Wasana Dee

Leusderweg 58 3817 KB Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Wasana Dee

Een stukje Thailand in Amersfoort

Ben jij een liefhebber van de Thaise keuken? Dan moet je hier een keertje zijn geweest. Hier proef je niet alleen de lekkerste specialiteiten uit Thailand, maar ook een heel intieme en gezellige familiesfeer. Best of both worlds dus. De verse groenten die door de bedreven kokkinnen worden gebruikt, worden twee keer per week vanuit Bangkok ingevlogen. Tegenwoordig hoef je dus echt geen peperdure tickets meer te kopen om de traditionele Thaise keuken te proeven!

Meer informatie over restaurant Wasana Dee

Erg voordelig
Lang
Eef K. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
het duurde heel lang voor we ons eten hadden er kwamen veel andere bestellingen tussen door .
Mhjeuster . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Porties aan de grote kant, voorgerecht kipsaté veel te droog en teveel
soep was goed van smaak maar de kipfilet erin was ook erg droog, het hoofdgerecht, wij hadden biefstuk met groenten die was prima en de roodbaarsfilet die was niet zo bijzonder.
Meijern . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Spareribs waren verrukkelijk, soep was erg lekker en het hoofdgerecht deed er niet voor onder. We zijn zeer voldaan naar huis gegaan.
Ppetra . Fijnproever (6 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Dat het decor geen 10 is wisten wij van te voren, maar van het eten hadden wij meer verwacht. De soepen waren prima, saté en loempia standaard maar het hoofdgerecht (massamancurry en roodbaarsfilet) helaas vernederlandst met zelfs een zilveruitje en een augurk. Porties ruim voldoende.
Mailvansas . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De spareribs waren superrrrrrr!!!
Verder lekker gegeten, bediening is vriendelijk en snel.
Ik hoop niet dat ze door het decor op een lager gemiddelde komen.
In het buitenland eet je ook vaak het lekkerst onder TL balken en aan plastic kleedjes. En zo ziet het er hier zeker niet uit. Dan krijgt het decor wel weer een 10!
Melchers . Bourgondiër (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voorgerecht saté viel tegen. Kokossoep was heerlijk, evenals de witte rijst met vegetarische groene curry.
Het duurde wel lang voordat we bediend kregen. Het decor was verder oninteressant en het was erg warm binnen.
Kommer V. Fijnproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Mooie ambiance, zeer vriendelijke bediening en zeer smakelijke maaltijd. We komen in dit restaurant al vele jaren en hebben in de loop der jaren een vriendschap met Bram Kieft (eigenaar) opgebouwd
CvReeven . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wij hebben met twee personen gegeten bij Wasana Dee. We vonden het eten beiden erg lekker. Alles ging schoon op. De bediening was heel vriendelijk. Het decor is passend bij de locatie. Zo'n wat ouder wijkwinkelstraatje is best charmant. Wij vonden het erg prettig dat er genoeg gratis parkeergelegenheid is tegenover het restaurant. Voor ons was het eten met de ietwat andere smaken dan we gewend zijn de autorit meer dan waard.
Ferdyselamatmakan . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Voorgerecht en soep goed en lekker. Hoofdgerecht (roodbaars) een beetje taai. Bediening erg vriendelijk, decor voldoende.
Hildevos . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij hebben er op een zondag gegeten. Drukte was normaal. Het eten was lekker. Soep was heerlijk op smaak. Wij gaan zeker nog een keer!
Ag.duijs . 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
het eten was gewoon goed , maar de dames die aan het werk waren stonden al 7 dagen op de werk vloer.
dan de man achter de bar, wat er fout kan gaan gaat ook fout.
we zaten aan een tafel aan de bar waar de man elk telefoongesprek met een klant deelde.
bij elke bestelling ging er wel wat fout, of je het kwam halen of bezorgen.
elke keer zij hij weer sorry, dit hebben wij iets te veel gehoord.
ook bij het betalen ging het fout , we moesten bijna het dubbele betalen, en zegt dan nog sorry dit bonnetje heb ik van de meisjes gekregen.
er stond niemand in de beurt, hij pakte maar wat.
bij de kassa bon keek hij je niets eens aan en keek gewoon weg, droevig zeg.
ik zal er nooit meer gaan eten .
Cokkielam . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hadden om 18.00 uur gereserveerd en waren keurig op tijd. Pas om 18.30 kwam er iemand vragen of we iets wilden drinken. Mensen die na ons binnen kwamen, werden eerder geholpen. Ook hadden we de indruk dat het afhaal gedeelte sneller geholpen werd.
We hebben zelf om een menukaart gevraagd en aangegeven dat we het erg lang vonden duren. Door twee dames werd bediend en één er van was kort af en bits.
Het eten was voortreffelijk en toch raad ik niemand aan naar Wasana Dee te gaan vanwege de (te) lange wachttijd en de onvriendelijke bediening.
Wasana Dee is klein, maar gerieflijk ingericht. De authentieke kleding van de dames hoorde helemaal bij de entourage.
Bourgondier0000 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Restaurant zit beetje verscholen op leusderweg, maar zeker aanrader. Kant vsn amersfoort waar wij nooit komen dus leuke ontdekking. Krijgt een apart menu met iens 3 gangenmenu. Keuze uit 3 voorgerechten, 3 soepen en 3 hoofdgerechten. Erg lekker authentiek eten. Keuze uit normaal of pittig. Tijd tussen gangen duurt wel tijdje (dik 30 min/45 min), maar gezien de grote porties is dat wel prima. Met kleine kinderen niet aan te raden. Halverwege hoofdgerecht zit je aardig vol. Rest meegenomen in bakjes (zoals alle gasten die avond deden). Personeel erg aardig maar af en toe beetje traag/passief. Decor is typisch klein thais restaurant met rotan stoelen. Gezellig klein tentje waar we zeker ook een keer a la carte gaan eten.
Fcdefijter . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Het eten is altijd erg goed en authentiek. Het decor is - zoals een Thais restaurant betaamt - een beetje zozo, maar dat weet je van tevoren.
Josmdebruin . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Er is een heel gemoedelijke sfeer. Interieur wat gedateerd, maar Bediening vriendelijk, eten heerlijk en leuze uit verschillende menu's
Dvdplas . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk eten in een gezellige entourage. Zeer vriendelijk personeel. Gebruik gemaakt van de restaurantactie van AH. Keuze van het menu was wat beperkt daardoor. De wachttijd tussen soep en hoofdgerecht was wel erg lang.
We komen zeker nog eens terug.
Nwv . Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijke Thom Ka Kai soep! Hoofdgerecht met kip en kokos saus ook smakelijk maar miste de groenten beetje. Vriendin had de garnalen met knoflook en daar zat wel heel veel groente bij! Jammer genoeg vroeg niemand vd bediening of we nog een dessert wilden en uiteindelijk dus ook niet meer gedaan. Aardige bediening. Decor is wat gedateerd maar verder netjes verzorgd.
Martien R. Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Uitstekend eten en enorme porties. De eigenaar en één van de serveersters waren buitengewoon vriendelijk en behulpzaam. Eén serveerster was echt heel chagrijnig.
Amynona . Bourgondiër (4 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Echt Thais, primitieve inrichting, maar dus wel authentiek. Bediening zachtaardig, maar dus vooral niet met teveel woorden. Keuze-menu 'tank-en-dineer' ietwat beperkt en in verhouding aan de prijs. Je krijgt 3 gangen, voorgerecht, dan soep, dan hoofdgerecht, evt. dessert (ook weinig keus) betaal je daarna nog apart.
Wel heerlijke smaken en wat anders, niet heel bijzonder qua mogelijkheden.
P. T. Gastronoom (43 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
afgelopen week met vrienden bij Wasana Dee gegeten. Tom Yam was lekker evenals de loempiaatjes vooraf. Bij de hoofdgerechten stelde de rode curry met kip teleur; erg waterig en weinig aroma. De viscurry daarentegen was wel weer erg smaakvol. Opvallend waren ook de ruime porties.