Waterkant

Marnixstraat 246 1016 Amsterdam Nederland Kaart
31-207371126

Over het restaurant Waterkant

Surinaamse schwung in Amsterdam

Wat is het toch heerlijk dat je in het centrum van Amsterdam een plekje hebt, waar je kunt ontspannen en eten. Tegelijkertijd klets je er bij met vrienden of ontmoet je nieuwe mensen. Restaurant Waterkant ligt aan een van de vele grachten. Kies een plekje op het gezellige terras, dat bij slecht weer wordt verwarmd. Of schuif binnen aan voor de authentieke Surinaamse gerechten of Parbo bier. Iedereen is welkom.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Waterkant

Zondag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00

6,9

Jouw recensie over het restaurant Waterkant

C W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Leuke locatie. Jammer dat het eten wel erg vet was. Door de gado gado heen zat heel erg veel pindasaus, kan wel een stuk minder. Zou fijner zijn als de saus erbij zou zitten in plaats van erdoorheen.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Ik ben 72 en kreeg steeds op mijn kop.
Eerst omdat ik de glazen melk niet had meegenomen. "Alleen het eten wordt geserveerd" Toen omdat ik bestek kwam halen en zelf pakte."U had het ook eerst even kunnen vragen"
Ik zit geloof ik niet in de doelgroep.????????
Bobby D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Mijn vrienden en ik komen hier ook vaker en zijn telkens meer dan tevreden. Leuk voor alleen een drankje, een etentje en/of deelname aan de pubquiz op maandag.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Hij zei u tegen me!
Jorinde V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We waren blij met de leuke ontvangst en bediening. We voelden ons meteen welkom. De voorgerechtjes met eend zijn heerlijk. De rendang pittig maar erg lekker. De hoofdgerechten zijn niet heel groot. Ik had 2 voorgerechten ipv voor- en hoofdgerecht en mijn 2e voorgerecht (bedoeld als hoofdgerecht dus) kwam per ongeluk iets eerder dan de andere hoofdgerechten. We kregen spontaan een drankje van de zaak aangeboden terwijl het eigenlijk geen enkel punt was voor ons. De toetjes Surinaamse flan en lemoncake zijn zalig, niet overdadig maar machtig en vol van smaak. We komen zeker terug. Vanwege de warmtelampen op het terras werd zelfs op 5 november nog buiten gegeten. De bubbels, een Crémant, (ca. 35 e per fles) zijn ook heerlijk.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Fijne plek, leuke vibe, altijd gezellig druk. Gewoon leuke avond hebben en bijpraten.
Eten is ok. Rotti met plezier opgegeten, sparerib was mooi opgediend, maar vlees smaakte helaas naar niks.

Bediening was vanavond top. Jacqueline was gevat, snel en met een lach, fijne service!
nout D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Hoewel in potentie een van de meest excentrieke en unieke plekjes van Amsterdam. Er is optimaal gebruik gemaakt van her buitenterras dat zich over een aanzienlijk gebied uitstrekt. Door deze uitgestrekte indeling is het echter ook lastig drankjes te bestellen en zelfs bij de bar aangekomen valt het nog lang niet mee. Eten valt om dezelfde rede nog helemaal niet mee warm en wel op tafel te kijken. Verder kaart niet verder dan simpel, weinig origineel en matig. Al met al, ondanks potentie, een tegenvaller.
Hallo Noud, wij vinden het inderdaad ook een van de mooiste plekjes in Amsterdam, zo midden in de stad en aan het water. Het is er op mooie dagen dan ook vaak erg druk, dat heeft er waarschijnlijk mede voor gezorgd dat je de bereikbaarheid van de bar vond tegenvallen. We hopen toch zeker nog een keer terug te zien en je een andere indruk hierover te kunnen geven.
fuks .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
De PUMPKIN ROTI ROLL (soor wrap) was prima. Maar wat was de BAKA BATJAUW (soort bakkeljauw) zout. De kok heeft er vast een zoutvaatje in omgekeerd; gerecht was niet eetbaar. Lekkere sfeer, mooi uitzicht.
devreetzak .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Groot fan en regelmatig bezoeker van de restaurants/café's van de "Drie Wijzen uit Oost". Helaas gaat het niet altijd goed, bleek afgelopen week toen ik met mijn (Surinaamse) moeder bij de Waterkant ging lunchen.

Na een korte nacht had ik wel zin in een saoto soep. Dat bleek geen verstandige keuze; de soep was zoet. Hij was namelijk volgegooid met zoete ketjap. Ten eerste, ketjap moet iemand er naar eigen smaak bij kunnen doen, en ten tweede, moet die in geval van saoto niet zoet zijn.

Enfin, ter compensatie nog een extra bakje rijst besteld, maar halverwege de soepkom toch de handdoek in de ring gegooid, en de bediening erop aangesproken - na telefonisch overleg met m'n (Surinaamse) grootvader. De serveerster sprak kort met keukenpersoneel (waar geen Javaan tussen zat), maar liet al snel weten er niks aan te kunnen veranderen.

Dat het gerecht uiteindelijk niet van de rekening wordt gehaald valt nog (enigszins) te verdedigen, maar dat je dan nog wel 1,75 moet lappen voor een lullig bakje rijst dat juist werd bijbesteld ivm bovenstaand... jammer! Daarnaast raad ik aan om alleen de Hindoenstaanse keuken aan te bieden (de rotiwrap was namelijk prima), of op de menukaart te vermelden dat de saoto zeer origineel van smaak is.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk Surinaams gegeten, zeer smaakvol en ruime porties. Niet goedkoop, maar wel heel erg lekker. Je ziet echt dat er aandacht wordt besteed aan het maken van het eten. De bediening: precies aanwezig wanneer nodig, niet opdringerig maar wel behulpzaam. Decor niet bijzonder, het was dan ook geen geweldig weer vandaag. Ik kan me voorstellen dat het heerlijk buiten zitten is met mooi weer en een biertje.

Een absolute aanrader voor lekker Surinaams eten!
Dank je voor de fijne recensie! We hopen je snel nog een keer te zien.
StJakob .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wat een leuk restaurant. "Surinaamse" keuken, erg smakelijk. Lekker bruisende tent die goed te doen was, ook al hadden we kleine kinderen bij ons. Maar wat het meest in het oog sprong was de bediening: super vriendelijk, snel, attent en innemend. Zij maakten het tot een echt uitje! Thnx
bocksd .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
We waren er om 5 uur, konden alleen de hapjes bestellen (begrijpelijk) deze waren lekker (kippenpastei met prima saus, bakkeljauwballen en loemias). We hadden toch nog een beetje trek dus toen om half 6 de keuken open ging, hebben we saotosoep besteld. Wat een teleurstelling, een kom van wel 750 ml (!) dunne waterige soep met weinig vulling. Er zat geen mie en selderij in, wel (te veel) kip de smaak was echt te slap. Maar de hoeveelheid van de slappe soep zat me nog het meest tegen, dat is echt flink doorlepelen voordat het koud is. Een buik vol water! Zeker de helft soep zou beter zijn maar dan kan je geen € 9,75 vragen...
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Een hipster-restaurant volgens dochter. Op zonnige dagen is het terras afgeladen vol. Goede lokatie voor een terras aan het water.
Echt eetcafe met Surinaams getinte gerechten en dat proef je (aangenaam). Ruime porties. Goed tempo van bediening, vriendelijk en attent. Geschikt voor relaxt eten na winkelen of voor theater / uitgaan.
Helemaal vol bezet met jonge mensen tot zo'n dertig jaar (behalve wij dan)
Decor was een beetje kaal en bij de ramen tochtte het behoorlijk
Mendel S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Leuk eetcafé, gezellig decor. Ik vond de bediening alleen erg slecht. Het meisje liep mokkend rond en bij de bestelling was ze al weg voordat ik klaar was. Toen ik naar haar toe liep om mijn bestelling compleet te maken, zei ze 'ja' en liep ze weg. Enorm laks. Ook de bediening achter de bar vond ik jammer. Er een tijd staan zonder geholpen te worden terwijl het niet druk was om eerst de conversatie met collega af te maken vind ik niet ok. Misschien hadden ze gewoon geen goede dag, desalniettemin. Heb er geen zin meer om naar toe te gaan.
Hallo mendel, dat klinkt niet goed inderdaad en is eerlijk gezegd niet zoals wij het personeel kennen. We vinden het erg jammer dat je geen goede ervaring hebt gehad en hopen dat je het toch een tweede kans wilt geven zodat we kunnen laten zien dat het een uitzondering was.
Ilonka V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
een reuze mooie plek,,gewoon in oktober met je jas uit op terras onder een warmte lamp.
lekker zitten eten en drinken.
Eten is lekker.
Bediening was goed.
We hebben echt genoten,,,,,,,van het het uitzicht,het eten,en de mensen.
Echt een aanrader.
Dank je voor de fijne recensie Ilonka. We hopen je snel weer te zien!
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Vorige week gegeten en het eten was beter dan verwacht, salade groot is erg groot(ik ben een goede eter).
Mijn tafel genoot had een rotti achtige kip was goed alleen voor de prijs vond ik dat hij beter mag of iets meer erbij.
Nadeel is geen service en zeker als t druk wordt dat ze overschakelen op plastic en het meest naar hun eigen hand hier gat veel minder in(je betaald t zelfde!! dit kan echt niet). Mooi plek kan t aanraden om eens te kijken.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Ik moet eerlijk bekennen, al van af de opening ben ik smoorverliefd op de Waterkant. Wat is het heerlijk om hier bij goed weer van de zon te genieten. Je vergeet even dat je midden in de drukte van Amsterdam zit. Afgelopen zaterdag ook een hapje gegeten. Mijn tafelgenoot had een heerlijke burger, ik ging voor de Roti rol. Een ware smaakexplosie die ontzettend goed vult. De ruime bierkaart, enthousiaste bediening en fijne setting zorgt dat ik bij goed weer, altijd recht naar de Waterkant loop.
Wat een fijne recensie! We zien je graag snel weer.
sjoerd W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Leuke plek, hele vriendelijke bediening, good soul food en grote porties. En een van de beste terrassen van Amsterdam. En oh, kon ik maar in elk restaurant zelf bestellen aan de bar! Efficient en supersnel. En je hoeft nooit te wachten op je rekening zo ;-). En: Superlekker zelfgemaakt gemberbier (mag wel ietsje minder zoet trouwens).

Een van de leukste aanwinsten op horeca gebied in Amsterdam van het afgelopen jaar.
Hallo Oddbod, wat een fijne en aardige recensie van Waterkant. Kom snel nog een keer langs en dan is de (minder zoete) gemberbier van ons :)
Lok C.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heel mooi gelegen langs het water. Boerderij kip met zelf gemaakte frites en appelmoes was heerlijk. Bediening is ook erg vriendelijk.
Sjoerd M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Ik dacht in een Surinaamse restaurant te komen met typisch Surinaamse gerechten. De Moksi Meti smaakte niet Surinaams. De setting van het restaurant is ook niet Surinaams, alleen de naam, maar hier is ook een waterkant. Teleurstellend
Beste Sjoerd, wat jammer dat je bezoek aan Waterkant een teleurstelling is geworden. Wij hebben onze inspiratie opgedaan bij familiebezoek in Suriname maar zijn inderdaad geen typisch Surinaams restaurant. De inspiratie zie je terug op de menukaart, in het assortiment dranken en de inrichting. Hopelijk geef je het met die wetenschap een tweede kans.