Warung Sranang Makmur

Wijttenbachstraat 14 1093 JB Amsterdam Nederland Kaart
31-206941304

Over restaurant Warung Sranang Makmur

Tropisch en authentiek

Na een tijdje gewoond te hebben in Indonesië zijn de eigenaren van het eethuis Warung Sranang Makmur terug in Amsterdam! Ze koken geweldig Javaans, Surinaams en Indisch naar moeders recept. De kaart is eindeloos: dit gaat veel verder dan bami, bakabana en gado gado. Er heerst een fijn authentiek tropisch sfeertje. Maar als je in Oost woont, bezorgen ze ook!

Meer informatie over restaurant Warung Sranang Makmur

Maandag 16:00 - 22:00
Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

7,1
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Klein, onooglijk zaakje - precies zoals je verwacht wanneer je goed Indonesisch wilt eten! Hier haal je lekker eten. Niet enorm bijzonder, maar gewoon lekker, zoals het zijn moet. Uitzondering is de Lemper: de kleefrijst is bij-zon-der lekker! Een aanrader.
Bami met sateh en groente was gewoon goed, de pasteitjes prima, de Pakabana heel erg lekker.
De bediening is erg vriendelijk, maar waar ik toch slecht tegen kan is wanneer je voor iets betaalt - en het gewoon niet mee krijgt. Krupuk: 2 euro, maar thuis blijkt het niet in de tas te zitten.....
X V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vorige week een heerlijke bami rundvlees met groenten gehaald. De portie was meer dan voldoende, de bediening super vriendelijk, een hele leuke zaak. Het rundvlees was perfect, zonder ook maar een enkel stukje vet, heerlijk ! ik had het aangevuld met een kerrie-ei echt helemaal lekker. Ga hier zeker vaker afhalen.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Opeens sprong het eettentje me in t oog! Ik ken de straat al jaren als nogal saai en Warung Sranang Makmur was me om de één of andere reden nooit opgevallen. Ik liep er toevallig langs met mijn dochter op zoek naar een eettentje want ze had zin had in bakabana.. We gingen naar binnen en ik voelde me gelijk thuis. De gemoedelijke sfeer, gezellige authentieke inrichting en de zeer vriendelijke bediening smaakten gelijk naar meer. Het eten was heel heerlijk; Cassave met bakkeljauw, bami en bakabana met superlekkere pindasaus. Ik weet al met wie ik hier allemaal naar toe wil/ ben hier nog lang niet uitgegeten!
Bonita V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Sranang Makmur bevindt zich al jaren heel onopvallend dichtbij een van de lelijkste en drukste kruispunten in Amsterdam-Oost. Maar eenmaal binnen, merk je daar niets meer van. Deze Surinaamse Javanen is het gelukt een tropisch sfeertje te creëren, en voor een warung waar ook veel wordt afgehaald, is het hier toch verbazingwekkend gezellig. Als er veel afhalers voor de balie staan te wachten, kan het wat chaotisch worden in de keuken en dus wat langer duren voor het eten op tafel staat. Niet erg. Er valt genoeg te zien als heel Amsterdam-Oost in alle kleuren van de regenboog hier eten komt halen. Die veelzijdigheid is op zich een goed teken en een mooie afspiegeling van de kaart die wordt gehanteerd: een heerlijke melting pot van Javaanse, Chinese, Hindoestaanse en Creoolse gerechten. Wij zijn verzot op twee vegetarische Javaanse gerechten: gado-gado en tahu telor. Beide worden hier uitstekend bereid en in een hoeveelheid die je bijna dwingt een doggy bag te vragen. De groenten zijn vers, de omelet luchtig, de tahu krokant gebakken en de pindasaus is echt een van de lekkerste die we in Amsterdam aten. Bestel er een blikje kokossap bij en je bent voor minder dan een tientje klaar. Al jaren een aanrader, dit adresje!
Monique U.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heerlijke Dawet! We bleven maar dawet bestellen. Baka bana was vers en zeer smakelijk. Pom was te klef maar desondanks een gezellige avond gehad met mijn vriendin.
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Na jaren weer eens goed Surinaams/Indisch gegeten bij Sranang Makmur. Helaas is er na al die jaren niets aan de inrichting gedaan. Totaal niet sfeervol dus we besloten na enkele minuten het eten toch maar mee te nemen. Ook omdat de bediening niet al te vrolijk was. Maar het eten: Telo met bakkeljauw, gebakken banaan, nasi met rund, kip en mager varkensvlees, allemaal aanraders.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Goed Surinaams eten, vers en goede en redelijk geprijsde porties. De inrichting is authentiek. De bediening is vriendelijk. Een aanrader als je lekker in een Surinaamse omgeving lekker Surinaams wilt eten.
Sjaakpolaks .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Top Indonesisch eten , niet duur en hardstikke vers . Ik zou het wel lekker meenemen, de zaak is niet heel sfeervol . Wel heel aardige mensen .
Cecile L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Een restaurant waar ik sowieso 1x per maand kom. Top eten, veel keuze in traditionele gerechten. Ook voor vegetariërs super! Aan te raden zijn telo met pindasaus, bakabana, gado gado. Traditioneel ingericht en als je geluk hebt kan je ook nog wat Indonesische klassiekers luisteren tijdens het dineren. Lekker ongedwongen sfeer, een top tent!