Waterproef

Doctor Lelykade 25-27 2583 CL Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Waterproef

Legendarische wijnen

Sla de wijn van Restaurant Waterproef niet over. De wijnkaart is groots en de kennis van Sommelier Lendl Mijnhijmer is legendarisch. Het eten complimenteert het drinken perfect. Experimenteer met wijn- en spijs combinaties in het restaurant aan de sfeervolle kade van Scheveningen.

Meer informatie over restaurant Waterproef

Service8,4/10
Decor8,4/10
Marjan L. Gastronoom (10 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vandaag hebben voortreffelijk gegeten Bij Waterproef. We hadden een mooie plek aan het water. Het eten was heerlijk net als de wijn. De bediening was vakkundig en vriendelijk. De uitleg over de wijn bij de kaas was erg leuk. Twee puntjes van kritiek: de stoelen op het water hebben hun langste tijd gehad, er zitten scherpe puntjes aan. En het eten werd erg snel achter elkaar opgediend. Verder een top avond.
HansdenHarder . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Donderdag 30-06-2016 een tafel gereserveerd voor vrijdag 01-07-2016. Bij aankomst in het restaurant werd ons gezegd dat wij een tafel boven kregen omdat beneden alles bezet was. Dit is ons niet telefonisch vermeld toen wij een tafel reserveerden; dan heb je namelijk nog de keus of je dat wil of niet. Aldaar dus boven een tafel gekregen, echter er waren boven 2 grote groepen die gingen eten en was het boven erg rumoerig. Wij kregen een tafel in het midden van de 2 groepen, wij hadden zelf wat te vieren, echter door het lawaai konden wij elkaar amper verstaan. Wij hebben een mail gestuurd naar het restaurant, echter kregen een vreselijk arrogante reactie terug. Zij zouden de tip meenemen in hun beleid, hoopten dat wij lekker gegeten hadden en dat we toch nog een fijne avond hebben gehad. Geen enkele vorm van excuses verder.
Marijke G. Gastronoom (16 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gisteravond met collegá's wezen eten bij Waterproef. Wat een waanzinnig mooie locatie en restaurant. Het eten was heerlijk. We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. Alles was heerlijk, de amuses die we kregen tot aan de kaas toe. Voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader.
Frans S. Fijnproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Een geweldige ambiance, warm welkom door de eigenaar en personeel. Deskundigheid van zaken. Een prachtig decor in de oude haven van Scheveningen. Met familie van een heerlijk 4 gangen diner genoten met bijpassend wijnarrangement. Alles past perfect bij elkaar, en met een deskundig praatje erbij van het personeel smaakt de wijn en het eten nog beter. Er moeten prima koks ook werkzaam zijn in de keuken, die de borden op een geweldige manier presenteren. Een aanrader voor ieder die van een gezellig avondje houdt qua eten en een goed wijntje. We kunnen het de echte kenners bij deze echt aanbevelen. We hebben er heerlijk van genoten met elkaar, en komen vast nog eens terug. Zullen de zaak aanbevelen bij familie en vrienden.
Erwin I. Fijnproever (9 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Altijd weer een genot om hier te kunnen eten. De reservering keurig bevestigd per mail en daarbij de tafelvoorkeur ook geregeld. Yves (de eigenaar) is een echte gastheer en betrokken bij zijn gasten. Naast het heerlijke 3 gangen menu ook fantastische passende wijnen mogen drinken welke 1 op 1 aansloten om zo de smaak van het gerecht nog beter tot zijn recht te laten komen.
JJpost . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Uitstekende ervaring! Met 4 personen een 5-gangen verassingsmenu gegeten. Bestond uit; zwaardvis, kabeljauw, buikspek, varkenslende en een heerlijk dessert met witte chocola. Service is vakbekwaam en attent. Ligging fantastisch! Prijzen zijn hoog maar niveau ook
Martiana E. Fijnproever (8 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Voor de tweede keer ontzettend lekker gegeten bij waterproef en het was weer super! Wij hadden zin om uitgebreid te eten dus hebben gekozen voor een 5-gangen menu. Iedere gang was verrassend, goed op smaak en door de meerdere smaken bij elkaar een ware smaak explosie. De bediening is kundig, vlot en correct maar zeker niet stijfjes. Wij komen zeker heel snel weer terug!
Todeloo . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wij hebben erg lekker gegeten en gedronken in dit restaurant in de Scheveningse Jachthaven.

Wij kozen beide voor het verrassingsmenu van de chef. De gerechten waren allemaal erg verfijnd en goed op smaak. Mooie, bijzonder smaakcombinaties.

De bediening was zeer deskundig en bracht alles op een frisse, vlotte manier.

Het bijpassende wijnarrangement sloot naatloos aan bij alle smaken op het bord, uitmuntend! De wijnen en de combinaties werden op een erg leuke en professionele manier toegelicht door de zeer kundige sommelier.

Ondanks het late tijdstip van binnenkomst, werd ons alle tijd tussen de gerechten gegund. Na het menu en alle wijnen nog mogen genieten van een bijzonder glas rode wijn van het huis.

Wij hebben een zeer fijne avond gehad, dank.
Lefra . Fijnproever (8 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
En niet een 10 maar een dikke,dikke vette 10
Wederom fantastisch gegeten. Het 3 gangenmenu van de maand is subliem!
Een aanrader! Service is optimaal en kan niet beter( komt ook door die Limburger)
De huiswijn is uitmuntend.
Wij hebben een tevreden gevoel van "echt uit eten te zijn geweest"
Houdoe
FoodonFood . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Onlangs in dit restaurant gegeten. Ongedwongen ambiance, professionele bediening die de sfeer aan tafel perfect aanvoelt en lekkere gerechten.

Wij gingen voor het menu van de Chef. Een parade aan verrassende gerechten met perfecte begeleidende wijnen. Vooral het dessert (peer) was waanzinnig. Fijne smaken, niet te zoet. De droge wijn (geen dessertwijn) vulde het gerecht uitmuntend aan.

Wij komen al jaren in dit restaurant in de haven en worden altijd weer opnieuw in de watten gelegd.

TB1975 . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Het was al weer een paar jaar geleden dat we hier (toen voortreffelijk) hadden gegeten, maar nu viel het toch tegen. De bediening wist niet goed wat hij op tafel zette en kwam erg warrig over, en het eten viel enigszins tegen, gezien de prijs. Mooie opmaak, maar de smaken kwamen niet tot hun recht. De standaard huiswijn viel tegen, bij hoofdgerecht een glas laten uitkiezen door de sommelier die wel erg goed was. Hernieuwde kennismaking blijft bij deze ene keer.
M.koudijs . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gegeten bij Waterproef.
Omdat we niet al te veel tijd hadden, acht uur begon onze voorstelling in het Zuiderstrandtheater, stonden we om 18:00 uur al voor de deur.
Als aperitief bestelden we een glas Champagne. Jammer dat deze niet aan tafel werd ingeschonken en jammer dat er niet bij verteld werd welke Champagne we dronken.
De a la carte gerechten die we besteld hadden voldeden aan de verwachting; goed opgemaakt en goed van smaak. Wat dan wel tegen valt is dat er op de rekening € 5,00 voor vier broodjes wordt doorbelast. Is dat echt nodig bij voorgerechten van € 17,00 gemiddeld en hoofdgerechten van € 27,00 gemiddeld?
Al met al een leuke ervaring maar wel duur/ te duur. Voor hetzelfde geld eet je in een restaurant met wel een Michelinster. Het restaurant verdient wat ons betreft wel een tweede kans.
Hansvana . Gastronoom (42 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Wederom viel het tegen, we hebben het vanavond voor de laatste keer geprobeerd. Waterporef is een mooi restaurant met een mooie sfeer voor een mooie avond uit. Een informele - soms wat al te snelle - maar goede en gezellige bediening. Maar het eten valt keer op keer tegen. Bij deze prijzen zou er een amuse vanaf moeten kunnen. maar nee, bij geen van tafels. Een voorgerecht wat wij beiden gewoonweg niet lekker vonden. De gamba's smaakten ons totaal niet, de komkommer is overheersend en het is gewoonweg - en dat is wel typerend volgens ons voor de keuken - te ingewikkeld. Teveel smaken, te hoog op smaak. te veel zout. Wij hebben onze kritiek geuit, daar werd zeer correct op in gegaan. Maar vervolgens helemaal niets mee gedaan. Hoofdgerecht was beter, maar ook daar teveel smaken, teveel op het bord. En taai vlees. Gevolgd door een ons nietszeggend toetje en een volgens ons te hoge rekening. Nee, wij begrijpen de reputatie van Waterproef niet.
Amajou2 . Gastronoom (20 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Met een oude vriendin heel gezellig gegeten in dit restaurant. Voortreffelijke bediening, attent en zorgzaam. Voortreffelijke wijnen en een gebakken griet om van te smullen. Klein beetje risotto eronder maakte het perfect. Ook de kaasschotel als dessert met 3 verschillende wijnen bij de 3 kazen was af maar wel een beetje weinig. Nouvelle cuisine met kleine hapjes. Ergens had ik het gevoel waarom niet iets meer. Prijs/ kwaliteit/ hoeveelheid is daardoor wel aan de hoge kant. Wij komen er echter zeker weer
Miek070 . Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Voor de eerste keer aangeschoven bij Waterproef. Een verademing dat je hier in alle rust een gesprek kunt voeren zonder overstemd te worden door (live)muziek, andere gezelschappen of een slechte akoestiek. Mooi gedekte tafels, prettige setting, correcte bediening. Het eten was heerlijk, maar 29,50 voor twee plakjes hertenrug en zes spruiten vond ik wel prijzig. Wijn was heerlijk. Wij rekenden 45 euro p.p af voor alleen een hoofdgerecht en een paar drankjes. Toch zou ik hier terugkomen en het aanraden bij anderen, vooral als je met elkaar wilt bijpraten zonder dat je boven jezelf uit moet schreeuwen.
Archi L. Gastronoom (77 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Leuk restaurant aan de Tweede Haven op Scheveningen. Hartelijke ontvangst, leuke inrichting. Mooie menukaart met originele gerechten. Nam Flammkuchen vooraf (rijkelijk gevuld met king krab) en runderstaartstuk met béarnaisesaus als hoofdgerecht. Beide prima klaargemaakt en mooi geserveerd. Flesje rode huiswijn voor de schappelijke prijs van €23,50 erbij en je zult zeker genieten. Dinertje afgesloten met witte chocolade en tonkabonen. Prettige bediening maakt het geheel compleet. Hier kom ik graag terug!
Liesbeth C. Fijnproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Heerlijk gegeten ( al was het vlees van het hoofdgerecht gedeeltelijk een beetje taai), maar de bediening van Waterproef laat helaas veel te wensen over. Als je net zit, word je overvallen (wilt u een drankje, brood, water enz) en het voorgerecht wordt supersnel geserveerd. Daarna duurt het ruim een uur voordat je een hoofdgerecht krijgt en moet je er zelf om vragen. Om je heen zie je dat anderen die veel later komen allang aan het hoofdgerecht bezig zijn. De ' eigenaar ' lijkt alleen aandacht te hebben voor mensen die dure wijnen bestellen.
De toiletruimte is verouderd: deuren die niet goed sluiten en loszittende kranen.
Wij komen in ieder geval niet meer terug.
Amazon . Fijnproever (8 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Eindelijk weer eens uit eten met zijn tweeen, spontane actie en niet gereserveerd. Op de haven is altijd wel wat te vinden. Het eerste restaurant zat vol dus het werd Waterproef. We zijn hier een paar keer geweest waarvan de eerste keer (jaren geleden) supergoed was, en de keren daar na niet slecht, maar ook niet bijzonder. Dus maar weer eens proberen.

Niet gereserveerd, dus tafeltje boven, niet aan het raam. Dan mis je de charme van de haven en is er niet veel bijzonders aan de locatie. De bediening is goed, vriendelijk, ober professioneel, serveerster wat minder. Haalt de kaart weg voor een ander tafeltje maar neemt niet de bestelling op. Ober komt de bestelling opnemen, oh, had u geen kaart, dat soort dingen.

Vooraf Geroosterde tonijn. Super, werkelijk niets op aan te merken. Hoofdgerechten Gebakken Zeebaarsfilet en Tongscharfilet. Zeebaars is matig, een klein maar lekker stukje ligt op een bedje van zurige vis en het geheel is eigenlijk gewoon niet lekker. Meestal eet ik de restjes van iedereen maar hiervan had ik na één hap ook genoeg. De Tongschar was goed.

Al met al gezellig gezeten, redelijk gegeten, maar relatief duur en daardoor verwacht je meer. Ik denk dat wij er niet snel meer naartoe gaan.
MariaDuyvenstein . Gastronoom (21 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Uitzicht op de mooie haven van scheveningen en dan zit je eigenlijk al aardig goed. Aparte carpaccio met eendenlever, niet supercombi maar wel lekker en als hoofd een lekkere sappige vis, service kan iets proffesioneler maar doet wel zn best. De haven erbij maakt eigenlijk een hele avond goed.
W D. Gastronoom (13 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
De afgelopen jaren hebben wij (2) hier regelmatig gegeten. De keuken blonk uit door originele, pure gerechten. De "simpele" hamburger, sappig, met uitstekende patat frites, was een voorbeeld. Helaas is de kaart aangepast. Nog wel enigszins origineel, tomaten"tartaar", maar zeker niet puur, veel mayo. Carpaccio met eendenlever..??. en nog wat vondsten....grote portie, dat wel, maar voor ons hoeft dit niet. Tongschar, ondergedompeld met sauzen, die de smaak van de vis versluieren.
De opmaak van de gerechten ziet er "gelikt" uit, maar het lijkt erop dat presentatie belangrijker is geworden dan de pure smaak. De bediening is als altijd voortreffelijk, vriendelijk, snel, alert. Uitstekend wijnboek, met voor elk wat wils, in alle prijzen, van goed betaalbaar tot alleen voor de happy few.
Mooi uitzicht op de haven. Binnen kan het wat lawaaiig zijn.