Watan restaurant

Van Kinsbergenstraat 11 7311 BL Apeldoorn Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 34€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • 1. Mantoe (Pastakussentjes gevuld met rundergehakt, uien en koriander met als topping op smaakgebrachte linzen, yoghurt en munt)
      2. Ashaak. (Pastakussentjes gevuld met verse groenten met als topping op smaak gebrachte linzen, yoghurt en munt)
      3. Soep van de dag.
      4. Kofta. (Rundergehakt in een heerlijke saus van tomaten en linzen)
      5. Borani banjan. (Gebakken aubergine in een heerlijke saus van tomaten en linzen met een topping van yoghurt)
  • Hoofdgerechten
    • 1. Murgh palauw. kippendijen in een heerlijke sausje in aromma's van tomaten. wordt geserveerd met Afghaanse basmati rijst met gebakken wortels en rozijnen en warme groenten .
      2. Qabily tikka. gegrild en gekruide lams stukken aan spies. wordt geserveerd met Afghaanse basmati rijst met gebakken wortels en rozijnen en warme groenten.
      3. Qabeli mix. (Afghaanse basmati rijst bedekt met rozijnen en gebakken wortels. Geserveerde met 3 soorten vlees en groente.)
      4. Vegetarisch. (Basmati rijst bedekt met rozijnen en gebakken wortels. Geserveerd met verschillende soorten groentes.)
      5. Qorma palauw. kalf vlees in een heerlijke tomaten sausje. wordt geserveerd met Afghaanse basmati rijst met gebakkenwortels en rozijnen en warme groenten .
      6. shami kabab. gegrild en gekruide kalfsgehakt spies. wordt geserveerd met Afghaanse basmati rijst met gebakkenwortels en rozijnen en warme groenten.
  • Nagerecht
    • ijs.
      Koffie.
      thee.
      Afghaanse zoete melk thee. (pistache en walnoten)
      Firni. Romige Afghaanse pudding met pistache en een vleugje van kardimom.

Over het restaurant Watan restaurant

Liefde gaat door de maag, een gezegde waar men zich overal ter wereld in kan vinden. Ook in Afghanistan waar vele kleuren, geuren en smaken de keuken domineren. Bij Restaurant Watan maken ze behalve van verse ingrediënten ook gebruik van bijzondere kruiden. Een ontdekkingsreis voor je smaakpapillen. Chef Ali Afkaf presenteert samen met zijn vrouw oosterse gastvrijheid en verfijnde gerechten. Goed gekruid, maar niet te pittig. Volgens authentieke Afghaanse familierecepten.

Meer informatie over restaurant Watan restaurant

Maandag gesloten
Dinsdag tot en met zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Watan restaurant

Herman R.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
De tafel van Casper K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Leuk restaurant met vriendelijk personeel. Lekker eten en een prima prijs. Aanrader.
Cathy C.
Echt een aanrader
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Lekker gegeten, 3-gangen proeverij. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Goed eten, voor en hoofdgerecht was goed, toetje kon een beetje beter aangekleed worden. Bij de thee of koffie een zoetje of koekje erbij. Bediening was correct en goed. Kom nog een x terug om de rest van kaart uit te proberen
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Lekker gegeten door heel prettige bediening.
Ronald I.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Heerlijk gegeten in dit Afghaanse restaurant Voorgerechten waren prima en het vlees bij het hoofdgerecht om je vingers bij af te likken
Dit restaurant is een aanrader in Apeldoorn
Peet B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Wat een fantastisch eten! Heerlijk!
Gezond en lekker! Zeker het proberen waard. Kom op Apeldoorn probeer eens iets anders dan pizza!
Annemieke J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Leuk om eens Afghaans te kiezen ipv een veilige pizza.
Bediening was erg aardig, voor herhaling vatbaar!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Alle gerechtjes waren verrassend lekker. De eigenaar(?) gaf interessante uitleg over de aankoop van de juiste producten (bij een Turkse winkel) en de bereidingswijze (met veel geduld en de juiste ingrediënten en kruiden). Heerlijk gegeten.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Na een allervriendelijk ontvangst en een uitleg kregen we na een redelijke wachttijd ons voorgerecht, we hadden alle iets anders, en het was allemal verassend lekker! Ook de hoofdgerechten waren zeer smakelijk, voor de een iets aan de pittige kant, maar goed te doen. Vlees was goed gekruid, smaakvol & mals. De bijgeleverde groenten waren erg verassend gekruid in een sausje. Alleen de spinazie vonden we niet zo smaken, maar dat is persoonlijk.
Daar waar de rest veilig IJs bestelde als nagerecht, wilde ik wel eens de Afghaanse pudding proberen . . . . de eerste hap was even wennen, maar wat was dat lekker fris en apart. Een aanrader!
Het was voor ons de eerste keer, met vooraf twee zeer kritische 18 jarigen . . . maar hier zullen we zeker nog gaan eten !
Rob, Anita, Rowan & Ivan
Wilke V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Erg lekkere gerechten en ook erg leuk om echt Afghaans te proberen; zeer vriendelijke bediening en leuke locatie.
P. D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Heerlijk gegeten en zeer aardige bediening. Hier komen we vast weer een keer terug!
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Een verrassing. Heerlijk gegeten, vriendelijke en attente bediening. Verse ingrediënten. We gaan er zeker weer heen!
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Verrassend smaakvol eten in Apeldoorn op gezellig buitenterras. Heerlijk gevarieerd, vers en lekker gekruid.
Zowel vegetarisch als mooi gegrild vlees. Een absolute aanrader voor diegenen die een keer wat anders willen dan de standaard steak frites of pizza. Erg vriendelijke bediening.
Kees L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
Heerlijk authentiek afghaans eten. Zeker een aanrader Je proeft een geheel nieuwe oosterse keuken. Alles werd goed uitgelegd. En de eigenaar is erg vriendelijk.
Diba K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Op 26 juni besloten we toch een Keer te proberen. wel altijd langs gelopen maar nooit binnen geweest. restaurant van binnen goede sfeer alle smaken Klopten we komen zekker terug!
هرچى آ.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
.Net heerlijk verwend bij jullie . Het eten was super lekker en zeker voor herhaling vatbaar . We willen jullie nog een keer heel erg bedanken . Super lief personeel en heel erg gast vrij en wij ko men zeker terug
Arlette H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten en zullen zeker nog eens terugkomen
Arash D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heerlijk gegeten, gerechten met een bijzonder tintje, heerlijke smaken. Vriendelijke mensen, aandacht en persoonlijke sfeer.
Rene J.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Lekker gegeten, maar niet bijzonder we hadden het lekker lang menu wat bestaat uit 2 voorgerechtjes lekker maar op koude borden. Een hoofmenu met drie stukjes vlees en een ijsje toe( met kristallen) kopje koffie na. Incl fles huiswijn en 2 ice thea €116 voor 3 pers. Daar kan ik ook voor naar de griek of het steak house en dan zit je vol. Hier was het net voldoende. Restaurant zet zich zelf te hoog op de culinaire ladder. Het is in mijn ogen vergelijkbaar met de gem griek of turk waar je voor gem. €18 2x zoveel op je bord krijgt. Voor ons eenmalig maar probeerhet een keer