Waterproef

Doctor Lelykade 25 Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Waterproef

Legendarische wijnen

Sla de wijn van Restaurant Waterproef niet over. De wijnkaart is groots en de kennis van Sommelier Lendl Mijnhijmer is legendarisch. Het eten complimenteert het drinken perfect. Experimenteer met wijn- en spijs combinaties in het restaurant aan de sfeervolle kade van Scheveningen.

Meer informatie over restaurant Waterproef

• Kom je met de auto?
    Tweede binnenhaven Scheveningen

Maandag 18:00 - 22:00
Dinsdag
Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Waterproef

ard D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Prima gegeten, niet zo briljant als de vorige keer. Wijnarrangement was qua keuze deze keer sterker. De passende wijnen kwamen net op tijd bij de gerechten.
A. F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wij hebben weer heerlijk gegeten, alles klopt.
Beslist 1 van de betere zaken van Den Haag, komen graag weer terug.
Bediening perfect, de nieuwe sommelier is ook een topper.
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Een mooie na-zomer middag in de haven van Scheveningen op het terras van Water proef. We waren speciaal voor Lendl gekomen en zijn heerlijk in de watten gelegd. Niet alleen door hem, ook door de andere jongen in de bediening en uiteraard het keuken personeel. Het is en blijft een fantastische plek om te komen. voor een lunch of diner. Wij zijn fan. Tot snel!
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Wat een fantastische tent is dit, heerlijk gedineerd op een mooie zomeravond aan de jachthaven op het terras bij de ondergaande zon, wat een feest! Wij werden bediend door de zeer vriendelijke en deskundige sommelier die ons liet kiezen uit een aantal fraaie wijnen toen wij hem vroegen om een iets anders dan de gebruikelijke witte Bourgogne. Uiteindelijk kozen wij de Lowengang van Alois Lageder, een bijzondere Oostenrijkse Chardonnay, top! Als voorgerecht wat op Oosterse wijze beide garnaaltjes en een ceviche van zeebaars, gevolgd door gegrilde griet en Bavette, topkwaliteit, de chef verstaat zijn vak. Tussendoor kregen we een amuse met een blind te proeven wijn, dat bleek na veel gissen toch een fraaie Riesling te zijn van Toni Jost, Am Schlossberg 2016, fantastisch. Wij zijn hebben enorm genoten en komen snel weer terug!
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Na het lezen van meerdere lovende recencies vol goede moed gereserveerd .
Na een losse vriendelijke ontvangst in dit mooi ingerichte restaurant , namen we plaats bij het raam met uitzicht op de haven . Helaas was het terras niet verlicht dus alles was aarde donker ..Mijn voorgerecht , lichtgerookte tonijn viel nogal tegen , wat plakjes tonijn op hele vette saus , het zacht gegaarde buikspek was lekker maar helaas waren sommige randen droog en hard en de eendenlever was een koud schijfje ? .
Mijn hoofdgerecht bestond uit een kledder pastinaak puree , een kwak spinazie , daar
boven op de griet met rode uien , al met al nogal fantasie loos ..... de espresso was redelijk ..... ik begrijp werkelijk de fantastische recensies niet , Waterproef is toch meer een heel mooi eet cafe ...... voor 150 euro met z'n twee .
John V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de familie, goede service, originele gerechten en goede wijsuggesties. Zeker voor herhaling vatbaar
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ontvangst is keurig, je wordt welkom geheten en je jas wordt aangenomen. We begonnen met krokante broodjes met tapenade en boter. Hoofdgerecht bestond in mijn geval uit gebakken filet van het Gildehoen: rucola puree, coeur du boeuf, desem croutons, lardo en aceto sauce. Heerlijk van smaak, mooi opgediend en van kwaliteit. Het geheel werd aangevuld door Chauvignon Blanc. De samenstelling wordt toegelicht, de wijn aangeboden om voor te proeven. Het desert was een aantal ringen van wit en bruin chocoladeijs.
De tafels aan raamkant en dieper in de zaak zijn ruim, uitzicht op de haven. Bezetting op de zaterdagavond is optimaal, zorgt voor een prima sfeer terwijl je verstaanbaar blijft. Live music is geloof ik niet aanwezig. Na elke ronde is er beleefd gevraagd of t naar wens was. Zo hoort het. Men dient wel ruim de tijd te nemen, zo'n 3 uur, om alles tot zich te nemen en tussendoor te relaxen en te converseren. Het is nu eenmaal geen afhaalchinees. Terecht een klasse restaurant met dito schotels en een uitstekende ambiance.
Linda-Schoots .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Beste restaurant,

Wij hebben met 9 collega's bij Waterproef gedineerd. Op deze mooie avond hebben met ze alle enorm genoten van een 4-gangen menu en top wijnen geserveerd door een top sommelier. Wij hebben door het eten, wijnen en service een top avond beleefd!!

Onwijs bedankt!

Hartelijke groet,
Perfetti Van Melle
Tanya H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Afgelopen vrijdagavond (4 november) zijn we met 4 collega`s wezen eten bij Waterproef. Door een Haagse collega werden wij als wijnliefhebbers gewezen op een artikel over sommelier Lendl en dit maakte ons nieuwsgierig om eens bij Waterproef te eten. Wat een geweldige avond hebben wij beleefd! Met een bond gezelschap (Rotterdammers-Hagenees-Amstelveen) waren we het er unaniem over eens dat dit een van onze meest culinaire avonden ooit is geweest. Goede service, geweldig eten, geweldige wijnen en geweldige combinaties en sommelier Lendl was de slagroom op het toetje of kers op de appelmoes (geef het een naam :-) ). Wat een kennis, wat een passie en zo puur. Grote complimenten aan het team van Waterproef.
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Wat een beleving! De gerechten waren uitdagend, de wijnen verrassend en de service subliem. Dit is voor mij de ontdekking van 2016. De mannen van Waterproef begrijpen wat gastronomie a 2016 van hen vraagt. Spannend en warm met een twist. Ik heb mijn favoriete stukje Den Haag (/ Scheveningen) gevonden!!
Kevin M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk en goed glutenvrij gegeten, goede bediening met een beetje humor en genoten van de heerlijke wijn! Echt een aanrader zeker als je Coeliakie hebt.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wat een fantastisch restaurant is dit. Een gastheer met een echt horecahart, prima bediening en fantastische gerechten. We dromen nog van het krokante buikspek met eendenlever! De hoofdgerechten, sirloin en sukade, met heerlijk garnituur waren ook voortreffelijk. Superlekkere desserts! Complimenten voor de chef en zijn team. De Italiaanse witte wijn, die ons warm werd aanbevolen, was goddelijk. Kortom, een fantastische avond, we komen hier zeker vaker terug!
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Afgelopen zaterdag na enige tijd weer eens keer gegeten bij Waterproef.
Vanaf het voorgerecht (o.a. KROKANT IBERICO BUIKSPEK met eendenlever) tot aan dessert was het perfect.
Verrassende lekkere en originele smaken.
Leuk en attent personeel.
Wie van lekker eten en goede wijn houdt is dit restaurant een aanrader.
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vandaag hebben voortreffelijk gegeten Bij Waterproef. We hadden een mooie plek aan het water. Het eten was heerlijk net als de wijn. De bediening was vakkundig en vriendelijk. De uitleg over de wijn bij de kaas was erg leuk. Twee puntjes van kritiek: de stoelen op het water hebben hun langste tijd gehad, er zitten scherpe puntjes aan. En het eten werd erg snel achter elkaar opgediend. Verder een top avond.
HansdenHarder .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Donderdag 30-06-2016 een tafel gereserveerd voor vrijdag 01-07-2016. Bij aankomst in het restaurant werd ons gezegd dat wij een tafel boven kregen omdat beneden alles bezet was. Dit is ons niet telefonisch vermeld toen wij een tafel reserveerden; dan heb je namelijk nog de keus of je dat wil of niet. Aldaar dus boven een tafel gekregen, echter er waren boven 2 grote groepen die gingen eten en was het boven erg rumoerig. Wij kregen een tafel in het midden van de 2 groepen, wij hadden zelf wat te vieren, echter door het lawaai konden wij elkaar amper verstaan. Wij hebben een mail gestuurd naar het restaurant, echter kregen een vreselijk arrogante reactie terug. Zij zouden de tip meenemen in hun beleid, hoopten dat wij lekker gegeten hadden en dat we toch nog een fijne avond hebben gehad. Geen enkele vorm van excuses verder.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Degelijke ervaring. Goed gekookt en professionele service en aandacht, wijnkaart is inderdaad fantastisch. Decor is aardig maar nadrukkelijk trendy. Jammer dat van de havenzijde de ingang niet erg goed is aangegeven.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gisteravond met collegá's wezen eten bij Waterproef. Wat een waanzinnig mooie locatie en restaurant. Het eten was heerlijk. We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. Alles was heerlijk, de amuses die we kregen tot aan de kaas toe. Voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader.
Vrolijk R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prachtig uitzicht over de jachthaven en zittend in héérlijke fauteuils genoten van een heerlijk diner. Ik koos voor de salade van kabeljauw wangetjes en Indiase curry als hoofdgerecht, mijn man liet de keuze aan Yves. Het werd gerookte tonijn met avocadocreme en koriander pesto (jaloersmakend lekker!!) en kabeljauw met schaaldieren. De gerechten zien er ook nog eens prachtig uit en ook de bediening (zeker de "oude" garde) erg prettig. We waren lang niet geweest maar komen snel terug, en dan hopelijk op het vlonder terras boven het water!
frans S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Een geweldige ambiance, warm welkom door de eigenaar en personeel. Deskundigheid van zaken. Een prachtig decor in de oude haven van Scheveningen. Met familie van een heerlijk 4 gangen diner genoten met bijpassend wijnarrangement. Alles past perfect bij elkaar, en met een deskundig praatje erbij van het personeel smaakt de wijn en het eten nog beter. Er moeten prima koks ook werkzaam zijn in de keuken, die de borden op een geweldige manier presenteren. Een aanrader voor ieder die van een gezellig avondje houdt qua eten en een goed wijntje. We kunnen het de echte kenners bij deze echt aanbevelen. We hebben er heerlijk van genoten met elkaar, en komen vast nog eens terug. Zullen de zaak aanbevelen bij familie en vrienden.
Erwin I.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Altijd weer een genot om hier te kunnen eten. De reservering keurig bevestigd per mail en daarbij de tafelvoorkeur ook geregeld. Yves (de eigenaar) is een echte gastheer en betrokken bij zijn gasten. Naast het heerlijke 3 gangen menu ook fantastische passende wijnen mogen drinken welke 1 op 1 aansloten om zo de smaak van het gerecht nog beter tot zijn recht te laten komen.