Warung Swietie Lelydorp

Meer informatie over restaurant Warung Swietie Lelydorp

6,7
Fleurtje30 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wat is de saoto hier lekker zeg. Hiervoor kom ik terug, de bediening vriendelijk het decor een beetje troosteloos. De volgende keer haal ik de saoto dus gewoon af
Roger .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Uitstekend Surinaams eten en vriendelijk en geduldig personeel in dit kleine restaurantje met maar een paar tafeltjes. Ik kwam hier met een Amerikaanse student die nog nooit Surinaams had gegeten en de bediening nam alle tijd om alle gerechten op te noemen en toe te lichten.
Gewoon erg goed: de soto soep, roti kip, telo met bakkeljauw, gebakken banaan met pindasaus, gerechten waarvoor ik hier graag kom.
Je weet hier precies wat je krijgt en het smaakt altijd goed.
De banaan werd in een plastic bakje geserveerd, maar gezien de prijzen hier vind ik het prima.
De gebakken banaan werd in een plastic bakje geserveerd maar gezien de prijzen hier vind ik het prima.
Smullen hier!
L C.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Samenvattend: Je komt hier voor een goede snelle hap zonder pretenties.

Wij hadden besteld: Saoto soep, Baka bana met satésaus (3x), Bara. Geen drank omdat we daarna toch de kroeg in gingen.
De Saoto soep is vol van smaak met ruime ingrediënten. Het prettige is dat de soep niet te zoutig is. De meegeleverde rijst was koud en dat was jammer. De soep kan hierdoor snel afkoelen. Wellicht was het beter geweest om de rijst even in de magnetron te doen.
Naar keuze kan je de Saoto afmaken met hun chutney. Ik weet niet of ze deze zelf maken, maar de chutney is echt heel goed.
Wij wilden Baka bana bestellen en hadden niet genoeg aan 1. Je kan voor de voor een portie van 3 gaan en dat scheel dat 75 cent. De Baka bana aan sich was wat aan de kleine kant dan ik gewend ben. Gelukkig was 1,5 stuk in dit geval precies goed. De satésaus was goed.
De Bara was wederom goed van smaak en was niet vettig. Het bijhorende zakje met zoete saus (leek op ketchup) doet m.i. wel afbreuk aan de Bara. Heb maar gebruik gemaakt van de chutney.

Aan de service heb ik niet veel op aan te merken. Vriendelijke service en waarbij je snel geholpen wordt. Wel gaf de supersnelle service ons het idee dat het eten al klaar stond dan dat het nog eerst bereid moest worden. Zeker in het geval van de Baka bana (gefrituurde banaan), kan ik niet aan de indruk onttrekken dat het middels de magnetron opgewarmd is. Een net gefrituurde banaan is heel anders van textuur. Maar dat maak het eten niet minder lekkerder om. Daarnaast geloof ik ook niet dat Warung Swietie Lelydorp de enige hierin is.

Ik bestempel Warung Swietie Lelydorp meer als een klein eethuisje dan als een restaurant. Er zijn enkele tafels binnen en op warme dagen zijn er ook tafel buiten. Gezellig is niet het woord om het interieur te beschrijven. Het is schoon, maar klein. Het eethuisje is gesitueerd in een voetgangersgebied. Ben je met de auto, dan kan parkeren aan de Gerard Doustraat parkeren, ter hoogte van huisnummer 220. Warung Swietie is de plek om een snelle bodem te leggen alvorens je de kroeg induikt.

Prijs
De prijs/kwaliteit verhouding voor het eten is uitstekend. Je krijgt veel waar voor een klein budget. Wij als grote eters waren voldaan na ons bezoek.
Noa L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Ik kom hier heel vaak: alleen of ik sleur een een vriendin, familielid of mijn vriendje mee om dit toptentje voor een snelle hap bij de Cuyp te ontdekken. De saoto is heerlijk, net als de roti kipfilet, sate en bruine bonen kipfilet. De prijzen zijn laag en het eten super! De saoto staat binnen 2 minuten op tafel en de rest is ook heel snel klaar. De bediening is erg aardig en behulpzaam. Je kan binnen of buiten zitten (het is mini dus vaak vol!) en met lekker weer zit je heel goed op het terras, lekker in de zon midden in de bruisende sferen van de Pijp. Vanbinnen is het net een badkuip dus je moet er van houden, en dat doe ik dan ook. (Hier neem je je schoonfamilie niet naartoe...)

Minpuntje: de lemper is lekker maar wordt zo in het
fabrieksplastic op je bord gelegd, die zouden ze best zelf kunnen maken.

Ook erg geschikt voor afhalers: tijdens de werkpauze staan mensen in de rij voor de broodjes.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Onbetwist de beste Saoto van Amsterdam! Ook een dikke 10 voor het broodje kerrie kip. Geen makkelijk broodje kipflet waar de kerriesmaak 'op' zit maar van heerlijk in kerrie gegaarde geplukte kip. Standaard met wat kouseband en naar wens met peper en zuur. Ongekend lekker! Ze maken zelf gekruide paneermeel peper, ook een waanzinnig lekkere ervaring! Het zeer eenvoudige interieur lijkt een min-puntje maar heeft mij naar binnen gelokt. Totaal pretentieloos, alle aandacht gaat hier naar het eten!