerlijke wijn! Echt een aanrader zeker als je Coeliakie hebt.
Louis A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wat een fantastisch restaurant is dit. Een gastheer met een echt horecahart, prima bediening en fantastische gerechten. We dromen nog van het krokante buikspek met eendenlever! De hoofdgerechten, sirloin en sukade, met heerlijk garnituur waren ook voortreffelijk. Superlekkere desserts! Complimenten voor de chef en zijn team. De Italiaanse witte wijn, die ons warm werd aanbevolen, was goddelijk. Kortom, een fantastische avond, we komen hier zeker vaker terug!