Waterproef

Doctor Lelykade 25-27 2583 CL Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Waterproef

Legendarische wijnen

Sla de wijn van Restaurant Waterproef niet over. De wijnkaart is groots en de kennis van Sommelier Lendl Mijnhijmer is legendarisch. Het eten complimenteert het drinken perfect. Experimenteer met wijn- en spijs combinaties in het restaurant aan de sfeervolle kade van Scheveningen.

Meer informatie over restaurant Waterproef

Maandag 18:00 - 22:00
Dinsdag
Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 22:00

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ontvangst is keurig, je wordt welkom geheten en je jas wordt aangenomen. We begonnen met krokante broodjes met tapenade en boter. Hoofdgerecht bestond in mijn geval uit gebakken filet van het Gildehoen: rucola puree, coeur du boeuf, desem croutons, lardo en aceto sauce. Heerlijk van smaak, mooi opgediend en van kwaliteit. Het geheel werd aangevuld door Chauvignon Blanc. De samenstelling wordt toegelicht, de wijn aangeboden om voor te proeven. Het desert was een aantal ringen van wit en bruin chocoladeijs.
De tafels aan raamkant en dieper in de zaak zijn ruim, uitzicht op de haven. Bezetting op de zaterdagavond is optimaal, zorgt voor een prima sfeer terwijl je verstaanbaar blijft. Live music is geloof ik niet aanwezig. Na elke ronde is er beleefd gevraagd of t naar wens was. Zo hoort het. Men dient wel ruim de tijd te nemen, zo'n 3 uur, om alles tot zich te nemen en tussendoor te relaxen en te converseren. Het is nu eenmaal geen afhaalchinees. Terecht een klasse restaurant met dito schotels en een uitstekende ambiance.
Linda-Schoots .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Beste restaurant,

Wij hebben met 9 collega's bij Waterproef gedineerd. Op deze mooie avond hebben met ze alle enorm genoten van een 4-gangen menu en top wijnen geserveerd door een top sommelier. Wij hebben door het eten, wijnen en service een top avond beleefd!!

Onwijs bedankt!

Hartelijke groet,
Perfetti Van Melle
Tanya H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Afgelopen vrijdagavond (4 november) zijn we met 4 collega`s wezen eten bij Waterproef. Door een Haagse collega werden wij als wijnliefhebbers gewezen op een artikel over sommelier Lendl en dit maakte ons nieuwsgierig om eens bij Waterproef te eten. Wat een geweldige avond hebben wij beleefd! Met een bond gezelschap (Rotterdammers-Hagenees-Amstelveen) waren we het er unaniem over eens dat dit een van onze meest culinaire avonden ooit is geweest. Goede service, geweldig eten, geweldige wijnen en geweldige combinaties en sommelier Lendl was de slagroom op het toetje of kers op de appelmoes (geef het een naam :-) ). Wat een kennis, wat een passie en zo puur. Grote complimenten aan het team van Waterproef.
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Wat een beleving! De gerechten waren uitdagend, de wijnen verrassend en de service subliem. Dit is voor mij de ontdekking van 2016. De mannen van Waterproef begrijpen wat gastronomie a 2016 van hen vraagt. Spannend en warm met een twist. Ik heb mijn favoriete stukje Den Haag (/ Scheveningen) gevonden!!
Kevin M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk en goed glutenvrij gegeten, goede bediening met een beetje humor en genoten van de heerlijke wijn! Echt een aanrader zeker als je Coeliakie hebt.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wat een fantastisch restaurant is dit. Een gastheer met een echt horecahart, prima bediening en fantastische gerechten. We dromen nog van het krokante buikspek met eendenlever! De hoofdgerechten, sirloin en sukade, met heerlijk garnituur waren ook voortreffelijk. Superlekkere desserts! Complimenten voor de chef en zijn team. De Italiaanse witte wijn, die ons warm werd aanbevolen, was goddelijk. Kortom, een fantastische avond, we komen hier zeker vaker terug!
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Afgelopen zaterdag na enige tijd weer eens keer gegeten bij Waterproef.
Vanaf het voorgerecht (o.a. KROKANT IBERICO BUIKSPEK met eendenlever) tot aan dessert was het perfect.
Verrassende lekkere en originele smaken.
Leuk en attent personeel.
Wie van lekker eten en goede wijn houdt is dit restaurant een aanrader.
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vandaag hebben voortreffelijk gegeten Bij Waterproef. We hadden een mooie plek aan het water. Het eten was heerlijk net als de wijn. De bediening was vakkundig en vriendelijk. De uitleg over de wijn bij de kaas was erg leuk. Twee puntjes van kritiek: de stoelen op het water hebben hun langste tijd gehad, er zitten scherpe puntjes aan. En het eten werd erg snel achter elkaar opgediend. Verder een top avond.
HansdenHarder .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Donderdag 30-06-2016 een tafel gereserveerd voor vrijdag 01-07-2016. Bij aankomst in het restaurant werd ons gezegd dat wij een tafel boven kregen omdat beneden alles bezet was. Dit is ons niet telefonisch vermeld toen wij een tafel reserveerden; dan heb je namelijk nog de keus of je dat wil of niet. Aldaar dus boven een tafel gekregen, echter er waren boven 2 grote groepen die gingen eten en was het boven erg rumoerig. Wij kregen een tafel in het midden van de 2 groepen, wij hadden zelf wat te vieren, echter door het lawaai konden wij elkaar amper verstaan. Wij hebben een mail gestuurd naar het restaurant, echter kregen een vreselijk arrogante reactie terug. Zij zouden de tip meenemen in hun beleid, hoopten dat wij lekker gegeten hadden en dat we toch nog een fijne avond hebben gehad. Geen enkele vorm van excuses verder.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Degelijke ervaring. Goed gekookt en professionele service en aandacht, wijnkaart is inderdaad fantastisch. Decor is aardig maar nadrukkelijk trendy. Jammer dat van de havenzijde de ingang niet erg goed is aangegeven.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gisteravond met collegá's wezen eten bij Waterproef. Wat een waanzinnig mooie locatie en restaurant. Het eten was heerlijk. We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. Alles was heerlijk, de amuses die we kregen tot aan de kaas toe. Voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader.
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prachtig uitzicht over de jachthaven en zittend in héérlijke fauteuils genoten van een heerlijk diner. Ik koos voor de salade van kabeljauw wangetjes en Indiase curry als hoofdgerecht, mijn man liet de keuze aan Yves. Het werd gerookte tonijn met avocadocreme en koriander pesto (jaloersmakend lekker!!) en kabeljauw met schaaldieren. De gerechten zien er ook nog eens prachtig uit en ook de bediening (zeker de "oude" garde) erg prettig. We waren lang niet geweest maar komen snel terug, en dan hopelijk op het vlonder terras boven het water!
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Een geweldige ambiance, warm welkom door de eigenaar en personeel. Deskundigheid van zaken. Een prachtig decor in de oude haven van Scheveningen. Met familie van een heerlijk 4 gangen diner genoten met bijpassend wijnarrangement. Alles past perfect bij elkaar, en met een deskundig praatje erbij van het personeel smaakt de wijn en het eten nog beter. Er moeten prima koks ook werkzaam zijn in de keuken, die de borden op een geweldige manier presenteren. Een aanrader voor ieder die van een gezellig avondje houdt qua eten en een goed wijntje. We kunnen het de echte kenners bij deze echt aanbevelen. We hebben er heerlijk van genoten met elkaar, en komen vast nog eens terug. Zullen de zaak aanbevelen bij familie en vrienden.
Erwin I.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Altijd weer een genot om hier te kunnen eten. De reservering keurig bevestigd per mail en daarbij de tafelvoorkeur ook geregeld. Yves (de eigenaar) is een echte gastheer en betrokken bij zijn gasten. Naast het heerlijke 3 gangen menu ook fantastische passende wijnen mogen drinken welke 1 op 1 aansloten om zo de smaak van het gerecht nog beter tot zijn recht te laten komen.
JJpost .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Uitstekende ervaring! Met 4 personen een 5-gangen verassingsmenu gegeten. Bestond uit; zwaardvis, kabeljauw, buikspek, varkenslende en een heerlijk dessert met witte chocola. Service is vakbekwaam en attent. Ligging fantastisch! Prijzen zijn hoog maar niveau ook
Martiana E.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Voor de tweede keer ontzettend lekker gegeten bij waterproef en het was weer super! Wij hadden zin om uitgebreid te eten dus hebben gekozen voor een 5-gangen menu. Iedere gang was verrassend, goed op smaak en door de meerdere smaken bij elkaar een ware smaak explosie. De bediening is kundig, vlot en correct maar zeker niet stijfjes. Wij komen zeker heel snel weer terug!
Todeloo .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wij hebben erg lekker gegeten en gedronken in dit restaurant in de Scheveningse Jachthaven.

Wij kozen beide voor het verrassingsmenu van de chef. De gerechten waren allemaal erg verfijnd en goed op smaak. Mooie, bijzonder smaakcombinaties.

De bediening was zeer deskundig en bracht alles op een frisse, vlotte manier.

Het bijpassende wijnarrangement sloot naatloos aan bij alle smaken op het bord, uitmuntend! De wijnen en de combinaties werden op een erg leuke en professionele manier toegelicht door de zeer kundige sommelier.

Ondanks het late tijdstip van binnenkomst, werd ons alle tijd tussen de gerechten gegund. Na het menu en alle wijnen nog mogen genieten van een bijzonder glas rode wijn van het huis.

Wij hebben een zeer fijne avond gehad, dank.
Lefra .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
En niet een 10 maar een dikke,dikke vette 10
Wederom fantastisch gegeten. Het 3 gangenmenu van de maand is subliem!
Een aanrader! Service is optimaal en kan niet beter( komt ook door die Limburger)
De huiswijn is uitmuntend.
Wij hebben een tevreden gevoel van "echt uit eten te zijn geweest"
Houdoe
FoodonFood .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Onlangs in dit restaurant gegeten. Ongedwongen ambiance, professionele bediening die de sfeer aan tafel perfect aanvoelt en lekkere gerechten.

Wij gingen voor het menu van de Chef. Een parade aan verrassende gerechten met perfecte begeleidende wijnen. Vooral het dessert (peer) was waanzinnig. Fijne smaken, niet te zoet. De droge wijn (geen dessertwijn) vulde het gerecht uitmuntend aan.

Wij komen al jaren in dit restaurant in de haven en worden altijd weer opnieuw in de watten gelegd.

Thees B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Het was al weer een paar jaar geleden dat we hier (toen voortreffelijk) hadden gegeten, maar nu viel het toch tegen. De bediening wist niet goed wat hij op tafel zette en kwam erg warrig over, en het eten viel enigszins tegen, gezien de prijs. Mooie opmaak, maar de smaken kwamen niet tot hun recht. De standaard huiswijn viel tegen, bij hoofdgerecht een glas laten uitkiezen door de sommelier die wel erg goed was. Hernieuwde kennismaking blijft bij deze ene keer.